Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 640361 kertaa)

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #1005 : 21.09.2008 klo 00:16:36 »
Toivottavasti tuo Sanoman ihminen soittaa mullekin, tässä on nyt se pelko että toi satunnaisotantaan osuus liikaa näitä vastustajia ja muita negatiivisia ihmisiä.

Mahdatko, Dennis, pitää sanaa "negatiivinen" sanan "kriittinen" synonyyminä?

Jos  tuosta ylläolevasta on pelkoa, niin pistä itse Sanomalle palautetta. Minä taas pelkään sitä, että tuo sisältö on lyöty jo lukkoon, ja mietitään vain, että julkaistaanko vaiko eikö. Kyllä näistä asioista pitää pystyä keskustelemaan, jotta saataisiin edes suunnilleen kaikkia tyydyttävä vaihtoehto aikaisesti. Toivon/uskon, että juuri sen takia Sanomalta tilaajille soitellaankin.

Tuosta aiemmasta ehdotuksestani vielä. Kelpaisiko sellainen vaihtoehto, että otetaan Disney-hahmojen taustoitukset pois ja pistetään ne pilakuvat tilalle? Toivon, että muutkin "negatiiviset" esittäisivät omia ehdotuksiaan. Jos tarjottu malli ei kelpaa, niin olisi hyvä saada tetää, mikä kelpaa. Jos tätä yhdessä pohditaan, niin kukaties saisimme jopa jonkinlaisen yhteisen ehdotuksen Sanomalle. Onhan se 'pikseliepisodin' aikana nähty, että kvaakin ääni kantaa.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1006 : 21.09.2008 klo 01:03:59 »
Kaikki noi luettelon tapaiset ja nimivertailut sun muut sellaiset jotka ovat enempi tilaston tapaista voisi jättää pois jos jotain pitää jättää, mutta musta kätevin tapa noille olisi se DVD, kaikki kuvalliset ja muut olelliset jutut kirjoina. Tämän minun ehdotukseni.

Krittiiki on hyvä asia, mutta se että aletaan sanomaan ETTEI saisi jotain julkaista, vaikka toiset haluavat tai hanke on vasta kehitteellä on minusta negatiivista, vrt Texin värikeskustelu, aiemmin käyty keskustelu Tex-kronikoista. En minäkään pidä Supersankari-jutuista kovinkaan paljoa mutta en vingu siinä topiikissa "lopetetaan näiden julkaisu, koska En lue niitä" Tai  "nämä voivat olla poissa muusta kustantamisesta, joten lopetetaan". Annetaan jokaisen lukea sitä mitä lukee.

Ja kuten sanottu jos ei kelpaa, jättäkää ostamatta!!!
Je suis alle kuuden euron pizza!

Snpp

• Jäsen
« Vastaus #1007 : 21.09.2008 klo 12:33:28 »
Krittiiki on hyvä asia, mutta se että aletaan sanomaan ETTEI saisi jotain julkaista

Luetaan niitä viestejä. Kyse on meidän "negatiivisten" mielestä nähdäkseni lähinnä siitä, että haluamme Carl Barksin kootut -sarjan pysyvän luvatussa 10 boksin mitassa. Minä EN ole sitä mieltä, ETTEI niitä saisi julkaista ollenkaan.

Haittaisiko Dennis sinua sitten kamalasti, jos tuo kaikki julkaistaisiin, mutta hiukan eri näköisissä bokseissa jonkun toisen otsakkeen alla? Ja jos haittaisi, niin miksi?

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #1008 : 21.09.2008 klo 13:31:29 »
Kaikki noi luettelon tapaiset ja nimivertailut sun muut sellaiset jotka ovat enempi tilaston tapaista voisi jättää pois jos jotain pitää jättää, mutta musta kätevin tapa noille olisi se DVD, kaikki kuvalliset ja muut olelliset jutut kirjoina. Tämän minun ehdotukseni.

Itsekin alan kallistua täysin snpp:n kannalle siinä(kin), että tuli boksista millainen hyvänsä, se pitäisi olla oma kokonaisuutensa. Mielestäni boksit voisivat olla muuten samanlaisia, mutta esim. boksin väri ja kirjojen selkämyksen väri pitäisi olla eri ja sarjan nimi pitäisi jollain tavalla muuttaa.

Ja Dennis. kuten Snpp sanoi, kukaan ei ole ole ollut huutamassa, että noita juttuja ei saisi jullkaista. Peistä on taitettu lähinna kahdesta asiasta: a) julkaistaanko lisämatsku koottujen jatkona vai ei ja b) mikä on boksien sisältö.

Ja vielä haluaisin kuulla Dennisin ja muiden mielipiteen siitä, että onko tosiaan kaikille OK, että kannet ja Barksin elämäkerta julkaistaa lisäbokseissa uudelleen? Siinä en ainakaan näe yhtikäs mitään järkeä. (kuten en niissä tilastoissakaan samasta syystä). Mielestäni kaksi boksia kolmen sijasta voisi olla ihan kohtuullinen kompromissi ja se onnistuisi karsimalla juuri nuo jo kertaalleen julkaistut jutut. Ja mukaan voisi mahtua jotain muuta mukavaa eli justiinsa sitä sarjakuvaa, joka - toistan itseäni - on se pääasia.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Tarkastaja Tars

• Jäsen
« Vastaus #1009 : 21.09.2008 klo 14:28:03 »
Toivottavasti tuo Sanoman ihminen soittaa mullekin, tässä on nyt se pelko että toi satunnaisotantaan osuus liikaa näitä vastustajia ja muita negatiivisia ihmisiä.

Soitti minulle ainakin. Tästä tulee vielä kauhea soppa. Hankin koko CBK:n vain siksi kun CBL jo on ja että molemmille lapsille jäisi perinnöksi edes yksi kokonainen setti, tapelkoot keskenään kumpi saa englanninkielisen ilman värejä ja kumpi suomenkielisen väreissä. Mikä nyt neuvoksi jos toisessa on kolme boksia enemmän. Kauheaa.

TT

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #1010 : 21.09.2008 klo 14:38:30 »
Barks Bear Book on myynnissä Ebayssa, ja siellä lukee:

this is a once in a lifetime low print run book with mountains of licensing issues to prevent anything like it from ever seeing the light of day again

http://cgi.ebay.com/BARKS-Bear-Book-R-A-R-E-UNCIRC-1979-LAST-COPY_W0QQitemZ140268147573QQcmdZViewItem?hash=item140268147573&_trkparms=72%3A1205%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

Taitaa olla puppua...

Fantom

• Jäsen
« Vastaus #1011 : 21.09.2008 klo 20:09:08 »
No jos boksiin numero 11 tulisi Ankka-aiheiset öljyvärityöt, piirrokset ja vesivärityöt niin sen ostaisin.

Numeroihin 12 ja 13 voisi sitten laittaa mitä vain, joka ei ole Ankka-aiheista. Ne jättäisin tietty ostamatta. Samoin piirroselokuvien kässärit, listaukset jne...

Jos aiheet sekoitetaan, jää mietittäväksi, mitä teen. Luultavasti jätän ostamatta.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #1012 : 21.09.2008 klo 20:15:28 »
Tosi uljaat lisäkirjaideat, itse tilaisin ns. heti.
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

mt

• Uusi jäsen
« Vastaus #1013 : 21.09.2008 klo 21:31:07 »
No voi sun..
Björn Wahlroos oli vasta lausunut jossain: "Yrityksellä ei ole moraalia, vaan tarkoitus on tuottaa mahdollisimman paljon varallisuutta omistajilleen."

Näin näkisin myös nämä lisäosat. Ne tulevat kuitenkin olemaan siinä määrin samaa sarjaa kuin alkuperäiset kymmenen, että ne on "pakko" ostaa. Sisällöt varmaan jo tehty ja toimitettu, ei kun odotetaan print napin painamista.

Olen tilannut alkuperäiset osat. Täytyy myöntää että en ole jaksanut edes niiden taustakertomuksia lukea kaikilta osin. Tulisikohan näitä lisäosia edes kokonaan selattua?

(Ja tähän topikkiin kuulumattomana: Kyllä se kansanpainoskin sieltä joidenkin vuosien päästä tulee, ehkä ilman laatikoita ja taustakertomuksia.)

vekka_of_savo

• Jäsen
« Vastaus #1014 : 22.09.2008 klo 10:16:22 »
Kyllähän tämä vähän rahastukselta haiskahtaa, varsinkin jos lisäboksien hinta on sama. En kiellä julkaisemasta, mutta "lisäosat" pitäisi julkaista selkeästi omana irrallisena sarjanaan ulkoasua myöten. Muuten Koottujen tilaajat ovat joko "pakotettu" hankkimaan ne tai he tuntevat helposti sarjansa jääneen vajaaksi, jos eivät halua tilata enää mitään uusia hakuteoskirjoja.

Fever

• Konitohtori
  • Jäsen
« Vastaus #1015 : 22.09.2008 klo 12:04:49 »
Mulle soitti lauantaina haastattelija, joka teki juuri tätä tutkimusta CBK:n tilaajien kesken.

Sain hänen puheistaan käsityksen, että KOKO kolmen lisäpaketin hinta olisi 180€ + pk. Eli ettei yhden lisäkirjan hinnaksi tulisi kuin 20€.
Kolmeen kertaan tämän varmistin ja joka kerta vastaus oli, että yhteishinta kolmelle lisäpaketille on 180€.

Noin 10 minuutin haastattelun lopuksi minulla oli mahdollisuus "lähettää" terveisiä Sanomille tästä lisästä...
Sanoin tällaisen olevan epäreilua tilaajia kohtaan, koska aiemmin on puhuttu vain 30 opuksen kirjasarjasta ja jos siihen nyt lisätään 9 kirjaa, ei kyseessä enää ole 30 kirjan ainutlaatuinen sarja.

Mutta totesin tilaavani lisäosatkin.
Kuulitte juuri näköharhan

Mikkoeinari

• Jäsen
« Vastaus #1016 : 22.09.2008 klo 12:35:04 »
Sain hänen puheistaan käsityksen, että KOKO kolmen lisäpaketin hinta olisi 180€ + pk. Eli ettei yhden lisäkirjan hinnaksi tulisi kuin 20€.
Kolmeen kertaan tämän varmistin ja joka kerta vastaus oli, että yhteishinta kolmelle lisäpaketille on 180€.

Jos todella näin on asian laita niin tilaisin paketin kiljuen enkä napisisi mitään luettelokirjoista tai mistään muustakaan paketin sisällöstä.

Edit: verbejä konditionaaliin...
« Viimeksi muokattu: 22.09.2008 klo 13:38:53 kirjoittanut Mikkoeinari »

jyrki68

• Jäsen
« Vastaus #1017 : 22.09.2008 klo 13:11:03 »
^ Tahdon nähdä tuon hinnan paperilla Sanoman toimesta

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #1018 : 22.09.2008 klo 13:34:48 »
Päätin laskea sataantuhanteen ja rauhoittua ja sitten vasta toimia...Eli

Okei soitin itse pääkallon paikalle, ja olin jopa asiallinen,en soittanut painostaakseni vaan kysyäkseni mistä on kyse.

Tässä lyhesti anti!

Nyt kartoitetaan siis onko tarvetta lisäkirjoille, tämä kartoitus tehdään useamassa maassa, ei siis pelkästään Suomessa.

Sisällön ja julkaisemisen suhteen EI ole tehty mitää päätöksiä, sisällön ratkaisevat myös muidenkin maiden firmat ei pelkästään Sanoma Oy.

Esitin toiveen että lisäjulkaisut poikkeaisivat SELVÄSTI CBL-sarjasta, ja hän ymmärsi asian.

Prosessi on pitkä AIKAISINTAAN   vuonna 2010 tulee jotain JOS on tullakseen...JOS ja JOS....

Miksi sitten soitin, noh siksi ettei minulle ole koskaan soitettu mistään "galllupeista" elämäni aikoina. Hinnoista ei puhuttu.
Je suis alle kuuden euron pizza!

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #1019 : 22.09.2008 klo 15:37:44 »
Mulle soitti lauantaina haastattelija, joka teki juuri tätä tutkimusta CBK:n tilaajien kesken.

No nyt alkaa kuulostaa järkevältä.

Täytyypä muuten kirjoittaa Gemstone-yhtiölle, että eivät unohda Barksin ei-Disney-sarjoja ja öljyväri- ym.-maalauksia pois englanninkielisestä versiostaan.