Kirjoittaja Aihe: Ihmeneloset: Loppu  (Luettu 13451 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
Re: Ihmeneloset: Loppu
« Vastaus #30 : 06.08.2007 klo 18:53:57 »
Nailista Davisin tarinankerronta on kehittynyt. Mutta miksi ihmeessä tähän(kin) Davisin oli pitänyt ängetä nin jumalaton määrä hahmoja? Sama ongelma oli The Nailissa, mutta tässä oli sentään yritetty keksiä jotain pointtia hahmoille.

Hahmoja oli kuin Marvelin kuka kukin on-kirjassa mutta vähempikin olisi riittänyt tosiaan. Kumma että tarina mahtui tuohon sivumäärään (oletus: Egmont ei ole leikellyt sitä).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #31 : 06.08.2007 klo 20:32:26 »
Nailista Davisin tarinankerronta on kehittynyt. Mutta miksi ihmeessä tähän(kin) Davisin oli pitänyt ängetä nin jumalaton määrä hahmoja? Sama ongelma oli The Nailissa, mutta tässä oli sentään yritetty keksiä jotain pointtia hahmoille.
Vähä tulee sellainen fiilis että halutaan tarjota jokaiselle (eri hahmojen faneille) jotain ja et sillä yritetään myös saada substanssia muuten aika ohkaiseen juttuun?
Jossain määrin alkoi poliittinen korrektius tossa häiritä. Furylta nyt on varmaan siivottu sikari suusta jo aikoja sitten, mutta vähemmän kun olen asioita seurannut, niin eihän sitäkään ukkoa meinannut tuosta (olennaisen propin puuttuessa) meinannut tunnistaa. Mutta just nää perhekuviot veti meiningin aika pahuksen lässyksi loppua kohden. Lopetustakaan en kuvailisi sanalla terävä tai ytimekäs. Sen jälkeen kun asia oli ratkaistu, täysin jännitteetön kohtaus oli venytetty yli 10 sivun mittaan!?  Doh. Kukin tyylillään.

Sarjan tapahtumien suhteellinen hitaus, kuplatekstien niukkuus, jotkut efektit (muutaman muun jutskan ohella) viittaa minusta mangaan. En kyllä sano että Davis oli japskikamaa mitenkään erikoisesti lukenu (ellei sitten silloin X-meninsä aikaan). Kyllä se trendi on koko ajan ollut vahvistuva amerikkalaisessa sarjakuvassa.
Rukottu ruututaitto vinoine ruutuineen toimi yllättävän hyvin. Ja kyllä sitä piirrosta jaksoi katella jopa niin pitkään että löysin yhen hassun fiban. Doomille oli piirretty ja väritetty siinä aika alussa selkeesti muodokasnenä näkyviin, mut sit taas myöhemmin siinä oli se peltilätkä päällä.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #32 : 06.08.2007 klo 20:56:15 »
Mutta just nää perhekuviot veti meiningin aika pahuksen lässyksi loppua kohden.

Minä puolestaan pidin Davisin ratkaisusta, jossa Loppu merkitsee jotain positiivista. Poikkeavan ratkaisun ansiosta tämä toimikin minusta paremmin kuin esim. Wolverinen ja Hulkin loppu.

Etenkin jälkimmäisessä Peter David ja Dale Keown onnistuivat vääntämään kovin tunkkaiselta 90-luvulta leyhähtävän tarinan, joka ei innostanut millään tasolla.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #33 : 06.08.2007 klo 21:28:21 »
Furylta nyt on varmaan siivottu sikari suusta jo aikoja sitten
Näinhän se on. Muutama vuosi (= 5-10 vuotta) sitten Marvelilla tehtiin periaatepäätös, että hahmot eivät enää polta. Siinä lähti sikarit Wolverinelta, Möykyltä ja Furyltä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #34 : 11.08.2007 klo 14:47:52 »
Tänään ostin uuden DC spesiaalin kanssa. Hyvä kun oli paljon klassisia vihollisia, mutta eikö Lumoojatar ole kuollut ja Diablo, Hullu Haihattelija, Molekyylimies ja Klaw lopettaneet rikolliset toimet? Mikä se Kriiden vartija oli ja onko niitä Mutanttisotia ollut sarjakuvissa? Paljon kysymyksiä ja vielä 1:Oliko tässä esiintynyt Super-Skrulli Paipok vai se toinen?

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #35 : 11.08.2007 klo 21:24:39 »
Loppu tuli luettua mökillä ja oikein hyvät fiilikset jäivät siitä.
Ensin ruutujako näytti hyvin erikoiselta, mutta hyvän tarinan ja vielä paremman kuvituksen se unohtui. Ja kirja on oikein hyvin painettu, oli mukava lukea.

Ja ei muutakuin Egmontilta lisää; seuraavaksi vaikka Rautamiestä, Surffaria tai Daredevil(/Punisher). Jonkun näistä olen nähnytkin jossain, oiskohan ollu DD/Punisher ja DC:n Flash Saksassa käydessä. Otsikkona 100% Marvel/DC.

Joonas

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #36 : 12.08.2007 klo 18:05:11 »
Loppu tuli luettua mökillä ja oikein hyvät fiilikset jäivät siitä.
Ensin ruutujako näytti hyvin erikoiselta, mutta hyvän tarinan ja vielä paremman kuvituksen se unohtui. Ja kirja on oikein hyvin painettu, oli mukava lukea.

Ja ei muutakuin Egmontilta lisää; seuraavaksi vaikka Rautamiestä, Surffaria tai Daredevil(/Punisher). Jonkun näistä olen nähnytkin jossain, oiskohan ollu DD/Punisher ja DC:n Flash Saksassa käydessä. Otsikkona 100% Marvel/DC.

Joonas

Ehdottomasti ei yksittäisten sankareiden kirjoja vaan ryhmien ja DC:ltä Oikeuden Puolustajia.

En huomannutkaan että Doom piti kädessään tuota Annihiluksen naamiota, mutta hyvä että tämä ei tapahtunut normaalissa jatkumossa. Mutta olisihan se ollut hyvä kun Galactus suostuisi suojelemaan Maata. Mutta haluaisin tietää, että mitä niille roistoille oikein tapahtui? Miten ne voivat alkaa sulamaan noin vain? Koska muuten Richardsilla ja Suella on ollut toinenkin lapsi?

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #37 : 12.08.2007 klo 19:52:21 »
Ketkä ovat sulaneet?

Valeria syntyi vuonna 2002, mutta hän olikin se keskenmennyt sikiö vuodelta 1984. Franklin oli siirtänyt sikiön voimillaan toiseen todellisuuteen turvaan, josta se siirrettiin takaisin Suen kohtuun vuonna 2002. Marvel-ajassa tietenkään ei noin pitkää aikaa kulunut.
Siis kun ne roistot alkoivat sulaa. Klaw, Lumoojatar, Velho, Hiekkamies, Molekyylimies, Radioaktiivinen Mies, Punainen Haamu. Keitä muuten olivat ne 2 muuta roistoa tuossa kohdassa?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #38 : 12.08.2007 klo 20:03:54 »
Siis kun ne roistot alkoivat sulaa.
Ne eivät olleet ne oikeasti vaan niitten toisten tekemiä "robotteja". Lue se tarina.

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #39 : 13.08.2007 klo 00:03:28 »
Ne eivät olleet ne oikeasti vaan niitten toisten tekemiä "robotteja". Lue se tarina.
Olen lukenut sen tarinan. En kai minä jätä mitään Alan Daviksen tekemiä Ihmenelosia jättämään väliin. Mutta ketkä ne 2 muuta roistoa olivat? Kummatkin näyttivät tutuilta. Sitä toista luulin Arnim Zolaksi tai Sammakoksi.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #40 : 13.08.2007 klo 00:13:48 »
Mutta ketkä ne 2 muuta roistoa olivat? Kummatkin näyttivät tutuilta.
Edelleen, jos luet tarinan, niin se käy ilmi aika selvästi. Dialogia yhdestä ruudusta:
- ...Mutta sitä ennen meillä on uusi tehtävä Diablo.
- Olen utelias, Hullu haihattelija...

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #41 : 13.08.2007 klo 14:23:14 »
Edelleen, jos luet tarinan, niin se käy ilmi aika selvästi. Dialogia yhdestä ruudusta:
- ...Mutta sitä ennen meillä on uusi tehtävä Diablo.
- Olen utelias, Hullu haihattelija...
En tarkoittanut noita vaan niitä jotka olivat Velhon, Klawn ja muiden roistojen mukana sabotoimassa sitä avaruusasemaa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #42 : 13.08.2007 klo 14:56:44 »
Ne kaksi näyttävät Quasimodolta ja Psykomieheltä.

Tha Man

• Jäsen
« Vastaus #43 : 13.08.2007 klo 15:17:14 »
minä sain ihmeneloset"loppu" kirjan luettua ja täytyy sanoa että oli positiivisesti yllättynyt.olin aluksi hieman skeptinen kirjaa kohtaan koska mielestäni alan davisin kuvitusta on nähty liiankin kanssa 2000-luvulla.mutta täytyy sanoa että davisin kuvitus oli parempaa kuin koskaan.kirja oli oiken mukavaa luettavaa ja hahmojen paljous ei ainakaan minua haitannut.päinvastoin, oli mukavaa nähdä vanhoja hahmoja joihin en ole vuosiin törmännyt.ainoa suurempi miinus mielestäni oli että hahmojen kykyjä tai pukuja ei oltu viety sen enempää eteenpäin.ainoa joka aidosti tuntui vanhentuneen oli tohtori outo.
toinen miinus on mielestäni  että ei voitu näyttää hahmojen nykyisyyteen sijoittuvia tarinoita.itse en ole uusia ihmenelos tarinoita lukenut ja j.michael straczynskin kirjoittamia stooreja olisi ollut hienoa nähdä suomeksi varsinkin kun civil war on parhaillaan suomessa menossa.
pieniä asioita nämä kuitenkin on joten kiitos vain egmontille ja lisää tämmöisiä peliin!hahmosta riippumatta...sitten planetaryn kimppuun.

Tarkkis

• Kirjastotätisetä
  • Jäsen
« Vastaus #44 : 13.08.2007 klo 15:20:40 »
.ainoa suurempi miinus mielestäni oli että hahmojen kykyjä tai pukuja ei oltu viety sen enempää eteenpäin.ainoa joka aidosti tuntui vanhentuneen oli tohtori outo.

Noh klassiset puvut toimivat ainakin omasta mielestäni tässä stoorissa paremmin kuin hyvin, kuitenkin tietynlaista kulta-ajan tunnelmaa yritettiin tavoitella. Tuo Tohtori Oudon vanheneminenhan / muiden hahmojen nuorena pysyminen, oli selitetty kohtalaisen selkeästi ja jopa järkevästi itse tarinassa.
When the going gets weird, the weird turn pro! H.S.T