Kirjoittaja Aihe: Mitä hahmosi nimi kertoo?  (Luettu 18303 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Neittis

• Jäsen
  • Sitä sattuu.
Re: Mitä hahmosi nimi kertoo?
« Vastaus #30 : 05.05.2007 klo 23:56:57 »
Aku Akuja on pääsiäissaarilla.

Jos Crashin pomon nimi naurattaa, löydät varmasti ilon aihetta esimerkiksi Iranin pääkaupungista Persepoliksesta, Turkin pääkaupungista Ankarasta, Finlandin pääkaupungista helsinginstä ja monesta muusta sanasta, joka muistuttaa kirjoitus- ja/tai lausumisasultaan jonkun muun kielen sanaa.
Heitetään halit!

Hämähämähäkki

• kyyninen optimisti
  • Jäsen
  • Kyllä kiinnostaa.
« Vastaus #31 : 06.05.2007 klo 15:52:25 »
Eräs mainitsemisen arvoinen lienee tarina jonka mukaan Pääsiäissaaret oli aikoinaan vehreä puiden peittämä paratiisi, ja kun ihmiset saapuivat sinne, he raiskasivat koko maaperän ja tuhosivat kaiken puita myöten, mutta kenellekään ei välähtänyt tehdä veneitä puista joten sinne ihmiset jämähtivät ja kupsahtivat.
En tiedä onko totta.  ???

Josta tulikin mieleen taannoinen Aku Ankan pääsiäissarja jossa Roope-setä vitsaili Aku-Aku-patsaiden ja Akun yhdennäköisyydellä kun he kävivät kyläilemässä Pääsiäispupun päämajassa Pääsiäissaarilla.

Mutta juu, nyt meni aiheen vierestä.

vauvakolibri

• Limingan Virallinen Ei-tyttö
  • Jäsen
  • Super-kolibri extraordinaire
« Vastaus #32 : 06.05.2007 klo 18:49:38 »
Eräs mainitsemisen arvoinen lienee tarina jonka mukaan Pääsiäissaaret oli aikoinaan vehreä puiden peittämä paratiisi, ja kun ihmiset saapuivat sinne, he raiskasivat koko maaperän ja tuhosivat kaiken puita myöten, mutta kenellekään ei välähtänyt tehdä veneitä puista joten sinne ihmiset jämähtivät ja kupsahtivat.
En tiedä onko totta.  ???

Josta tulikin mieleen taannoinen Aku Ankan pääsiäissarja jossa Roope-setä vitsaili Aku-Aku-patsaiden ja Akun yhdennäköisyydellä kun he kävivät kyläilemässä Pääsiäispupun päämajassa Pääsiäissaarilla.

Mutta juu, nyt meni aiheen vierestä.
Miten ne pääsi sinne alunperin jos eivät tajunneet tehdä puuveneitä?
"Ei on uusi Ehkä."
www.putput.info

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #33 : 06.05.2007 klo 18:54:37 »
Miten ne pääsi sinne alunperin jos eivät tajunneet tehdä puuveneitä?
Silloin kun ihmiskunta syntyi, syntyi sinnekin muutama ihminen. Ja tuo on luultavasti tarua, jota ei tule ottaa tosissaan.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #34 : 06.05.2007 klo 22:57:36 »
Ihmiset ovat lähtöisin Afrikasta, tietääkseni... Tuolle on ainoana selityksenä se, että... hm... ???
Ehkä he eivät edes halunneet lähteä? ::)

Ja nyt palataan asiaan! :o

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #35 : 07.05.2007 klo 16:18:51 »
Ihmiset ovat lähtöisin Afrikasta, tietääkseni... Tuolle on ainoana selityksenä se, että... hm... ???
Ehkä he eivät edes halunneet lähteä? ::)

Ninhän se on. Niinhän se on, mutta entäs jotkut heput tulevaisuudesta kävi roudaamassa ne sinne saarelle.
Syystä että.

Wade

• Jäsen
« Vastaus #36 : 07.05.2007 klo 19:42:21 »
Ja sitten takaisin hahmojen nimiin.
Wade Koivurinne

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #37 : 09.05.2007 klo 19:13:03 »
Voiskos joku antaa mulle neuvoja uuden sarjakuvahahmon tekemiseksi? En keksi millään ite. ???
Luepas vanhoja ketjuja. Esim. näitä:
Aihetta sarjakuvaan
Miten se alkaa?
Mrrh...Miten se loppuu?!
Mistä idea/aihe/hahmo sarjakuvaan?
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
« Vastaus #38 : 15.05.2007 klo 14:01:05 »
Pidän yksinkertaisista mutta silti jämpteistä nimistä. En yleensä tahdo ahtaa omien hahmojeni nimiin mitään heittomerkkejä tms ja pidän nimet sopivan kansainvälisinä, sillä ei sitä koskaan tiedä  ;)

Mm. nämä pyörivät vielä toistaiseksi vain matikanvihon sivuilla:

Burk
Solina
Sehei
Natevo
Helle (yhden koiran nimi, kuulosti jotenki siistiltä )
Sotiara
Ruau
Ihilai
Lesles
Bonnabi

Osa kuulostaa kyllä tosi törpöltä varmaan mutta kannattaa vain pyöritellä kirjaimia mielessä ja poimia hienonkuuloisia sanoja kirjoista ja elokuvista ja tehdä niistä muunnelmia. Harmi kun Kali -nimeä ei tunnettuvuutensa vuoksi oikein voi käyttää, se on niin hieno  ::)
"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

Doc Lomapäivä

• Jäsen
« Vastaus #39 : 17.05.2007 klo 14:25:54 »
Hyvä nimi luo hahmolle oman historian ja vaikuttaa koko sarjakuvan kiinnostavuuteen. Jos hahmolla on hyvä nimi, lukija haluaa tietää hahmosta kaiken eikä unohda tätä koskaan. Hyvästä nimestä voi tulla jopa termi.

Esimerkkejä: Corto Maltese, Nuuskamuikkunen, Pelle Peloton.
Kirjallisuudesta: Juutas Käkriäinen, Jonathan Strange, Marsipaani-Räikkönen...

Hyviä nimiä kannattaa kirjata ylös vihkoon. Kun löytää tai keksii hyvän nimen, sille ei välttämättä juuri silloin tiedä mitään käyttöä ja se unohtuu. Kun keksii uuden sarjakuvan, hahmojen luominen helpottuu kertaheitolla kun voi listasta poimia niille sopivat nimet.

Jampam

• Jäsen
« Vastaus #40 : 02.07.2007 klo 23:19:33 »
En yleensä tahdo ahtaa omien hahmojeni nimiin mitään heittomerkkejä tms ja pidän nimet sopivan kansainvälisinä, sillä ei sitä koskaan tiedä  ;)
Sama juttu. En harrasta erikoismerkkejä nimissä edes liioitellessani. Joskus voisi ehkä yrittää, keksiä vaikkapa ihan oman merkin keskelle nimeä...

Hyviä nimiä kannattaa kirjata ylös vihkoon. Kun löytää tai keksii hyvän nimen, sille ei välttämättä juuri silloin tiedä mitään käyttöä ja se unohtuu. Kun keksii uuden sarjakuvan, hahmojen luominen helpottuu kertaheitolla kun voi listasta poimia niille sopivat nimet.
Totta. Näin teen minäkin. Paitsi että vihkonani toimii kännykkä... :)

sofia

• Uusi jäsen
  • \o/
« Vastaus #41 : 04.07.2007 klo 14:47:12 »
Harrastan nimien keräilyä, luonnosvihkossani on monta sivua täynnä nimiksi sopivia sanoja. (Jostain syystä biologian, fysiikan, matematiikan tai historian tunneilla tulee kiinnostavia nimiä vastaan.)  Annan hahmolle hyvältä tuntuvan nimen, jonka saan kunnolla liitettyä hahmon persoonallisuuteen ja ulkonäköön.

Avatarissani on Kimi niminen hyönteispoika. (Se vain oli ensimmäisessä luonnoksessa niin Kimin näköinen.) Samaan porukaan kuuluvat myös Can Can, Frissa ja Michelangelo. (Can Canhan on tanssi, Frissa on ruotsiksi kampaamo ja Michelangelo kuuluisa kuvanveistäjä.) Minulla on myös hahmoja nimeltä vampyyri Po, Hiski, Susi, Marras ja Hevel. Hahmon nimi riippuu ihan hahmon persoonallisuudesta ja historiasta  :)

MinnaV

• Jäsen
« Vastaus #42 : 04.07.2007 klo 22:18:52 »
Mun novelleissa melkein kaikilla henkilöillä on esikuvansa todellisuudessa, tosin olen muuttanut yhden kirjaimen tai säilyttänyt ensimmäisen kirjaimen. 

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #43 : 05.07.2007 klo 20:48:09 »
Mun novelleissa melkein kaikilla henkilöillä on esikuvansa todellisuudessa, tosin olen muuttanut yhden kirjaimen tai säilyttänyt ensimmäisen kirjaimen. 
Jos on omia tuttuja, kannattaa varmaan pitää hahmot hyvässä valossa, etteivät suutu. Saattavathan hyvin tunnistaa. Alkaisin epäröimään kovin, jos kaverini olisi keksinyt niinkin etäisen nimen omastani kuin Hilarius Koivisto. ::)

ACrockett

• Jäsen
« Vastaus #44 : 29.07.2007 klo 00:09:26 »
No Jack Carpenter on Carpenterina tunnetun terroristijärjestön johtaja ja siksi järjestö nimettiin Carpenteriksi. Sitten Kosmos-Aslakki on paikkakunnallani asuva juoppo joka haluaa hallita kaikkia tämän kylän teitä. Sen siskon pihan läpi ei saa mennä vaikka tontti on sen siskon ja aina huutaa kun mun serkut ja täti sekä sn mies tulee tänne lomalle. Ärsyttävää mun tädin mielestä mutta mun, serkkujen ja niiden isän mielestä se on erittäin hauskaa. Myös useimpien hahmojen supevoimat tulevat selville nimen kautta. Aivomyrskymies (mielenhallinta, lentokyky), Telepatianainen (ajatustenluku, telekinesia), Laser-tyttö (lasersilmät, lentokyky), Salama-Maukka (supernopeus), Plasma (plasma-ammukset. Myöhemmin superroisto nimeltä Punainen Plasma), Sähköpiikki (tuottaa ja hallitsee sähköä), Sorakallo (sorakeho ja siksi vaikeasti vahingoitettavissa eli samanlaiset voimat kuin DC animaatiouniversumin Savikasvolla), Jääkuningas (jääkeho, jäädyttäminen, jääpiikit). Vielä on joitain mutta en ala nyt niitä listaamaan mutta yhdessä sarjakuvassani päähenkilöinä ovat minä ja pari tuttua mutta niillä on supervoimat. Morgan Ave (AVEn johtaja ja päähenkilö, tädin aviomies), Telepatianainen (AVEn johtajan vaimo, mun täti), Laser-tyttö (AVEn johtajan tytär, toinen serkku), Baby-Chi (AVEn johtajan nuorempi tytär, toinen serkku), Salama-Maukka (Laser-tytön poikaystävä sekä sarjakuvassa että oikeassa elämässä, voitti Punaisen Plasman), Plasma/Punainen Plasma (minä itse ja AVEn third in command), Super-Pipe (mun eno, AVEn johtajan hyvä kaveri sekä toimii vakoojana Kosmos-Aslakin liittolaisissa), Kosmos-Aslakki (ensimmäisen teoksen pääpahis). Tuossapa oli niitä.