Kirjoittaja Aihe: Suosituksia?  (Luettu 31737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Vs: Suosituksia?
« Vastaus #90 : 28.10.2009 klo 12:25:15 »
Pitää nyt nostaa hieman omaa häntäänsä ja mainita, että Kvaakin etusivulla on ollut juttua 100 Bulletsista jo jonkin aikaa. Kuten muutkin ovat jo maininneet, sarja on parhaimmillaan lyhyellä aikavälillä luettuna.

Näitä on suositeltu todennäköisesti jo ketjun aiemmilla sivuilla, mutta kun täällä on uusia lukijoita, niin mainitaan vielä kerran: Preacher, Queen & Country ja Criminal. Jos kirjoittana on Ennis, Rucka tai Brubaker, niin on enemmän kuin todennäköistä, että tarina toimii.

DMZ luisti alussa hyvin, mutta viidennen osan kohdalla alkoi kiinnostus jostain syystä hiipumaan. Muuten, jos joku haluaa tutustua tuohon sarjaan, niin minulla on ensimmäinen osa myytävänä sopuhintaan.

Pitäisi itsekin tuo Scalped katsastaa. Walking Deadin ensimmäinen osa odottaa jo yöpöydällä lukemista. Näin nämä keskustelut vaikuttavat alitajuntaan ja pistävät tuhlaamaan kaikki rahat sarjakuviin. Kannattaa siis olla varovainen, kun pyytää suosituksia.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Vastaus #91 : 28.10.2009 klo 12:50:31 »
Pitää nyt nostaa hieman omaa häntäänsä ja mainita, että Kvaakin etusivulla on ollut juttua 100 Bulletsista jo jonkin aikaa. Kuten muutkin ovat jo maininneet, sarja on parhaimmillaan lyhyellä aikavälillä luettuna.
Uskaltauduin lukemaan tähän asti missaamani juttusi, vaikka spoilerien pelossa usein tuollaiset pitemmät kirja-, sarjakuva- tai elokuva-artikkelit jätän väliin. Onneksi olet välttänyt huolellisesti lukijan spoilaamista, ja omalla kohdallani mielenkiinto vain lisääntyi entisestään. Pistin jo viime viikolla juuri tämän säikeen suositusten perusteella  Bookdepositoryyn tilauksen kolmesta ekasta albumista, joten toivottavasti pian pääsee Bulletsiin käsiksi (vajaan viikon nyt ollut processing-tilassa). En tohtinut koko sarjaa kerralla tilata, kun kyllähän tuo kertaostoksena jo vähän kirpaisee.

Edit: Kappas, ykkös- ja kolmosalbumi ovat jo näköjään lähteneet matkaan! Ji!
« Viimeksi muokattu: 28.10.2009 klo 13:01:35 kirjoittanut Divine »

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #92 : 28.10.2009 klo 14:40:47 »
Uskaltauduin lukemaan tähän asti missaamani juttusi, vaikka spoilerien pelossa usein tuollaiset pitemmät kirja-, sarjakuva- tai elokuva-artikkelit jätän väliin. Onneksi olet välttänyt huolellisesti lukijan spoilaamista, ja omalla kohdallani mielenkiinto vain lisääntyi entisestään.

Juu, tarkoitus olikin olla pilaamatta muiden lukunautintoa. Hittoako sitä lukemaan jännäriä, jos tietää mitä siinä tulee tapahtumaan.

Toivottavasti odotukset täyttyvät, kun pääset käsiksi itse sarjakuvaan.

MTT

• Jäsen
« Vastaus #93 : 28.10.2009 klo 17:54:12 »

Itse voisin mainostaa pari kuukautta sitten ilmestynyttä uutta DC/Vertigo julkaisua The Nobody. Jeff Lemiren tekemä tarina on rentoa ja ilmavaa, suorastaan nautittavaa luettavaa. Kannattaa tutustua. En yhtään ihmettele että tekijä on saanut aikaisemmista töistään suitsutusta. Arvoituksellista tarinaa siivittää hyvin arkiselta tuntuva kehys ja omintakeinen piirrostyyli tuo kivan lisän.

Täältä voi ladata previewn:
http://www.dccomics.com/vertigo/comics/?cm=11672

-MTT

Samppa

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #94 : 10.11.2009 klo 11:33:56 »
Nyt sitä saa - nimittäin Walking Deadin Compendiumia taas (mm. Amazonista ja The Book Depositorysta). Laitoin tilaukseen, muutkin suositukset kyllä ovat visusti mielessä ja tullevat jossain vaiheessa vielä osittain hyödynnetyiksikin.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #95 : 16.02.2010 klo 11:29:07 »
Elikkä taas olisi edessä toiviomatka piäkaupunki seuvvulle ja ajattelin poiketa myös joissain alan liikkeissä jos vain aikataulu antaa myöten. Yritin listata kiinnostavia sarjakuvia, mutta yllättäen listasta tuli aivan liian pitkä. Nyt kaipaisinkin teidän apuanne. Mitä tuosta alla olevasta listasta kannattaisi hankkia? Tai onko siinä mitään sellaista, joka olisi osoittautunut täydelliseksi kuraksi?

Incognito (Brubaker-Phillips) Marvel
Sleeper Season One (Brubaker-Phillips) DC
Sleeper Season Two (Brubaker-Phillips) DC

DC: The New Frontier 1(Cooke) DC
DC: The New Frontier 2 (Cooke) DC
Richard Stark's Parker: The Hunter (Cooke)
Superman: Kryptonite (Cooke-Sale)

Human Target: Chance Meetings (Milligan) DC
Programme 1 (Milligan) DC
Programme 2 (Milligan) DC

Cain (Risso)
Eduardo Risso's Tales Of Terror (Risso) Dynamite
Video Noire (Risso) Dark Horse
Wolverine: Logan (Risso) Marvel

Damned 1: Three Days Dead (Hurtt-Bunn) ONI
One Bad Day (Rolston) ONI

« Viimeksi muokattu: 16.02.2010 klo 12:18:48 kirjoittanut tmielone »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #96 : 16.02.2010 klo 12:01:06 »
Toki minun listani olisi:

Incognito (Brubaker-Phillips) Marvel

DC: The New Frontier 1(Cooke) DC
DC: The New Frontier 2 (Cooke) DC

Damned 1: Three Days Dead (Hurtt-Bunn) ONI
One Bad Day (Rolston) ONI

Programme on ok muttei parasta milligania vaikka Jae Lee henkinen kuvitus onkin ansiokasta ja Rissoista:herran kaikki taide on komeaa mutta vaikka nuo löytyvätkin niin eivät ole parhautta sarjakuvakokonaisuutena.

Jos pitää karsia  niin Parker ja Incognito.
hyvät tasapainoiset kokonaisuudet, toimivat yksittäisinä.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #97 : 16.02.2010 klo 12:30:09 »
Programme on ok muttei parasta milligania vaikka Jae Lee henkinen kuvitus onkin ansiokasta ja Rissoista:herran kaikki taide on komeaa mutta vaikka nuo löytyvätkin niin eivät ole parhautta sarjakuvakokonaisuutena.

Alkuperäisessä listassani olivat vain nuo Brubakerit ja Cooket, joten ne ovat varmaan ne ensisijaiset hankinnat. Lisäsin Programmen listaan viime tipassa, kun juonikuvaus vaikutti kiinnostavalta. Luotan sanaasi tässä ja jätän ne listan hännille.

Risson tekeleistä minulta löytyy tuo Video Noire, mutta vain espanjaksi, joten olisi ihan hauska ymmärtää mitä tarinassa oikeasti tapahtuu. Jos hinta on kohdillaan, niin sitten saatan noihin langeta.

Jos pitää karsia  niin Parker ja Incognito.
hyvät tasapainoiset kokonaisuudet, toimivat yksittäisinä.

Tämä vahvistaa vain käsitystäni, että nämä kaksi ovat ne kiinnostavimmat. Ihan samoilla linjoilla ollaan. Kiitokset taas avusta!

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #98 : 16.02.2010 klo 20:04:10 »
Mitä tuosta alla olevasta listasta kannattaisi hankkia? Tai onko siinä mitään sellaista, joka olisi osoittautunut täydelliseksi kuraksi?
Aika penteleen tiukkaa tavaraa listallasi!
Pahuksen vaikea siitä on lähteä poistelemaan...

Ohessa heikoimmat linkit:
Superman: Kryptonite (Cooke-Sale)
Programme 1 (Milligan) DC
Programme 2 (Milligan) DC
Cain (Risso)

Ja ehkä

Toisin kuin Curtvile väittää niin minä en olisi missän nimessä karsimassa Parkeria tai Incognitoa. YMMV
EDIT:  Ylläolevia hölmöyksiä tulee ladeltua kun lukee nopsasti "vielä yhden viestin ennen kuin bussi lähtee..." Tralalaa.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2010 klo 21:04:16 kirjoittanut Lönkka »

Mon of Olay

• Fakta-police
  • Jäsen
« Vastaus #99 : 16.02.2010 klo 20:14:29 »
Toisin kuin Curtvile väittää niin minä en olisi missän nimessä karsimassa Parkeria tai Incognitoa. YMMV

Ei olisi Curttikaan, jos luet tarkemmin. Itse en kyllä tykännyt Cooken Parkerista yhtään, kirjoissa vara parempi.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #100 : 17.02.2010 klo 08:27:45 »
Aika penteleen tiukkaa tavaraa listallasi!
Pahuksen vaikea siitä on lähteä poistelemaan...

Juuri tämän takia kyselenkin täältä apua! Teidän avullanne olen jo saanut tiputettua Programmet listan loppupäähän ja varmistettua Brubakerin tuotosten kärkisijoituksen. Pikku hiljaa alkaa lista selkiytymään. Olisihan se hienoa, jos rahaa olisi sen verran, että voisi hankkia nuo kaikki sen enempää miettimättä, mutta kun rahansa hankkii rehellisellä työllä, niin ei siihen ihan pysty.

Itse en kyllä tykännyt Cooken Parkerista yhtään, kirjoissa vara parempi.

Itse kiinnostuin Parkereista vasta kun luin täältä Kvaakista tuosta sarjakuvasovituksesta. Kiersin sitten kylän divarit ja ostin kaikki löytämäni Parkerit. Hintaa niillä oli euron kipale, joten ei tarvinnut kauheasti harkita ostamista. Olen nyt pari lukenut ja neljä taitaa olla vielä jäljellä. Ihan viihdyttäviä ne ovat olleet, joten ajattelin kokeilla tuota sarjakuvaakin. Olen siis vasta tuore Parker-fani, joten minulle ei ole vielä muodostunut selkeää kuvaa millainen sarjakuvan pitäisi olla. En siis usko olevani yhtä kriittinen kuin pidempään sarjaa lukeneet. Saa nähdä miten käy, enköhän kuitenkin hanki tuon sarjakuvan jossain vaiheessa.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #101 : 17.02.2010 klo 16:32:26 »
Minä taas en ole lukenut alkuperäisiä Parkereita laisin, mutta Cooken sarjakuvista olen pitänyt kuin hullu puurosta. Parker on vielä hänen kovatasoisessa tuotannossaan todella korkealla, ellei peräti ihan kärjessä -tolkuttoman komeaa retrojälkeä joka sopii, ymmärtääkseni, Parkeriin kuin nyrkki silmään.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #102 : 17.02.2010 klo 17:22:56 »
Suosittelen:

Wolverine: Logan (Risso) Marvel

Risson (ja kässärin tekijän) Cain on juuri Fantsupelien alesta hommattu mutta kauhean takkuisesti lähtenyt lukeminen alkuun.

Sen sijaan suosittelen myös tätä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jonny_Double_%28Vertigo%29

Ja nyt lähren huitsuun täältä töistä ennen kuin tulen hulluksi/hullummaksi.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #103 : 17.02.2010 klo 17:53:01 »
Ei olisi Curttikaan, jos luet tarkemmin. Itse en kyllä tykännyt Cooken Parkerista yhtään, kirjoissa vara parempi.

Mon osaa curtvile-suomi-curtvile käännöstyön! Wau!

Parkerit ja Starkin piilominä Donald Westlaken muun tuotannon fanina ymmärrän tietyllä  tavalla Hra Olayn näkökulmaa.
Cooke on kiltimpi ja kliinisempi kuin kirjaversio, mutta ensiluokkaisena sovituksena silti pitäisin tuota.

Tolppiksen Jonny Double on hyvä lisä mikäli 100 bullets uppoaa.
Gangland lehdissä ollut 100n kudin esiosa on silti tujumpi.
60 Tray....All day.
Criminalit ovat silkkaa pässinlihaa suosituslistalle scalped-kokoomien lisäksi.
Le Tueur- Tappaja olisi korkealla muutoin mutta tmielone taitaa olla jo aiheeseen perehtynyt.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #104 : 18.02.2010 klo 08:31:54 »
Risson (ja kässärin tekijän) Cain on juuri Fantsupelien alesta hommattu mutta kauhean takkuisesti lähtenyt lukeminen alkuun.

Juuri tuon alen takia minäkin sitä katselin. Näillä näkymin se kyllä saattaa jäädä kaupan hyllyyn hinnastaan huolimatta.

Tolppiksen Jonny Double on hyvä lisä mikäli 100 bullets uppoaa.
Gangland lehdissä ollut 100n kudin esiosa on silti tujumpi.
60 Tray....All day.
Criminalit ovat silkkaa pässinlihaa suosituslistalle scalped-kokoomien lisäksi.
Le Tueur- Tappaja olisi korkealla muutoin mutta tmielone taitaa olla jo aiheeseen perehtynyt.

Jonny Double tuli hankittua jo ajat sitten. Myös Gangland löytyy hyllystä. En muistanutkaan, että siinä oli Azzarello-Risson juttu. Pitääkin taas lukaista se. Luonnollisesti myös Criminalit on luettu ja juuri niiden takia Brubakerista intoilenkin. Aivan loistavaa sarjakuvaa! Scalpedia täällä on kehuttu ennenkin ja sekin kiinnostaisi, mutta en tiedä raaskinko käydä sarjaa ostamaan. Olen nyt yrittänyt pysyä erossa tuollaisista pitkistä sarjoista, sillä kaapeista alkaa tila loppumaan. Ensimmäinen osa on kuitenkin kohtuu halpa, joten lankeaminen voi olla liiankin helppoa.

Harkitsin myös Walkind Deadin toisen osan ostamista, mutta kun eka ei tuntunut kuin ihan kohtuu hyvältä, niin taidan jättää tällä kertaa väliin. Sarja on kuitenkin jo niin pitkällä, että ostamista riittäisi pitkäksi aikaa. Pitää varmaan laittaa taas kirjastoon hankintapyyntöjä, kun näitä kiinnostavia/laadukkaita sarjoja on niin paljon.

Tappajan lukeminen on nyt puolessa välissä ja hyvältä vaikuttaa. Odotukset olivat melko korkealla, mutta siitä huolimatta ne on ylitetty reippaasti.