Ja sitten vielä muistui mieleeni eräs kommentti jossa annettiin _törkeästi_
ymmärtää, että Juban piirrostyyli on samaa laatua kuin Picassolla!
Huikeaa väärinlukemista. Missään vaiheessa en (eikä nähdäkseni kukaan muukaan) verrannut Juban piirrostyyliä Picasson piirrostyyliin.
Säälin niitä, jotka eivät edes tajua, kuinka väärin/huonosti ne on maalattu. Anatomia ja perspektiivi ovat täysin päin honkia. Sääliä täytyy sellaisia ihmisiä, jotka eivät sitä huomaa. Sääliä täytyy...
Hei, haluan sääliä sellaisia ihmisiä. Tietäisikö joku, mistä niitä löytyisi?
Todellakin; huikeaa väärinYMMÄRTÄMISTÄ! En väittänyt sinun sononeen kyseisten herrojen piirrostyylejä samanlaisiksi. Oletin - valitettavasti turhaan - sinun ymmärtävän "tuohtumukseni" leikkimieliseksi ylireagoinniksi, sanoessani Juban ja Picasson samanaikaisen maininnankin olevan "irvokasta". Tjsp. Mutta eihän se ole kuin syntiä...
Enkä minä ole myöskään väittänyt, että vwstä pitävät olisivat Nykäs -faneja. Ainoastaan heihin verrattavia.
Jengi jota tarkoitin - siis niitä sokeita - on olemassa, mutta ei ehkä täällä. Olen kyllä kuullut kommentteja, että "en ole huomannutkaan mitään piirrosvirhettä". Se tuntuu - säälittävältä.
Minä en tunne kiusaavani itseäni, vaikka vielä kerran yritän kertoa olevan mahdollista, että Juba piirtää PELKÄSTÄÄN tahallaan noin groteskisti päin peetä. En vain ole milloinkaan nähnyt häneltä hyvää piirrosta, ja olen vetänyt sellaisen rohkean johtopäätöksen, että hän yrittää liioittelullaan peittää olevansa vain sellainen kouluarvosanalla yhdeksikön piirtelijä, ei täyden kympin taiteilija!
Voitteko osoittaa minulle jonkun nettilinkin, josta näkisin taiteilija-Juban töitä? Se olisi nopein tapa ratkaista tämä piirustustaito -kysymys. Ainakin mikäli asia olisi makuasiat ylittävä selviö...
Eilisessä lehdessä näin kuvan Jubasta parrakkaana. Se saattoi tietysti olla vaikka kuinka vanha kuva ja partoja tulee ja menee. Itselläni on ja pysyy.

T.eräs mies