Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640740 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2235 : 20.01.2016 klo 13:46:03 »
Noiden Norja-versioiden hommaamista ensin harkitsin, Antin hyvästä linkistä, mutta tilaaminen tuntui hankalalta. Tilausvaiheessa osoitteeksi kelpasi vain norjalainen osoite.

Kysyin Suomeen tilaamisesta heidän asiakaspalvelustaan ja vastaus oli, että toimittavat ainoastaan Norjaan. Calgary Eye-Opener olisi kyllä muuten lähtenyt sieltä tilaukseen.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #2236 : 20.01.2016 klo 14:21:01 »
Kysyin Suomeen tilaamisesta heidän asiakaspalvelustaan ja vastaus oli, että toimittavat ainoastaan Norjaan. Calgary Eye-Opener olisi kyllä muuten lähtenyt sieltä tilaukseen.
Oho!
Mä sain kyllä aikanaan Norjasta helposti nuo omat Extra-kirjani....oli oikein ystävällinen palvelu siellä. Maksoin noi Nordean kautta.
Näköjään käytäntö on sittemmin muuttunut.
Oliko muuten Saksa kanssa yksi niistä maista, jotka julkaisi noi kaikki 6 kpl extra-kirjoja?
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2237 : 20.01.2016 klo 14:46:35 »

Mä tilasin aikoinaan Norjan huuto.net:iä vastaavasta tuon Calgary Eye-Openerin. oliskohan ollut joku www.finn.no tai vastaava. Muistaakseni hintakaan ei ollut paha toimitettuna, johonkin 60-70EUR taisi jäädä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

puffe

• Jäsen
« Vastaus #2238 : 24.01.2016 klo 10:04:52 »
Siitä on jo viisi tai kuusi vuotta, kun asemoin viimeisen koottujen osan hyllyyni.
Olen tässä hieman pähkäillyt, mahtaako kootut olla edelleen ajan tasalla vai onko löytynyt "uusia" ennennäkemättömiä tarinoita?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2239 : 24.01.2016 klo 10:59:14 »
Siitä on jo viisi tai kuusi vuotta, kun asemoin viimeisen koottujen osan hyllyyni.
Olen tässä hieman pähkäillyt, mahtaako kootut olla edelleen ajan tasalla vai onko löytynyt "uusia" ennennäkemättömiä tarinoita?

Ainakin muutama tarina on julkaistu Aku Ankassa, joka perustuu Barksin ajatukseen.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

isokana

• Psykopehmo
  • Jäsen
  • Carpe canem!
« Vastaus #2240 : 13.03.2016 klo 17:49:29 »
Jatkoa tähän Calgary Eye-openerin hankintaan:

Kun sitä ei saanut Suomeen asti Norjan Egmontin kaupasta, googlailin hetkisen aikaan ja sitä löytyi myynnistä seuraavasta nettikaupasta:

http://www.tronsmo.no/bok/200000119454/CARL_BARKS_CALGARY_EYE-OPENER

Hinta oli toimituksineen noin 55 euroa. Tuli viikossa pahvikuoreen pakattuna. Ei mikään tukevin mahdollinen pakkaus, mutta ainakaan tällä kertaa ei ollut tullut vahinkoa kirjalle.

Har-pa-khered

• Uusi jäsen
« Vastaus #2241 : 11.05.2016 klo 11:02:02 »
Myyn oman Carl Barksin kootut -kirjasarjani. Suomenkielinen, 30 kpl kirjoja kansioissaan. Täysin käyttämättömiä, säilytetty kuivassa ja pimeässä. Hinta joko 1200 € (nouto Salosta) tai 1250 € (Toimitus minne tahansa Helsinki-Turku-Pori-Tampere -alueelle ja bensarahat etukäteen.)

MYYTY
« Viimeksi muokattu: 05.06.2016 klo 19:17:46 kirjoittanut Har-pa-khered »

micah

• Uusi jäsen
« Vastaus #2242 : 15.08.2016 klo 14:49:32 »
Myisin oman sarjani. :( (tilan puutteen vuoksi)

Kaikki kirjat on täysin uudenveroisia!

Hinta: 1 300 euroa - sisältää postituksen mihin vain suomessa.

Tiedustelut: 045-1111500

MYYTY
« Viimeksi muokattu: 21.08.2016 klo 19:59:37 kirjoittanut micah »

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #2243 : 14.06.2018 klo 09:20:41 »
Miksi Suomessa Carl Barksin koottuja myydään Suomessa 500-1200 eurolla per kirja, kun koko sarjan saisi ENGLANNINSI noin 900 euron hintaaln (plus tulli ja vero)? Minusta, jos joku haluaa, nii  sarja kannattaa tilata ulkomaailta englanninsi (alkuperäis kielellä) ja jättää ylihintaa pyytävät nuolemaan näppejään. Toki koottujen tai jokin sen tapaisen ilmestyminen digitaalisessa muodossa ei sekään olisi pahitteeksi.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2018 klo 09:29:58 kirjoittanut DanyB »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2244 : 14.06.2018 klo 13:00:51 »
Ei kai tuommoisia hintoja pyydetä per kirja? Huutonetissä näkynyt koko satsi about noilla summilla. Uusissa Amerikan CB-kootuissa ei ole läheskään yhtä messevät asia-artikkelit. Vanhassa (mutta osin sensuroidussa) CBL:ssä on kyllä.

Timo

DanyB

• Jäsen
« Vastaus #2245 : 14.06.2018 klo 13:19:31 »
Ei kai tuommoisia hintoja pyydetä per kirja? Huutonetissä näkynyt koko satsi about noilla summilla. Uusissa Amerikan CB-kootuissa ei ole läheskään yhtä messevät asia-artikkelit. Vanhassa (mutta osin sensuroidussa) CBL:ssä on kyllä.

Timo

Viimeksi olen kattonut Koottujen kotimaan hintoja vuosia sitten kirjamessuilla, paikallinen divari myi tuolloin koottujen osia erikseen ja pyyti muistaakseni 500 euroa kirjaa kohden. Selitys tuolloin oli että se on haluttu sarja, mutta voi toki olla ajat on noistapäivistä muuttuneet Suomenkin hinnoissa. Ei vain ole ollut intressiä ottaa selvää. Mutta siitä on itselle jäänyt tuo mielikuva noista hinnoista (tai sitten vain muistan väärin ja hinta oli pienempi).
« Viimeksi muokattu: 14.06.2018 klo 13:21:02 kirjoittanut DanyB »

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #2246 : 14.06.2018 klo 13:40:30 »
Ettei olisi ollut 500€/boksi? Vaikka sekin on kyllä hurjaa ylihinnoittelua.

Mitä itse olen nettikauppoja selaillut, niin niissä koko 30 kirjan settiä koteloineen tulee useimmiten vastaan 1700-2200€ hintahaarukalla.

Omastani maksoin 1400€ jolloin kirjojen kappalehinnaksi tuli n. 40€ + kotelot.
(sisältää siis 32 kirjaa (mukana ne kaksi pikselikirjojen tilalle otettua uusintapainosta.) + 10 säilytyskoteloa.
Kääk13-kirjoittaa!

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #2247 : 14.06.2018 klo 13:42:16 »
Kirjamessuilla on usein omat hinnat. :D
Tällä hetkellä on huudossa vain yksi kokonainen satsi osta heti hintaan 1 750 €
Pikkuisen yli ehkä tuokin. Satku tai vähän päälle per lodju olis suht realistinen.
Yleensä tuolla Huudossa on aina noita ollut tarjolla. Ettei ainakaan ole kyllä mikään "harvoin tarjolla".

Timo
« Viimeksi muokattu: 14.06.2018 klo 13:43:53 kirjoittanut Timo Ronkainen »

Torstai

• Jäsen
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
« Vastaus #2248 : 14.06.2018 klo 18:30:21 »
Täälläkin taidettu todeta, että keräilykappaleeksi jo alkujaan tehty kirjasarja ei tulevaisuudessa muutu harvinaiseksi ja kalliiksi. Varsinkin kun tämän sai kaikki halukkaat ostaa ilmestyessään. Ainoastaan sellainen ihme, että syntyy uusi suuri Barks fanisukupolvi joka alkaa näistä kilpailla ja nostaa hintaa. Itse maksoin myös muutama vuosi sitten alle 1500€ koko setistä.

Sitä olen miettinyt että kuinkahan moni on oikeasti lukenut nämä kaikki 30 kirjaa? Noissa myyntimainoksissa lähes aina mainitaan, että paria kirjaa on vähän selattu ja loput avaamatta. Mikä on ollut motivaatio ostaa tämä kallis sarja aikoinaan, jos ei kirjoja edes lue? Itse olen lukenut kannesta kanteen nämä kaikki 30 kirjaa.

Itse olen ostanut parasta aikaa julkaistavaa Fantagraphicsin sarjaa, josta taitaa olla puolet nyt ilmestynyt ja loput pitäisi tulla kahden kirjan vuositahtia ~25€ per kirja. En tiedä onko tämä sellainen "rahvaan" painos, mutta pidän tästä ehkä enemmän kuin Sanoman kootuista. Alkuperäiskieli on parempi ja pidän värityksestä enemmän. Nuo mainitut messevät asia-artikkelit on se mikä kääntää koottujen eduksi.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2018 klo 18:34:46 kirjoittanut Torstai »

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #2249 : 14.06.2018 klo 18:39:17 »
Mikä on ollut motivaatio ostaa tämä kallis sarja aikoinaan, jos ei kirjoja edes lue?

Toive hintojen noususta. Luulisin. Miten iso osa noista sitten meni tällaisten "keinottelijoiden" hyllyihin, niin saa arvailla.
Vanhoista 1950-luvun ankoista tuli arvokkaita, koska niitä ei ensin arvostettu. Suurin osa meni makkeliksi. Pieni osa jäi ja niitä monet halusivat --> hinta nousee. Valmiiksi keräilytuotteeksi tehty keräilytuote on harvoin keräilytuote. Mutta hieno tuo kirjasarja silti on. Ja on mahtavaa, että se saatiin.

Timo