Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641132 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1725 : 27.09.2011 klo 19:50:08 »
Näkkärityyliä, joo. Esillepano, sidonta, kannet ja esipuhe antavat laadukkaan vaikutelman. Vähän tuo näkkärityyli tiputtaa pisteitä. Rasteria ja pikseliä on kuin Ankan näkkäreissä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #1726 : 27.09.2011 klo 19:52:22 »
Jenkeiltä nyt osaa odottaa vaikka ja mitä tuubaa. Harvemmin sieltä mitään hyvää tulee  :P

Jari Lehtinen

• Jäsen
  • Itsevalaiseva myyrä joka selvittelee kurkkuaan
« Vastaus #1727 : 27.09.2011 klo 19:55:01 »
Hankkikaa Semicin julkaisemat Barney-karhut. Tekstaus R-maki. Ei rasteria.
”Yhdysvalloissa vuosittain julkaistaan 720 miljoonaa kappaletta »C o m i c s» sarjakuvia … joista ei vain puutu kaikki kasvatuksellinen arvo, vaan jotka ovat suorastaan vahingollisia.” Lastemme puolesta, Kansainvälisen lastensuojelukonferenssin Suomen päätoimikunta 1952.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1728 : 27.09.2011 klo 20:18:26 »
Voisikohan joku tämän uuden englanninkielisen laitoksen ja ruotsin Bruno Björn kirjan tunteva vähän arvioida näiden painojälkeä, väritystä ymssiä, kumpi vetäisi pidemmän korren kun ei viitsi molempia ostaa, (ja kielellä ei tässä tapauksessa ole paljonkaan väliä) ja eikö ruotsinkielisessä ole enemmän sarjoja jollen vallan erehdy  ? (tai errare humanum est ja humanismi on erehdys), kiitos.

Älä osta tätä uutta englanninkielistä laitosta. Rasteria, värit pursuaa yli ja muuta kakkaa.
Mulla vähän kiehahti yli kun tutkiskelin tota uutta kirjaa...näkyy varmaan mun kommenteissa!
En voi sanoa kuinka paljon erilainen on ruotsinkielinen versio norjalaiseen verrattuna.
Mutta norjalaisessa versiossa on enemmän sarjiksia:

Our Gang Comics 8 (Nove-Dece 1944)  Benny, the Lonesome Burro   (s. 19-26)
Our Gang Comics 9 (Jany-Febr 1944)   Happy Hound, Decetive          (s. 27-34)
                                                           Benny, the Lonesome Burro   (s. 35-42)
Our Gang Comics 10 (Marc-Apri 1944)  Benny, the Lonesome Burro  (s. 51-58)
                                                           Happy Hound, Decetive        (s. 59-64)
Porky Pig Four Color Comics 48 (July 1944)  Pelle Pigg i det ridende Peliti (s. 65-88)
Tom & Jerry Carnival 1 (1952)        Droopy  (s. 281-288)
Tom & Jerry Carnival 2 (1953)        Droopy  (s. 289-297)
Tom & Jerry Summer Fun 1 (1954) Droopy  (s. 297-304)

Tota ruotsalaista versiota näkyy olevan Stockmannin Akateemisessa kirjakaupassa (Helsinki, keskusta). Se on siellä hyllyssä...hinta kyllä aika korkee.
Älä siis osta englanninkielistä...tulet pettymään katkerasti. En suosittele sitä kenellekään!
Norjalainen ja ruotsalainen versio parempi. Itse käytän tota englanninkielistä kirjaa apuna kun ihailen ja luen norjalaista ensiluokkaista Karhu-kirjaani.

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

homo homini hupus tupus

• Jäsen
« Vastaus #1729 : 27.09.2011 klo 20:47:01 »
Kiitos paljon, tämä oli hyödyllinen tieto, ja otan osaa pettyneiden rintamassa (enkä voi olla lisäämättä että amerikan meiningin malli on aikamme syöpä).
Voisiko joku vielä valistaa löytyisivätkö nämä myös ruotsalaisesta versiosta:

Our Gang Comics 8 (Nove-Dece 1944)  Benny, the Lonesome Burro   (s. 19-26)
Our Gang Comics 9 (Jany-Febr 1944)   Happy Hound, Decetive          (s. 27-34)
                                                           Benny, the Lonesome Burro   (s. 35-42)
Our Gang Comics 10 (Marc-Apri 1944)  Benny, the Lonesome Burro  (s. 51-58)
                                                           Happy Hound, Decetive        (s. 59-64)
Porky Pig Four Color Comics 48 (July 1944)  Pelle Pigg i det ridende Peliti (s. 65-88)
Tom & Jerry Carnival 1 (1952)        Droopy  (s. 281-288)
Tom & Jerry Carnival 2 (1953)        Droopy  (s. 289-297)
Tom & Jerry Summer Fun 1 (1954) Droopy  (s. 297-304)

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1730 : 27.09.2011 klo 21:04:11 »
Hankkikaa Semicin julkaisemat Barney-karhut. Tekstaus R-maki. Ei rasteria.

Ei rasteria, eikä tietokoneväritystä, vaan oikein kauniit vesivärit!
Eivät menneet kuitenkaan kaupaksi, ja kakkososaa oli Tiimareissa 50 pennillä isot pinot. Loppuosat jäivät ilmestymättä. Miksi ette ostaneet?  >:D

Timo

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1731 : 27.09.2011 klo 21:05:01 »
Kiitos paljon, tämä oli hyödyllinen tieto, ja otan osaa pettyneiden rintamassa (enkä voi olla lisäämättä että amerikan meiningin malli on aikamme syöpä).
Voisiko joku vielä valistaa löytyisivätkö nämä myös ruotsalaisesta versiosta:

Luulen että ruotsalaisella ja norjalaisella versiolla ei ole muuta eroa kuin kieli.
Muuten tuleehan Jenkkilästä jotain hyvää ja laadukastakin, niinkuin Fantan Gottfresonin Mikit. Sen painojälki aivan päätähuimaava...hillityn tyylikäs ja täydellinen.
Se kirjasarja saa paraatipaikan kirjahyllystäni. Toivottavasti taso pysyy samana!

"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1732 : 27.09.2011 klo 21:06:49 »
Ei rasteria, eikä tietokoneväritystä, vaan oikein kauniit vesivärit!
Eivät menneet kuitenkaan kaupaksi, ja kakkososaa oli Tiimareissa 50 pennillä isot pinot. Loppuosat jäivät ilmestymättä. Miksi ette ostaneet?  >:D

En varmaan löytänyt tai huomioinut niitä silloin, muuten olisin varmaan ostanut. Täytyykin pistää noi hankintalistalle.

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1733 : 27.09.2011 klo 21:18:44 »
Ahh... Hienot värit.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1734 : 29.09.2011 klo 09:14:47 »
Kauniit on värit tuossa Timon postauksessa, kyllä. Harmi että niitä julkaistiin vain se kaksi kappaletta. Sanomalla on kaiketi oikeudet julkaista myös nuo MGM-sarjat, jospa ne tulis tollaisena kovakantisena kirjana, tyyliin Carl Barksin parhaat, kaikelle kansalle jossain välissä (toivossa on hyvä elää).

Mulla olis myös muutama kysymys tähän keskustelun varsinaiseen aiheeseen liittyen, eli Carl Barksin koottuihin. Tiedän, että vastaukset löytyvät näiltä 141:ltä sivulta, mutta arvostaisin sitä kovasti, jos joku ystävällinen asiantuntija tiivistäisi/vahvistaisi vastauksen näihin, niin ei tarvisi etsiskellä kaikista viesteistä:

1. Painettiinko muita kirjoja uusiksi kuin II ja XII?
2. Olivatko uusiksi painetut lopulta ongelmattomia, vai oliko niissäkin vielä ongelmia?
3. Missä kaikissa muissa kirjoissa oli vastaavia ongelmia?
4. Olivatko ongelmat aina yhtä karmeita / laajoja kuin kirjoissa II ja XII?
5. Oliko painatukseltaan virheettömiä tai lähes virheettömiä kirjoja satsissa? Jos oli niin mitkä?
6. Onko muuta huomioitavaa (pl. kalenteri ja sudenpentumitali) liittyen Koottuihin, mitä pitäisi/kannattaisi huomioida jos olisi sarjaa hankkimassa?

Syy miksi kysyn näitä, on siinä , että olen harkinnut koottujen hankkimista hyvällä tarjouksella. Selailin noita kahta jotka painettiin uusiksi ja kyllähän ne karmaisevalta näyttävät.

Miqz
« Viimeksi muokattu: 29.09.2011 klo 09:39:00 kirjoittanut Miqz »

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #1735 : 29.09.2011 klo 09:25:34 »
Sarjainfossa 142 on artikkeli Pikselit ja Barksin kootut, josta löytänet vastauksen kaikkiin kysymyksiisi.

Mutta lyhyesti: kaksi kirjaa painettiin uusiksi. ne pahimmat. Suurin osa painojäljestä oli silti ihan hyvää. Lista pikselisarjoista yo Sarjainfossa. Sudenpentumitalia ei ollut. Oli Roopen kolikko.

Timo

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #1736 : 29.09.2011 klo 09:39:35 »
Sarjainfossa 142 on artikkeli Pikselit ja Barksin kootut, josta löytänet vastauksen kaikkiin kysymyksiisi.

Mutta lyhyesti: kaksi kirjaa painettiin uusiksi. ne pahimmat. Suurin osa painojäljestä oli silti ihan hyvää. Lista pikselisarjoista yo Sarjainfossa. Sudenpentumitalia ei ollut. Oli Roopen kolikko.

Timo

Kiitos Timo

Memmil

• Jäsen
« Vastaus #1737 : 29.09.2011 klo 18:20:08 »
Kyllä lehdistä skannailemalla saa aikaseks ihan mainioita julkasuja. Sitä vaan en ymmärrä että pitää tehä semmosesta materiaalista tommonen yleellinen kirja kovilla kansilla.

Esim fantagraphics harrastaa kyllä tätä toimintaa, mutta sen kirjat onkin sitten pehmee kantisia ja puhtaasti lukemiseen - ei niinkään taiteen ihailemiseen tarkotettuja. Saapi nähdä millaisia niistä IDW:n Turtles kokoomista tulee...

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1738 : 29.09.2011 klo 22:24:40 »
.....Sitä vaan en ymmärrä että pitää tehä semmosesta materiaalista tommonen yleellinen kirja kovilla kansilla....

Itsekin kannatan näitä ns. kansanpainoksia, ihmettelen että aina pitää noita julkaista kovakantisina, hintaa tulee turhaan lisää.  Tämä siis näistä suomalaisista Disney-kirjoista.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1739 : 29.09.2011 klo 22:37:50 »
Ite kyllä tykkään enemmän kovakantisista...pysyvät paremmassa kunnossa.
Kai mä oon sit elitisti!