Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640591 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

ukormi

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1455 : 30.01.2010 klo 22:28:41 »
Samperi kun ruåttin kieli oli nippa vitonen läpi kouluaikojen enkä sitä oikein perusta vieläkään. Ei viitti tilata noita ruottista, tosin Norjastahan noi voisi ottaa kun sitä osaa vielä vähemmän  ::)  Voisi keskittyä niihin kirjoihin joissa olisi kuviakin..

On kyllä hieno satsi. Ottakaa nyt vaikutusvaltaiset suomi-immeiset tämä topic tosissaan ja laittakaa uusi kysely tulemaan. Vaikka soittamalla kaikki Barksin koottujen ostajat läpi niin ei tule epäselvyyttä siitä halutaanko lisäosat vai ei.

Vai odotellaanko vain että porukat ostavat ensin ruåttin ja norjan tyhjäksi noista painoksista?

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #1456 : 30.01.2010 klo 22:46:57 »
Ei Sanoma Magazines enää peru päätöksiä, kun ovat päättäneet etteivät julkaise noita lisäosia. Saat odotella noita lisäosia hautaan asti.
Alat vain tyynen rauhallisesti opiskelemaan joko ruotsia tai norjaa ja pistät tilauksen menemään.
Kun me kaikki tositilaajat ollaan saatu nuo norjalaiset ja ruotsalaiset lisäosat itsellemme, niin voitais pistää sovittuna aikana Riku Perälälle terveisinä pieni kuva meistä onnellisena lisäosinemme. Alle jotain helve...moista vit...uilua ja Sanomien mollaamista munattomiksi luusereiksi. Näitä kun putkahtaisi Perälän sähköpostiin oikein roppakaupalla, niin saisi ansionsa mukaan.
Tunnustan, olen vieläkin vihoissani Sanomille tästä lisäosien sotkusta...olen pitkävihasta tyyppiä!!!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Clumsy

• Uusi jäsen
« Vastaus #1457 : 30.01.2010 klo 23:32:51 »
Eihän se mikään ihme ole, että Sanomat sai tarpeekseen tästä projektista. Toki bisnes on bisnestä, mutta jos itse olisin ollut toisella puolella tiskiä vastaanottamassa kaiken sen urputuksen ja narinan (puuttumatta mitenkään siihen onko se oikeutettua), niin projektin laajentaminen olisi tuntunut vihonviimeiseltä jutulta. Kunhan nyt saavat sen perussetin riidat ja reklamaatiot hoidettua.

Itse tilasin norjalaisen setin. Sekä ruotsi että norja taipuvat yhtä huonosti, joten kielellä ei ole ihmeemmin väliä. Itse olen ennen kaikkea kiinnostunut niistä/siitä maalauskirjoista/-sta. Katsotaan mitä tapahtuu.

-- Clumsy

Makkari

• Jäsen
« Vastaus #1458 : 31.01.2010 klo 00:07:03 »
Heh. Melkoisen absurdia salaliittoteoriaa täällä näköjään viriteltiin. Että Sanoma olisi tahallaan sotkenut kyselyn, jotta Lisäosia ei tarvitsisi julkaista. Itsehän en olisi mainostanut Lisäosia, jos en olisi niitä halunnut julkaista. :D

Hienojahan nuo Ruotsin ja Norjan lisäosat näyttäisivät olevan, mutta onhan tuo CBK:kin hieno, eivätkä nuo mitenkään "täydentäisi" kokoelmaa, kun ovat ihan eri (maan) sarjaa. Taidan siis säästää rahaa ja kirjahyllytilaa ja toivoa, että ne maalauskirjat julkaistaisiin jossain erikseen.

smaxx

• Jäsen
« Vastaus #1459 : 31.01.2010 klo 09:49:07 »
Tunnustan, olen vieläkin vihoissani Sanomille tästä lisäosien sotkusta...olen pitkävihasta tyyppiä!!!
AIka turhalta kuulostaa olla vihainen jostain mitä ei julkaistu, ja jota ei alun perinkään ole luvattu julkaista. On ainoastaan kerran kysytty (ja ihan uskomattoman selkeästi laatikossa olleella kirjeellä) asiakkailta kiinnostusta kyseisiin tuotteisiin.

Missä on sotku, jos kysytään asiakkaiden kiinnostusta kirjeellä, ja sitten ilmoitetaan asiakkaille kirjeillä, ettei kiinnostusta ollut riittävästi ? Jos kerran lisäosille ei ole kysyntää niin ei niiden julkaisuun nyt sentään mitään velvoitetta ole. Jos taas pakettien vastaanottajat ovat niin uskomattoman kädettömiä, etteivät löydä kirjekuorta laatikostaan, tai eivät viitsi sitä palauttaa niin voi voi.

Itse palautin kyllä-kiitos -kuoren, vaikken ollut niin erityisen kiinnostunut tuosta ekasta satsista kirjoja, mutta kun kerran vastaus ei ollut sitova tilaus, niin ei siitä ollut mitään harmiakaan.

K.I.P

• Jäsen
  • Kyseenalaisia™ näkemyksiä
« Vastaus #1460 : 31.01.2010 klo 12:44:04 »
Pelkästään se, että täällä taitetaan peistä tuon kyselykirjeen löytämisestä, osoittaa sen, että kaikki ei mennyt niinkuin piti.
Kuten itsekin jo aiemmin tilitin, en olisi kirjettä löytänyt, jos en sitä olisi Kvaakin perusteella tiennyt etsiä.

Ilmeisesti eri pakkaajat ovat laittaneet sen eri lailla.

Eo. tapaus tuo kuitenkin mieleen keskustelun, joka ryöpsähti käyntiin, kun ensimmäinen boksi tuli tilaajille.
Pakkauksessa ei ollut mitään styrox tukia kirjoille ja pakkaus oli ohuinta mahdollista tasoa.

Eikö Sanomalla tai heidän alihankkijoillaan osattu hoitaa ihan postimyyntiyritysten perusasiaa, eli hyvää pakkausta ja selkeää lähetteiden sijoitusta ?
Looginen paikka tuolle kyselylle olisi ollut laskun yhteydessä.
Vaikkei pakkaajan työtä kummoisena pidettäisikään, niin ei siihenkään ihan kadulta voi ketä tahansa nykäistä.
Yleensä pakkaus heijastelee sisällön arvoa ja CBK:n kohdalla sitä ei vissiin lähetyspuolen mielestä paljon ollut, laskutuspuolen mielestä taas paljonkin...

Taitaa tämä Barksin kootut ja sen spin of laatukeskustelu, olla  jo eniten viestejä kerännyt ketju, varsinaisen sarjakuvakeskustelun alalla ?

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #1461 : 31.01.2010 klo 13:23:17 »
Sarjakuvan arvaamisen paluu ja Fingerpori pitävät kärkeä varsinaisista sarjiskeskusteluista, mutta tämä on kyllä omalla sarallaan ykkönen. 3000 tuhannesta tilaajasta täällä käy noin 50 ja niistä murto-osa on vetänyt pitkälle meneviä johtopäätöksiä aina salaliittoteorioihin saakka.  ;D

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1462 : 31.01.2010 klo 17:57:43 »
En ihan salaliittoteorioiksi sanois kaikkea......Kyllä siellä perusteita on kuten KIP ja Janne plus muutama muu on kirjoittanut. Jotain mätää "Tanskan-maalla".

Minulla se kuori oli päällä, kuten laskutkin, mutta en yleensä noita laatikoita penkonut, heitin ne vinttiin odottamaan sitä, että tsekkasin ne kirjat läpi, ettei virheitä ollut.

Itse uskon että osalla tää meni ohitse vahingossa, olkoot syyt mitkä tahansa. Melkoinen osa lienee kuitenkin suhtautunut tähän lisäkirjahommaan asenteella  EVVK.

Itse yhdyn niihin joiden mielestä tämä olisi pitänyt hoitaa paremmin, toistan itseäni kun väitän että tämä kysely olisi pitänyt tehdä erikseen ja paremalla ajankohdalla ei tuon vika boxin mukana ja ennen Joulua.

HUOM! EN väitä että tulos olisi ollut eri, mutta ehkä suurin osa asiakkaista olisi tarkemmin huomioinut mistä asiasta oli kyse!

Itse olisin Jannen tavoin kiinnostunut tietämään mikä se tilaajaraja oli!

Spekulaatio. Jos se lopullinen tilaajamäärä oli about 3000 (tässä ei ole korvaavia, ei kirjastokappaleita, ei firman jne) olisiko raja ollut sitten 50%? eli n. 1500 kpl (aika kova raja). Toinen kiintoisa info olisi tietää  lisäkirjakirjeen palauttaneiden määrä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Janne P-O

• Jäsen
« Vastaus #1463 : 01.02.2010 klo 12:06:55 »
En nyt ota kantaa siihen että pitäisikö saapunut postipaketti käydä aina läpi kokonaisuudessaan vai eikö. Suurin virhehän on tässä tapahtunut minusta siinä että lisäosia tarjottiin vain ja ainoastaan Carl Barksin Koottujen tilaajille. Nyt jäi siis kokonaan selvittämättä se että kuinka monta (tuhatta?) muuta kiinnostunutta tilaajaa tämän mainitun ryhmän ulkopuolelta lisäosille olisi tullut. Todella harmi jos/kun lisäosien tekeminen kaatui näin alkeelliseen perusvirheeseen.

Lisäksi olen lukenut jonkin verran keskustelua kriittisten ja vähemmän kriittisten tilaajien kesken siitä että onko ollut ns. paljon melua tyhjästä. Itse olen sitä mieltä että niiden kahden kirjan uudelleen painaminen ja nykyisellä tasolla pysynyt laatu (eli huonompaakin jälkeä olisi voinut olla) on pitkälti juuri niiden kriittisempien lukijoiden ansiota. Hirvittää ajatuskin millaista jälkeä olisi tullut ilman heidän panostaan.

Tämä sanottuna pitää kuitenkin lopuksi todeta että upea julkaisu nykyiselläänkin Sanomilta. Enää ei puutu kuin Perälän ryhdistäytyminen ja asianmukaisesti toteutettu lisäosa kysely.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #1464 : 01.02.2010 klo 12:21:38 »
Norjan asiakaspalvelu ainakin toimii hienosti, mulla oli vähän sekavasti postinumero ilmoitettuna kun se mahtunut heidän tilauslomakkeen nelinumeroiseen formaattiin. Kyselivät hyvällä englannilla vielä siihen varmistuksen ja vastattuani viime viikolla ilmoittivat "We will start your subscribtion to this book series"...katellaan mitä tuleman pitää...

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1465 : 01.02.2010 klo 14:43:50 »
Itse olen sitä mieltä että niiden kahden kirjan uudelleen painaminen ja nykyisellä tasolla pysynyt laatu (eli huonompaakin jälkeä olisi voinut olla) on pitkälti juuri niiden kriittisempien lukijoiden ansiota. Hirvittää ajatuskin millaista jälkeä olisi tullut ilman heidän panostaan.

Tuo lämmitti mieltä :).
"Tex-tieteen yli-morisco"

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
« Vastaus #1466 : 01.02.2010 klo 14:59:33 »
Mielestäni kannattaisi Sanomien tehdä ainakin kolme erillistä kirjaa joita myytäisiin kaikille.
Maalaukset, warner-sarjat ja Calgary Eye-Opener. Toi maalauskirja ainakin kävis kaupaksi.
I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #1467 : 01.02.2010 klo 15:05:10 »
Juu, jotkut täällä olivat alusta pitäen sitä mieltä ettei Sanomille saa mussuttaa, ne loukkaantuu. Me känkkäränkät(jotka otimme myös lukuisia kertoja yhteyttä mm. Perälään) hoidimme homman kotiin edes tällä laadulla. En kadu, en, että olin yksi heistä.
Hesari töppäsi sitten myös näissä lisäosissa.  Olisivat voineet satsata niin monella tavalla siihen, että vastaus olisi ollut myönteinen, mutta ei. Amatöörit!
 >:(
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

marko70

• Vieras
« Vastaus #1468 : 01.02.2010 klo 15:09:48 »
Mulle Riku kirjoitti noin eli uskoisin varmaan jotain tulevan kunhan aikaa menee.

"Lisäosia sellaisenaan (siis niitä kuutta kaavailtua kirjaa) ei julkaista, mutta toki on mahdollista, että niihin kaavailtua aineistoa voidaan julkaista myöhemmin ihan erillisinä kirjoina, nyt vain ilman Carl Barksin kootut -kytkentää."

Q=<>

Clumsy

• Uusi jäsen
« Vastaus #1469 : 01.02.2010 klo 16:05:25 »
Norjan asiakaspalvelu ainakin toimii hienosti, mulla oli vähän sekavasti postinumero ilmoitettuna kun se mahtunut heidän tilauslomakkeen nelinumeroiseen formaattiin. Kyselivät hyvällä englannilla vielä siihen varmistuksen ja vastattuani viime viikolla ilmoittivat "We will start your subscribtion to this book series"...katellaan mitä tuleman pitää...

Joo, täältä myös kehuja norjalaisten asiakaspalvelulle. Unohdin hölmöyksissäni tunkeä maan osoitekenttään (maatahan sillä web-lomakkeella ei erikseen kysytty). Otin yhteyttä sinne suuntaan viikonloppuna ja heti tänään tuli seuraava vastaus:

Hi Clumsy,

Thank you for your mail.

I have checked your membership card on our computer-system, and the system has recognized your postcode and added Finland to the address.

The first book was sent from us on the 29. th January, hopefully it will be with you in a week or two. Along with the book there will be an invoice with swift-code, so that you can pay the invoice from your Finnish bank-account.

Hope you enjoy the books!

Best regards,
Tonje Borchgrevink

Boldasin tuon maksujutun, koska en ollut varma onko siitä ollut juttua tässä ketjussa.

-- Clumsy