Kirjoittaja Aihe: Carl Barksin kootut  (Luettu 641879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Quack

• Jäsen
Vs: Carl Barksin kootut
« Vastaus #315 : 25.09.2006 klo 20:07:34 »
Kummallista, ei oo vieläkään tullut.  :( 

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #316 : 25.09.2006 klo 20:12:00 »
Siis laki määrää, että kirjapainon on annettava ne maksutta Kansalliskirjastoon. Kansalliskirjasto puolestaan jakaa viisi kappaletta muille kirjastoille, joilla on ns vapaakappalekokoelma.

Näi o. Eduskunnan kirjastoon menee 1 kpl. Tony Halme saa lukea ilmatteeksi Barskin kootut. Samoin Tanja Saarela.
Turkuun, Tampereelle ja Jyväskylään lähtevät myös ilmaiskappaleet.
Mutta: Varsinaisia arvostelukappaleita ei jaeta, kaikki sarjan haluavat joutuvat siitä (jotakin) maksamaan. Koskee myös Akun toimituskuntaa.
Esitteessäkin lukee, että painosmäärä lukitaan, ja tilaajakappaleiden päälle painetaan max. 10 prosenttia työ- ja korvauskappaleita. Eli JOS painos on 3000, "ylimääräisiä" kipaleita tehdään 300.

« Viimeksi muokattu: 26.09.2006 klo 13:45:52 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

lasse

• Jäsen
« Vastaus #317 : 25.09.2006 klo 21:07:16 »
Äiti sanoi että ei, joten ei sitten tilata.

Kyllähän tämä jää harmittamaan, mutta kaikkea ei voi saada. Täytyy tyytyä ostamaan divarista niitä perinteisiä Barksin parhaita.

Quack

• Jäsen
« Vastaus #318 : 26.09.2006 klo 13:52:45 »
Tänäään Vihdoinkin tuli ja onpas laadukkaat esitteet.Tarkottatte varmaan tolla värityksellä noita kahta pikkusivua, joo en mäkään kyllä tykkää noista liukuväreistä, mutta ei noi niin pahalta näytä mitä pelkäsin. Ihan siedettäviltä ja kyllä noihin tottuu, jos ne tuollaisiksi jäävät.  :P Sorry  pieni marmattaminen, mutta miksi Suomen kirjasarjaan valittiin liukuvärit, jos ne ovat muissa pohjoismaissa saaneet niin paljon negatiivista palautetta?

Ps. Lasse, ole tiukkana, älä anna periksi. Lupaa vaikka mitä, esim. vuoden tiskit ja pyykit, kerro kuinka tärkeä tää kirjasarja on ja että tätä on vain rajoitettu painos ja uutta painosta ei tule, väärennä vaikka nimikirjoitus hätätapauksessa. Jos kyse on maksusta, ryöstä pankki.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2006 klo 14:24:53 kirjoittanut Quack »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #319 : 26.09.2006 klo 14:00:18 »
väärennä vaikka nimikirjoitus hätätapauksessa.

Pojat, pojat. Eipä edes leikillään ehdotella tuommoisia. Ei minunkaan äitini aikanaan tajunnut, miksi minun pitäisi saada kaikki Minä Aku, Minä Roope jne. jättikirjat. Osan sain, osan "jouduin" hankkimaan vasta aikuisena.
- Barack Obama

Quack

• Jäsen
« Vastaus #320 : 26.09.2006 klo 14:26:46 »
Mutta tätä ei pysty näillä näkymin hankkimaan myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2006 klo 14:28:42 kirjoittanut Quack »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #321 : 26.09.2006 klo 14:38:09 »
Mutta tätä ei pysty näillä näkymin hankkimaan myöhemmin.

Hankala on metsästää enää jälkikäteen, mutta aina on kirjoja divareista löytynyt... tuskin Barks-kirjasto niin erikoinen tapaus sittenkään on, että koko painos menisi "maan alle".
- Barack Obama

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #322 : 26.09.2006 klo 15:50:48 »
mutta miksi Suomen kirjasarjaan valittiin liukuvärit, jos ne ovat muissa pohjoismaissa saaneet niin paljon negatiivista palautetta?

En halua toistaa, mutta toistan silti itseäni ihan lainaten, eli niitä värejä siis korjattiin.
Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa ei oltu liukuväreihin tyytyväisiä ja niitä sitten rukattiin loppuosiin. Tietenkään korjattuja värejä ei saatu enää ykkösboksiin muualla kuin meillä Suomessa.
Alkuperäinen ykkösboksin väritys oli vielä karamellimaisempaa ja liukuvärisempää, uskokaa pois, olen nähnyt.

Timo

Quack

• Jäsen
« Vastaus #323 : 26.09.2006 klo 16:44:01 »
Mutta eikö värityksen vaihtaminen kokonaan toisenlaiseksi mitä muissa pohjoismaissa ollut mahdollista? Miksi käyttää edes lievempää liukuväri väritystä.  ???

Miks muuten Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa sallittiin ykkösosaan karamelliväritys?  :-X Aika järkyttävää. Oliko nää alunperin annettu väritettäväks jollekkin modernille nykytaiteilijalle, jolla ei oo värisilmää? Vetässyt sinne tänne vaaleenpunasta ja vaaleensinistä ynnä muuta.  >:(

Roope Ankan Elämä ja Teot kirjassahan on liukuväriväritys, kyllä se menettelee ja on ihan ok, mutta parempikin musta voisi olla.   

Kuten jo sanoinkin, Ankalliskirjastojen ja Barksin sarjojen uusinnoissa Akkarissa on musta hyvät väritykset.

Mutta ikävä valittaa, kyllä tästä kirjasarjasta tulee varmasti todella laadukas.

Mitä kaikkee tossa kalenterissa on?
« Viimeksi muokattu: 26.09.2006 klo 16:55:58 kirjoittanut Quack »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #324 : 26.09.2006 klo 21:30:30 »
Mutta eikö värityksen vaihtaminen kokonaan toisenlaiseksi mitä muissa pohjoismaissa ollut mahdollista? Miksi käyttää edes lievempää liukuväri väritystä.  ???

Ai tehdä kokonaan omilla väreillä? Tuhansien sivujen värittäminen ei liene halpaa. Lisäkulu. Ja jos värität vaikkapa neljä sivua päivässä, niin koko satsi olisi valmis...... vuonna?
Miksei käytettäisi aikaisempia värityksiä? Ne poikkeaisivat toinen toisistaan, nyt näemmä haluttiin luoda kaikkiin yhtenäinen värimaailma.
Kalenterissa on hopeanharmaat kovat kannet Barksin kuvalla, kierreselkämys ja Harri Römpötin kirjoittama Barksin esittely. Ja kalenteri tietenkin.

Timo

El Lobo

• Jäsen
« Vastaus #325 : 26.09.2006 klo 23:49:03 »
Kyllähän tuo 1900 euron hinta saa aivan oikeutetusti monen ostoaikeissa olevan harkitsemaan ostopäätöstään useampaan kertaan, mikäli on pienikin epäilys ettei tuote miellytä. Luotan ammattitaitoiseen Ankka-toimitukseen niin paljon etteivät liukuvärit tai uudet suomennokset hirvitä minua. Eniten arveluttaa se tosiasia, että kirjat lähetetään minulle postitse. Yleensä kun kirjakaupan hyllyltä voi valita mukaansa niin hyväkuntoisen tuotteen kuin sattuu löytymään.

190 euroa kirjapaketista on niin paljon rahaa, että haluan kirjojen olevan timanttikunnossa, kun saan ne käsiini. Tiedetään että sisältö on näissä kirjoissa tärkeintä, mutta lommoilla olevia opuksia en haluaisi saada tuolla hinnalla. Yhden kirjan hinta on n.63 euroa ja silloin on jo pakko vaatia aivan priimaa.

Ilmeisesti minun saattaa olla kuitenkin hankalaa säilyttää itsekunnioitukseni Barks-fanina ja sarjakuvalukijana/-keräilijänä, mikäli en vie tilauslappua postiin.  :-[

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #326 : 27.09.2006 klo 11:33:42 »
Eiköhän ne mahdollisesti postin turmelevat saa vaihtaa. Postin tapa käsitellä paketteja on kyllä senlaatuinen (olen vieraillut lajittelukeskuksessa), että voi hirvitys. Mutta Sanoma varmasti pakkaa boksit hyvin.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #327 : 27.09.2006 klo 15:47:41 »
Ei tuota stressiä ainakaan mulle; tilaan sen joka tapauksessa oli vikoja tai ei. Pakko kai niitä vaihtokappaleita on olla... Loppua kohti tietty tippuu tilaajia pois ja niitä tulee siitäkin.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #328 : 27.09.2006 klo 17:08:34 »
Minä olen ymmärtänyt tuon jutun niin, että muissa pohjoismaissa ollaan oltu väritykseen tyytyväisiä kaikissa paitsi ensimmäisissä osissa. Eli hillityt liukuvärityt eivät siellä ole juurikaan haitanneet. Ja nyt täsmälleen samaa värityssysteemiä, johon siis ollaan oltu tyytyväisiä, käytetään Suomessa ihan alusta saakka. Minä puolestani ihmettelisin, jos väritystä muutettaisiin, koska nykyiseen tapaan ollaan kokolailla tyytyväisiä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Quack

• Jäsen
« Vastaus #329 : 27.09.2006 klo 21:39:02 »
Minä olen ymmärtänyt tuon jutun niin, että muissa pohjoismaissa ollaan oltu väritykseen tyytyväisiä kaikissa paitsi ensimmäisissä osissa. Eli hillityt liukuvärityt eivät siellä ole juurikaan haitanneet. Ja nyt täsmälleen samaa värityssysteemiä, johon siis ollaan oltu tyytyväisiä, käytetään Suomessa ihan alusta saakka. Minä puolestani ihmettelisin, jos väritystä muutettaisiin, koska nykyiseen tapaan ollaan kokolailla tyytyväisiä.
Ainiin, hyvä pointti.  ;D

Näytän joskus jollekkin ruotsalaiselle ykkösosaa. Heiluttelen nokan edessä.