Kirjoittaja Aihe: B. Virtanen vs. Viivi ja Wagner  (Luettu 49899 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
Re:B. Virtanen vs. Viivi ja Wagner
« Vastaus #75 : 26.02.2004 klo 21:40:07 »
Tähtiportin suosiota

Sen suosio perustuu siihen, että se ei ota itseään vakavasti ja tietää olevansa silkkaa hömppää. ;)
-------------
Mistä lähtien Wagner typerien silmäripsiensä kera on ollut karismaattinen? Naurettava pelle ja sika hän kyllä on. :)
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Eräs mies

• Jäsen
  • Krääk!
« Vastaus #76 : 26.02.2004 klo 22:21:18 »
Mitä, sinä siis et pidä Juban sarjakuvista? Voitko kertoa lisää?
Sinä kun näköjään kuulut ylläpitäjiin, niin saanko kysyä onko tämä kuulustelu? Ja mistä minua epäillään?
No vastaan kuitenkin, että en onneksi(?) tunne Juban muita töitä kuin V&W:n. Ja se on visuaalisesti  niin kuvottavan kammottava, että aivan hirvittää.
Tunnen syvää sääliä sellaisia V&W:n lukijoita kohtaan jotka eivät ole edes huomanneet kuinka tökerösti se on piirretty. Toisaalta tieto tuo tuskaa ja tietämättömyys on heidän onnensa salaisuus...
Tekstisisällöltään se on niin mitään sanomatonta arkipäivän jutustelua, että ihmettelen miten joku saa viihdykettä lukiessaan sellaista lehdestä. Puhumattakaan albumista!
Kaikkein eniten ihmettelen kuitenkin Juban omia valituksia luomisen vaikeudesta! Tuollaista sian p....a nyt luulisi suoltavan alta aikayksikön!
Yleisvaikutelma VWstä on samanlainen kuin peruskoululaisten tekemät luokkalehdet ja niiden lapselliset, omatekemät sarjakuvat. Mistään ei voi päätellä, että V&W olisi ammattilaisen tekemä.
No, makunsa on kullakin, enkä minä voi kansan enemmistön makua parantaa. Kuunnelkaa vain Matti Nykästä ja katselkaa Kauniita ja rohkeita ynnä Salattuja elämiänne ja lukekaa päälle vähän Oho:a!
Niin tekee moni. Liian moni! :'(

T.eräs mies
« Viimeksi muokattu: 26.02.2004 klo 22:31:39 kirjoittanut Eräs mies »

Eräs mies

• Jäsen
  • Krääk!
« Vastaus #77 : 26.02.2004 klo 22:29:14 »
Lainaus: "Täytyy kuitenkin loppuun todeta, että viime aikoina V & W:n taso on laskenut huimasti."
Minä en usko tuota jatkuvasti kuultua väitettä.
Minä sen sijaan väitän, että V&W on aina ollut samanlaista, mutta lukijat alkavat tulla järkiinsä...

T.eräs mies
« Viimeksi muokattu: 26.02.2004 klo 22:32:59 kirjoittanut Eräs mies »

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #78 : 26.02.2004 klo 22:38:19 »
Sinä kun näköjään kuulut ylläpitäjiin, niin saanko kysyä onko tämä kuulustelu? Ja mistä minua epäillään?
[...]
No, makunsa on kullakin, enkä minä voi kansan enemmistön makua parantaa. Kuunnelkaa vain Matti Nykästä ja katselkaa Kauniita ja rohkeita ynnä Salattuja elämiänne ja lukekaa päälle vähän Oho:a!
Niin tekee moni. Liian moni! :'(

Irvailen, koska sinulla on hassunhauskan holhoava tapa kertoa, että V&W:stä pitävät ovat typeriä, tai sokeita, tai tietämättömiä - tai vähintään Matti Nykäs-faneja. Nimimerkin takaa. Toistat myös itseäsi.

Koitahan ottaa iisimmin, niin minäkin otan.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #79 : 26.02.2004 klo 23:05:24 »
Hyvä Otto! Hakkaa se!  8)

Tässähän alkaa jo kohta tykkäämään Juban sarjakuvista.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #80 : 26.02.2004 klo 23:07:34 »
Lupaan Petterille kirjoittaa ensi kerralla tiiviimmin ja lyhyemmin.

Kiitän ja kumarran ystävällisestä eleestäsi.  ;)

Sen vielä lisään, etten ymmärtänyt, mitä tarkoitit tuolla a -kohdalla

Tuota, yritin juuri etsiä sitä tarkoittamaani kohtaa, mutta en enää löytänyt sitä.  ???  Mystistä. En tosin ole enää kovin varma, mahtoiko se ollakaan sinun viesteissäsi vaiko jonkun muun, mutta jossakin se oli tai sitten olen taas sekoittanut punaiset ja siniset pillerin aamulääkityksessäni. Idea oli joka tapauksessa se, että Juba ei käsikirjoittaisi kaikkia strippejään itse, mikä tuntui minusta oudolta väitteeltä.

mutta b -kohtaan täsmennän vain, että toden totta, näin se on. Vain osa vuoden sarjakuvista päätyy albumiin

Höh! Huijausta.

Juba ei tunnu osaavan päättää, miten hän sitä sarjaa piirtää...

Itse pidän kovasti Juban muuttuvasta tyylistä. Tykkäsin aikoinaan miehen Mad-jutuista kovasti, ja olinkin Viivin ja Wagnerin suosion myötä jokseenkin yllättynyt ja iloinen että se oli juuri hän joka nousi näin kovaan suosioon suuren yleisön keskuudessa. Mad-jutut olivat kuiteskin niin hervottomia ja anarkistisia ettei niillä olisi voinut mitään mahottoman isoa yleisöä saavuttaa.

Tunnen syvää sääliä sellaisia V&W:n lukijoita kohtaan jotka eivät ole edes huomanneet kuinka tökerösti se on piirretty.

Siis onko se Juba vienyt sinulta naisen vai mistä tässä on kyse? Kerro jo.  :P

Ja Tapani Maskula on Suomen paras ja lähes ainoa elokuvaKRIITIKKO.

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #81 : 26.02.2004 klo 23:21:37 »
Tunnen syvää sääliä sellaisia V&W:n lukijoita kohtaan jotka eivät ole edes huomanneet kuinka tökerösti se on piirretty.
Siis onko se Juba vienyt sinulta naisen vai mistä tässä on kyse? Kerro jo.  :P

Ehkä "Eräs mies" on käänteispsykologiaa käyttävä Juba. Katso, Kaltsukin melkein kääntyi jo.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #82 : 26.02.2004 klo 23:23:56 »
Ehkä "Eräs mies" on käänteispsykologiaa käyttävä Juba. Katso, Kaltsukin melkein kääntyi jo.

Mäkin olen koko ajan aatellut, et eräs mies on takuulla Juba tai Heilä itse. Tai sitten se Huovuttaja. hiivatti... siitä jäi traumoja  :'(

HAHAHAHAHA!

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #83 : 27.02.2004 klo 00:01:58 »
Haluaisin muistuttaa kaikkia kanssavalvojiani ja ylläpitäjiä, että asemansa takia he eivät saa esittää kysymyksiä muille keskustelualueelle kirjoittaville. Oikeastaan on parempi, jos ette edes kirjoita yhtään mitään tänne. Tehkää vain sitä, mitä teidän on tarkoituskin tehdä: Sensuroikaa viestejä mielivaltaisesti.

Huh, onneksi muuten olen sellainen V&W:n (säännöllinen, tyytyväinen) lukija, joka on huomannut, kuinka tökerösti se on piirretty. Läheltä liippasi. Nyt jos joku menee paljastamaan minulle, että Pablo Picasson teokset ovat tökerösti maalattuja...
« Viimeksi muokattu: 27.02.2004 klo 00:04:01 kirjoittanut Rami Rautkorpi »
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Ilja Rautsi

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #84 : 27.02.2004 klo 01:38:48 »
Maskula tuntuu todella traumatisoineen Wilpurin. Oletko lukenut niitä hänen arvostelujaan? Aina siellä näkökanta perustellaan, ei ole pakko olla samaa mieltä, en minäkään läheskään aina ole. Hyviä arvosteluja ne siitä huolimatta ovat.
"I'd prefer not to be reminded of his continued existence, frankly. If he's hit by a bus--let me know so I can go piss on his grave--otherwise, give it a rest."

-Erik Larsen Rob Liefeldista

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #85 : 27.02.2004 klo 09:05:37 »
Haluaisin muistuttaa kaikkia kanssavalvojiani ja ylläpitäjiä, että asemansa takia he eivät saa esittää kysymyksiä muille keskustelualueelle kirjoittaville. Oikeastaan on parempi, jos ette edes kirjoita yhtään mitään tänne.

No nyt ollaan asian ytimessä. ;D Minun mielestäni tosin sinun ei olisi kannattanut kirjoittaa tuota viestiä itse, koska on sopimatonta, että valvojana kirjoittelet tänne foorumille... Hus! Häivy Rami, jätä meidät rauhaan!!!! ::)

Hieman ihmetyttää tuon T/Peräsmiehen asenne. Miksi hän säälii niitä, jotka kykenevät nauttiman jostakin, mistä hän ei itse pidä?

Pitääkö Napparinkin nyt ruveta säälimään minua, kun hän itse ihmettelee sitä, että joku kykenee katsomaan Stargåtea, mutta minä kykenen katsomaan sitä ilman suurempia vaikeuksia? Pitääkö minunkin nyt ruveta säälimään niitä, jotka pitävät Miinasta ja Kustista? Mihin Erämies on unhoittanut käsitteen makuasia.
------------
Ei minulla traumoja ole Maskulasta. Olen vain huvittunut (huh.... sensuuri on poissa) siitä, että on joitakin kokonaisia elokuvan tyylilajeja, jotka saavat heti rangaistukseksi huonon arvosanan. Tulee sellainen tunne, että hollywoodin ohjaajat ovat heittäneet Tapsan pipon koirankakkaan... tokihan Hollywoodissa sontaa tehdään, mutta jos kaveri ei pidä mistään muusta, kuin Riemulomasta Rivieralla, niin kannattaisi pitää taukoa elokuvien katsomisessa.

Olisinko minä hyvä sarjakuvakriitikko jos pystyisin hienosti perusteleman, miksi minun mielestäni loistavat Luupäät, Akirat, Kerrassaan Merkillisten Herrasmiesten Liigat, Watchmenit, B. Virtaset, Ranmat jne. ovat täyttä jöötiä, joka olisi pitänyt jättää tekemättä, ja kaikkien pitäisi lukea vain vanhoja Puupäitä tai Keltaista kakaraa? En hitossa.

Maskulakin saa toki olla mitä mieltä tahansa, mutta on merkillistä, että kaverille maksetaan noista ennalta-arvattavista mielipiteistään...

Jarkko kuittaa ja jättää Maskulan rauhaan, koska hän on varmaan ihan hyvä jätkä. Nyt voitte jatkaa taistoa siitä, että onko eräsmies Muad'Dib, joka on tullut vapauttamaan mediät sorrosta... 8)
« Viimeksi muokattu: 27.02.2004 klo 09:06:15 kirjoittanut Wilpuri »
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #86 : 27.02.2004 klo 12:31:59 »

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #87 : 27.02.2004 klo 12:38:28 »

....Pitääkö Napparinkin nyt ruveta säälimään minua, kun hän itse ihmettelee sitä, että joku kykenee katsomaan Stargåtea, mutta minä kykenen katsomaan sitä ilman suurempia vaikeuksia?...

Jarkko kuittaa ja jättää Maskulan rauhaan, koska hän on varmaan ihan hyvä jätkä. Nyt voitte jatkaa taistoa siitä, että onko eräsmies Muad'Dib, joka on tullut vapauttamaan mediät sorrosta... 8)

Hah. Paljonkos jarkko katsot Stargåtea kun noin pahasti asioita sekoitat? Muad`Dib on Dyynistä eikä Stargåtesta.

Ja Tähtiporttihan on aivan loistava sarja. MacGyver mies on aina yhtä täynnä itseironista sarkasmia.. Mutta tästä voimme jatkaa jossain toisessa ketjussa..

Nyt voitte jatkaa kinastelua.

8) <- Tuuk42 leikkimässä Jack O´Neilliä.  ;D
« Viimeksi muokattu: 27.02.2004 klo 12:47:04 kirjoittanut Tuuk42 »
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Leo

• Jäsen
« Vastaus #88 : 27.02.2004 klo 12:43:37 »
Tämän alkuperäinen tarkoitus oli ylistää toista, mutta päättyikin siihen että haukutaan toista 8)

Toinen tarkoitus oli vertailla kyseisiä sarjoja, mutta päättyikin piirtäjien arvostelemiseen 8)

Hyvä me!

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #89 : 27.02.2004 klo 13:15:45 »
Hah. Paljonkos jarkko katsot Stargåtea kun noin pahasti asioita sekoitat? Muad`Dib on Dyynistä eikä Stargåtesta.

Ei tuo Muad'Dib kommentti liittynyt enää Stargåteen... Dyynit on kyllä luettu ja katseltu. Ei siitä sen enempiä, ettei Tricky Dick herppaa...

Jep... nyt voi tärkeä kamppailu siitä, että ovat poikkeavat mielipiteet hyväksyttäviä vai eivät...

Minä kannatan mielipiteenvapautta. ;D