Kirjoittaja Aihe: Ken Parker ratsastaa jälleen!  (Luettu 403305 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sika

• Jäsen
Re: Ken Parker ratsastaa jälleen!
« Vastaus #30 : 11.06.2007 klo 18:35:32 »
Lainaus
Tuli vaan mieleen, että Ken muistuttaa Robert Redfordia. Olenkohan lukenut jostain jotain sen suuntaista vai mahtaako olla oma ajatukseni?

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #31 : 11.06.2007 klo 19:10:02 »
Hyvä uutinen! Aion hankkia ton heti kun se ilmestyy, muistan Kenin omasta nuoruudesta hyvinkin. Nyt siis laatulänkkäriä lisää....
Je suis alle kuuden euron pizza!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #32 : 11.06.2007 klo 19:48:49 »
Tuo Marilyn ja Ken kuva oli suurenmoinen. Tuli vaan mieleen, että Ken muistuttaa Robert Redfordia. Olenkohan lukenut jostain jotain sen suuntaista vai mahtaako olla oma ajatukseni?

Eiks näitä mun juttuja lue kukaan?  :(
"Ken Parkerin hahmo sai paitsi ulkonäkönsä Robert Redfordilta, myös vaikutteita tämän esittämästä roolihahmosta Jeremiah Johnson Sidney Pollackin samannimisessä elokuvassa vuodelta 1972.  Alunperin Kenin nimeksi piti tulla filmin kanssa samalta kalskahtava Jebediah Baker."
http://www.fello.net/lankkariseura/artikkelit/parker.html

Wade

• Jäsen
« Vastaus #33 : 11.06.2007 klo 20:07:21 »
Muistaakseni jossain vaiheessa Parker olikin Baker. Vai oliko?
Wade Koivurinne

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #34 : 11.06.2007 klo 21:01:46 »
Timo, älä nyt vain turhaudu...

JV

• Jäsen
« Vastaus #35 : 11.06.2007 klo 21:05:37 »
Julkaistaanko nuo pokkarikoossa vai a4:sina?

Minä en ole länkkärisarjiksia lukenut sitten lapsuuden, mutta hiljan luin yhden Ivo Milazzon piirtämän Tex Willer -albumin kirjastosta, ja olen miehen tyylistä aivan myyty. Odotan siis minäkin kiinnostuksella noita Ken Parkereita, mutta pokkarikoossa voi olla vaikeampi tihrustaa Milazzon upeaa viivankäyttöä.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #36 : 11.06.2007 klo 21:15:32 »
Julkaistaanko nuo pokkarikoossa vai a4:sina?
Uutisessa sekin kävi ilmi, joskaan ei välttämättä kovin selvästi. Eli Parker ilmestyy kahden niteenä, edellistä pokkarikokoa hiukan isompana. Eli melkein uuden Willerin kaltainen, hieman korkeampi ja kapeampi. Tämäkään ei hirveästi kerro, jos et uutta Willerin kokoa tiedä. Mutta noin Dampyrin koko, melkein.

Yksi A4- kokoinen Parker on saatu suomeksikin väreissä. Verta Lumessa löytyy kirjastoista- suosittelen tutustumaan!

Ja Asko vahvistanee julkaisuformaatin, jos se vielä on selvä.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2007 klo 21:18:46 kirjoittanut Wade »
Wade Koivurinne

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #37 : 11.06.2007 klo 21:57:43 »
Täydellinen alkukielisten Ken Parker -pokkarien listaus, kansigalleria ja tekijätetous löytyy parhaiten täältä:
http://www.ubcfumetti.com/kp/1.htm

Materiaali on siis tuo sivujen alimman julkaisuformaatin (Ken Parker Collection) mukaista. En tiennyt, että nekin ovat tuplaniteitä, ennen kuin sain pyytämäni kahdeksan seikkailua neljänä kirjana.

Kannet ovat fiiniä mattapintaista kartonkia, jossa on leveät sisätaitteet. Kansitaide tullee kuitenkin noudattamaan aiempaa layoutia, jossa kahdesta seikkailusta valittu kansikuva jatkuu selkämyksen puolelle (noissa italo-opuksissa on takakannella räikeitä mainoksia). Toinen kansikuva yritetään saada jotenkin myös näytille.

Värillistä yläpalkkia ei käytetä, vaan kuvien vapauttava valkeus vallitkoon. Alhaalla kenties palkki otsikoita varten.
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #38 : 11.06.2007 klo 23:34:54 »
Eiks näitä mun juttuja lue kukaan?  :(
Hymyä huuleen Timo ja vilpittömät pahoitteluni :). Tuli vain Redfordin pärstä väläyksenä mieleen, kun selailin noita Waden osoittamia kuvia. Heti muistin ajatelleeni asiaa ennenkin, mutta en muistanut koska ja missä. Mutta nythän se muistui mieleen. Eli Timon hieno Ruudinsavussa julkaistu juttu se siellä takaraivossa kummitteli. Eli luettu on ja suurella mielenkiinnolla sekä ilolla!!
"Tex-tieteen yli-morisco"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #39 : 11.06.2007 klo 23:37:45 »
Hymyä huuleen Timo ja vilpittömät pahoitteluni :).

Nääh, en mie ihan oikeesti turhaudu. ;) All's well.

Timo

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #40 : 12.06.2007 klo 09:05:29 »
Ai. pitääkin muuten käydä tuolla Länggärizeuran zivuilla. Hmmm...tuo leffakin alkoi kiinnostaa.

dingus

• Karjalan poikii
  • Jäsen
« Vastaus #41 : 12.06.2007 klo 17:41:29 »
Ikinä en ole Parkeria lukenut, jollen sitten pikkupoikana jotain yksittäistä lehteä jossain. Mielenkiinnolla odotan ensimmäistä numeroa, se vain hieman mietityttää että onko epäkronologinen järjestys julkaisujen välillä haittatekijä vai ei.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #42 : 12.06.2007 klo 18:29:24 »
snip-...  se vain hieman mietityttää että onko epäkronologinen järjestys julkaisujen välillä haittatekijä vai ei.
Itse asiassa minä en tätä murehtisi. Tuo on kai ainoa väliin kaavailtu numero, muuten vetävät kronologiassa. Ja voihan sen pitää hyllyssä odottamassa, että siihen asti on päästy. Parkerissakaan ei ole sellaista jatkumoa, että sitä pitäisi kron... lukea. Yksi seikkialu per pokkari (suomen uudessa tapauksessa kaksi), eikä varsinaista seikkailuiden sarjaa.
Wade Koivurinne

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #43 : 13.06.2007 klo 09:07:34 »
Itse asiassa minä en tätä murehtisi. Tuo on kai ainoa väliin kaavailtu numero, muuten vetävät kronologiassa.

Minulla on eri luulo. Olen ymmärrtänyt, että vuorotellen julkaistaisiin wanhaa ja vähän uudempaa Parkeria. Murehtisin, jos asia on kuten Wade sanoo. Voin olla kyllä täysin hakoteillä...
"Tex-tieteen yli-morisco"

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #44 : 13.06.2007 klo 10:09:13 »
Olen ymmärrtänyt, että vuorotellen julkaistaisiin wanhaa ja vähän uudempaa Parkeria...

Nimenomaan vuorovedolla, kahta jatkumoa.
Ensimmäiset neljä kirjaa ovat alkuperäisseikkailuista 1-2, 45-46, 3-4, 47-48 ja siitä sitten eteenpäin. Kysyntä saattaa toki vaikuttaa asiaan, jos periodien suosiossa ilmenee ammottavan suurta eroa. Tarinat ovat niin itsenäisiä, että en usko julkaisujärjestyksen haittaavaan lukemista ja kysynnän tasapainoakaan.

Tyylin huima kehitys ja rohkeat kerronnalliset ratkaisut ovat suurin ero alkupään tarinoihin ja kuvitukseen. Ensimmäisen suomentamattoman tuplan "Cochiton nainen"/"Adah" tarinat ovat keskenäänkin aivan erilaiset; Carlo Ambrosini piirtää perinteisempää textyyliä ja Ivo Milazzo taiteilee normaaliruuduilla ja harmaasävymaalailulla (kts. mallisivu kvaak-uutisen yhteydessä). Teksteissä Berardi nostaa poikkeukselliseen tapaan sekä puna- että tummanahkaisten naisten asiat tapeetille.

Tuosta uutisessa mainitusta levikistä sen verran, että erittäin karkeasti arvioiden olisimme tyytyväisiä puoleenkin Tex-levikistä, joka on siis tuolla 15 donan kieppeillä. Painosmäärä selviää vasta, kun lehtipistejakelun kattavuus kirkastuu. 
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela