Author Topic: Näytetään lisää kynsiä... jos tarve vaatii...  (Read 39906 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
Re:Näytetään lisää kynsiä... jos tarve vaatii...
« Reply #75 on: 05.03.2004 klo 11:30:00 »
Tuo kolmannessa kuvassa etualalla olevan naisen naama on vähän kummallisen näköinen, saattaa johtua noista varjoista. Ruojon näköinen lady, vaan ehkä se on tarkoituskin.
kaksi ekaa ovat varsin perinteistä fantasia kuvastao, joskin ehkä pidän mustavalkoisesta hieman enemmän.
Värillisessä olisi ehkä parempi jos olisi jotain valoa, josata voisi päätellä naisen olevan lähempänä kuvaa kuin apinan. Nyt on kuva jotenkin täyden näköinen noissa väreissä. Hyvä kuva se kumminkin on.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #76 on: 05.03.2004 klo 11:43:05 »
Kari: Erittäin superhieno tuo viimeinen kuva.  :o Siinä on sellaista tyyliä, jota näkisin mielelläni sarjakuvassa. Hillityt, mutta hyvin valitut värit toimii loistavasti. Pidän myös tuosta "tekstuurista", jolla rikot pintoja. Jatka samaa rataa!!!

Eikä tuo amatsooninainenkaan yhtään hullumpi ole, mutta ei se samalle tasolle yllä kuin tuo viimeinen.

8)

(Ajatuksenjuoksua: Jos kuvasta tulee heti hyvä fiilis ja pikku erheet pitää etsimällä etsiä niin minusta kaikki on silloin kohdallaan. Täydellistä kuvaa tuskin kukaan meistä koskaan tekee ja sopivalla tavalla epätäydelliset yleensä näyttävät paremmalta.)

tertsi

• Guest
« Reply #77 on: 05.03.2004 klo 11:55:04 »

(Ajatuksenjuoksua: Jos kuvasta tulee heti hyvä fiilis ja pikku erheet pitää etsimällä etsiä niin minusta kaikki on silloin kohdallaan. Täydellistä kuvaa tuskin kukaan meistä koskaan tekee ja sopivalla tavalla epätäydelliset yleensä näyttävät paremmalta.)

Ikävä kyllä olen sellainen luontainen pilkunviilailija, että virheet pomppaavat silmiini heti. Aikaisemmassa kommentissani mainitsemiani virheitä en ole etsinyt etsimällä. Tuollainen realistinen tyyli on todella vaikea ja armoton.

Janne Yliruusi

• Jäsen
  • Tappajakarhun paluu
« Reply #78 on: 05.03.2004 klo 12:07:18 »
Hienoja kuvia. Tuossa kolmen naisen kuvassa etummainen voisi olla hieman suuremmaksi piirretty. Saattaisi tulla dynaamisempi vaikutelma.
"A waste of talent and electricity." John Peel on ELP

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #79 on: 05.03.2004 klo 13:05:35 »
Ikävä kyllä olen sellainen luontainen pilkunviilailija, että virheet pomppaavat silmiini heti. Aikaisemmassa kommentissani mainitsemiani virheitä en ole etsinyt etsimällä. Tuollainen realistinen tyyli on todella vaikea ja armoton.

Niinpä niin. Kyllä minä noinkin ajattelen, mutta joskus kun kuva tempaa minut mukaansa niin en jaksa takertua (sillä hetkellä minun mielestäni) epäolennaisiin pikku erheisiin. En tarkoita, etteikö muut saisi tehdä niin, enkä myöskään viitannut kirjoituksellani sinuun :). Realistinen tyyli tosiaan asettaa riman aika korkealle. Ja lopulta on hyvä, että tällaisessa paikassa ruoditaan oikein kunnolla. Se tarjoaa piirtäjälle kehittymisen mahdollisuuksia. Ehkä minun vaatimukseni eivät tässä tapauksessa ole niin korkealla, sillä kuva todella miellyttää silmää.

Suoraa rakentavaa kritiikkiä ja sopivasti selkään taputtelua on hyvä paketti. Piirtäjä tulee rohkaistuksi onnistumisista, mutta joutuu samalla myös kohtaamaan ongelmakohdat. Kyllä minua joskus masentaa ihmiset, jotka aina vain huomaavat virheet, eivätkä osaa lainkaan kannustaa ja huomioida onnistuneita asioita. Heidän maailmansa tuntuu synkältä paikalta, jossa pitää jatkuvasti onnistua kaikessa tai turpaan tulee...

(kirjoitukseni loppuosa ei viitannut erityisesti keneenkään henkilöön täällä.)

8)

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Reply #80 on: 05.03.2004 klo 13:14:23 »
JR: Pidin ensimmäisestä maalauksesta. Idea on hieno a kuvassa on tunnelmaa. Ei se toinenkaan toki kehno ollut.

Sihvonen: Pirun hienoja kuvia. Jostan syystä olin vaikuttunein siitä harmaasävykuvasta. Etenkin naisen kroppa oli siinä varjostettu julmetun komeasti. Tokihan värillinenkin versio on mahtava. Tuo viimeinen kuva on muuten upea, mutta etummaisen naisen kasvot eivät mielestäni oikein toimi. Silmät ovat ehkä hitusen ylhäällä (?) ja kasvon piirteet voisivat olla sirommat. Muuten ihan mahtava kuva sekin.
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #81 on: 05.03.2004 klo 13:18:29 »
Wilpuri on muuten oikeassa siinä, että tuo Amatsoonikuva toimii paremmin lyikkäriversiona. Se menee ehkä väreissä jotenkin tukkoon. On tuo sihvonen kyllä mainio piirtäjä. En ole aikaisemmin edes huomannut...

8)
« Last Edit: 05.03.2004 klo 13:20:08 by Hazart »

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #82 on: 05.03.2004 klo 16:00:22 »
Aaahhh... Hienoa Sihvonen! Minä suorastaan rakastan sellaisia dynaamisia ja omalla tavalla herkkiä kuvia, missä on yhdistetty ihminen ja luonto. Eli tuossa oranki/nainen kuvassahan ei oikeastaan ole mitään fantasiamomenttia muuta kuin että tuo vanha oranki-uros on noin kaks kolme kertaa suurempi kuin oikea luonnossa. Tiesittekö muuten, että suurin osa Sumatran ja Borneon alkuperäisväestöstä uskoo yhä orankin olevan toinen ihmislaji? Paikallisella kielellä "Orang utan" tarkoittaa metsäihmistä ja Nykyisen eliökunnan luokittelujärjestelmän luoja Linnékin sijoitti orankin samaan Homo-sukuun kuin ihmisenkin...  ::)

Nyt aletaan olla aika lähellä mun ominta aluetta ja tyyliä. Kun en kerran ole saanut aikaiseksi omia töitäni tänne ja moni on niitä halunnut nähdä, niin malttamattomille voisin sanoa, että tyylini on hyvin lähellä Sihvosen näytteitä. Tuollaista realistista ja semirealistista matskua. Sihvonen kyllä varjostaa kadehdittavan upeasti. Paremmin kuin minä... Hieno tekniikka! Pidän erityisen paljon tuosta lyijäriversiosta, jossa varjostukset on jaksettu tehdä kunnolla eikä stombeeraamalla. Se on mielestäni hyvin tasapainoinen kuva. Taka-alan metsäkin häipyy hiljalleen juuri sopivasti pelkistettynä. Loistokamaa juuri kuvituksiin, kirjankansiin jne.

Värillisessä kuvassa on taidettu tehdä väritys aika kiireellä ja mielestäni tuohon olisi ehkä sopinut paremmin yhtä herkkä ja paikka paikoin tarkkakin ote värittämisessä kuin mitä tuossa lyijäriversiossakin on. Hieman tukkoon se menee ja olisi mielestäni vaatinut hieman valoaukkoja ja sellaista ilmavuutta. Akvarellit olis kenties ollut parempi vaihtoehto värittämiselle kuin kone. Tai sitten hieman useamman tunnin intensiivinen istuskeleminen koneen äärellä. Nyt se vaikuttaa vähän sellaiselta, että hienosti tehty lyijäripohja on tavallaan "pilattu" hätäisellä värityksellä. Silti tuosta kuvasta näkee, että myös värit kyllä sopisivat työhön. Se, millaiset värit, mikä paletti, millaiset valöörit ja tapa, millä tavalla ne värit sinne laitetaan, olisi ehkä kaivannut vielä huolellisempaa tarkastelua ennen työn aloittamista. Mutta kun se on koneella tehty, ainahan sen voi tehdä uudestaan...  ;)

Viimeisimmässä kuvassa pidän erityisesti tasapainoisesta ja murretusta väripaletista. Hyvin pysäyttävä kuva. Omanlaista ajatonta pysähtyneisyyttä, odotuksen tuntua. Tällaisella tavalla toteutettuja sarjakuvia soisin näkeväni enemmänkin...

O.K.

• Jäsen
« Reply #83 on: 05.03.2004 klo 18:02:53 »
Oikein hyvännäköisiä töitä Sihvosella. Hittolainen kun nämä kvaakkilaiset ovat kovin tarkkanäköisiä pilkunviilaajia. Vaikka anatomiassa on hienoisia virheitä, yleisilme tekee kaikista kuvista silti loistavia! Sitä paitsi ihmisissä on niin paljon persoonallisia eroja, ettei täydellistä anatomista kuvaa voi tehdäkään.

Viimeinen kuva varsinkin oli tyylikäs, vaikka perspektiivi jäikin mietityttämään - onko etummainen hahmo "irrallinen" vai onko se samassa kuvassa. Eikä amatsonin värityskään huono ole, muistuttaa vanhaa lyijäri-vesiväri-tyyliä, josta ainakin minä diggaan. Värejä jos vaalentaisi hieman pastellimpaan ja kylmempään... Noniin nyt minä viilaan itsekin!

Käytätkö Sihvonen minkä verran mallikuvia? Ainakin amatsonikuvan varjostus viittaa malliin...

Sihvonen

• Guest
« Reply #84 on: 06.03.2004 klo 12:42:59 »
Joo-o,

Kiitti kaikille palautteesta. Ihmiset ovat liian kilttejä... jooh, kuvissa on käytetty elävää tai valokuvamallia lähinnä siksi, että saisi noihin asentoihin edes jonkinlaista luontevuutta. Koneväritys on minustakin hieman ikävän näköistä, mutta kun ei käsin osaa niin ei ole vaihtoehtoja ja toisaalta ei koneellakaan tarpeeksi kivasti. Tämmöstä taisteluahan tämä piirustelu aina on.

Esa

• Jäsen
« Reply #85 on: 06.03.2004 klo 19:42:53 »
   Tussasin ja skannasin tänään Dumbdevil-sarjakuvani. Löytyy osoitteesta www.geocities.com/eza90/dumbdevil
   Tämä on tällainen sivutyö ja parodia sarjakuvasta Daredevil. Tässä on vain tosi huono idea, jonka suunnittelin jo joskus n. 11 vuotiaana, enää en kyllä tuollaista alkaisi tekemään. Linkki toimii vain joskus, koska mun sivut on rikki jotenkin! :'( Aina joskus toimii vähän aikaa ja sitten se ei enää löydä sivuja!

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #86 on: 06.03.2004 klo 19:57:12 »
Ei sun sivu rikki ole. Siinä tulee vain bandweight täyteen. Eli siinä on niin paljon liikennettä (ja asiaan vaikuttaa sekin, jos tiedostot ovat isoja).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Esa

• Jäsen
« Reply #87 on: 06.03.2004 klo 20:01:02 »
Ei sun sivu rikki ole. Siinä tulee vain bandweight täyteen. Eli siinä on niin paljon liikennettä (ja asiaan vaikuttaa sekin, jos tiedostot ovat isoja).

Huh, *pyyhkäisee hikeä otsalta* mä olinkin jo täällä ihan itku kurkussa. Eli se toimii sittenkin. Kiitos kun kerroit! :-*

Hanna

• Jäsen
« Reply #88 on: 07.03.2004 klo 23:30:53 »
Sihvonen: eipä juuri jää mitään sanottavaa muiden kommenttien jälkeen. Sulla on tosiaan hemmetin hienoja kuvia! Erityisesti tossa vikassa (veritytöt) on semmonen väritys että huh huh. Nyt iskee kateus...  :-\
-------------------------------

Oon jo pidemmän aikaa kehitellyt mielessäni jonkinlaista lähiöön ja lähiöelämään kytkeytyvää sarjista, innoittajana mikäpä muu kuin asuminen kaupungin vuokra-asunnossa Kontulassa. Tarina on vielä vähän hakusessa, mutta olen yhdistänyt "harrastukseni" ihmisten tarkkailun ja tämän ideanraakileen ja hahmotellut joitakin ihmistyyppejä mahdolliseen tarinaani. Tässä heistä joitakin.
--> Straight from the Kontula underground!

1) http://gamma.nic.fi/~ilmonen/isanmaan_toivot.JPG
2) http://gamma.nic.fi/~ilmonen/kake.JPG
3) http://gamma.nic.fi/~ilmonen/muhammad.JPG
4) http://gamma.nic.fi/~ilmonen/mummo_ja_poika.JPG
5) http://gamma.nic.fi/~ilmonen/suomi_love.jpg

Ei sillä että nämä ihmiset olisivat jotenkin tyypillisiä vain Kontulalle. Heitä löytyy varmasti jokaisesta suomalaisesta (betoni)lähiöstä Turusta Rovaniemelle.

Tässä vielä omakuva, taisin kyllä poistaa tuosta pari kiloa ;)
http://gamma.nic.fi/~ilmonen/omakuva2.JPG
Klik klik --> Sarjisblogini

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #89 on: 07.03.2004 klo 23:57:44 »
Mielenkiintoinen hahmogalleria Hanna. Kyllä noista jo herkullisia tarinoita väsää ja ainakin lähes kaikissa pääkaupunkiseudun lähiöissä on varmaan kaikki mahollinen edustettuna. Jos saat noista joskus kursittua kasaan sen lähiönovellin tai vastaavan vaikka ihan omakustanteenakin, niin olen ensimmäisten joukossa jonossa ostamassa sen...

Itsekin olen miettinyt tässä jo jonkin aikaa tuollaista lähiötyyppistä sarjakuvaa, jossa olisi pääosassa lähinnä nuoria (yritän kai saada omaa menetettyä ja ohi elettyä nuoruuttani takaisin...  ::) ) ja sivuosissa sitten niitä muita ja joka ei varsinaisesti liittyisi itse lähiöelämään, mutta niiden nuorten elämään, jotka siis asuvat samassa kaupungissa ja ovat keskenään samaa ystäväkermaa... Tällä hetkellä, tätäkin kirjoittaessani, teen tähän sarjaan hahmogalleriaa (kunhan tässä luovaa taukoa pitelen ja kvaakkiin kirjoittelen...), mut mun yksi suuri mietinnän alla oleva ongelma on se, että millä tavalla sen lopulta toteutan. Teenkö novellin vai sellaisen sunnuntaistrippi-tyyliin etenevän kokonaisuuden vai peräti vielä päivästrippejä sunnuntaisarjoineen. En tiedä... Sunnuntaisarjapituus on ominta hallinta-aluettani ja koska haluan jonkun verran aika ajoin vähän heittää vitsiä ja huvitella nuorten elämän sisällön kustannuksella, se sunnuntaisarja-tyyli sopisi kyllä kerronnallisesti ehkä jopa novelli-tyyliä paremmin. En tiedä... ans kattoo...   ::)