Kirjoittaja Aihe: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu  (Luettu 164156 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu
« Vastaus #165 : 02.05.2007 klo 20:26:48 »
Kannattaako tuosta tehdä itsekunkin valitus Sanomille? En siis halua mitään Rotan nahkakantista enkä pahoittelumeiliä vaan korjauksen asiaan...

Tehkää vain. Siten parhaiten saa rahamiehet ja -naiset eli markkinointi- ja hallintopuolen ymmärtämään että laatu ei tyydytä.

Timo

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #166 : 02.05.2007 klo 22:26:43 »
Mutta niistä puuttuu värit...

Anna lapselle värikynät - sillä tavalla minä ainakin pienenä täydensin taskareiden mustavalko-aukeamia...  ;)

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #167 : 02.05.2007 klo 22:34:35 »
Anna lapselle värikynät - sillä tavalla minä ainakin pienenä täydensin taskareiden mustavalko-aukeamia...  ;)

Minä taas leikkelin eräästä taskarista jostain syystä saksilla siitä strippirivien (vai miksi niitä kutsutaan) välistä, niin että sivua pystyi kääntämään kolmessa osassa. En kyllä tähän hätään muista, mikä idea siinä oli takana.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #168 : 03.05.2007 klo 08:38:56 »
Okei. Tämmöistä olen saanut selville, asia on vielä vaiheessa.
Noin hiukan yli 20 valitusta sanomille on yhteensä tullut boksien painatuksista.
Minä saan omani tämän viikon aikana ja voin sitten katsoa itse omin silmin miltä näyttää.
Sain kuulla, että Sanomien käyttämä paino on itse valmistanut painopellit saamistaan taittotiedostoista. Sanomilla selvitellään asiaa kirjapainon kanssa ensi viikon aikana. Vika kuuleman mukaan saattaa ehkä olla rippauksen välitiedoston asetuksissa. Kolmosboksin koepainatuksia sitten myös tsekkaillaan ja laitetaan asiat kuntoon. Ykkös- ja kakkosboksien uudellenpainatuspuolta harkitaan, mutta Ankan toimitus ei voi sitä yksin päättää Sanomien kokoisessa firmassa.

Timo

Olen järkyttynyt, että noin vähän on tullut valituksia. Prosentti tilaajista! Täällä kvaakissako kaikki tyytymättömät luuhaavat? En voi kuin olla onnellinen niiden 99% puolesta, joiden mielestä kirjat ovat luvattua huippulaatua. Vai onko niin, että suomalainen ei uskalla avata suutaa?

Toisaalta olen iloinen, että uudelleenpainatusta harkitaan.

Kuulostaa loogiselta, että Suomeen saadussa matskussa sitten ei olisikaan ainakaan mitään radikaalia vikaa. Kuulostaisi nimittäin kummalta, jos skannauksessa käytettyä resoluutiota olisi päätetty ykkösboksin jälkeen alentaa. (Ja sitten taas korottaa kakkosboksin kolmanteen kirjaan, jonka minäkin nyt tulisimman tuohtumuksen laannuttua julkisesti totean ihan kelvolliseksi.)
"Tex-tieteen yli-morisco"

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #169 : 03.05.2007 klo 14:33:13 »
Öh, uskotko, että Sanomat kertoisi rehellisesti valitusten määrän? Sanoisin "n. 20 valituksen" olevan mitä tahansa viidestäkymmenestä ylöspäin. Sitäpaitsi osa tilaajista ei usko saavansa oikeutta, eikä osaa/älyä tulla tänne Kvaakkiin hakemaan tukea mielipiteelleen.
Aion vielä soittaa kerran sinne asiakaspalveluun, ja vaatia sanaa siitä, että tavaran voi palauttaa vielä siinä vaiheessa, kun Sanomat päättää tuleeko uusintapainatusta vai ei.

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #170 : 03.05.2007 klo 15:54:29 »
En usko että siellä päin naamaa valehdeltaisiin. Mutta luulen totuuden silti liikkuvan 20 ja 30 välissä. Eli niin kauan kuin kakkosella alkaa, voidaan sanoa, että n. 20.

Jos taas joku talon sisällä kaunistelee lukuja, niin se on ihan asia erikseen. (Eli mikä lasketaan valitukseksi ja mikä ei ja kuka laskee...) Ja jos sellaista tapahtuu, niin sitten voisi huolestuneena kysyä motiivia moiseen. Mutta en kuitenkaan usko sellaistakaan tapahtuvan.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #171 : 03.05.2007 klo 16:32:22 »
Minäkin pistin korteni kekoon ja pistin sähköpostia. Lupasivat palailla vielä paremmin asiaan, kun syy selviää. En kuulemma ollut ainoa, joka on ollut tyytymätön, mutta yleisesti tuossa meilissä viitattiin mustaan jälkeen kirjoissa II ja XII. Minusta ongelmia oli myös kirjoissa I ja jotain myöskin kirjassa XI ja XXII, mutta tarkistan paremmin kotona kirjojen ääressä.

Mukavaa kuitenkin kuulla, että jotain tapahtuu, toivottavasti korjaustoimenpiteet ovat riittäviä/mieleisiä myöskin.

Öh, uskotko, että Sanomat kertoisi rehellisesti valitusten määrän? Sanoisin "n. 20 valituksen" olevan mitä tahansa viidestäkymmenestä ylöspäin.

Taitaa tosiaan mennä jossain viidenkympin tienoilla semmoinen peruspositiivisuuden vaihtuminen yleiskyynisyydeksi.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 klo 16:37:14 kirjoittanut puro »

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
« Vastaus #172 : 03.05.2007 klo 18:12:45 »

Taitaa tosiaan mennä jossain viidenkympin tienoilla semmoinen peruspositiivisuuden vaihtuminen yleiskyynisyydeksi.
Lupaan ostaa tuntemattomille lapsille nekkuja ja mummoille ruusuja, jos uusintapainatus tulee! ;)
Sanoisin myös, että valitusten määrä lienee liikesalaisuus, ja tuhatkin on "reilu 20" siinä kategoriassa. Jo sen myöntäminen, että valituksia on tullut enemmän kuin vaikka pari, kertoo oikeastaan riittävästi tilanteesta.

Illodiini
« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 klo 18:16:28 kirjoittanut Illodiini »
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

tertsi

• Vieras
« Vastaus #173 : 03.05.2007 klo 18:15:51 »
Hieman off-topic, mutta kuitenkin ihmisten käsitykseen laadusta tämä liittyy edes löyhästi:

Katsoin Suomi-Sveitsi lätkämatsin uusitussa, hienossa ravintolassa. 16:9 telkkuja joka puolella, jopa vessan pisuaarien edessä!. Ja jengiä oli kuin pipoa.
MUTTA:
ravintolan televisioiden säädot olivat niin, että kuvan ylös ja alas jäi mustat reunat. Kuva oli ihan pitkulaiseksi venynyt.
Mun oli pakko mennä läheiseen tavalliseen räkälään katsomaan peli, koska en kestänyt katsoa vaakatasossa venyneitä pelaajia. Räkälässä videotykin säädöt olivat OK.

Menin tuohon ensimmäiseen ravintolaan sanomaan, että kandeis varmaan säätää telkkarit uudelleen. Minua katsottiin hitaasti kuin jotain kummajaista!
Yksi tarjoilija jopa väitti että näin noiden säätöjen kuuluukin olla. Eli esim. jalkapallo on venynyt pitkulaiseksi kuin rugby-pallo! Ja kyseinen ravintola vielä houkuttelee nimenomaan urheiluhulluja asiakkaikseen.

Kukaan muu asiakas ei ollut huomannut mitään(!!!), tai ei ollut ainakaan sanonut mitään.
Masentavaa.
« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 klo 18:20:38 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #174 : 03.05.2007 klo 18:31:33 »
Se on sitä laajakuvaa. Laajakuvauskovaiset eivät suostu uskomaan että voi olla muutakin.
Näin on.
Mutta musta tuntuu, että se lätkämatsi oli alkujaankin 16:9 -lähetys.
Sitten rafla vielä venytti sen toiseen kertaan 16:9.ään.

Aika koomiselta se kuitenkin näytti. Ihan kuin olisi katsonut junnupeliä tai menninkäisiä.

ja kukaan ei huomaa mitään.  (HUOM!)

Ei kai se sitten ole ihme, jos ei muutama pikselikään häiritse.
"Onnellisia ovat henkisesti köyhät". Eikös näin ole joku viisas sanonut?   :D

« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 klo 18:35:17 kirjoittanut Tertsi »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #175 : 03.05.2007 klo 18:39:46 »
Tää on mun viimeinen viesti off-topiccia tähän ketjuun, mutta pakko on kirjoittaa:

Viime vuodethan on valitettu, että missikisoissa tytöt on liian laihoja anorektikkoja. 3:4 lähetykseen vaan full screen päälle ja kas, tytöthän on oikein sopivia! Mitä nyt päät on ehkä hiukan pyöreitä.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #176 : 03.05.2007 klo 18:56:06 »
Tää on mun viimeinen viesti off-topiccia tähän ketjuun, mutta pakko on kirjoittaa:

Viime vuodethan on valitettu, että missikisoissa tytöt on liian laihoja anorektikkoja. 3:4 lähetykseen vaan full screen päälle ja kas, tytöthän on oikein sopivia! Mitä nyt päät on ehkä hiukan pyöreitä.

Jatkan vielä tähän off-topicina: Mutta entäs jos heidät näytetäänkin makuuasennossa? :o
Joo, hihi... Ei kai näytetä. :)

puffe

• Jäsen
« Vastaus #177 : 03.05.2007 klo 20:43:32 »
Olen järkyttynyt, että noin vähän on tullut valituksia. Prosentti tilaajista! Täällä kvaakissako kaikki tyytymättömät luuhaavat? En voi kuin olla onnellinen niiden 99% puolesta, joiden mielestä kirjat ovat luvattua huippulaatua. Vai onko niin, että suomalainen ei uskalla avata suutaa?

En ole onnellinen. Onkos sen vastaavan tyypin sähköpostiosoite mainittu täällä jossain, (ei nyt osu ainaskaan meikäläisen silmään) minne voisi valittaa?

marko70

• Vieras
« Vastaus #178 : 03.05.2007 klo 21:10:37 »
riku piste perala at sanomamagazines.fi 

maarit piste heino at sanomamagazines.fi

Ensi viikolla päätetään mitä tehdään Maaritilta tuli maili Perälä ei vastaa.
Mulla oli 2 kirjassa värit levinny+tuplapainosta.  =(

Q=<>
« Viimeksi muokattu: 03.05.2007 klo 21:12:23 kirjoittanut marko70 »

Janne

• Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #179 : 04.05.2007 klo 09:12:21 »
Vielä löyhästi aiheita sivuten. Minulle oli kova pala, kun lätkän olympiafinaali hävittiin sveduille. Arvelin, että Barksin kustannuksella päästään nauramaan takaisin, koska heillä oli huonot värit. Kävikin toisin päin, ja nyt hannuhanhet nauravat meille  :(