Author Topic: Katsokaas näitä  (Read 21405 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re:Katsokaas näitä
« Reply #15 on: 07.03.2004 klo 20:14:26 »
Että semmosta skeidaa tällä kertaa...

Ei naurata, ei itketä, ei asennetta, eikä edes hyvää yritystä. Jos haluaa nykyään shokeerata niin on syytä tehdä jotain poikkeuksellisen hyvää. Kiroilut, nakuilut ja itsensä- ja toisten satuttamiset on jo nähty moneen kertaan.

EDIT: poistin typerän linkin...

« Last Edit: 07.03.2004 klo 20:15:38 by Hazart »

Leo

• Jäsen
« Reply #16 on: 07.03.2004 klo 20:17:57 »
Mutta Hazart, tuossa ei ole välttämättä tarkoituskaan tehdä mitään "erikoislaatuista". Kun ensimmäisen kerran näin Kati Kovacsin sarjakuvan oli siinä kiroilua, nakuilua ja väkivaltaa. Minä pidin tuosta juuri sen toistamisen ja "hällä väliä" asenteen mukaan. En arvosta myöskään luupäitä. En arvosta Insomniaa. En arvosta taidetta :P

O.K.

• Jäsen
« Reply #17 on: 07.03.2004 klo 20:34:34 »
Annoyer pääsi varmaan tavoitteeseensa kun näinkin pitkän viestiketjun sai mokomilla aiheutettua... Ollaan me vähän pölöjiä kuulkaas kun edes kommentoidaan!

kaltsu

• Jäsen
« Reply #18 on: 07.03.2004 klo 21:18:10 »
Fitchet. Seuraavaksi jyrän alle totiset sarjakuvaharrastajanörtit. Sen jälkeen sotaveteraanit, homot, söpöt pikkulapset, katu-uskottavat boheemit ja vaikkapa vammaiset. Miesten ja naisten väliset suhteet ovat aina herkullinen lähtökohta. Niitä myös lisää.

Tarinoihin voi yrittää kehitellä enemmän abstrakteja ja täysin päättömiä elementtejä. Pyri yllättämään lukija ja mieti esim. loppuratkaisuja kauemmin kuin viisi sekuntia. Suunta on oikea vaikka päämäärä lieneekin arvoitus.

O.K.

• Jäsen
« Reply #19 on: 07.03.2004 klo 21:35:03 »
Kaltsu, etkö sie tiiä ettei hulluja saa yllyttää... ;)

fitchet the annoyer

• Guest
« Reply #20 on: 08.03.2004 klo 09:03:45 »
Hienoa. Arvelinkin että tänne tulee tällaista palautetta  :D

Ja kyllä nuo on piiretty paintilla, vaikka minulla onkin mahdollisuus skannaamiseen... ja kyllä ajattelin heittää vitsit niin yli että teen niistä abstrakteja sekoiluja, niistä tuleekin sitten vakavampia. Huomaa kyllä teidän 'fanaatikkojen' ja ei-fanaatikkojen suhtautumisen näihin. Kaikki kaverini ja yms. ovat nauraneet näille sarjakuville, mutta te jotka vaikutatte olevan oikein kunnon harrastelijoita lähinnä vittuunnutte.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Reply #21 on: 08.03.2004 klo 10:30:20 »
Kaikki kaverini ja yms. ovat nauraneet näille sarjakuville, mutta te jotka vaikutatte olevan oikein kunnon harrastelijoita lähinnä vittuunnutte.

Kuule, sä et nyt nää että sä et ymmärrä. Se mikä tässä vi*uttaa ei suinkaan ole sarjojesi sisältö, vaan se, että olet tuonut ne julkiselle paikalle, mitä netti on. Kavereiden kesken saakin heittää niin rankkaa läppää kuin sielu sietää, mutta ei sitä samaa juttua saa painaa Hesarin etusivulle, tai tulee syytteitä.

Nettiin laittaminen on näennäisestä helppoudestaan huolimatta suoraan verrattavissa hesarin etusivuun, ja siis vähän eri asia mille kotona nauretaan. Lisäksi verkkosivujen ylläpitäjä saattaa joutua oikeustoimien kohteeksi, mikäli antaa sivuillaan majailla poliittisesti epäkorrektia, rikoksen merkit täyttävää materiaalia yleisesti saatavissa.

Fitchet the annoyer

• Guest
« Reply #22 on: 08.03.2004 klo 10:52:08 »
Jos joku ei sitä vielä tajunnut, niin kerron että nämä ovat siis sarkasmia. Minulle ei ole toistaiseksi todettu mielenvikaisuutta, vaikka siltä saatta näyttää. Jos ette ymmärrä sarjakuviani, ja yleensäkään sarkasmia niin olkaa vaikkapa hiljaa ja menkää lukemaan aku ankkaa. Minulla ei ole mitään hippejä, enkeleitä tai muitakaan sarjakuvissani esiintyviä hahmoja vastaan. Jos oikeasti haluaisin pilkata esim. juutalaisia, tappaisin heti kättelyssä juutalaisen kämppikseni tai sitten perustaisin nazijärjestön.
kvaak.fi:n moderaattori saa ihan vapaasti poistaa tuon URLin jos siltä tuntuu.

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Reply #23 on: 08.03.2004 klo 11:04:37 »
Jos joku ei sitä vielä tajunnut, niin kerron että nämä ovat siis sarkasmia.

Ja mä olen oikeasti laajan ja kipeän huumorintajun omaava ihminen, mutta netissä muutun tosikoksi. On pakko, mä olen niin monta kertaa saanut huomata, että ironia, sarkasmi ja huumori otetaan täällä ihan sellaisenaan, 'face value', vastaan. Tää on väärä foorumi sellaiselle.

Jurpop

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #24 on: 08.03.2004 klo 11:16:02 »
perseestä

Fitchet The Annoyer

• Guest
« Reply #25 on: 08.03.2004 klo 11:30:01 »
perseestä

Heh. Tuohan on yhtä suora kommentti kuin monet kommentit minun sarjakuvissani.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Reply #26 on: 08.03.2004 klo 11:47:17 »
Jos joku ei sitä vielä tajunnut, niin kerron että nämä ovat siis sarkasmia...  Jos ette ymmärrä sarjakuviani, ja yleensäkään sarkasmia niin olkaa vaikkapa hiljaa ja menkää lukemaan aku ankkaa.

Ehkäpä määrittelisit itsellesi termin "sarkasmi" uudestaan. Sanakirjan mukaan sarkasmi tarkoittaa (purevaa) ivaa. Sinun teoksissasi ei ole mitään purevaa eikä mitään ivallista. Kyse on enemmänkin pelkästä asennevammaisuudesta.

Kiven käyttämä termi "nihilistinen" kuvaa paremmin töitäsi.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #27 on: 08.03.2004 klo 11:58:49 »
Mua lähinnä ärsyttää se, että tekijä ajattelee, että tollasta pitäis arvostaa tai muuten on tosikko ja fanaatikko. Haloo!

Red Button

• Guest
« Reply #28 on: 08.03.2004 klo 12:12:23 »
Jotkut näistä tuohtuneista kommenteista oli muuten paljon hauskempia kuin alkuperäiset jutut.

Älkää ottako itseänne niin vakavasti. Joku tolkku ja roti. Henki ja terveyshän siinä menee, jos joka asiasta ottaa herneen nenäänsä.

O.K.

• Jäsen
« Reply #29 on: 08.03.2004 klo 12:15:30 »
Kivi on ihan oikeassa, että kaveripiirissä nuo jutut saattaa hyvinkin toimia. "Henkilökontekstistaan" irrotettuna niistä tulee kuitenkin epäselviä, loukkaavia ja vaarallisia tekijälleen. Tekijää pitää arvioida töiden perusteella, kun mitään muuta tietoa ei ole saatavilla. Minkälaisen kuvan nuo todella antavat tekijästään?

Totta on sekin, että nuo ovat sarkasmista kaukana. Sarkasmi on vaikea ja älyä vaativa laji. Minä kutsuisin sarjoja tyylilajiksi "töhry". Samantasoista sisältöä näkee yleisten vessojen seinissä, mutta toisin kuin tämä netissä julkaistu sarja, vessakirjoitukset saattavat olla asiayhteydessään hyvinkin hauskuuttavia, paheksuttavia kenties, mutta silti hauskoja.