Taustaa:
Sarjakuvia oon piirtäny kymmevuotiaasta asti oikeastaan omaksi iloksi harrastuksena, ja aikoinaan siis oon ollu kovinkin innokas piirtäjä. Eli siis sarjakuvan piirtämistä oon harrastanu ~15 vuotta, mutta about 5 vuotta sitten kun muutin muijafrendin kanssa yhteen piirtäminen loppui kun seinään. Ehkä se oli ajanpuutteesta, mutta varmaan myös ku jouduin "jakamaan" huoneeni, kun olin tottunut piirtämään aina yksin.
Ongelma:
Olisin silti halukas jatkamaan piirtämistä, ja olenkin valmistellut sitä hankkimalla välineitä yms. ja nyt mm. tehnyt kattavan käsikirjoituksen taustatöineen kaverin kanssa - aiemmin käsikirjoituksistani puuttui juonen käännettä ja ne olivat aika suoraviivaisia. Mutta sitten mieleeni pulpahti ajatus että koska kýsymyksessä on niin hyvä käsikirjoitus, en halua sitä pilata tökeröllä piirrosjäljellä jota varmaan syntyy kun ei tota harjoittelua ole viiteen vuoteen pahemmin ollut. Joten loin samantyyppisen suoraviivaisen käsikirjoituksen/idean "harjoittelukappaleeksi". Välineet, paperit yms. mulla jo oli, ja nyt piti vaan löytää aikaa - mielellään joku 3 - 4 tuntia joku ilta/viikonloppu.
Sitten sitä aikaa löytyi, mutta huomasin vältteleväni kynänvarteen tarttumista keksimällä asioita ja hommia, joita piti tehdä ennen piirtämistä. Rupesin miettimään mitä ihmeen alitajuisia tekosyitä - ihan kun alitajuisesti yrittäisin säästää itseni siltä pettymykseltä etten enää osaa piirtä kuin ennen.
Kumma juttu. Halua löytyy mutta inspiraatio puuttuu.
Onko kellään muilla ollut vastaavanlaisia "tilanteita"?