Author Topic: Tintistä elokuva  (Read 86828 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Tintistä elokuva
« Reply #240 on: 03.11.2011 klo 18:56:16 »
Minulle on ainakin ihan sama millaiseen näytökseen menen elokuvia katsomaan, sillä menen katsomaan elokuvia, en niitä muita ihmisiä.

Minä taas en ymmärrä miksi pitäisi mennä teatteriin kuuntelemaan meluvia teinejä, kakaroita, nörttejä ja muita idiootteja, jotka eivät osaa pitää päätänsä kiinni teatterissa. Minä katson mielummin leffan kotona. Ei se valkokankaalta näkeminen nyt niin hienoa ole. Ja saanpahan katsoa elokuvani rauhassa. Ja halvemmalla. Ja voin palata elokuvaan milloin vain haluan. Jos haluan. Ja jos en halua, niin voin aina viedä sen divariin, ja saada muutaman euron tiukkana päivänä. Itseasiassa kaikki logiikka ja järki sotii teatterissa käymistä vastaan.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Reply #241 on: 03.11.2011 klo 18:58:40 »
Itseasiassa kaikki logiikka ja järki sotii teatterissa käymistä vastaan.

No, ihmiselämässä ei muutekaan ole kyse järjestä ja logiikasta...
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.

Pässi

• Jäsen
« Reply #242 on: 03.11.2011 klo 21:16:09 »
Minä taas en ymmärrä miksi pitäisi mennä teatteriin kuuntelemaan meluvia teinejä, kakaroita, nörttejä ja muita idiootteja, jotka eivät osaa pitää päätänsä kiinni teatterissa. Minä katson mielummin leffan kotona. Ei se valkokankaalta näkeminen nyt niin hienoa ole. Ja saanpahan katsoa elokuvani rauhassa. Ja halvemmalla. Ja voin palata elokuvaan milloin vain haluan. Jos haluan. Ja jos en halua, niin voin aina viedä sen divariin, ja saada muutaman euron tiukkana päivänä. Itseasiassa kaikki logiikka ja järki sotii teatterissa käymistä vastaan.
Jotkut pitävät myös rakastelusta, vaikka kaiken logiikan ja järjen mukaan runkkaaminen on rauhallista ja halvempaa.

J Lehto

• Ulvova molopää
  • Jäsen
« Reply #243 on: 03.11.2011 klo 21:44:51 »
Jotkut pitävät myös rakastelusta, vaikka kaiken logiikan ja järjen mukaan runkkaaminen on rauhallista ja halvempaa.
Taitaa olla urbaani legenda. Ainakaan minun tuttavapiirissäni ei ole ketään sellaista.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Reply #244 on: 03.11.2011 klo 21:45:39 »
Hahhahahhaaaaaa!
Tää on asiaa...pääsit asian ytimeen.
Itsekin ostelen paljon leffoja, mutta kyllä käyn parhaat ja kiinnostavat rainat kattomassa oikein isolta kankaalta. Ainoastaan 3D tökkii ja sekin vain niiden epämukavien lasien takia. No Toshiba on kai kehittänyt television, josta voi kattoo 3D-leffoja ilman laseja. Se kyllä silloin hakkaa noi leffateattereiden 3D:t, vaikka ei sit kyl saa ensi-illan viilistä.
No kotona on se hyvä puoli, ettei tartte haistella sitä sanoinkuvaamattoman pahan hajuista popcornin löyhkää. Inhoon popcornia!
Olen samaa mieltä, että äänekäät ipana...varsinkin tytöt pilaavat usein elokuvanautinnon. Vanhemmat saisivat opettaa jälkikasvuaan käyttäytymään teatterisalissa...no ehkä liikaa pyydetty nykyvanhemmilta...ovat vähän avuttomia kasvatuksessa ja sen näkee kun liikkuu kaupungilla.
Mun sukupolveni sentään kunnioitti vanhempia ja osaa edelleenkin käyttäytyä mm elokuvateattereissa...mutta mä olenkin pullamössösukupolvea.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Reply #245 on: 03.11.2011 klo 21:59:15 »
Hurjapäisimmät voivat käydä tarkistamassa miltä Yksisarvisen salaisuus kuulostaa suomeksi, sillä elokuva tulee levitykseen myös dubattuna - mikä on hieman huvittavaa, sillä ikäraja on kuitenkin K11.

Johtunee osittain Haddockin singon käytöstä (jota minä en kyllä muista sarjakuvasta tai piirretystä).
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Reply #246 on: 03.11.2011 klo 22:54:07 »
Elokuvan mainostaminen on viety jopa juniin asti.
http://www.thalys.com/be/en/tintin-game

Tatu Junni

• Jäsen
« Reply #247 on: 03.11.2011 klo 22:55:18 »
Johtunee osittain Haddockin singon käytöstä (jota minä en kyllä muista sarjakuvasta tai piirretystä).

Esitän vahvan vastaepäilyksen tästä.

Vincent

• Jäsen
« Reply #248 on: 04.11.2011 klo 07:02:07 »
Hurjapäisimmät voivat käydä tarkistamassa miltä Yksisarvisen salaisuus kuulostaa suomeksi, sillä elokuva tulee levitykseen myös dubattuna - mikä on hieman huvittavaa, sillä ikäraja on kuitenkin K11.

Minulta löytyy hyllystä pari K13-leffaa, jotka ollaan koettu tarpeelliseksi dubata. Tämä nyt johtuu, toivottoman vanhanaikaisesta, kuvitelmasta, että animaatio on automaattisesti lapsille tarkoitettu.

OP

• Guest
« Reply #249 on: 04.11.2011 klo 17:07:10 »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #250 on: 04.11.2011 klo 18:43:17 »
Episodikin vain kehuu:
http://www.episodi.fi/tintin-seikkailut-yksisarvisen-salaisuus-16297/
No jos Episodikin kehuu, niin sit sen on pakko olla edes kohtuullinen leffa. Täytyy alkaa viritellä jokin kuminauha viritys, että saan ne 3D-lasit aseteltua kunnolla nassuun. Ne kun painaa ja ovat epämukavat. Kyllä ennen oli paremmin...ei tarttenut valita minkä version meni kattomaan ja millä apuvälineillä. Leffateattereitakin oli ihan mukavasti, eripuolella kaupunkia.
Onkohan tosta Tintistä tehty IMAX-versio? Semmoinen olis kiva nähdä!
Pahus...muistin just, että Suomessahan ei ole IMAX-teatteria, vaikka semmoinen on luvattu rakentaa tänne jo viimeiset 15-vuotta. Lähin on kai Stokiksessa. Perkele me ollaan sit takapajulamaa!!!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Reply #251 on: 04.11.2011 klo 21:31:17 »
No jos Episodikin kehuu, niin sit sen on pakko olla edes kohtuullinen leffa.

Ööh...Sarkasmia? Episodihan kehuu kaikkia mainstream elokuvia ja vähän muitakin. Etenkin niitä jolla saa lehden myymään. Koko lehtihän on pelkkä iso mainos!
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Reply #252 on: 04.11.2011 klo 22:03:58 »
Ööh...Sarkasmia? Episodihan kehuu kaikkia mainstream elokuvia ja vähän muitakin. Etenkin niitä jolla saa lehden myymään. Koko lehtihän on pelkkä iso mainos!
Hahaaa!!! Joku näköjään alkaa pikkuhiljaa tuntemaan mun sarkastisen huumorintajun.
Mua kyllä pelottaa, että se Tintti-leffa on oikeesti pilattu kaikella actionhömpötyksellä ja aivan kreisillä ja mahdottomalla kohelluksella.
Spielberg teki ennen hyviä elokuvia, mutta jotenkin näissä uusissa leffoissa on Spielbergin taika kadonnut. Ehkä se, että on tehnyt leffoja Tom "tanssii sohvien päällä" Cruisen kanssa on langettanut kirouksen sen leffojen ylle.
Onko kukaan käynyt tänään kattomassa tuota Tinttiä. Vois antaa arvion leffasta...eikä sit spoilauksia, vaikka juonen tunnemmekin sarjakuvista.

Memmil

• Jäsen
« Reply #253 on: 04.11.2011 klo 23:09:59 »
Toi on oikeesti tosi huvittavaa miten sarjiksista on napsittu yksittäisiä toimintapätkiä ja tapahtumia tuohon elokuvaan.

Todennäköisesti alussa Tintti ostaa pienoismallin ja tonkii mastosta vihjeen. Sitten lähdetään reissuun ja hypätään Kultasaksisen ravun tapahtumiin joissa tavataan Haddock, sekoillaan soutuveneessä ja haahuillaan aavikolla (mitä ne siellä tekee?). Sitten on kai vuorossa Rakham Punaisen aarretta eikä Tuhatkaunoa näy elokuvassa ollenkaan(?).

Odotan kyllä mielenkiinnolla ton elokuvan näkemistä että pääsee tiirailemaan albumeista mitä on poimittu milloin mistäkin. Tuntuu vaan että jänniä toimintapätkiä kerätään kasaan ja keksitään vähän omaa. Kaikki sarjakuvan rauhallisemmat mietiskelyt ja jumittavimmat kohdat on karsittu pois, jotta lopputulos viihdyttäisi sokerihumalaisia ADHD varhaisteinejä. Huumorikin on kyllä ihan ala-arvoista Tintti-elokuvaan.

Toki tuon juonen silpomisen ja ohjaajan tuoman oman näkökulman ymmärtää, mutta ei Tintistä pitäisi tehdä jotain sellaista mitä se ei alunperin ollut. Jos Hergén sarjakuvissa on toimintaa harvakseltaan niin eikös Spielbergin pitäisi se vannoutuneena fanina ymmärtää.

Mutta ehkä tämä on vain Spielbergin näkemys Tinteistä. Toivon hartaasti etteivät ole sopineet koko sarjan linjasta jo etukäteen. Jacksonilta odottaisin hieman erilaista otetta tähän tekemiseen. Herran aikaisemmat elokuvat ovat ainakin edenneet maltilla ja kunnioituksella alkuperäismateriaaliin.
« Last Edit: 06.11.2011 klo 13:29:36 by Memmil »

Pässi

• Jäsen
« Reply #254 on: 05.11.2011 klo 13:50:54 »
Kaikki sarjakuvan rauhallisemmat pohdiskelut
Tintti on tempoltaan suhteellisen rauhallinen, mutta onko se erityisen pohdiskeleva?