Kirjoittaja Aihe: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu  (Luettu 164188 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mikkoeinari

• Jäsen
Re: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu
« Vastaus #150 : 02.05.2007 klo 08:34:28 »
Eipä tullut edes vastausta minun reklamaatioon, oli ilmeisesti liian kiltillä sävyllä kirjoitettu.

Tästä touhusta alkaa olla maku pois, pakko harkita vakavasti 2. boksin palauttamista jos siitä kerran vielä saa rahansa pois. 1900 eurolla tosiaan saa karmean pinkan Ankalliskirjastoa, Juhlasarjoja, Parhaat Sarjat yms. yms. albumeita eikä tarvitse erikseen maksaa "korkeasta laadusta"!

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #151 : 02.05.2007 klo 12:45:53 »
Saman viestin minäkin Perälältä sain. ja suunnilleen sanasisältöisen viesti, kuin Illodiini, minä hänelle pukkasin takaisin.

Oli kyllä Perälän viesti justiin sellaista liirumlaarumia ja lukijoiden sekä palautteen antajien pahimmanlaatuista aliarvioimista, että ei paremmasta väliä. Ilmoitin edelleen, että en aio maksaa ja kysyin kuinka he aikovat reagoida siihen. Nimittäin siihen en saanut vastausta ekalla kerralla, mistä voidaan päätellä, että ei niitä viestejä kunnolla lueta. Kaikille tyytymättömille vaan pistetään sama vastaus matkaan. Ehkä tässä olisi voinutkin tyytyä Rotaan ja tuohon selitykseen, jos en olisi tiennyt, että tämä ei todellakaan ole tyydyttänyt SATOJA tilaajia, joista ikävä kyllä vain murto-osa on ilmeisesti valittanut.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2007 klo 15:17:24 kirjoittanut Jansa72 »
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #152 : 02.05.2007 klo 12:50:36 »
Katselin uutta Veljenpojat-albumia kaupassa (Kolme rohkea miestä vaimikäsenniminytolikaan).
En uskaltanut ostaa, koska pelkäsin, että kotona lukiessa pikselit tai rasterit hyppää silmille.
Yritin kyllä tihrustaa kovasti ja välillä viiva oli ok ja välillä olin näkevinäni jotain vikaa. Hyllyyn jäi.

Tähän on tultu.

EDIT:Olisiko mahdollista, että Kvaakin arvosteluissa mainittaisiin, onko arvosteltavan  teoksen viiva rasteroitunut, pikselöitynyt vai ok?   :)
« Viimeksi muokattu: 02.05.2007 klo 12:53:44 kirjoittanut Tertsi »

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #153 : 02.05.2007 klo 13:18:54 »
EDIT:Olisiko mahdollista, että Kvaakin arvosteluissa mainittaisiin, onko arvosteltavan  teoksen viiva rasteroitunut, pikselöitynyt vai ok?   :)

Erittäin kannatettava idea! Arvostellaanhan hifi-lehdissä levyjäkin paitsi sisällön myös tuotannon perusteella. Arvostelijat voisivat tosiaan kiinnittää myös huomiota painojälkeen. Ehkäpä sen arvostus nousisi tätä myöten pikkuhiljaa. Valistuneet graafikot ja painajat alkaisivat myös välistä vilkaistakin, mitä sinne paperille painetaan eikä pelkästään sitä, miltä se koneen ruudulla näyttää.

Mikkoeinari

• Jäsen
« Vastaus #154 : 02.05.2007 klo 13:25:53 »
Kuulostaa tosiaan aika härskiltä tilaajan aliarvioimiselta. Minulla on ko. Rotan kirja hyllyssä eikä sen sisältö muutu aneemisesta edes keskinkertaiseksi vaikka kannet olisivat mammutin p**s´nahkaa. Tuntuu kurjalta kun olen tilannut ja maksanut korkealaatuisesta Barksista (niinkuin joku hyvin asettelikin asian Lada & Ferrari & ajohanskat vertaukseksi) ja sitten tämä...

Lupaus laadun paranemisesta 3. boksiin lämmitää mieltä mutta mitä hittoa noille kahdelle ekalle nyt sitten tehdään? Onko vain pakko tyytyä kohtaloonsa vai onko jollakulla rakentavaa ideaa (edelle esitettyjen hyvien lisäksi vielä) jolla asian voisi korjata?

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #155 : 02.05.2007 klo 13:39:15 »
Verratkaapa aivan huvikseen vaikkapa uusinta Ilmailu-lehteä vaikkapa 10 v. vanhaan numeroon. On näköjään vuoden alusta tehty "parannuksia" ja lopputuloksena on aivan kaameaa scheissea.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #156 : 02.05.2007 klo 14:01:30 »
Valistuneet graafikot ja painajat alkaisivat myös välistä vilkaistakin, mitä sinne paperille painetaan eikä pelkästään sitä, miltä se koneen ruudulla näyttää.
Oletan, että valistuneet graafikot jo niin tekevätkin. Ongelmahan on siinä, että koska sarjakuva on vähän marginaalia, niin ollaan usein pallo hukassa kun tulee vastaan sarjakuvatöitä ja niitä sitten taitetaan samaan tapaan kuin mitä tahansa kuvakirjoja.
Mitä tulee painajiin, niin toistan vielä sen, että valistuneetkaan painajat eivät mahda mitään sille, jos heille annettu materiaali on huonoa. He voivat vain painaa sen. Etenkin, jos vedoskin on vielä hyväksytty ja annettu lupa painaa. Hyvin hyvin harvoin paino tekee sellaisen virheen, joka aiheuttaa kyseessä olevia ongelmia.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #157 : 02.05.2007 klo 14:10:55 »
Kolme rohkeaa miestä - Ankalliskirjasto 7:ssa ei ole näemmä rasteria, eikä pikseliä.

Timo

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #158 : 02.05.2007 klo 15:30:00 »
Soitin Sanomalle ja sain tietää, että päätöstä kakkosboksin kahden ekan kirjan uudelleen painattamisesta ei ole vielä tehty. Olen nyt siis päättänyt ollakin kärsivällinen ja kiltti.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #159 : 02.05.2007 klo 15:32:43 »
Kolme rohkeaa miestä - Ankalliskirjasto 7:ssa ei ole näemmä rasteria, eikä pikseliä.

Timo
Kiitoksia!

Lukulaseja ei ollut mukana kaupassa.

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #160 : 02.05.2007 klo 16:12:23 »
Samalla rahalla tuosta koko Carl Barks Library valmiina käteen:

http://tinyurl.com/2e4oxx

Dollarin alhainen kurssi hyötykäyttöön!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #161 : 02.05.2007 klo 16:28:39 »
Okei. Tämmöistä olen saanut selville, asia on vielä vaiheessa.
Noin hiukan yli 20 valitusta sanomille on yhteensä tullut boksien painatuksista.
Minä saan omani tämän viikon aikana ja voin sitten katsoa itse omin silmin miltä näyttää.
Sain kuulla, että Sanomien käyttämä paino on itse valmistanut painopellit saamistaan taittotiedostoista. Sanomilla selvitellään asiaa kirjapainon kanssa ensi viikon aikana. Vika kuuleman mukaan saattaa ehkä olla rippauksen välitiedoston asetuksissa. Kolmosboksin koepainatuksia sitten myös tsekkaillaan ja laitetaan asiat kuntoon. Ykkös- ja kakkosboksien uudellenpainatuspuolta harkitaan, mutta Ankan toimitus ei voi sitä yksin päättää Sanomien kokoisessa firmassa.

Timo

Wade

• Jäsen
« Vastaus #162 : 02.05.2007 klo 17:47:00 »
EDIT:Olisiko mahdollista, että Kvaakin arvosteluissa mainittaisiin, onko arvosteltavan teoksen viiva rasteroitunut, pikselöitynyt vai ok? :)
Kiinnitetään huomiota, varsinkin Pielis-jutussa.

Kiitos muistutuksesta.
Wade Koivurinne

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #163 : 02.05.2007 klo 19:55:09 »
Samalla rahalla tuosta koko Carl Barks Library valmiina käteen:

http://tinyurl.com/2e4oxx

Dollarin alhainen kurssi hyötykäyttöön!

Mutta niistä puuttuu värit...

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #164 : 02.05.2007 klo 20:17:39 »
Okei. Tämmöistä olen saanut selville, asia on vielä vaiheessa.
Noin hiukan yli 20 valitusta sanomille on yhteensä tullut boksien painatuksista.

Kannattaako tuosta tehdä itsekunkin valitus Sanomille? En siis halua mitään Rotan nahkakantista enkä pahoittelumeiliä vaan korjauksen asiaan...