Kirjoittaja Aihe: Suosituksia?  (Luettu 31742 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
Re: Mitä kannattaisi ostaa luettavaksi?
« Vastaus #45 : 10.02.2007 klo 21:26:34 »
Katselin ne albumien kuvaukset läpi, muttei ne ISBN:t sieltä ainakaan silmille hyppineet. Ehkä ne olisi löytänyt helpommin nettikaupoista, mutta en jaksanut sieltä käydä niitä kaivamaan. Kirjastossahan on töissä tiedonhaun ammattilaisia, joten eivätköhän he saa selville mitä teoksia tarkoitin. Saavat hekin ajan kulumaan mielekkäästi sarjakuvia metsästäen.

Queen & Country menee myös harkintaan.
Niin paljon lukemista, mutta niin vähän aikaa (ja rahaa)..
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #46 : 11.02.2007 klo 09:46:01 »
Olen Kvaakin kautta löytänyt viime aikoina paljon uutta luettavaa, listaan tässä muutaman: Queen & Country, Popen Batman, Fountain, Thompsonin Blankets, Ellisin Desolation Jones ja Orbiter ja ennenkaikkea Ministry of Space. Seuraavaksi on ostoslistalla Ocean, Byrnen Nextmen, sekä vanhojan tuttuja kuten Bonen värillisiä vol.5, Preacheria, Hellboyta, Runawaysia jne.

Oikeastaan halusin sanoa, että kiitoksia tälle foorumille sivistämisestäni, moni aivan helmi sarjakuva olisi mennyt ihan huomiotta, jos siitä ei olisi täällä hehkutettu (viimeisimpänä tuo Queen & Country).

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #47 : 11.02.2007 klo 20:53:13 »
Katselin ne albumien kuvaukset läpi, muttei ne ISBN:t sieltä ainakaan silmille hyppineet.
DC:n sivujen oikeassa ylälaidassa on "Search DC COMICS" hakusydeemi ja ainakin sitä kautta etsityille nimikkeille löytyy tuotetietojen lopusta kaikille Invisibleseille ja Fountainille ISBN:t.

Tässä esimerkkinä Fountain:
http://www.dccomics.com/graphic_novels/?gn=6123

Ja ihan sivun alalaidasta löytyy sitten boldattuna:
Vertigo  |  176pg.  |  Color  |  Oversized Softcover  |  $19.99 US  | ISBN 1401200583 |  Mature Readers

Tai sitten vaan käytetään eri DC:n sivuja... :P

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #48 : 13.02.2007 klo 10:09:10 »
Kyllä me katseltiiin ihan samoja sivuja. Minä olin vain niin puusilmä, etten tuoita huomannut. Sitä kun hätäisesti sivuja mulkoilee, niin näköjään ei huomaa puoliakaan siitä mitä pitäisi. Olisi varmaan pitänyt tarkistaa ne sivut ennen edellistä viestiäni.

Mutta vaikka lähettämäni tiedot olivat puutteellisia, niin ei se tainnut kirjaston väkeä haittaavan. Sieltä soitettiin eilen minulle ja kyseltiin Invisiblesien sisällöstä ja väkivaltaisuudesta. Valitteli sitä, ettei vertigon sivuilla ollut laajempaa kuvausta sarjan sisällöstä. Minä kerroin, etten ollut sarjaa lukenut, joten väkivallan määrästä en osaa sanoa, mutta sarjaa on kehuttu ja suositeltu, joten laadukas se kuitenkin on. Jää nyt nähtäväksi hankkivatko sarjan vai ei. Ei kuulemma ole yleistä, että toivotaan kokonaista sarjaa hankittavaksi.

Eilen kävin myös ostoksilla ja palaan hieman paremmalla ajalla kertomaan saaliistani.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #49 : 13.02.2007 klo 10:51:20 »
Kyllä me katseltiiin ihan samoja sivuja. Minä olin vain niin puusilmä, etten tuoita huomannut. Sitä kun hätäisesti sivuja mulkoilee, niin näköjään ei huomaa puoliakaan siitä mitä pitäisi.
;)

Mutta vaikka lähettämäni tiedot olivat puutteellisia, niin ei se tainnut kirjaston väkeä haittaavan. Sieltä soitettiin eilen minulle ja kyseltiin Invisiblesien sisällöstä ja väkivaltaisuudesta.
Good grief!
Pyydä niitä hankkimaan noiden sijasta sitten Toniponia tai Pellefanttia. EI tule kellekään ns. paha mieli tai mitään ylimääräisiä sopimattomia ajatuksia.

Valitteli sitä, ettei vertigon sivuilla ollut laajempaa kuvausta sarjan sisällöstä.
???
Kun noita eri kustantajien sivuja näy katselemassa niin eipä kovinkaan monella ole juuri enempiä infoa julkaisuistaan kuin DC:llä. Sama pätee myös kirjakustantajiin. Mielestäni DC:n sivut ovat hyvät, selkeät, informatiiviset ja ennen kaikkea hyvin ajan tasalla.

Nähtävästi kirjaston hankinnoista vastaavat kuvittelevat että Aivan Kaikki TM pitäisi kustantajan sivuilta löytyä mikä kyllä sotii aika todellisuutta vastaan. Olisi hauska nähdä konkreettinen esimerkki tai pari siitä millaista määrää infoa pitävät riittävänä.

Kirotut kukkahattutädit haluavat vain pitää sinun näppisi erossa suversiivisesta materiaalista... :o

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #50 : 13.02.2007 klo 11:03:14 »
Kirjastossahan on töissä tiedonhaun ammattilaisia, joten eivätköhän he saa selville mitä teoksia tarkoitin.
Niinhän sitä luulisi. Olen Tampereen Metsossa kattellut DC:n Kingdom Comen novelliversiota. En voi välttyä ajatukselta, että joku on sitä ehdottanut ja kirjaston henkilökunta on olettanut sen olevan kirja ja ovat tuon löytäneet.
Vaikka kyllähän ne päteviä ovat, mutta eivät kuitenkaan ihan aina ihmeisiin pysty.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #51 : 13.02.2007 klo 12:24:39 »
Minäkin kummastelin tuota kommenttia informaation vähyydestä. Siellä sivuillahan on jopa Invisiblesien ensimmäinen numero luettavana! Voiko enempää edes pyytää. Kyllä sen yhden numeron perusteella saa melko hyvän käsityksen sarjan luonteesta.

Pitää varmaan soluttautua kirjastomaailmaan ja ottaa pikkuhiljaa haltuunsa sarjakuvien hankkiminen. Loppuu tuollainen turhanpäiväinen ihmettely ja tuntemattomien asioiden kauhistelu.

Nyt vain odottelen toteutuuko toiveeni. Saatta vain tulla pitkä odotus.

Vielä muutama sana toivioretkestäni Hellsinkiin. Olin laskeskellut pienessä päässäni, että minulla on reilusti aikaa sarjakuvien pläräämiseen, mutta aikatauluni meni sekaisin, kun nakki viuhui ja jouduin tekemään enemmän töitä kuin suunnitellut. Harmitti pirusti, kun joutui työmatkalla töitä tekemään. Selvisin kuitenkin tästä takaiskusta ja ennätin piipahtamaan yhdessä "alan" liikkeessä. En viitsinyt jäädä punnitsemaan eri vaihtoehtoja kovin pitkäksi aikaa, sillä junan lähtö lähestyi väjäämättömästi. Tein siis pelimiehen ratkaisun ja ostin vähän kaikkea. Mukaani siis tarttuivat:
- Hellblazer: All his engines
- Top 10: 1,2
- DMZ: 1
- Fables: 1,2
- Queen & Country: 1

Hellblazerin ja DMZ:n ennätin kahlaamaan läpi jo junassa ja ihan hyvältä ne tuntuivat, vaikka molempia kohtaan olikin hieman ennakkoluuloja. All his engines oli viihdyttävää keskitasoa ja enemmän minä siitä tykkäsin kuin Empathy is the enemy:stä.

DMZ parani edetessään, joten todennäköisesti tulee se seuraavakin osa hankittua. Olin positiivisesti yllättynyt vaikkei se jalkoja alta vienytkään.

Kotona minua odotti sitten iloinen yllätys. Play.com:lta oli tullut paketti neljässä päivässä! Tavallisesti se on kestänyt sen kymmenen päivää. Paketista löytyi 100 Bullets: Decayed ja Catwoman: When in Rome. Molemmat näyttivät erittäin lupaavilta. When in Rome ei ole saanut täällä hehkutusta osakseen, mutta kyllä se minusta hyvältä näytti. Tarina voi tietysti olla ihan huttua (mikä valitettavan usein pitää Loebin viimeisimpien töiden kohdalla paikkansa), mutta onneksi Salen kynänjälki pelastaa paljon.

Nyt kun vain löytäisi rauhallisen paikan ja hetken jolloin voisi keskittyä pelkästään lukemiseen.

Lisäys: Tärkein meinasi unohtua. Siis suuri kiitos ja kumarrus kaikille niille, jotka jaksoivat avata sanaisen arkkunssa ja opastaa minua aarteiden jäljille.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2007 klo 13:09:40 kirjoittanut tmielone »

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #52 : 13.02.2007 klo 14:44:48 »
Nyt ei voi kuin ihmetellä! Kävin juuri Kuopion kirjaston sivuilla kokeilemassa aineistohakua ja sieltähän löytyivät Invisibles (kaikki 7 osaa!) ja Fountain! Kaikki kohdalla luki tilattu eli jossain vaiheessa pääsen ne lukemaan. Tämä on suorastaan käsittämätöntä!

Kyllä päivä parani entisestään. Jossain vaiheessa pitää ehdottaa muitakin sarjakuvia hankittavaksi, kun sillä näyttää olevan vaikutusta. Ei tämä savo olekaan niin paha paikka asua. Hip Hei ja Hurraa!

Wade

• Jäsen
« Vastaus #53 : 13.02.2007 klo 14:58:06 »
Se, mitä uutuuksista kannattaa tai ei kannata ostaa, löytyy täältä
Wade Koivurinne

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #54 : 13.02.2007 klo 21:50:29 »
Kyllä päivä parani entisestään. Jossain vaiheessa pitää ehdottaa muitakin sarjakuvia hankittavaksi, kun sillä näyttää olevan vaikutusta.
Ei kun vaan ihan tolkuttoman listan kanssa ehdottelemaan kaikkea kivaa tilattavaksi.

When in Rome ei ole saanut täällä hehkutusta osakseen, mutta kyllä se minusta hyvältä näytti. Tarina voi tietysti olla ihan huttua (mikä valitettavan usein pitää Loebin viimeisimpien töiden kohdalla paikkansa), mutta onneksi Salen kynänjälki pelastaa paljon.
Tuo tarina ei tosiaan ole mikään kovin ihmeellinen, mutta Salen takia kannattaa ostaa oikeastaan mitä huttua tahansa!

Nimim: Deathblowit tuli Salen takia hankittua

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #55 : 14.02.2007 klo 15:03:42 »
Minäkin olen tuota Salen Deathblow:ta katsellut, mutta en (ainakaan vielä) ole innostunut sitä hankkimaan. Katselin myös listassani ollutta Billi 99, mutta jostain syystä se ei sytyttänyt. Sen hankin sitten, kun kaikki oleelliset albumit  ovat jo hyllyssäni...

Ajattelin laittaa kirjastolle uusia hankintatoiveita heti, kun nuo edelliset on lainattavissa. Etsiskelin tuossa kiinnostavia vaihtoehtoja ja sarjakuvasisvistyksen pakollinen oppimäärä-ketjusta löytyi ihan lupaavia vaihtoehtoaja. Jimmy Corrigan vaikutti kiinnostavalta, muttei niin kiinnostavalta, että haluaisin sen välttämättä omaan hyllyyni. Toinen vaihtoehtoni oli Craig Thompsonin Blankets, mutta luettuani siitä muutaman näytesivun, tulin siihen tulokseen, että jossain vaiheessa hankin sen omaan hyllyyni. Vaikutti todella hyvältä ja ylistäviä kommenttejahan se on saanut tälläkin foorumilla.

Waren ja Thompsonin tuotokset ovat hieman toisenlaisia, kuin tässä ketjussa aiemmin käsitellyt teokset, mutta olen kaikkiruokainen sarjakuvien suhteen, joten kaikki hyvin tehty kelpaa.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #56 : 15.02.2007 klo 08:52:59 »
Taas hyvää kommenttia Joelta. En suunnitellutkaan jatkuvasti pommittavani kirjaston tätejä uusilla toivomuksilla, sillä, kuten sanoit, määrärahat ovat heilläkin rajalliset. Luotan kuitenkin siihen, että kun nuo Invisiblesit napsahtavat kirjaston hyllyyn, niin kyllä niille lainaajia löytyy. Tämän havaittuaan henkilökunta voi suhtautua entistä suopeammin erilaisiin sarjakuvahankintoihin, sillä he ymmärtävät, että laasukkaille teoksille löytyy aina lukijoita. Ainakin toivon niin. Ehkä tulevaisuudessa joku nuori viaton nörtinalku vaeltelee päämäärättömästi kirjaston hyllyjen välissä, huomaa sattumalta erikoisen sarjakuvan ja paremman tekemisen puutteessa lainaa sen. Sitten kotia päästyään hän sulkeutuu pieneen huoneeseensa ja syventyy lukemaan. Seuraavat pari tuntia hän istuu nenä kiinni albumissa ja kiroaa itseään, kun ei aikaisemmin ole tajunnut, että miten hienoja tarinoita sarjakuvista voi löytyä. Seuraavaksi hän istuuntuu tietokoneensa ääreen, ja kuin korkeamman voiman johdattamana, hän päätyy Kvaakin-sivuille. Uusi maailma täynnä mahdollisuuksia ja houkutuksia avautuu hänen eteensä. Hän on nähnyt valon ja alkaa julistamaan ilosanomaa lähipiirissään. Jotkut siihen lankeavat, toiset ei, mutta pikkuhiljaa sivistys syrjäyttää ennakkoluulot myös savon sydämessä.

Tietysti on yhtä todennäköistä, että olen niitä harvoja, joita esimerkiksi tuo Invisibles kiinnostaa ja nämä sarjakuva-aarteet jäävät kirjaston hyllyyn pölyttymään. Toivon kuitenkin, että joku muukin ne lukee.

Mielelläni värväisin kavereitani ehdottelemaan noita hankintoja, mutta valitettavasti olen asunut Kuopiossa vasta sen verran vähän aikaa, etten ole ennättänyt tutustua sellaisiin ihmisiin, jotka jakaisivat innostukseni tätä taidemuotoa kohtaan. Ehkä tilanne jossain vaiheessa paranee.

Lönkka

• Jäsen
« Vastaus #57 : 15.02.2007 klo 14:36:27 »
Minäkin olen tuota Salen Deathblow:ta katsellut, mutta en (ainakaan vielä) ole innostunut sitä hankkimaan. Katselin myös listassani ollutta Billi 99, mutta jostain syystä se ei sytyttänyt. Sen hankin sitten, kun kaikki oleelliset albumit  ovat jo hyllyssäni...
Siis oma kommenttini oli enempi tarkoitettu kommentiksi siitä että JOPA Deathblow tuli Salen piirroksen takia hankittua.

Billi ei ole kovin ihmeellinen mutta painii ihan eri luokassa kuin onneton Deathblow.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #58 : 15.02.2007 klo 14:54:30 »
Siis oma kommenttini oli enempi tarkoitettu kommentiksi siitä että JOPA Deathblow tuli Salen piirroksen takia hankittua.

Niin minä sen käsitinkin. Omalla kommentillani taas yritin viitata siihen, että itsekin olen teoksen hankkimista vakavissani harkinnut, vaikka otsalla näkee ja järki sanoo, ettei siitä kannata kuin katsella kuvat läpi. Eli yhtä heikkona olemme Salen kynänjäljen edessä.

Billin kohdalla outo kirjoittaja ja mustavalkoisuus pistivät minut harkitsemaan ostoa uudemman kerran. Minusta Salen taide näyttää vain jostain syystä paremmalta väreissä. Tai ainakin tällä hetkellä olen sitä mieltä...

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #59 : 15.02.2007 klo 15:33:20 »
in kohdalla outo
 Minusta Salen taide näyttää vain jostain syystä paremmalta väreissä. Tai ainakin tällä hetkellä olen sitä mieltä...

Tim Sale toimii väreittäkin. Thieves worldit todistavat lauseen todeksi.
Deathblow albarikin löytyy hyllystä, vaikka en piirtäjien takia sarjakuvia juuri hankikaan.
Hyväkään piirtäjä ei pelasta armottominta huttua, huono piirtäjä ei pysty täysin vesittämään tiukkaa käsistä.

Mukaani siis tarttuivat:
- Hellblazer: All his engines
- Top 10: 1,2
- DMZ: 1
- Fables: 1,2
- Queen & Country: 1

Hyvä kokoelma. DMZt parantaa juoksuaan alusta, kuten myös Fables ja Q&C