Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640411 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Clumsy

• Uusi jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1500 : 20.02.2010 klo 14:51:00 »
Miksi on ylläpitäjiä korjaa mieleiseksesi?

Ylläpitäjiä on varmaankin siitä syystä, että keskustelu pysyy edes jollain tolalla. Ylläpitäjiä on ilmeisesti tavallisen käyttäjän aika vaikea korjata mieleisekseen.

-- Clumsy

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1501 : 20.02.2010 klo 16:51:17 »
Olen minäkin kiroillut ja paasannut esim. Sanomia kohtaan olevaa kiukkuani täällä ja hyvin on mennyt läpi. Itse olen vähän yrittänyt sensuroida omia juttujani, ettei ylläpitäjällä menisi koko aika meikäläisen höpötysten sensuroimiseen.
Jos sanoisin kaiken mitä ajattelen Sanomien viime aikojen toiminnasta ja päätöksistä, niin pääsisin kyllä rosikseen tältä istumalta. Meikä osaa tuon vi...uilun jalon taidon. >:D
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #1502 : 20.02.2010 klo 16:55:35 »
Jatkakaa keskustelua ymmärrettävästi ja aiheesta ilman aggressiivissuutta, niin kellään valvojista ei ole mitään ongelmaa.  :police:

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1503 : 23.02.2010 klo 19:49:58 »
Tota noin mä kysyin tänään ton IBAN ja SWIFT-koodin Norjan egmontilta. Mun IBAN on ihan erilainen kuin Clumsylla.
En kyllä menis laittaa tän saitin mukaan IBAN-tunnuksia laskuuni...kyselkää itse Norjan egmontilta, niin tulee varmasti oikein.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #1504 : 23.02.2010 klo 20:47:51 »
Nappasin Clumsyn viestin pois ihan turvallisuussyistä, ettei tule huteja. Kyselkää suoraan kirjoja tilanneet yhteyshenkilöiltänne.

marko70

• Vieras
« Vastaus #1505 : 24.02.2010 klo 10:59:10 »
Tota noin mä kysyin tänään ton IBAN ja SWIFT-koodin Norjan egmontilta. Mun IBAN on ihan erilainen kuin Clumsylla.
En kyllä menis laittaa tän saitin mukaan IBAN-tunnuksia laskuuni...kyselkää itse Norjan egmontilta, niin tulee varmasti oikein.

Sain itse identtisen vastauksen 30min. sitten noista iban ja muista koodeista.
Ei MINUN kohdallani olisi muuttunut vaikka elren koodia olisin käyttänyt.
En kyllä ymmärrä miksi noi koodit vaihtelisi?

Nyt kun minua on kieliopista mollattu en ymmärrä mitä Clumsy meinaa tolla vastauksella jonka kirjoitin Purolle ja johon hän siis c laittoi seuraavaa?

"Ylläpitäjiä on varmaankin siitä syystä, että keskustelu pysyy edes jollain tolalla. Ylläpitäjiä on ilmeisesti tavallisen käyttäjän aika vaikea korjata mieleisekseen."

Kuka korjaa ylläpitäjää kysyn vain?

Q=<>

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1506 : 24.02.2010 klo 11:30:00 »
Kuka korjaa ylläpitäjää kysyn vain?

Aika vaikeaahan se on ainakin tavalliselle käyttäjälle ;D.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #1507 : 24.02.2010 klo 11:40:01 »
Who watches the watchmen? Mutta juteltaisiinko silti Barksin kootuista, sen sisällöstä, sarjoista, käännöksistä, artikkeleista sekä tanskalaisista, norjalaisista, ruotsalaisista lisäosista ja muusta asiaan liittyvästä ja jätetään kaikenlainen kvaakkajien morkkailu ja joutohöpötys sikseen?

Timo

tertsi

• Vieras
« Vastaus #1508 : 24.02.2010 klo 12:25:18 »
Nappasin Clumsyn viestin pois ihan turvallisuussyistä, ettei tule huteja.
Hyvä.
Clumsy on varmaan ihan rehellinen persoona, mutta mehän emme TIEDÄ sitä.
Ihan järkevä linja, että pankkikoodeja ei  ole esillä Kvaakissa.
Aina on se riski, että maksetut rahat menevät väärään paikkaan.
« Viimeksi muokattu: 24.02.2010 klo 13:15:42 kirjoittanut Tertsi »

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #1509 : 24.02.2010 klo 12:28:22 »
Ei minulla ainakaan ollut mitään harmainta epäilystäkään kenenkään rehellisyydestä, kunhan vaan minimoidaan väärinkäsityksiä. Valvojien toimintaa voi kritisoida tässä ketjussa ja jokainen asia kyllä otetaan käsittelyyn.

Mutta tosiaan, jatketaan mieluusti keskustelua aiheesta ja jätetään nämä tyhjäkäyntiviestit vähemmälle.

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #1510 : 24.02.2010 klo 12:29:41 »
Hyvä.
Elre on varmaan ihan rehellinen persoona, mutta mehän emme TIEDÄ sitä.
Ihan järkevä linja, että pankkikoodeja ei  ole esillä Kvaakissa.
Rahojen menettämisen riski on minimaalinen. Jos menee vahingossa väärälle tilillle, tuollainen virhe voidaan korjata jälkeenpäin. Rahan saaja on velvollinen säilyttämään epämääräisen tilille saaneen rahan oikaisua varten.
Näitä sattuu yllättävän usein. Joskus jopa ihan pankin virheestäkin. Sellainen kyllä korjataan automaattisesti eikä asiakas välttämättä edes huomaa moista.

Clumsy

• Uusi jäsen
« Vastaus #1511 : 24.02.2010 klo 13:09:46 »
Pahoitteluni kaikille noiden Norjan pankkikoodien postaamisesta. Yritin olla avuksi, mutta en näköjään miettinyt asioita loppuun saakka.

Ja sitten vielä siirtyminen kommunikaation ihmeelliseen maailmaan. Sorry taas kerran kaikille OT:sta.
Nyt kun minua on kieliopista mollattu en ymmärrä mitä Clumsy meinaa tolla vastauksella jonka kirjoitin Purolle ja johon hän siis c laittoi seuraavaa?

"Ylläpitäjiä on varmaankin siitä syystä, että keskustelu pysyy edes jollain tolalla. Ylläpitäjiä on ilmeisesti tavallisen käyttäjän aika vaikea korjata mieleisekseen."

Joo, se on tuskaa, kun ei saa selvää muiden kirjoittajien ajatuksista. Virheitä tulee aika ajoin kaikille, mutta siitä huolimatta on huomaavaista edes yrittää kommunikoida ymmärrettävästi.

Ja sitten vastaus kysymykseesi:

Sinä kirjoitit:
Miksi on ylläpitäjiä korjaa mieleiseksesi?
Vaikken ollut varma lauseesi merkityksestä, niin asiaan sen kummemmin pohtimatta arvasin sinun tarkoittaneen jompaakumpaa näistä:

"Miksi et sinä, ylläpitäjä korjaa mieleiseksesi?"

tai

"Miksi on ylläpitäjiä? Ja miksei niitä voi korjata mieleiseen?"

Arvasin sinun yrittäneen sanoa jälkimmäistä ja vastasin:
Ylläpitäjiä on varmaankin siitä syystä, että keskustelu pysyy edes jollain tolalla. Ylläpitäjiä on ilmeisesti tavallisen käyttäjän aika vaikea korjata mieleisekseen.

Hämmästelystäsi päätellen arvasin ilmeisesti väärin. Ehkä nyt arvaisin toisin tai - vielä todennäköisempää - en vaivautuisi vastaamaan ollenkaan. Ainakin minulle tuo "Markokieli" on näköjään liian haasteellista.

-- Clumsy

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1512 : 24.02.2010 klo 13:17:18 »
Hyvä.
Elre on varmaan ihan rehellinen persoona, mutta mehän emme TIEDÄ sitä.
Ihan järkevä linja, että pankkikoodeja ei  ole esillä Kvaakissa.

He hee, lienen jäävi vastaamaan tähän, ehkä jokun kvaakkilaisen kanssa ollut jossain tekemisessä, muut voi vain arvailla ...tiedä häntä kuinka umpikieron kuvan olen jättänytkään, huutonetin palautteista voi tosin havaita jotain tosi kieroa ja hämärää kun koon siellä samalla nimmarilla  ;D
Minähän en laittanut noita koodeja tänne vaan laitoin ne Markolle yksärinä että mitä minä olin saanut, tosin ihmettelen suuresti jos ne ei ole kaikilla samat tai on kai Egmontilla ehkä tilejä useammassa pankissa jolloin voi olla eri swift. Kannatan toki että jokainen kyselee sitä itse.

I'am sorry you watchmen's, jus keep going now with Carl Barks... ^-^

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
« Vastaus #1513 : 24.02.2010 klo 14:21:55 »
Joo antoivat mulle vahingossa väärän IBAN-koodin.
Egmontin Cecilie Pettersen hädissään tänään lähetteli mulle viestiä, etten missään nimessä maksaisi laskuani vielä sillä väärällä koodilla.
Näköjään eivät itsekään oikein osaa käyttää noita pankki hommia.

Eli Clumsyn koodi oli oikea, mutta kun en henkilökohtaisesti tunne teistä kwaakilaisista ketään, niin en tältä istumalta voi noin tärkeissä asioissa luottaa.
Ja ainahan on mahdollista tehdä virheitä, niinkuin meinasi käydä Cecilielle.

Mutta olen samaa mieltä  Timo Ronkaisen kanssa. Lopetetaan toisten kirjoitusten ulkoasun mollaaminen ja valvojien kritisoiminen. E i se hyödytä ketään. Turistaan kootuista vai eikö kukaan keksi enää mitään jutun aihetta.

Ne harvat jotka ovat ostaneet norjalaiset kootut, niin mikähän oli kirjan numero. Minulla se on 1046 (löytyy ekalta sivulta). Onko kellään numeroa 1000 (saattaa olla keräilyarvoa). Kirjojahan painetaan 1500, joten vielä on 1/3 myymättä. Hyvin ehtii vielä tilaamaan itselleen täydellisen Carl Barksin koottujen lisäosat.

marko70

• Vieras
« Vastaus #1514 : 24.02.2010 klo 14:39:34 »
Mulla on N.1051,en usko numeron vaikuttavan arvoon.
Nyt ne KÄMMÄS mun pitäs lähettää se Kuka on kukin takas ja ne lähettäisi mulle 2 uuttakirjaa,eli pelkään nyt saavani erinumerot??

NO voikai ne leimasimella lyödä minkä numeron vain noihin kirjoihin mielellään ottas saman 1051 kaikkiin 6. kirjaan.

TIETTY pelikortit mulla unohtuu pöydälle siinä pakkausvaiheessa.  :=)

Tosta vielä Timo osas sanoa ASIALLISESTI asiansa,jos lopetettais.   :)

Q=<>