Ihmeitä tapahtuu!
Viime viikolla kävin hakemassa kirjastosta kuuden albumin verran Invisiblesien seikkailuita. Jostain syystä 5. osaa ei ollut vielä tullut, mutta kuulemma sekin on lähiaikoina tulossa. The Fountainia ei ollut saatavilla, sillä sen painos oli kustantajalta loppunut. Kaikkea ei voi saada, mutta onneksi sentään jotain.
Tällä hetkellä olen lukemassa Invisiblesien kolmatta osaa ja onhan se ollut mitä mainiointa lukemista. Ei harmita, että jokaisesta albumista piti maksaa euron varausmaksu. Vielä ei ole kuitenkaan tullut tunnetta, että tämäkin sarja on ostettava omaan hyllyyn, mutta on tämä selvästi keskitasoa parempaa lukemista. Pitää katsoa mihin suuntaan lopun kliimaksi sarjaa siirtää laadukkuusasteikollani.
Loppuun pääsyyn kuitenkin vaikuttaa viidennen osan saapuminen kirjastoon. Kuudenteen ja seitsemänteen osaan en aio koskea ennen kuin olen viidennen lukenut. Lainat voi uusia kolmesti netin kautta, joten eiköhän se puuttuva albumi siinä ajassa ilmesty.
Vähän aikaa sitten kävin taas hellsingissä pyörimässä ja silloin mukaani tarttui taas uutta luettavaa (Nyt ne odottavat vuoroaan yöpöydällä, kun invisibles kiilasi niiden edelle):
- toinen osa Queen & Countrya, sekä ensimmäinen osa declassified-sarjasta
- Ennisiä: Fury sekä Ghost Rider (Aaveajaja oli melko huvittava, vaikkei Ennis ollutkaan terävimmillään)
- Challengers of the unknown Must die (Viimeinkin minulla on kaikki Loeb-Sale kombinaation tuotokset)
- The exterminators: Bug's life (Ei ollut mikään elämää suurempi kokemus, mutta kyllä se mielestäni oli hieman parempi kuin Sinisalon Otto antoi Katuojassa ymmärtää. Mielummin minä ötököistä luen kuin hämähäkkimiehestä)
Nyt kello alkaa olemaan sen verran, että pistän hanskat naulaan ja lähden kotia lukemaan. Vielä kerran haluan kiittää Joea tästä kirjastoneuvosta. Sehän toimii.