Kirjoittaja Aihe: Helsingin Sarjakuvafestivaalit 2007  (Luettu 60800 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
Vs: Helsingin Sarjakuvafestivaalit 2007
« Vastaus #75 : 13.09.2007 klo 10:44:49 »
Nuoren virolaisen sarjakuva lupauksen Joona Sildren näyttely on bar Labyrinthissa. Tasokasta kynän käyttöä ja romanttista ja melankolista tarinaa.
(Kannattaa käydä kahveella siellä, on ihan lähellä festivaali hulinoita.)

Ja lähellä tarkoittaa todellakin Black Doorin naapurissa, eli jos jaksaan sen 4 metriä kävellä ovesta ulos ja toisesta sisään niin pääsee Labyrinthiin  ;)
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

MarkZero

• Jäsen
« Vastaus #76 : 13.09.2007 klo 18:41:55 »
Sori törkeä off topic, mutta jos satut törmäämään sarjisfestareilla Mattias Elftorpiin (C'est Bon Kultur) niin kinua ihmeessä häneltä cyberpunk-kokoelma Piracy Is Liberation luettavaksesi!
Kieli on englanti, eli varmaan kiinostaisi Tähtivaeltajien lukijoitakin.
Siirsin tämän törkeän offtopicin tänne ;). Siis tämä kaveri (ilmeisesti) oli kaksi vuotta sitten festareilla myymässä juuri tuon nimistä sarjista, itseasiassa siinä oli toinenkin ohuempi lehti samalla nimikkeellä. Tarkoitatko että kaverilla on uutta materiaalia samaan sarjaan?

Ihan jees cybertelyä tuo oli, vaikka komeat kannet vähän lupailivat parempaa piirrosjälkeä kuin mihin oli tyytyminen.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #77 : 13.09.2007 klo 20:08:58 »
Jukka Heiskanen soitti eilen ja vahvisti sitkeän huhun, jonka mukaan Yoshitoshi Abe ei olisikaan ollut ensimmäinen suomessa vieraillut mangaka.
Heiskanen arveli että Katsuhiro Otomo olisi käynyt Helsingissä

Joup, Katsuhiro Otomo tosiaan vieraili Rakkautta & Anarkiaa -festivaaleilla vuonna 1996. Itsekin pääsin haastattelemaan miestä, lopputulos on julkaistu Tähtivaeltaja 1/97:ssä - ei ole tosin kovin laaja, koska tulkki oli aika pahasti hukassa ja väliin pitkätkin selostukset muuttuivat käännöksissä parin sanan käsittämättömyyksiksi. Mutta jotain sentään tuli ihan järjellisesti läpikin, kuten lehdestä voi lukea.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #78 : 14.09.2007 klo 07:46:03 »
Tää lähtee nyt!

Monet kutsuvieraista ovat jo maassa ja loput saapuvat tänään. TaiKissa voi tänään kello 13 alkaen tavata Matej De Ceccon, Jakob Klemencicin, Gunnar Lundkvistin ja Christophe Blainin.

Avajaisklubia vietetään kello 20 alkaen Kantiksessa (Ruoholahdenkatu 1). Liput 5 e, paitsi festaritalkoolaisilta, pienlehtitaivaan väeltä ja näytteilleasettajilta. Keikalla Verticals ja DJ Artfunkel!

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #79 : 14.09.2007 klo 08:21:21 »
Heiskanen arveli että Katsuhiro Otomo olisi käynyt Helsingissä joskus noin v. 2000.
(---)
Tuohon aikaan minulla sattui olemaan ns. elämä enkä seurannut alaa kovinkaan
tarkkaan  :))

Höh?! Minulle EI ollut, joten harmittaa että tuommoinen on mennyt ohi!!  ::)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #80 : 14.09.2007 klo 10:12:52 »
Noh, Otomo ei tiettävästi ihmeemmin yleisön parissa viihtynyt tuolloin, ja kiälivaekeuksien takiakin kohtaamiset olivat pikkasen hankalia kuten grandmaster TJ tuossa mainitsi. Tuskin olisit saanut Akira-originaalia hankituksi...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #81 : 14.09.2007 klo 19:36:59 »
Ja huomenna lähdetään aamujunalla kohti Helsinkiä! Olen sitten se pääasiallisesti mustiin pukeutunut ja todennäköisesti tosi väsyneen näköinen kaveri, joka käyttää liikaa rahaa sarjakuviin. Toivottavasti tulee myös nähtyä tuttuja ja tavattua myös entuudestaan tuntemattomia Kvaakilaisia!

Antoisaa festaria itse kullekin säädylle.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #82 : 14.09.2007 klo 19:42:34 »
Oon se kalju pai.   :-*
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

tertsi

• Vieras
« Vastaus #83 : 14.09.2007 klo 19:53:21 »
Mut tuntee tanakasta, lyhyestä olemuksesta ja kyllästyneestä katseesta.
Mustat vaatteet, lyhyt tukka. Kävin äsken parturissa.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2007 klo 23:40:22 kirjoittanut Tertsi »

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #84 : 14.09.2007 klo 20:09:00 »
..Ja meikä on sunnuntaina kahdelta keskustelemassa nettisarjakuvista muutaman muun tekijän kanssa. Tervetuloa. :) Keskustelu varmaan omalta osaltani koskee The Broken Mirrorin kuulumisia ja vanhempia nettisarjiksiani.

Mukana keskustelemassa myös:

Maaria Laurinen

Anna Stenman

Sanna Myllykangas

KimmoK

• Jäsen
« Vastaus #85 : 14.09.2007 klo 20:40:32 »
Huomenna olisi tarkoitus suunnata ihku ensimmäistä kertaa sarjisfestareille. Jännää! Sarjakuvia tulee varmaan hankittua reippahan laisesti ja vieraissakin on ihan kiinnostavia tapauksia. Helsinkiin jäädään yöksi joten jatkoillekin joutuu!

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #86 : 15.09.2007 klo 08:44:25 »
Yvan Alagbé tulee sittenkin! Tarkemmin sanottuna, on saapunut maahan viime yönä.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #87 : 15.09.2007 klo 10:55:23 »
Saasta. Skanneri lämpenee, kahvi jäähtyy ja työmaata riittää maanantaihin asti, kunhan en nuku kunnolla. Ja olin vielä ihan etukäteen suunnitellut kinuta signeerauksen Christophe Blainilta.  No, säästyivätpä nyt Gus/Nathalie -albumin ostorahat - jollei joku ystävällinen sielu mulle sitä roudaa festarien jälkeen.  :angel:

Voitte kyllä huviksenne kertoa, että suomalainen sarjakuvapiirtäjä kieltäytyi osallistumasta sarjakuvafestivaaleille, koska on ulkomaalaisvihamielinen ja rasisti. Katsotaan, mitä siitä seuraa.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #88 : 15.09.2007 klo 10:59:22 »
Ennakkoklubi Kantiksella oli aika lailla täynnä sarjakuvaväkeä - hauskaa oli! Itse poistuin
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
jo puoli yhdentoista jälkeen, mutta mukavaa oli itse kullakin! Tänään sitten itse asiaan aamusta, päivästä ja illasta.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #89 : 15.09.2007 klo 22:07:49 »
Melkein nappiin meni sarjiksen myynti. Mutta oikeasti opin paljon. Ekat sarjisfessuni. Nyt tiedän vähän tapoja ja sen sellaista. Ensi vuonna taas. Törmäsin pariin kvaakilaiseenkin, mutten esittäytynyt kaikille. Anteeksi siitä. Ostin muuten enemmän omakustanteita kuin möin, hahhah.  :P

EDIT: Niin ketkä muuten sijoittuivat palkinnoille Taivaallisin pienlehti -kisassa? En ennättänyt silloin vielä paikalle.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2007 klo 22:10:13 kirjoittanut Lättä »