Kirjoittaja Aihe: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu  (Luettu 164210 kertaa)

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Re: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu
« Vastaus #195 : 08.05.2007 klo 10:34:26 »
Tarkoittaako, että jos joku boksi jää lunastamatta, niin sarjan tilaus päättyy siihen?

Juuri tästä syystä sarjan loppupään boxeista tulee erittäin kovan rahan keräilykohteita.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
« Vastaus #196 : 08.05.2007 klo 11:05:31 »
Sama vastaus minullekin.
Mutta mitens, ovatko kaikki muut tyytyväisiä XXII kirjaan?
Olenko vaan niuho jos 300dpi musta ei riitä?

jussi mäkinen

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #197 : 08.05.2007 klo 12:46:15 »
Riku Perälän vastaus:

Kiitos palautteestasi. Et ollut ainoa, joka on ollut hieman tyytymätön kirjojen II ja XII mustan viivan painojälkeen. Saimme yhteensä parikymmentä valitusta. Kirja XXII tuntuu kaikkien mielestä olevan ihan OK. Selvittelemme asiaa parhaillaan painon ja repron kanssa, ja sitten kun tiedämme ihan tarkkaan, mistä on kysymys, niin palaamme asiaan.

Valitan, että joudun toistaiseksi olemaan näin epämääräinen, mutta kritiikkisi on kyllä huomioitu ja otetaan ihan varmasti vakavasti.

Riku Perälä/Sanoma Magazines Finland

Paria lausetta lukuunottamatta, myös minun saamani vastaus oli juuri tämä sama. Niin, ovatko kaikki meidän parinkymmenen valittajan ulkopuolelle jäävät tosiaankin tyytyväisiä kirjoihinsa? Pääsin eilen selailemaan omiani, eikä paljon naurattanut.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #198 : 08.05.2007 klo 13:21:26 »
Sama vastaus minullekin.

On se parempi kuin ne kaksi muuta kirjaa. Eli suunnilleen samaa tasoa kuin ykkösboksin kirjat. Minulle se menee rimaa hipoen. Mutta olen kyllä moittinut sitäkin Sanomalle, joten Perälä on väärässä sanoessaan sen olevan kaikkien mielestä ok.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Mikkoeinari

• Jäsen
« Vastaus #199 : 08.05.2007 klo 14:01:33 »
Juuri tästä syystä sarjan loppupään boxeista tulee erittäin kovan rahan keräilykohteita.

En menisi vannomaan vielä tässä vaiheessa. Sarja on kuitenkin melkoisen arvokas ja tulee todennäköisesti liikkumaan ainoastaan keräilijöiden (ja satunnaisten lottovoittajien keskuudessa)...jos sarjan maine kuraantuu jo alkuvaiheessa (ja jälki myös jää huonoksi) niin voi olla että siitä tulee oikea hylkiö joka ei kelpaa kenellekään valmistuttuaan. Sarjakuvilla ei liene samaa ominaisuutta kuin kolikoilla; Arvo nousee mitä enemmän pielessä ulkoasu valmistuessa on...

Mutta toivotaan parasta eli 1. ja 2. boksien uudelleen painatusta  :)

marko70

• Vieras
« Vastaus #200 : 08.05.2007 klo 14:13:09 »
Sama vastaus minullekin.

No ei edelleenkään edes vastaa...  =(
Joku raja tai olisko pitänyt haukkua suohon ja silloin olisi vastattu?

Q=<>

Wade

• Jäsen
« Vastaus #201 : 08.05.2007 klo 14:22:25 »
Tällä hetkellä asiaa tutkitaan, mutta sovitaan, ettei sähköpostiviestejä lainata täällä. Riku antoi "epävirallisen", väliaikaisen tiedoitteen kyselleille nyt, mutta olisi voinut olla hiljaakin odotellen Sanomien virallista päätöstä.

Ei kukaan teidänkään sähköpostejanne yleisesti lainaa.
Wade Koivurinne

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #202 : 08.05.2007 klo 15:17:16 »
Tällä hetkellä asiaa tutkitaan, mutta sovitaan, ettei sähköpostiviestejä lainata täällä. Riku antoi "epävirallisen", väliaikaisen tiedoitteen kyselleille nyt, mutta olisi voinut olla hiljaakin odotellen Sanomien virallista päätöstä.

Jahas. Tarkoittaako tuo, että keskustelu on käytävä jossain toisella(julkisella)areenalla? Ei siis tällä sarjakuviin keskittyvällä?
Onko Sanomilta tullut kenties "isännän" äännähdys?
Muuten kyllä ymmärrän ettei yksityinen, ja varsinkin toisen osapuolen, kirjeenvaihto ole passeli tänne lainattavaksi, mutta herra Perälän vastaukset ovat kyllä pikemminkin edustaneet Sanomien lausuntoja julkisuuteen, kuin intiimiä rupattelua asian tiimoilta. Ja ihan kaikille hän ei sittenkään ole viitsinyt vastata.
Muuten olen kyllä sitä mieltä, että ykkös- ja kakkosboksien kirjat on uusittava kaikki(ja sama latinaksi!).

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Wade

• Jäsen
« Vastaus #203 : 08.05.2007 klo 15:33:39 »
Keskustelua saa käydä, mutta eräiden kirjoittajien mielestä sähköpostien lainaaminen ei ole sopivaa.
...Koska kyseessä ei siis ole vielä Sanoman virallinen vastaus, vaan väliaikatietoja, jolla pyritään saamaan tilaajalle jonkinnäköistä tilannekuvaa, vaikkei virallinen vastaus ole vielä valmis.
Wade Koivurinne

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #204 : 08.05.2007 klo 16:06:34 »
No, käytin ehkä karkeampaa ilmaisua kuin olisi ollut sopivaa, mutta-täältä se tieto tuntuu löytyvän. Ja painostus.
Vai uskooko joku Sanomien ominpäin hoksanneen Koottujen valu- ja laatuviat?
Minun puolestani suorat lainaukset jonkun toisen sähköpostista lienevät raja-aluetta, mutta koska kaikki eivät ole saaneet uteluunsa/valitukseensa vastausta Perälältä tai muulta asianomaiselta, niin minä ainakin kannatan viestien ytimen julkituontia. Ei Sanomat ole kärsinyt osapuoli, vaan sarjan tilaajat! Tästä kai olemme samaa mieltä?

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Quack

• Jäsen
« Vastaus #205 : 08.05.2007 klo 18:05:04 »
Mäkin laitoin tuon lainauksen, koska se oli yleinen vastaus.

En laita mitään yksityisiä posteja.

Älkää ihmeessä jättäkö sarjan tilaamista kesken, vaikka muutama kirja olisikin kehnolaatuinen. Kaduttaa todella paljon myöhemmin.  ;)

Ottakaa vaikka lainaa, jos tarvitsee.

Kyselkää nyt vielä sieltä postista jos on mahdollista saada.

Mä en tilaa Koottuja sarjan keräilyarvon takia, vaan siksi että tahdon omistaa kaikki Barksin sarjat. En edes harkitse myymistä, laitan ne myöhemmin kassakaappiin ja perintönä joku sitten saa.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2007 klo 18:09:10 kirjoittanut Quack »

DotC

• Eskapisti
  • Jäsen
« Vastaus #206 : 08.05.2007 klo 18:05:26 »
No, käytin ehkä karkeampaa ilmaisua kuin olisi ollut sopivaa, mutta-täältä se tieto tuntuu löytyvän. Ja painostus.
Vai uskooko joku Sanomien ominpäin hoksanneen Koottujen valu- ja laatuviat?
Minun puolestani suorat lainaukset jonkun toisen sähköpostista lienevät raja-aluetta, mutta koska kaikki eivät ole saaneet uteluunsa/valitukseensa vastausta Perälältä tai muulta asianomaiselta, niin minä ainakin kannatan viestien ytimen julkituontia. Ei Sanomat ole kärsinyt osapuoli, vaan sarjan tilaajat! Tästä kai olemme samaa mieltä?

Illodiini

Ytimen julkituonti on sama asia kuin suora lainaaminen, kun kirjesalaisuudesta puhutaan. Viestinnän molemmat osapuolet ovat oikeutettuja julkaisemaan kirjeen, mikäli se ei ole teos ja sinällään tekijänoikeuden alainen (mitä nämä eivät ole).

Sain minäkin sitten vihdoin valitusmailini kyhättyä. Toivottavasti tuottaa positiivisen tuloksen.

Ihan vapaasti saisi.

Snpp

• Jäsen
« Vastaus #207 : 08.05.2007 klo 19:29:18 »

No onhan sitä parempaakin saatu, mutta kelpaa kuitenkin minulle. Joskin toivon, että kolmosboksissa laatu on parempi, kuin missään tähänastisessa kirjassa. Kahdenkin kirjan painattaminen uudelleen on kuitenkin aika iso juttu jopa Sanoman kokoisessa talossa ja olen tyytyväinen, jos sellainen päätös saadaan. En millään usko, että kuutta kirjaa tehdään uudelleen, varsinkaan kun ilmeisesti eka boksi ei saanut suuremmin asiakaspalautetta generoitua. Itsekään en siihen pikselöitymiseen suuremmin kiinnittänyt huomiota ennen kuin täältä luin. Kirjat II ja XII ovat eri maata ja laatuvirhe erottui heti.

Olen itse odottavalla kannalla em. päätöksen suhteen enkä näe syytä juuri nyt suuremmin mekkaloida. Toki on hyvä, että tyytymättömät laittavat palautetta "for the record", jos eivät vielä ole sitä tehneet. Minut Perälä sai vakuutettua siitä, että asia on otettu vakavasti ja se käsitellään perusteellisesti. Se riittää tällä erää. Iloitaan tai mekastetaan lisää sitten, kun joku päätös uudelleenpainatusasiassa saadaan.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2007 klo 19:31:27 kirjoittanut Snpp »

HauisHarteikko

• Vieras
« Vastaus #208 : 08.05.2007 klo 23:59:22 »
Pidän aivan selvänä sitä, että mitään uusintapainatuksia ei tehdä. Ei kaupallinen toimija ryhdy tuollaiseen, joka painatus-, hallinto-, jakelu- ym. kustannuksineen tulisi kalliiksi ja sotkisi vielä koko hankkeen aikataulua, kun puutteet eivät ole niin ilmeisiä, että jokainen amatöörikin ne heti näkisi.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #209 : 09.05.2007 klo 08:09:31 »
Minä olen amatööri ja huomasin ne heti. Lisäksi luulen, että tässä on myös jollain tavalla Sanoman kunnia pelissä. Joten en ole aivan yhtä vakuuttunut asiasta kuin ylläoleva kirjoittaja.
"Tex-tieteen yli-morisco"