En ole mikään aseiden saati rikostekniikan/luodinjälkien asiantuntija mutta veikkaisin että 44-kaliiberisella aseella kun osuu niin jälki on enemminkin
näytti joskus lentävän jopa osa kalloakin huspois
kuin tätä:
Nätisti vaan zip zip ja ukko kaatuu maahan
Itse tykkään enemmän tästä Seguran/Ortizin tyylistä, vaikken mikään väkivaltamaanikko olekaan, kaukana siitä. Koruttoman realistisesti kuvatulla väkivallalla vaan ei ole mitään tekemistä verellä läträämisen ja väkivallan glorifioinnin kanssa. Minua miellyttää enemmän, kun sarjakuva ei aliarvioi minua lukijana ja jotenkin yritä 'pehmentää' omaa kontekstiaan minun takiani.
Sama koskee tällaisia 'puun lehti tulee naisen rinnan eteen'-tyyppisiä ratkaisuja. Ihan turhaan sellaisiakaan sensuroimaan. Esmes jossain Millerin Sin Cityssa ei koskaan kainosteltu turhia: kyllähän se karvainen palkkatappaja alasti olohuoneessaan on hemmetin ruma näky, mutta tehokeinona erittäin voimakas. Tilanteeseen uppoutui ihan eri tavalla, kun ei oltu lähdetty vääntämään perhefiltteriä ylikierroksille.
Ja vielä aiheesta: ihan kelpo tarina, mielenkiinnolla jäi odottamaan päätösosasta ennenkaikkea sitä, kumman tien isä Clement valitsee lopulta.