Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640365 kertaa)

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Dennis

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #2205 : 29.05.2013 klo 20:43:26 »
Sen verran vielä "taidekirjasta" ettei tätäkään olisi julkaistu Suomessa ellei muut maat olisi tätä julkaisseet. Saksassa tuli ennen Suomen julkaisua samanlainen kotelojulkaisu  mitä Suomessakin tuli.

PS Taidekirjaa pystyy vielä tilaamaan Aku Ankka sivustolta, joten ei ole loppuunmyyty.
Je suis alle kuuden euron pizza!

kenda

• Jäsen
« Vastaus #2206 : 03.06.2013 klo 21:51:44 »
Melkein jo unohdin tämän. Kaksi viikkoa meni nopeasti. Soitin Sanoma Magazinesille. Väittivät että olisivat vastanneet mailiini jo 2.5. ("vain" viikko sen jälkeen kun otin heihin yhteyttä), mutta heidän vastaustaan ei löytynyt edes Gmailin roskapostikansiosta.

Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin lähettää viallinen kirja takaisin ja odottaa uutta. Sanoivat että saan uuden ehkä jo ensin viikon loppupuolella. Taitaa numero 478 vaihtua neljänumeroiseksi.

En saanut kirjaa seuraavan viikon loppupuolella. Siihen meni pari viikkoa enemmän. Tosin postin lappu tuli jo perjantaina.

Mutta vihdoinkin sain virheettömän albumin! Numero 478 on muuttunut 1450:ksi, mutta muuten laatikkokin vaikuttaa olevan paremmassa kunnossa kuin edellinen. Aion nauttia kirjasta jo tänään!

Cgdc

• Uusi jäsen
« Vastaus #2207 : 27.06.2013 klo 20:41:30 »
Aiotaanko Carl barksin kootut-kirjasarjaa enää julkaista Suomessa?

mievaan

• Jäsen
  • Maija Meikäläinen junttilan kuusikosta päivää
« Vastaus #2208 : 28.06.2013 klo 12:29:55 »
aika epätojennäköstä. kannattaa tyytyä tappelemaan niistä, joita netissä myyvään

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #2209 : 28.06.2013 klo 21:54:33 »
aika epätojennäköstä. kannattaa tyytyä tappelemaan niistä, joita netissä myyvään

En usko minäkään että koko CBL-sarjaa julkaistaan enää printtinä. Jotain kokoomia varmasti tullee ja olihan tämän viikon AA-lehdessä Barksia taas.

Joskus tulevaisuudessa uskoisin että CB-tuotantoz löytynee Lataamosta näinä uusina digitoituina versioina.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #2210 : 28.06.2013 klo 22:19:19 »
En usko minäkään että koko CBL-sarjaa julkaistaan enää printtinä. Jotain kokoomia varmasti tullee ja olihan tämän viikon AA-lehdessä Barksia taas.

Joskus tulevaisuudessa uskoisin että CB-tuotantoz löytynee Lataamosta näinä uusina digitoituina versioina.
Joo ei taida enää paperiversioina noita koottuja tulla uusintana. Kyllä se on sit joku muu formaatti. Itse vielä toivoisin Karhu-kirjaa tulevan extrana.
Kannattaa ostaa toi Fantagraphicsin Carl Barksin kootut. Kyllä se englaninkielinen painoskin on ihan hyvä.
Sääliksi käy näitä uusia Carl Barksin faneja. Itse olen onnellinen, kun aikoinaan tilasin ton CB-kootut...en ole katunut yhtään. En ikimaailmassa suostu myymään noita...saavat mun kuolinpesää jakaessa sit tehdä noille mitä tykkäävät.
Niin kauan kun minussa henki pihisee, niin noi komistaa mun kirjahyllyäni.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2211 : 28.06.2013 klo 22:24:52 »
Kuka halus Carl Barksin kootut.

Eiku Huuto.nettiin ja raha haisemaan.

http://www.huuto.net/kohteet/carl-barksin-kootut-1-10-koko-sarja-2-kirjaa/271841552
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Cgdc

• Uusi jäsen
« Vastaus #2212 : 28.06.2013 klo 22:28:15 »
Olen seurannut tuota huuto.net-kohdetta jo päiviä, jos saan digitaalipianoni myytyä niin ostan tuon. Näköjään kys. henkilö on yrittänyt myydä tuota kirjasarjaa jo jonkun kolme kuukautta samalla hinnalla ilman huutoja. Kiinnostaisi myös se taidekirja jota nyt myydään.

Entäpä miten laadukas se englanninkielinen sarja on?

Mistä karhukirjasta puhut?
« Viimeksi muokattu: 28.06.2013 klo 22:29:54 kirjoittanut Cgdc »

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2213 : 28.06.2013 klo 22:41:36 »
Olen seurannut tuota huuto.net-kohdetta jo päiviä, jos saan digitaalipianoni myytyä niin ostan tuon. Näköjään kys. henkilö on yrittänyt myydä tuota kirjasarjaa jo jonkun kolme kuukautta samalla hinnalla ilman huutoja. Kiinnostaisi myös se taidekirja jota nyt myydään.

Entäpä miten laadukas se englanninkielinen sarja on?

Mistä karhukirjasta puhut?

Karhukirja:

https://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9174053523

Molemmat englanninkieliset sarjat on upeita eri tavalla. Another Rainbow muistuttaa enemmän tätä Suomessa julkaistua kooltaan ja kolmen kirjan seteillään mutta on mustavalkoinen. Fantagraphicsin pienemmästä laitoksesta on tullut nyt 4 osaa eli siinä pääsee hyvin mukaan vielä keräilyyn. Fantan kirjat löytyy kaikki myös tuolta adlibriksestä...

http://www.adlibris.com/fi/searchresult.aspx?publisher=Fantagraphics&author=Carl+barks&fromproduct=False

Ja onhan tuo huudossa olevan CBK:n 1500€ vähemmän mitä tilaaja maksoi tuosta itse aikoinaan.

Maalauskirja on loistava lisä CBK:hon, sen saa vielä kauppa.akuankka.fi kauttakin.

Sitten kun nämä on hankittu niin seuraavaksi Fine Art kirja, Animal Quackers, Celestial Artsin Uncle Scrooge McDuck, ja litot :D
« Viimeksi muokattu: 28.06.2013 klo 22:55:38 kirjoittanut Miqz »
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #2214 : 29.06.2013 klo 00:42:35 »
Fantagraphicsin pienemmästä laitoksesta on tullut nyt 4 osaa eli siinä pääsee hyvin mukaan vielä keräilyyn.

On tehnyt mieleni kysäistä, ja nyt rohkaisen mieleni, että onko noissa Fantan kirjoissa havaittavissa sitä samaa pikselikakkaa, joka tärveli osan suomilaitoksen tarinoista? Kysymys lähinnä sen takia, että Sanoman maakarit taannoin alentuvasti lähinnä tyytyivät ilmoittamaan, että jos huonoa painojälkeä onkin havaittavissa, niin se johtui pelkästään kuluneesta alkuperäismatskusta. Tarinoitahan ei suinkaan ollut skannattu huonosti. Mutta jos se sama kulunut originaalimatsku nyt antaakin lopputulokseksi veitsenterävää painojälkeä, niin...
"Tex-tieteen yli-morisco"

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2215 : 29.06.2013 klo 01:29:26 »
On tehnyt mieleni kysäistä, ja nyt rohkaisen mieleni, että onko noissa Fantan kirjoissa havaittavissa sitä samaa pikselikakkaa, joka tärveli osan suomilaitoksen tarinoista? Kysymys lähinnä sen takia, että Sanoman maakarit taannoin alentuvasti lähinnä tyytyivät ilmoittamaan, että jos huonoa painojälkeä onkin havaittavissa, niin se johtui pelkästään kuluneesta alkuperäismatskusta. Tarinoitahan ei suinkaan ollut skannattu huonosti. Mutta jos se sama kulunut originaalimatsku nyt antaakin lopputulokseksi veitsenterävää painojälkeä, niin...
Itsellä ei ole kuin yksi kirja hankittuna tätä Fantan CB-sarjaa. Ei musta siinä ollut pikselöitymistä. Mua häiritsi se strippien liiallinen  keltaisen värin käyttö. Sitä on kai muissa volumeissa vähän vähennetty. Sit, kun tuo Fanta ei ole kronologisessa järjestyksessä, niin sekin vähän lannistanut meikäläisen ostohaluja.
Muuten ihan hyvältä näyttää, mutta itse pidän kyllä tästä suomalaisesta versiosta enemmän. Toivottavasti tekevät tohon sarjaan myös tuon maalauskirjan...sen kyllä ostan varmasti.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #2216 : 29.06.2013 klo 01:30:30 »
Sitten kun nämä on hankittu niin seuraavaksi Fine Art kirja, Animal Quackers, Celestial Artsin Uncle Scrooge McDuck, ja litot :D
Niin paljon ostettavaa ja niin vähän rahaa, mutta kyllä joskus määkin noi saan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #2217 : 29.06.2013 klo 03:08:23 »

Fantan kirjoissa (näissä ja FG libraryn Mikki-kirjoissa) on ensiluokkainen painojälki. Fantan sivuilla on näytteitä painojäljestä. Lisää keskustelua asiasta löytyy kirjasarjojen ketjuista.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #2218 : 01.07.2013 klo 00:29:12 »
FG:t mulla onkin ja niiden painojäljestä olen samaa mieltä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Torstai

• Jäsen
  • Unessa omistin härän, joka karkasi posliinkauppaan
« Vastaus #2219 : 03.07.2013 klo 17:56:53 »
Onko jollain hajua mikä painos tuo mahtaa olla: http://www.huuto.net/kohteet/carl-barks--kokoelma/272230033 ? Itelläni tulee lähinnä mieleen, että joku on skannannut ja printannut kootut A4:selle.

Itse ostelin noita Sanomien kirjoja 90 luvun alusta 2000 luvun alkuun tosi ahkeraan. Muistan kuinka silloin haaveilin, että julkastaisiin koko Barksin tuotanto kirjoina suomeksi. Juhlasarjat oli hyvä painos, mutta sitten 2000 luvun alussa alkoi noissa kirjoissa olemaan aina ne samat suosituimmat Barks tarinat, jolloin ostointoni hiipui. Pikkuhiljaa Sanomien mainoksiakaan ei enää postiluukusta kolahdellut. Missasin sitten tuon Barksin kootut, jonka olis varmasti tilannut... Sittemmin katsellut kanssa noita käytettynä myytäviä koottuja. Kova vaan on paukku kerralla ostaa ja kaukana hakea olleet nuo myynnissä olleet.

Fantan kirjat olen tilaillut ja tulen tilaamaan. Edullinen ja laadukas sarja noista näyttäis muodostuvan. Noissa fantan kirjoissa on mulla ainakin ollut aika voimakas haju, joka kielii ainakin siitä ettei paperilaatu ole mitään parasta hapotonta paperia. Muuten olen painojälkeen yms. tosi tyytyväinen. Ehkä jää tuo sanomien kootut ostamatta hmm...