Täälläkin taidettu todeta, että keräilykappaleeksi jo alkujaan tehty kirjasarja ei tulevaisuudessa muutu harvinaiseksi ja kalliiksi. Varsinkin kun tämän sai kaikki halukkaat ostaa ilmestyessään. Ainoastaan sellainen ihme, että syntyy uusi suuri Barks fanisukupolvi joka alkaa näistä kilpailla ja nostaa hintaa. Itse maksoin myös muutama vuosi sitten alle 1500€ koko setistä.
Sitä olen miettinyt että kuinkahan moni on oikeasti lukenut nämä kaikki 30 kirjaa? Noissa myyntimainoksissa lähes aina mainitaan, että paria kirjaa on vähän selattu ja loput avaamatta. Mikä on ollut motivaatio ostaa tämä kallis sarja aikoinaan, jos ei kirjoja edes lue? Itse olen lukenut kannesta kanteen nämä kaikki 30 kirjaa.
Itse olen ostanut parasta aikaa julkaistavaa Fantagraphicsin sarjaa, josta taitaa olla puolet nyt ilmestynyt ja loput pitäisi tulla kahden kirjan vuositahtia ~25€ per kirja. En tiedä onko tämä sellainen "rahvaan" painos, mutta pidän tästä ehkä enemmän kuin Sanoman kootuista. Alkuperäiskieli on parempi ja pidän värityksestä enemmän. Nuo mainitut messevät asia-artikkelit on se mikä kääntää koottujen eduksi.