Kirjoittaja Aihe: Ken Parker ratsastaa jälleen!  (Luettu 403417 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
Vs: Ken Parker ratsastaa jälleen!
« Vastaus #1335 : 27.08.2015 klo 21:13:17 »
Myös copyrighteissa lukee Berardi & Milazzo. B & M loivat Kenin yhdessä joten krediitti on mielestäni ihan asiallinen vaikkei kyseisessä numerossa Milazzon taidetta olekaan.

Noinkin voi asiaa katsoa. Ehkä ”Berardi – Milazzo” on nykyään sarjan krediittimerkintä samaan tyyliin kuin ”Walt Disney” tai ”Lee Falk”. Kuitenkin suomalaisten tuplapokkarien alkuaikoina kanteen kirjattiin tällä samalla fontilla vain sisäsivujen tekijät, ja silloin Ivon nimi puuttui, jos hän ei ollut taiteillut juuri niitä seikkailuja.

Nyt kun katson kansia, niin viime aikoina (vuodesta 2012) kansiin ei olekaan kirjattu muuta kuin Milazzon nimi, vaikka muitakin taiteilijoita olisi ollut pokkareissa Milazzon lisäksi. Siitä on kulunut aika pitkä aika kun hänen taidettaan ei ole esiintynyt suomennetuissa pokkareissa.

Kiinnitin vain huomiota kansien yhdenmukaisuuteen. Älkää antako sen häiritä lukukokemusta. On suositeltavaa tsekata tämä Ortizin, realistisemman tyylin mestarin, versio Kenin maailmasta - teen sen vielä itsekin kunnolla kunhan kerkeän!

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1336 : 29.08.2015 klo 18:56:15 »
Ohhoh ja huhhuh! Olipas hirveen hieno, paino siis molemmilla sanoilla, tarina. Ja pitkä. Ei siinä Ken itse mitään juurikaan tehnyt, mutta mua se ei haittaa. Tässä ei nyt ollut sellaista kikkailua, joka on jo vähän tympäissyt viimeaikaisissa tarinoissa. Oli suoraviivaista tarinankerrontaa, jossa oli mainio aloitus, lopetus ja keskikohta. Aivan piti ahmia, vaikka välillä jo vähän tuli piinattu olo. Menee mun koipeliiniin!
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1337 : 29.08.2015 klo 18:58:03 »
Mikäs ton Ken-tarinan nimi siis oli?
Jos vaikka saisin sen jostain luettavaksein.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1338 : 29.08.2015 klo 19:00:23 »
Donaverin karavaani.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1339 : 29.08.2015 klo 19:07:28 »
Kitoos. Hyviä tarinoita on harvassa.

edit:
Ostettu.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2015 klo 20:21:45 kirjoittanut Tertsi »

Ili88

• Jäsen
« Vastaus #1340 : 31.08.2015 klo 08:41:34 »
Löytyykö uusinta Parkeria Kuopiosta mistään? Prismassa ei ainakaan lauantaina ollut, sieltä on aiemmin löytynyt.

hex

• Jäsen
« Vastaus #1341 : 31.08.2015 klo 09:09:58 »
Löytyykö uusinta Parkeria Kuopiosta mistään? Prismassa ei ainakaan lauantaina ollut, sieltä on aiemmin löytynyt.
Löytyy. Avaa lehtipiste.fi, hakuun ken parker ja sieltä kohtaan "Etsi lähin lehtipiste, jossa Ken Parker Donaverin karavaani on myynnissä" kirjoitat Kuopio.

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #1342 : 31.08.2015 klo 14:34:15 »

Omani poimin mukaan Sokoksen alakerrasta löytyvästä S-Marketista. Sinne jäi vielä ainakin kaksi jäljelle.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

aulvuo

• Uusi jäsen
« Vastaus #1343 : 02.09.2015 klo 20:47:52 »
Multa saisi Ken Parkereita ihan ilmaiseksikin, jos viitsii hakea. Asun Turussa.

noldo

• Jäsen
« Vastaus #1344 : 03.09.2015 klo 12:55:24 »
Multa saisi Ken Parkereita ihan ilmaiseksikin, jos viitsii hakea. Asun Turussa.
Liian myöhään tämä, ehdin jo omani ostaa, tämä albumi oli sitten jo kolmas Ken Parker jonka ostin uutena, kun sen verran hankalaa ollut muuten löytää näitä uusia numeroita. Ovatkin valitettavasti ainoat sarjakuvat 15 vuoteen jotka olen uutena ostanut, kun ei tuota rappee koskaan liikaa ole.

Hamilkar

• Jäsen
  • "ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhta"
« Vastaus #1345 : 08.09.2015 klo 01:36:38 »
Huikea tarina. Donaverin karavaani pohjautuu selkeästi tositapahtumaan, josta käytettiin nimeä 'Donner Party'. Itsellä heräsi ajatus Kenin 'kertojaäänestä' tekstilaatikoissa, että taasko Ken harjoittaa kirjailijan ammattiaan ja satuilee...

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1346 : 11.09.2015 klo 10:04:38 »
tämä albumi oli sitten jo kolmas Ken Parker jonka ostin uutena, kun sen verran hankalaa ollut muuten löytää näitä uusia numeroita. Ovatkin valitettavasti ainoat sarjakuvat 15 vuoteen jotka olen uutena ostanut, kun ei tuota rappee koskaan liikaa ole.

Vaikka rahaa ei olisikaan paljon, kannattaa muistaa, että kun ostaa uutena, tukee kustantajan toimintaa.

Ohhoh ja huhhuh! Olipas hirveen hieno, paino siis molemmilla sanoilla, tarina. Ja pitkä. Ei siinä Ken itse mitään juurikaan tehnyt, mutta mua se ei haittaa. Tässä ei nyt ollut sellaista kikkailua, joka on jo vähän tympäissyt viimeaikaisissa tarinoissa. Oli suoraviivaista tarinankerrontaa, jossa oli mainio aloitus, lopetus ja keskikohta. Aivan piti ahmia, vaikka välillä jo vähän tuli piinattu olo. Menee mun koipeliiniin!

Huikea tarina. Donaverin karavaani pohjautuu selkeästi tositapahtumaan, josta käytettiin nimeä 'Donner Party'. Itsellä heräsi ajatus Kenin 'kertojaäänestä' tekstilaatikoissa, että taasko Ken harjoittaa kirjailijan ammattiaan ja satuilee...

Minä taas en hirveästi pitänyt tarinasta enkä kokenut pakolliseksi lukea pokkaria yhdellä istumalla. Se eteni liian hitaasti, henkilöitä oli aivan liikaa ja loppu (viimeiset sata sivua) meni pahasti yli. Ehkä henkilöt erottuvat paremmin toisistaan toisella lukukerralla. Karavaanilla oli vaikeuksia sen verran, että ehkä tämä joo kuuluu Kenin kirjoittamiin seikkailukertomuksiin sanomalehdelle. Intiaaneillakin (mustajalat ja arapahot) oli kummallisen kököt avoimet hyökkäykset.

Parasta tässä oli Ortizin taiteilemat huimat luontonäkymät. Ja mies viitsii piirtää arkisia esineitäkin kiitettävän tarkasti.

aulvuo

• Uusi jäsen
« Vastaus #1347 : 11.09.2015 klo 11:28:22 »
Siis eikö oikeasti kenellekään kelpaa ilmaiseksi uudet Ken Parkerit Turusta noudettuina? :o Ilmeisesti niitä luetaan vain muualla maassa...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1348 : 11.09.2015 klo 13:38:25 »
Siis eikö oikeasti kenellekään kelpaa ilmaiseksi uudet Ken Parkerit Turusta noudettuina? :o Ilmeisesti niitä luetaan vain muualla maassa...

Turku on aika etäällä muusta Suomesta. miksi jaat niitä ilmaiseksi sen sijaan että myisit ne vaikka huuto.netissä?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Vastaus #1349 : 11.09.2015 klo 13:44:38 »
Komppaan edellistä. Maksaisin vaikka Parketeista mutta Turku on niin turkasen kaukana iloisesta itä-suomesta.
Ekku