Kirjoittaja Aihe: Suosituksia?  (Luettu 31782 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re: Mitä kannattaisi ostaa luettavaksi?
« Vastaus #15 : 07.02.2007 klo 11:04:58 »
Blöödy Mary on todella köntsää, osta ennemmin Ennisin Tuomaria ja /tai War Stories.
Hellblazer: All his engines on sekin vähän siinä ja siinä... enkä tiedä ovatko nuo mainitsemasi Mooren albut ihan oleellisimpia maailmassa omistaa.

The 49ers ja Top10 ja Smax puolestaan toimivat kyllä, kuin myös Tomorrow stories.

Viimeksi lukemastani hulvattominta on ollut Willinghamin & co:n Fables.
Ynnä Morrisonin Doom Patrol -kokoelmat, varsinkin osa 5: Magic Bus.
Azzarello-Risson 100 Bullets vaatii keskittymistä, mutta sitten onkin hankittava koko setti (tähän asti 10 koostetta). Risso on siis niin paljon kehittynyt varhaisaikojensa Munôz - matkinnasta.   
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #16 : 07.02.2007 klo 11:44:14 »
Hetki sitten tilasin 100 bulletsin viimeisimmän albumin play.com, kun se viimeinkin tuli tarjolle. Kaikki muut osat jo omistan, sillä sen parempaa sarjakuvaa tulee harvoin vastaan.

Tällä hetkellä eniten minua kiinnostavat nuo Top 10 -albumit. Luin Smaxin vähän aikaa sitten ja se sai minut taas innostumaan Mooren täyteenahdetuista tarinoista.

Fables oli kanssa harkinnassa, mutta niitä on jo ilmestynyt niin monta osaa, etten tiedä raaskinko kaikkia hankkia.

Ennisin Max Tuomarin kaksi ensimmäistä albumia hankin vasta vähän aikaa sitten, joten tällä kertaa en taida niille ostaa jatkoa. Fury kyllä kiinnostaisi.

Morrisonin Doom Patrolia luin Kalmasta joskus aikoinaan. En enää muista miltä se maistui. Pitää varmaan lukea ne uudestaan ennen kuin rupean maksamaan noista kokooma-albumeista. Invisiblesistä muistan lukeneeni joskus, että tarina hieman lätsähtää loppua kohden, joten se hieman hillitsee ostohaluja.

Brubakerin ja Cooken Catwomaneita minulla ei ole. Niitäkin harkitsin tuolle listalle, mutta jostain syystä en kuitenkaan niitä sinne laittanut. Kannattaisiko ne siis ostaa? Eikös niitä ollut ilmestynyt neljän albumin verran. Tätä pitää nyt harkita uudelleen.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #17 : 07.02.2007 klo 11:57:01 »
Minulla ei noista ole kuin Filth ja War Idyl, kumpaakin voisi suositella vähän varauksella. Filthin kanssa meinaa tosiaan aivo nyrjähtää kun yrittää pysyä kärryillä siitä mitä tapahtuu mutta oli se minusta vaivan arvoinen (vaikka olen edelleen aika ymälläni siitä mitä siinä tapahtui). Enemy Acea kannattaa vähän vilkaista etukäteen, Prattin maalaustyyli ei välttämättä miellytä kaikkia. Erittäin hieno tarina jos minulta kysytään
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 07.02.2007 klo 12:17:16 »
Joskus tulin hankkineeksi Prattin tekemän Batman: Harvest Breed -opuksen ja muistaakseni se oli vähintäänkin kohtalainen. Lukemisesta on sen verran aikaa, etten enää kunnolla muista. War Idyll huokuttelee entistä enemmän.

Siitä tulikin mieleen, että selvästikään tarvetta uusille sarjakuville ei ole, kun vanhatkin ovat niin huonosti muistissa, että ajan voisi kuluttaa niitä lukemalla.

Mutta uutta lukemista on kuitenkin saatava. Tällä hetkellä Top kympit ovat hankinta listan kärjessä ja Bloody Mary sekä Filth ovat pudonneet listalta pois. Morrisonia kiinnostaisi lukea, mutta rahaa en viitsisi siihen panostaa.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #19 : 07.02.2007 klo 13:47:49 »
Itse ehdottaisin Top 10 albumeja ja Ennisin Enemy acea. Popen Batman year 100 on myös hyvä mutta jos Risson jälki uppoaa niin  Boy vampiret 1-4 hinta ~9-15€/kpl
Saf:n julkaisu.

brubakerin DD.t ovat myös vaihtoehtona harkittavissa.

Bloody mary ei ole ihan niin huono kuin annetaan ymmärtää. Toki Fury on parempi ja Unknown soldier ja War stories vol 1 & 2

JV

• Jäsen
« Vastaus #20 : 07.02.2007 klo 14:50:32 »
Niissä Morrisonin Doom patroleissahan on ihan kaameaa se piirustusjälki - hitto, ei semmoista pysty lukemaan.

Pitäiskön itsekin hommata noi Top 10:nit, onko niitä siis kuinka monta albumia yhteensä?

Brubakerin Authority on parasta A:ta sitten Millarin, mutta sarjan ongelmaksi on tullut se, että tietyt ideat ja kaavat pyörivät ympyrää, eli toistetaan jo tehtyä, mikä on rasite, varsinkin noin lyhyen historian omaavalla sarjalla. Sitten ne menikin ja pisti koko homman läjään Worldstormillaan...

Brubakerin DD:t ovat olleet ekan traden jälkeen minulle pettymys, kuten X-menitkin. VankilaDD on tiukkaa vääntöä.
Sleeper lienee parhaimpia juttuja häneltä, hänen Kapuaan on paljon kehuttu myös...

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 07.02.2007 klo 15:26:10 »
Noita Mooren kirjoittamia Top 10:jä on kaksi kappaletta plus 49ers, joka on käsittääkseni jonkin sortin esiosa (hieno suomennos prequelille). Myös Smaxin pääosissa olevat hahmot ovat lähtöisin Top 10:n sivuilta. Joku toinen kirjoittaja on sitten rustannut kolmososan Top 10:iin.

Tietenkin tässä vielä käy niin, että kun pitkällisen vatvomisen jälkeen saan päätettyä, että mitä ostan, niin niitä opuksia ei sitten ole tarjolla. Joku kvaakkilainen ottaa vielä hyvistä ehdotuksista vaarin ja käy noukkimassa laadukkaat teokset kaupoista ennen kuin minä sinne ennätän. Pitää vain toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Ehkä omaksumani informaatio Invisiblesien tasosta on ollut subjektiivista ja/tai vääristynyttä. Muistaakseni jossain arvostelussa vain verrattiin Preacherin ja Invisiblesien loppukahinoita, ja oltiin sitä mieltä, että Preacherillä menee paljon lujempaa. Mielelläni kuitenkin nuo albumit lukisin, mutta pikaisella päässälaskulla hintaa urakalle kertyisi jotain 150 euron verran, joten varmaan ne edelleen jäävät kaupan hyllyyn odottamaan parempia aikoja.
« Viimeksi muokattu: 07.02.2007 klo 15:28:12 kirjoittanut tmielone »

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #22 : 07.02.2007 klo 15:27:09 »
Pitäiskön itsekin hommata noi Top 10:nit, onko niitä siis kuinka monta albumia yhteensä?

Wildstormilta on tullut kaksi varsinaista, minisarja Farthest Precinct tradena sekä "historia-flashback" 49ers. Tykkäsin itse eniten viimeksimainitusta.

Kun tarkastelee omia sarjakuvahankintoja viimeisimmän vuoden ajalta, eniten olen pitänyt (ei missään järjestyksessä): Transmetropolitan, Fables, Astro City, Y - Last man ja DMZ. Josko tuo nyt ketään kiinnostaa. :)

Edit. tmielone ehti ennen, noh, olkoot tämäkin tässä.

-P.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 07.02.2007 klo 15:46:13 »
Josko tuo nyt ketään kiinnostaa. :)

Totta kai kiinnostaa. Sitä vartenhan tämä ketju on. Omat mielipiteet vain julki.

Kun vertailen mielipiteitänne omiini sellaisten julkaisujen kohdalla, jotka olen lukenut, pystyn arvioimaan noiden lukemattomien (heh) julkaisujen "hyvyyttä".

Transmetropolitania minulla on pari albumia, mutta en kuitenkaan innostunut hankkimaan loppuja. Ehkä jossain vaiheessa kuitenkin. Astro Cityä olen lukenut ensimmäisen traden verran ja se vaikutti oikein hyvältä, mutta niitäkin on jo niin monta, etten tiedä raaskinko liikaa innostua.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #24 : 07.02.2007 klo 15:52:17 »
Astro Cityä olen lukenut ensimmäisen traden verran ja se vaikutti oikein hyvältä, mutta niitäkin on jo niin monta, etten tiedä raaskinko liikaa innostua.

Itselleni tuorein kokemus on Tarnished Angel, joka on periaatteessa yksi tarinakokonaisuus (joskin hieman rönsyilee). Suosittelen supersankarisarjisten ystäville. Tietty toinen hyvä on nimenomaan se mainitsemasi ensimmäinen osa.

DMZ on ilmestynyt yhden traden verran ja netistä tilattuna edullinen tutustua.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 07.02.2007 klo 16:03:58 »
Fantasiapelien sivujen mukaan DMZ saisi jatkoa 9.2 eli ylihuomenna. Ensimmäisellä tradella ei ollut pahasti hintaa, joten senkin puoleen se on kiinnostava vaihtoehto. Muistaakseni lueskelin joskus dc comicsin nettisivuilla DMZ näytesivuja. Ihan hienoltahan se näytti. Tämäkin menee harkintaan.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #26 : 07.02.2007 klo 17:02:10 »
- Batman: Year 100  (Pope)
Tarina ei nyt ollut ihan kuvituksen tasolla, mutta hyvä kuitenkin, kuvitus erinomaista.

- The Filth  (Morrison)
Tarinallisesti helpommalla pääset kun ostat WE3:n, kuvakerronta onkin se erikoisuus tässä.

- Top 10: 1-2  (Moore) (Smax oli hauska, ehkä siis nämäkin)
Hauskempaa kuin Smax.

- Catwoman: When in Rome  (Loeb-Sale)
Kuvien takia voisi hankkiakin, Loebin faniksi ei minusta ole.

Jos muuta hankittavaa miettii niin Fables:ia voi suositella ja toisaalla mainostettua Powers:ia tai jos Moorea haluaa lisää niin Tom Strong on kevyttä hyvää.
Lainaus
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #27 : 07.02.2007 klo 22:43:42 »
Osaisitteko suositella jtn. Suomeksi julkaisematonta DC- tavaraa, joka tulisi lukea?

Kannattaa ihan aluksi lukaista tämä säie tuolta Toimintasankarien puolelta. Tuolla minä pääsin monta askelta oikeaan suuntaan, vaikka kaikkea mainittua en olekaan ehtinyt hankkia.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2007 klo 08:46:44 kirjoittanut puro »

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 08.02.2007 klo 08:42:27 »
Osaisitteko suositella jtn. Suomeksi julkaisematonta DC- tavaraa, joka tulisi lukea?

Itselleni ainakin kolahtivat aikoinaan seuraavat batman-albumit:
- The Long Halloween (Loeb-Sale)
- Arkham Asylum (Morrison-McKean)
- Night Cries (Goodwin-Hampton)
- Nine Lives (Motter-Lark)

Näin aamutuimaan nuo tulivat ensimmäisenä mieleen. Nuo ovat semmoisia yhden traden mittaisia juttuja, joten niistä on helppo lähteä liikenteeseen.

Vertigon puolelta kannattaa (mielestäni) tutustua seuraaviin teoksiin:
- Gangland
- Goddess
- The Quitter
- Sgt. Rock: Between Hell and A Hard Place
- War Stories 1 & 2

Kannattaa käydä katsomassa DC Comicsin kotisivuilta mitä heillä on tarjolla.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #29 : 08.02.2007 klo 08:48:35 »
Kannattaa käydä katsomassa DC Comicsin kotisivuilta mitä heillä on tarjolla.

Olen täysin samaa mieltä tmielosen DC-suosikeista, mutta Vertigolta löytyy paljon parempaakin kamaa kuin nuo.

Joka tapauksessa www.dccomics.com auttaa ja sieltä vielä kun jaksaa tutkia Wildstormin ja Vertigon osiot, ei lopu lukeminen ihan heti kesken.