Kirjoittaja Aihe: Kynsintää ja raatelua ErikoisJuhlaPainos  (Luettu 96317 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
Re: Kynsintää ja raatelua ErikoisJuhlaPainos
« Vastaus #45 : 11.06.2007 klo 16:05:31 »
Somaa väritystä.

Itse päätin julistaa tämän valmiiksi:

Mount Everest kaakkoisrinteen suunnalta, jos olen oikein ymmärtänyt. Taustatyössä auttoivat Radoslaw Karkulowskin kuvitus saman kirjan edelliseen painokseen (kiitokset, jos lukee Kvaakkia), nettikuvahaku ja viiden tuuman pinkka vanhoja National Geographic -lehtiä (kiitokset vanhalle kamulleni A. Uitille). Olen aika tyytyväinen MBB-helikopteriin, vaikka lyijykynänkärjen paksuus tulikin jo vastaan pienimpiä nikertäessäni.

Toivottavasti viime perjantain työryhmäkokouksessa ei todettu, että vuori pitäisikin piirtää pohjoisesta päin; saan kommentit varmaan huomenissa.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Wade

• Jäsen
« Vastaus #46 : 11.06.2007 klo 16:10:46 »
MMikael, hienoa työtä. Jotenkin vaan pyrkii mieleen Rauhalan jälki.
Wade Koivurinne

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #47 : 11.06.2007 klo 16:36:01 »
MMikael, hienoa työtä. Jotenkin vaan pyrkii mieleen Rauhalan jälki.

Jaa pyrkii vai? Odottakaas, kun näytän sitten syyskuun loppupuolella.

MMikaelin näytteestä olen kyllä pitkälle samaa mieltä kuin edelläkirjoittaneetkin: tarvittaisiin lisää vaihtelua kuvakokoihin (yleiskuva - puolikuva - lähikuva, ja sekaan vielä kamerakulmankin vaihtoja, niin a vot!) Samoin väritys tuntuu vähän tukkineen piirrosjälkeä. Mutta eteenpäin, sitkeästi uurastaen, kyllä se siitä jälki kehittyy vielä huippuunsa.

Sivumennen: joskus loppuvuoden aikana, näin olen ymmärtänyt, on luvassa Egmontilta taas yksi "mangapiirustusopas". Jan Kjaer Tanskasta opastaa yleisellä tasolla aika luontevasti sarjakuvien piirtämiseen, jonkin verran kirjoittamiseenkin... ja opuksessa käydään läpi juuri niitä perusasioita, jotka ovat huomionarvoisia kaikessa sarjakuvassa, ei vain mangassa. Tutustukaa sitten, ja katsokaa, kannattaako ostaa... 
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Wade

• Jäsen
« Vastaus #48 : 11.06.2007 klo 16:48:18 »
Jaa pyrkii vai? Odottakaas, kun näytän sitten syyskuun loppupuolella.
Hooh, sit nähdään.
Wade Koivurinne

Mikael Mäkinen

• maziwapp
  • Valvoja
  • Ostapa kuule sarjakuvaa.
« Vastaus #49 : 11.06.2007 klo 16:50:30 »
Mount Everest kaakkoisrinteen suunnalta, jos olen oikein ymmärtänyt. Taustatyössä auttoivat Radoslaw Karkulowskin kuvitus saman kirjan edelliseen painokseen (kiitokset, jos lukee Kvaakkia), nettikuvahaku ja viiden tuuman pinkka vanhoja National Geographic -lehtiä (kiitokset vanhalle kamulleni A. Uitille). Olen aika tyytyväinen MBB-helikopteriin, vaikka lyijykynänkärjen paksuus tulikin jo vastaan pienimpiä nikertäessäni.

Toivottavasti viime perjantain työryhmäkokouksessa ei todettu, että vuori pitäisikin piirtää pohjoisesta päin; saan kommentit varmaan huomenissa.

Nyt vaihtui taustakuva. Näkemiin Rautamies, en sano hyvästi, sillä tapaamme vielä. Työpöydän taustakuvat menneet järjestyksessä: Teräsmies, Batman, Rautamies, Feenix, Rautamies ja nyt Anssi Rauhalan Mount Everest.

Sika

• Jäsen
« Vastaus #50 : 11.06.2007 klo 17:49:31 »
Ohos anssillapas on tekele. Taisi mennä aika kauan? Ainakin minulla olisi mennyt. Hiano on. Pilvet ehkä vain liian tietokone meisinkiä.

Lauralta tunnelmallista väritystä. Peppu kiiltää kovasti.

Itse väsäsin tämmösen tytskyn, innostus lähti drawingboardin jostain ketjusta. Linkki tuosta http://www.drawingboard.org/viewtopic.php?t=55266&start=0

« Viimeksi muokattu: 11.06.2007 klo 17:51:52 kirjoittanut Sika »

Wiljami

• Jäsen
« Vastaus #51 : 12.06.2007 klo 21:49:02 »
Piiiitkästä aikaa jotain minultakin. Mustavalkoinen työ on jo vanha, mutta kaksi muuta ovat tuoreita. Juoksija ja pyöräilijä on tehty paitapainoa varten ja toinen värijuttu ihan vain huvikseen harjoittelun nimissä.

Ja sitten kommentteja:
Sika: Mukavan paksu viiva ja asento ok, ehkä vähän kaatumassa? Muuten minusta mukavan näköistä jälkeä. Ilme on kyllä tuju :)

Anssi: Huh, realistinen kerrassaan. Helikopteri näyttää ainakin näytöllä hyvältä, mutta näkyy tosin  harmittavan pienellä.

Laura: Pidän etenkin jaloista, ja vaatteet ovat myös hyvin onnistuneet. Mukavan hillityt värit. Olisi hienoa saada nähdä esittävän taustan kanssa.

Psychic: Pidän erityisesti pääkuvan koukeroisista reunoista. Lyijykynä tuottaa hieman hentoa tunnelmaa omaan makuuni, mutta tyylissään oikein onnistunut. Oma suosikkini on tuo pikkukuva, joka johtaa musiikkiin.

Mmikael: Kuten on jo sanottukin, toisen henkilön ilme on hieman häiritsevän staattinen. Värestä pidän - luovat hienon tunnelman. Myös ikkunat luovat mukavaa eloisuutta.

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #52 : 12.06.2007 klo 23:14:31 »
Wiljami - mustavalkoinen viivapiirroksesi on todella hieno!!! Myös aihe näyttää varsin mielenkiintoiselta, kerro lisää.

Myös värijutut miellyttivät silmää mutta paitakuvalle on oikein lämminnyt (mutta syy ei ollut sinun vaan se etten yksinkertaisesti pidä 'cartoonish'-tyylistä)
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #53 : 12.06.2007 klo 23:48:43 »
Minä tykkään kovasti noista Wiljamin kuukuvista. Muut on ihan ok, mutta enempi sitä peruskauraa...

8]

Arminen

• Jäsen
« Vastaus #54 : 13.06.2007 klo 21:22:56 »
wiljamin töistä tykkään eniten ylimmästä, joka on kaikkine tekstuureineen hemmetin tyylikäs.

Itse suivaannuin siitä, miten teräsmies nössöilee kaikkien pikkukriminaalien uhkausten edessä, joten piirsin toimintamallin jota jokaisen supersankarin tulisi noudattaa:

http://www.turkoosi.com/superman.jpg

Lewis

• Jäsen
« Vastaus #55 : 13.06.2007 klo 21:27:18 »
Itse suivaannuin siitä, miten teräsmies nössöilee kaikkien pikkukriminaalien uhkausten edessä, joten piirsin toimintamallin jota jokaisen supersankarin tulisi noudattaa:

http://www.turkoosi.com/superman.jpg

Hahhahhaahhää! Noinhan se.
Hienon näköistä!

Joonas

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #57 : 13.06.2007 klo 22:20:45 »
Huh. Säikähdin jo, että se oli Jokeri, lempivihuni. Hienoa on.

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
« Vastaus #58 : 14.06.2007 klo 01:39:39 »
Ja oma panokseni, joka on muuten (taas) väritys toisen artistin linestä (alkp. line täällä):

[img NIPS* [/img]

Ihan mielettömän nätti! Todella hieno, mitäs tässä muutakaan sanoisi...?

Tykkään värityksestä, väreistä, taustasta, siipien hehkusta, siitä miten olet värittänyt "line-artinkin". Itsekin mielelläni kehittyisin tuollaisessa "Image"-värityksessä.
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

Wiljami

• Jäsen
« Vastaus #59 : 14.06.2007 klo 09:21:38 »
Wiljami - mustavalkoinen viivapiirroksesi on todella hieno!!! Myös aihe näyttää varsin mielenkiintoiselta, kerro lisää.

Viivapiirros oli tarkoitettu kuvittamaan erästä tarinaa, eli ei ole osa sarjakuvaa. Sama hahmot kylläkin seikkailevat nettisivuillanikin (www.pupunkolo.com/CB/coffeebreak.html), mutta vähän eri tyylillä. Ja lisää on muuten tulossa ihan lähiaikoina. Laittanen näytettä sitten tännekin uudesta tarinasta.

Arminen: huippu ;D Toimii hyvin poliittisena satiirina.