Nyt on tultu luettua lähes kaikki tarinat kolmannesta paketista ja todella tyytyväinen ainakin mä oon painolaatuun.
Näissa kirjoissahan on nyt samat väritykset, mitä Ruotsin ym. pohjoismaiden kirjoissa, niin voi huokaista helpotuksesta, hyvin on väritetty. Luin eilen sen tarinan missä Aku tekee uudenvuoden lupauksen olla suuttumatta ja todella taitavasti oli se väritetty. Midaan kosketusta mä en oo aikaisemmin lukenut noin hyvällä värityksellä.
Käännökset ovat myös hyviä, hyvä että esim. Joe poika singaporesta tarinassa on käytetty monia klassikkosuomennoksia. Paitsi miksi Pulivaria kutsuttiin 23. kirjan ensimmäisessä leijatarinassa Patuksi? Toivottavasti se oli vain tämän kerran, en tykkäisi jos Pulivari muutetaan Patuksi.
Artikkelitkin ovat suurimmaksi osaksi hyviä, monta mielenkiintoista. Musta Barksin myöhäissarjat (60-) ei ole heikompia kuin 50 luvun, mä tykkään paljon niistä. Ihan alkuvuosien tarinoista mä en ihan niin paljon tykkää kuin myöhemmistä, hyviähän nekin ovat ja muutama todella hyvä kuten Joe poika singaporesta, joka on mun yks suosikkeja. Huonoa sarjakuvaa en oo vielä nähnyt Barksilta, muutama vähän heikompi, kuten se missä Roope vaihtaa rahansa kaloiksi (epäuskottava), mutta lähes kaikkihan ovat todella hyviä. Joidenkin tarinoiden arvosteluissa Geoffrey Blum on musta vähän liian kriittinen kuten siinä missä Roope, Aku ja pojat matkustavat Norjaan ja se yksi eläin varastaa medaljonkin jossa on Roopen rahasäiliön avain. Musta se on todella hyvä.
Onko nämä samat artikkelit mitä Carl Barks libraryssa on ollut? Tuleeko Donald Aultin artikkeleita myös?
Muuten yhdessä artikkelissa Geoffrey Blum sanoi ettei Roopella ole kartanoa, mutta eikös Roopella ole kartano ainakin siinä yksisivuisessa missä lammas on ruohonleikkurina ja joulu karhuvuorella tarinassa? Toisessa yksisivuisessa missä Roopella on sähköpeitto hän asuu omakotitalossa (ehkä väliaikaisesti?). Mutta eihän Roopen asuntoa ole juuri näytetty. Parissa Don Rosan tarinassa Roope asuu rahasäiliössä. Roope Ankan elämä ja teot viimeissä tarinassa Roope asuu kartanossa. Eli on Roope ainakin joskus asunut kartanossa.
Millos ne kirjat tulekaan? Joulukuussa, maaliskuussa, toukokuussa ja elokuussa?
Jesh, 24. kirjassa eli tulevassa on tarina, jota odotan ehkä eniten, se missä Milla taikoo erilaisia sääjuttuja. Oon hukannut ne Aku Ankat missä se on ja en oo lukenut sitä sitten 95 / 96.
Toinen tarina, mitä oon yrittänyt etsiä ja en oo lukenut pitkään aikaan, on se mikä perustuu johonkin runoon, 12 jotain, 11 jotain, 10 jotain jne. Se jossa Aku on päärynäpuussa. Todella hyvä, yksi suosikeistani ja suureksi pettymykseksini se ei ollutkaan mukana jouluaiheisessa Ankalliskirjasto kirjassa.
Odotan myös muskottitee ja lentävä matto tarinoita, en oo lukenut niitä aikaisemmin. Myös sitä Daan Jippeesin puhtaaksipiirtämää tarinaa Barksin kuvakäsikirjotuksesta, mihin Barks teki vain kansikuvan ja Tony Strobl? piirsi odotan.
Äh, joulukuussa tulee vasta seuraavat.