Kirjoittaja Aihe: Suosituksia?  (Luettu 31708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
Re: Mitä kannattaisi ostaa luettavaksi?
« Vastaus #60 : 15.02.2007 klo 19:46:08 »
Tim Sale toimii väreittäkin. Thieves worldit todistavat lauseen todeksi.
Naulan kantaan! Noissa on parempi fiilis kuin siinä värillisessä versiossa alkupäästä (oisko sisältänyt mv-alpparit 1-3?).

Joskus vuonna 1 ja 2 ostin tuoreeltaan Salen Thieves Worldit koska diggailin tuota Asprinin toimittamaa kirjasarjaa. Olin hieman skeptinen mutta tulipa hankittua kun olivat eri halpoja. Osoittautuivat äärimmäisen hyviksi sarjakuvasovituksiksi. Saatuani näillä ensikosketuksen Salen komeaan kuvitukseen olen tuon jälkeen pyrkinyt ostamaan kaiken mitä mies on vain tehnyt -juuri koskaan ei ole hankinnat harmittaneet.

Jokin aika sitten tuli hankittua väliin jääneet & ohi menneet Salet ja mm Deathblowt ostin irtonumeroina. Erinomaisesta Tim Sale: Black & White taidekirjasta innostuneena hankin myös Tim Sale: Women taide"kirja" -läystäkkeen joka sisälsi jonkin verran coni/komissiotöitä. Oli sangen kallis kokoonsa nähden eikä loppupeleissä kovin kummonen. Jos se oli Salen omakustanne niin ei harmita, mutta jos joku tuolla rahasti niin v-käyrä hilautuu kohti zeniittiä.

EDIT: Korjattu taidekirjan nimi oikeaksi.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2007 klo 21:30:08 kirjoittanut Lönkka »

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #61 : 16.02.2007 klo 08:17:03 »
Aluksi tuo Thieves world kuulosti ihan uudelta tuttavuudelta, mutta pienen google-seikkailun päätteeksi löysin tutun kannen seuraavilta sivuilta http://www.thievesworld.info/comics/colour.htm

Tuo taitaa olla juuri se Lönkän mainitsema värialbumi. Joskus aikoinaan, ennen Salen löytämistä, pläräilin tuota kyseistä albumia useampaan otteeseen kotikaupunkini divarissa. Ikinä en sitä kuitenkaan ostanut ja nyt se tietenkin harmittaa.

Oma ensikosketukseni Salen taiteeseen tuli Batmanin Halloween-spesiaalien kautta. Aluksi hieman vierastin Salen tyyliä, sillä se poikkesi niin paljon muiden supersankarisarjakuvien tyylistä. Muutaman tarinan jälkeen olin kuitenkin jo ihan toista mieltä. Sitten sain käsiini The long Halloweenin ja olin täysin myyty.

Pitää varmaan hankkia se Billi jossain vaiheessa ja voin tulla sitten komppaamaan teitä tuon mustavalkoisen Salen suhteen. Tai sitten hankin sen Black & White -taidekirjan.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #62 : 21.02.2007 klo 08:54:35 »
Tähän mennessä olen saanut luettua Top Tenit ja Queen & Countryn. Top Tenit olivat mukavan kevyttä lukemista. Moorella on kadehdittava kyky ahtaa tarina täyteen erilaisia aineksia. Hahmot olivat uskottavia ja oikeasti kiinnosti mitä heille tapahtuu. Tarinan, toisinaan absurditkin, käänteet olivat mukava vaihtelua supersankareiden luutuneisiin tarinarakenteisiin. Minusta oli myös hauska etsiskellä kuvien taustoilta tutunoloisia hahmoja. Kyllä nämä albumit kannatti hankkia, sillä mielellään palaan näiden pariin jonkun ajan päästä uudelleen. Kiitokset suosittelijoille.

Top Tenin jälkeen tartuin Queen & Countryyn ja täytyy sanoa, että meno muuttui täysin, mutta laatu ei tippunut yhtään. Oli virkistävää lukea pitkästä aikaa perinteistä jännäriä. Henkilöt vaikuttivat ihan oikeilta ihmisiltä ja ongelmat olivat todellisesta maailmasta (siis sillä oletuksella, että olet tiedustelupalvelun leivissä ja työksesi tapat muita ihmisiä). Kiinnostava tarina ja onnistunut kuvitus, tätä täytyy saada lisää. Tämänkin teoksen osalta kiitokset suosittelijoille.

Enää olisi jäljellä Fablesit, joihin tartun selvittyäni kissanaisen kyydistä Roomassa. Kissanainenkin näyttää todella hyvältä.

Jos Fablesit kolahtaa, kuten todennäköisesti käy, niin sitten ei tarvitse pähkäillä mihin rahansa tulevaisuudessa laittaisi. Mainittujen sarjojen tiimoilta pitäisi hankkia noin parisenkymmentä tradea, joten ihan yhdellä kertaa ei kaikkea saa ostettua. Rahaakaan ei tarvitse satsata kuin joku 300 euroa (nopealla päissäänlaskulla).

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #63 : 02.03.2007 klo 14:55:53 »
Ilmoitus:

Hei, sinä joka aikoinaan ehdotit mulle järjestämäni "Mitä hittoa sitä ostaisi, suositelkaa"-äänestyksen voittajana DMZ-sarjista, ilmoittautuisitko. Nääs kun ihastuin suuresti siihen sarjikseen ja hommasin just - vielä lukematta - tokan kokooman ja muistin että lupasin ostaa tuopin/tarjota pullakahvit "voittajalle" jos näen joskus. Niin että se voitto on vielä lunastamati ja pidän aina lupaukseni  :)

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #64 : 05.03.2007 klo 15:55:43 »
Asianomainen ilmoittautui, kiitos siitä. Lopussa kiitos seisoo, hädässä ystävä tunnetaan jne. ym. loppuunkuluneita fraaseja.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #65 : 19.03.2007 klo 15:59:08 »
Ihmeitä tapahtuu!

Viime viikolla kävin hakemassa kirjastosta kuuden albumin verran Invisiblesien seikkailuita. Jostain syystä 5. osaa ei ollut vielä tullut, mutta kuulemma sekin on lähiaikoina tulossa. The Fountainia ei ollut saatavilla, sillä sen painos oli kustantajalta loppunut. Kaikkea ei voi saada, mutta onneksi sentään jotain.

Tällä hetkellä olen lukemassa Invisiblesien kolmatta osaa ja onhan se ollut mitä mainiointa lukemista. Ei harmita, että jokaisesta albumista piti maksaa euron varausmaksu. Vielä ei ole kuitenkaan tullut tunnetta, että tämäkin sarja on ostettava omaan hyllyyn, mutta on tämä selvästi keskitasoa parempaa lukemista. Pitää katsoa mihin suuntaan lopun kliimaksi sarjaa siirtää laadukkuusasteikollani.

Loppuun pääsyyn kuitenkin vaikuttaa viidennen osan saapuminen kirjastoon. Kuudenteen ja seitsemänteen osaan en aio koskea ennen kuin olen viidennen lukenut. Lainat voi uusia kolmesti netin kautta, joten eiköhän se puuttuva albumi siinä ajassa ilmesty.

Vähän aikaa sitten kävin taas hellsingissä pyörimässä ja silloin mukaani tarttui taas uutta luettavaa (Nyt ne odottavat vuoroaan yöpöydällä, kun invisibles kiilasi niiden edelle):
- toinen osa Queen & Countrya, sekä ensimmäinen osa declassified-sarjasta
- Ennisiä: Fury sekä Ghost Rider (Aaveajaja oli melko huvittava, vaikkei Ennis ollutkaan terävimmillään)
- Challengers of the unknown Must die (Viimeinkin minulla on kaikki Loeb-Sale kombinaation tuotokset)
- The exterminators: Bug's life (Ei ollut mikään elämää suurempi kokemus, mutta kyllä se mielestäni oli hieman parempi kuin Sinisalon Otto antoi Katuojassa ymmärtää. Mielummin minä ötököistä luen kuin hämähäkkimiehestä)

Nyt kello alkaa olemaan sen verran, että pistän hanskat naulaan ja lähden kotia lukemaan. Vielä kerran haluan kiittää Joea tästä kirjastoneuvosta. Sehän toimii.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #66 : 02.07.2007 klo 12:20:40 »
Huomasin tuossa viikonloppuna, että uusimmissa X-mies lehdissä olisi tekstin kynäillyt itse herra Brubaker. Kertokaahan nyt lukeneet ja oppineet mielipiteenne tuosta Kuolettavasta Ensimmäisestä Mooseksen kirjasta! Itse en ole paljoa Marveleita lukenut (paitsi Millerin DDt ja Ennisin Tuomarit), joten kannattaako tällaisen ulkopuolisen tarttua noihin lärpäkkeisiin? Brubakerin kynäilyt DC-maailmassa ovat olleet selvästi keskitasoa parempia, joten hieman nuo Marvel-jututkin kiinnostaisivat.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
Re: Suosituksia?
« Vastaus #67 : 10.07.2007 klo 07:18:26 »
En muuten ole keksinyt vielä mikä tuossa DMZ:ssä on erinomaista. Osaisiko joku valistaa?

Minusta tuossa on onnistuttu luomaan kiehtovan apokalyptinen fiilis ja yhdistetty se "tuttuihin" maisemiin. Kyseessähän ei ole kokonaisuutena maailman parasta tarinankerrontaa ja välissä on heikompaa tarinaakin, mutta yleistaso on mielestäni mainio. Yksi tradeista, joita oikein odottaa.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #68 : 10.07.2007 klo 10:19:10 »
Okei, DMZ on apokalyptinen. Silläkin saralla on mielestäni tehty parempaa. Ja itse asiassa apokalyptisuus on klisee.

Mua kiehtoo tossa nimenomaan se, että sotatoimialue on tuttu. Tietyllä tavalla tossahan tehdään maailman tunnetuimmasta alueesta hylkiö eli käännetään sen status väärinpäin. Sen kyllä myönnän, että ei tossa ihan täysillä päästä hyödyntämään potentiaalia, joka tolla idealla on. Mutta eipä tuo mikään Mad Max -kopiokaan ole (kuten esim. tämä Wasteland, mitä luen parhaillaan).

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #69 : 25.07.2007 klo 16:21:40 »
Oon tässä ajatellu, ihan huvin vuoksi, tilata Usasta jonkun supersanterilehden ja muutamia kysymyksiä on herännyt.

1) Olen ajatellu tilata ihan Marvelin kotisivuilta jonkun lehde, eikä hintakaan kai ole nouse pilviin asti? Semmosen käsityksen oon saanu, että 24$ ois lehden hinta ja 12$ postimaksut, meneekö näin?
Entä onko kukaan muu tilannut sieltä?

2) Mitäköhän kyseisissä vaihtoehtoisissa julkaisuissa on meneillään ja kannattaako tilata: Rautamies, Ihmeneloset, Kostajat, Daredevil?
DC:n sivut olisi helpommat tutkia, ja sieltä kiinnostaisi Batmanin, JLA ja JSA.

Joonas

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #70 : 25.07.2007 klo 16:39:12 »
En muuten ole keksinyt vielä mikä tuossa DMZ:ssä on erinomaista. Osaisiko joku valistaa?

Minusta juuri se ettei DMZ ole apokalyptinen, vaan arkinen.
Että amerikka on sotatoimialue kuin mikä tahansa muukin paikka Sarajevosta Darfuriin.
Siitä ettei DMZ ihannoi sotaa tai väkivaltaa, vaan esittää sen julmana ja äkillisenä.
Tarinankerronta pysyy hallussa.

Ja Lewikselle: 1) voi mennä hiemen ylikin, puolituttu tilasi suoraan visaa vinguttaen ja lisäkuluja tuli päälle jotain 5-10€, mutta tästä noin vuosi puolitoista.

2) minä tilaisin  Marvelilta Black pantherin mutta Daredevil ja New Avengers ovat hyvää perusmarvelia.
DCltä Batman olisi superkalsaripuolen valinta. JLA hyvänä kakkosena.
Shadowpact ja Checkmate ovat minusta melkeimpä parempia mutta silti: Batman.

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #71 : 25.07.2007 klo 16:47:28 »
Ja Lewikselle: 1) voi mennä hiemen ylikin, puolituttu tilasi suoraan visaa vinguttaen ja lisäkuluja tuli päälle jotain 5-10€, mutta tästä noin vuosi puolitoista.

2) minä tilaisin  Marvelilta Black pantherin mutta Daredevil ja New Avengers ovat hyvää perusmarvelia.
DCltä Batman olisi superkalsaripuolen valinta. JLA hyvänä kakkosena.
Shadowpact ja Checkmate ovat minusta melkeimpä parempia mutta silti: Batman.

Kiitos Curtvile!

Toivottavasti hinta ei nouse kauheesti, mutta sen kyllä kärsii sitten.

Todellakin tuo Pantterikin on pyörinyt mielessä, mutta sitä en ihan vielä uskalla tilata, koska siihen ei ole niin paljon tullut tutustuttua.
Kostajat, DD ja FF kiinnostaisivat kyllä, mutta kuinka paljon näissä on vielä Sisällissodan tunnelmia?  Ja mikä mahtaa olla ero Mighty Avengersilla ja New Avengersilla?

Joonas

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #72 : 25.07.2007 klo 16:51:47 »
Kostajat, DD ja FF kiinnostaisivat kyllä, mutta kuinka paljon näissä on vielä Sisällissodan tunnelmia?  Ja mikä mahtaa olla ero Mighty Avengersilla ja New Avengersilla?

Joonas

Kostajissa melko lailla, joskin ensi vuonna tulee uuttakin, Joe kertonee enemmän.
Kyynistä olisi sanoa että ei paljoa, ryhmillä on hiukan eri kokoonpanot ja Mighty Avengers saa Frank Chon naishahmoista lisäpisteitä.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Vs: Suosituksia?
« Vastaus #73 : 21.05.2008 klo 12:26:39 »
Onkos kukaan lukenut Ruckan Queen & Country -romaaneja?

Joku aika takaperin luin viimeisimmän sarjakuvan ja siinä viitattiin kirjassa kerrottuihin tapahtumiin. Hieman ärsyttää, kun sarjakuvassa on kronologisia aukkoja, joten olen nyt pähkäillyt, että tilaisinko nuo kirjat vai tyydynkö vain sarjakuviin.

Curtvile

• Ylläpitäjä
Vs: Suosituksia?
« Vastaus #74 : 21.05.2008 klo 16:20:43 »
Onkos kukaan lukenut Ruckan Queen & Country -romaaneja?

On. Ovat yhtä hyviä kuin Atticus Kodiakitkin ja Shooting on midnight.
Täydentävät toisiaan.