Kirjoittaja Aihe: B. Virtanen vs. Viivi ja Wagner  (Luettu 49839 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re:B. Virtanen vs. Viivi ja Wagner
« Vastaus #90 : 27.02.2004 klo 13:56:23 »
Juba varmaan nauraa partaansa (no, ei hänellä oikeasti nyt ole sellaista) tätä keskustelua, uskoisin, mikä ei tarkoita sitä, etteikö hän ottaisi kritiikkiäkin huomioon. Kun tekee kuusi strippiä joka viikko, ei aina ole parhaimmillaan. Mutta sekin on kimurantti juttu. Joskus tulee kovasti kehuja stripistä jota tekijä pitää pahimpana rimanalituksenaan. Sekä päinvastoin.

Heilä taasen kommentoi asioita näin: "Jos aihe vielä jatkuu ja kirjoitat sinne jotain, niin voit kertoa minun sanoneen että minä pidän VW.sta. Minullahan on työhuoneen seinällä Juban piirtämiä kuvia ja jopa alkuperäinen VW-strippi josta maksoin ison läjän rahaa. Ja sitäpaitsi, Timo Mikama on paras!"
« Viimeksi muokattu: 27.02.2004 klo 14:24:30 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Eräs mies

• Jäsen
  • Krääk!
« Vastaus #91 : 28.02.2004 klo 16:57:39 »
Vielä ennen asian hautaamista haluan lisätä muutaman kommentin eräisiin aiempiin vastauksiin. (Yrittäen edes hieman välttää itseni toistamista.)
Useasti sanotaan, että V&W:n huumori olisi "absurdia". Absurdi on niin hieno sana, että helposti saattaa kuvitella sen olevankin jotain oikein hienoa. Mutta ei; se on suomeksi sanottuna vain järjettömyyttä. Sitä on monenlaista ja valitettavasti vw:ssa se on sitä ikävimmässä muodossa, eli tahattomasti, vailla mitään perusteltua syytä. Hiljattain näkynyt "kissanhiekkalaatikkokissa" ei ollut tahaton absurdius, vaan pelkästään totisen järjetön juttu. Jos tuollainen naurattaa niin onpa piirtäjän homma helppoa! Senkun piirtelee mitä älyttömyyksiä tahansa ja kansa nauraa. Ei onneksi senkään koko kansa. Vain "absurdein" osa siitä...
Banaali (=arkipäiväinen, lattea) ja groteski (=luonnottomasti liioiteltu) ovat minusta paljon sopivampia vw:n yhteydessä. Eivätkä ainakaan minusta kuullosta yhtään niin hienolta...
Joku epäili asianomaisten piitäjien olevan nimimerkkini takana. Tai että Juba olisi vienyt naiseni. Voi jumankekka! Eikö Juban yliarvostuksella ja palvonnalla ole mitään rajaa!? Juballa ei näet olisi "munaa" kumpaankaan! Eikä Heilä tällaiseen sortuisi.
Leolle sanoisin että hyvä Sinä! Heitit taas oikein hienon kommentin. Siksi sanonkin tähän loppuun, että on todella kunnioitettavaa ja jopa merkillistä, miten Heilä onnistuu vuosi vuoden jälkeen puristamaan "loppuunkalutusta" aihepiiristä aina uusia ja hervottoman hauskoja perusvitsejä! Sellaisia ei voi keksiä helposti, toisin kuin absurdin banaaleja groteskiuksia.
Ja Juballa kyllä on parta. Samanlainen kuin minullakin...

Iisisti
T.eräs mies

Unohtui vielä sanoa, että en minä sääli vw:stä pitäviä, vaan niitä jotka eivät edes tajua kuinka väärin/huonosti se on piirretty.
Ja minulle kyllä saa kommentoida myös ylläpitäjät. Ja jopa valvojat.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2004 klo 17:08:18 kirjoittanut Eräs mies »

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #92 : 28.02.2004 klo 17:05:12 »
Lainaus
Eikö Juban yliarvostuksella ja palvonnalla ole mitään rajaa!?

Eikö Heilän yliarvostuksella ja palvonnalla ole mitään rajaa!?

8)

Eräs mies

• Jäsen
  • Krääk!
« Vastaus #93 : 28.02.2004 klo 17:10:37 »
Lainaus
Eikö Juban yliarvostuksella ja palvonnalla ole mitään rajaa!?

Eikö Heilän yliarvostuksella ja palvonnalla ole mitään rajaa!?

8)
On. Taivas.

Eräs mies

• Jäsen
  • Krääk!
« Vastaus #94 : 28.02.2004 klo 21:34:11 »
Unohtui vielä sanoa, että en minä sääli vw:stä pitäviä, vaan niitä jotka eivät edes tajua kuinka väärin/huonosti se on piirretty.

Missä/miten tällaiset mielenilmaukset/ajatukset esiintyvät?
Tuo kommentti oli osoitettu Wilpurille, joka sanoi minun säälivän vwstä pitäviä. No eihän sekään tietysti kaukana ole... Mutta minä olen aiemmissa viesteissäni tarkoittanut sellaisia "silmän" puutteesta kärsiviä lukijoita, jotka muistuttavat suuresti sävelkorvattomia Nykäs-faneja... Heitä minä säälin.
Ja sitten vielä muistui mieleeni eräs kommentti jossa annettiin _törkeästi_  >:( ymmärtää, että Juban piirrostyyli on samaa laatua kuin Picassolla! Nimien mainintakin samassa yhteydessä tuntui irvokkaalta! Voi vain kuvitella sitä luiden kolinaa Pablo-paran haudassa, kun hän siellä hädissään kääntyilee!

T.eräs mies

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #95 : 28.02.2004 klo 21:44:21 »
Mutta minä olen aiemmissa viesteissäni tarkoittanut sellaisia "silmän" puutteesta kärsiviä lukijoita, jotka muistuttavat suuresti sävelkorvattomia Nykäs-faneja... Heitä minä säälin.

T.eräs mies

Kävikö missään vaiheessa mielessä, että jengi kyllä tajuaa, että Juba ei piirrä Viiviä ja Wagneria "kunnolla" vaan on VALINNUT tyylikseen tuollaisen roiskimisen. Jos et ymmärrä jotain asiaa niin se ei vielä oikeuta ylimieliseen tylyttämiseen.

(Miksi edes kiusaan itseäni...???)

Piis  8)

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #96 : 29.02.2004 klo 01:33:19 »
Ja sitten vielä muistui mieleeni eräs kommentti jossa annettiin _törkeästi_  >:( ymmärtää, että Juban piirrostyyli on samaa laatua kuin Picassolla!

Huikeaa väärinlukemista. Missään vaiheessa en (eikä nähdäkseni kukaan muukaan) verrannut Juban piirrostyyliä Picasson piirrostyyliin. Sikäli kuin Jean Leymarien kirjasta "Picasso: The Artist of the Century" voin päätellä, Picassolla oli hyvin vivahteikas ja naturalistinen piirrostyyli. Silloin kun hän sille tuulelle päätyi. Yleisesti ottaen kuitenkin hyvin kaukana Viivistä & Wagnerista.

Sen sijaan hänen maalauksensa, siis ne jotka häneltä yleisesti tunnetaan, ja joiden kautta hänet taidemaalarina yleisesti tunnetaan, ovat tökerösti maalattuja. Säälin niitä, jotka eivät edes tajua, kuinka väärin/huonosti ne on maalattu. Anatomia ja perspektiivi ovat täysin päin honkia. Sääliä täytyy sellaisia ihmisiä, jotka eivät sitä huomaa. Sääliä täytyy...

Hei, haluan sääliä sellaisia ihmisiä. Tietäisikö joku, mistä niitä löytyisi?
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

king2

• Vieras
« Vastaus #97 : 29.02.2004 klo 13:43:13 »
Viivi ja Wagner on paljon parempi kuin B.virtanen koska se on paljon hauskempi.

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #98 : 29.02.2004 klo 14:38:59 »
Viivi ja Wagner on paljon parempi kuin B.virtanen koska se on paljon hauskempi.

Kertoisitko hieman lisää...?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #99 : 29.02.2004 klo 15:04:29 »
Mmm.. no jaa. Katsokaa ensi viikon 7Päiväästä onko Juubaksella partaa vai ei.
- Barack Obama

Axuz

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #100 : 29.02.2004 klo 15:07:03 »
Mmm.. no jaa. Katsokaa ensi viikon 7Päiväästä onko Juubaksella partaa vai ei.

Älkää nyt vain sanoko, että se mies on menny ittensä myymään vielä sinnekin...? Vihoviimeinen paikka...

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #101 : 29.02.2004 klo 17:00:21 »
Ähää, myymään ja myymään, mutta kyllä Juubas siellä oli. Hän ei sekaantunut Jasmin-jupakkaan tms. julkkiskähinöihin, asiallinen mies kun on. Mutta loput Seiskassa...sekä tulevissa Viivi& Wagnerei:ssa.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2004 klo 11:55:20 kirjoittanut VesaK »
- Barack Obama

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Vastaus #102 : 29.02.2004 klo 17:10:06 »

Heilä taasen kommentoi asioita näin: ".... Ja sitäpaitsi, Timo Mikama on paras!"

Nimmuuten onkin . Prof. Tuumivainen rulettaa ! :D :D
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

Eräs mies

• Jäsen
  • Krääk!
« Vastaus #103 : 29.02.2004 klo 18:28:57 »
Ja sitten vielä muistui mieleeni eräs kommentti jossa annettiin _törkeästi_  >:( ymmärtää, että Juban piirrostyyli on samaa laatua kuin Picassolla!

Huikeaa väärinlukemista. Missään vaiheessa en (eikä nähdäkseni kukaan muukaan) verrannut Juban piirrostyyliä Picasson piirrostyyliin.
 Säälin niitä, jotka eivät edes tajua, kuinka väärin/huonosti ne on maalattu. Anatomia ja perspektiivi ovat täysin päin honkia. Sääliä täytyy sellaisia ihmisiä, jotka eivät sitä huomaa. Sääliä täytyy...

Hei, haluan sääliä sellaisia ihmisiä. Tietäisikö joku, mistä niitä löytyisi?

Todellakin; huikeaa väärinYMMÄRTÄMISTÄ! En väittänyt sinun sononeen kyseisten herrojen piirrostyylejä samanlaisiksi. Oletin - valitettavasti turhaan - sinun ymmärtävän "tuohtumukseni" leikkimieliseksi ylireagoinniksi, sanoessani Juban ja Picasson samanaikaisen maininnankin olevan "irvokasta". Tjsp. Mutta eihän se ole kuin syntiä...
Enkä minä ole myöskään väittänyt, että vwstä pitävät olisivat Nykäs -faneja. Ainoastaan heihin verrattavia.
Jengi jota tarkoitin - siis niitä sokeita - on olemassa, mutta ei ehkä täällä. Olen kyllä kuullut kommentteja, että "en ole huomannutkaan mitään piirrosvirhettä". Se tuntuu - säälittävältä.
Minä en tunne kiusaavani itseäni, vaikka vielä kerran yritän kertoa  olevan mahdollista, että Juba piirtää  PELKÄSTÄÄN tahallaan noin groteskisti päin peetä. En vain ole  milloinkaan nähnyt häneltä hyvää piirrosta, ja olen vetänyt sellaisen rohkean johtopäätöksen, että hän yrittää liioittelullaan peittää olevansa vain sellainen kouluarvosanalla yhdeksikön piirtelijä, ei täyden kympin taiteilija!
Voitteko osoittaa minulle jonkun nettilinkin, josta näkisin taiteilija-Juban töitä? Se olisi nopein tapa ratkaista tämä piirustustaito -kysymys. Ainakin mikäli asia olisi makuasiat ylittävä selviö...
Eilisessä lehdessä näin kuvan Jubasta parrakkaana. Se saattoi tietysti olla vaikka kuinka vanha kuva ja partoja tulee ja menee. Itselläni on ja pysyy.
 ;)

T.eräs mies

Leo

• Jäsen
« Vastaus #104 : 02.03.2004 klo 16:34:26 »
Älkää antako tämän aiheen kuolla ;D !
Äidilleni ostin Virtasen kissakirjan jouluna ja nytten kun sitä selailin niin huomasin, että minullahan on sama syntymäpäivä kuin Virtasen kissalla(30.5)! Osaisiko joku sanoa onko Heilän kissalla oikeasti tuo syntymäpäivä? Ja jos on niin kuinka vanha se on ;D ?