Kirjoittaja Aihe: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu  (Luettu 164177 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
Re: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu
« Vastaus #75 : 24.04.2007 klo 14:12:02 »
Tehdään mieluummin joukkoaddressi kuin että jokainen lähettää erillisen sähköpostin. Minä en jaksanut ensimmäisen boksin kohdalla kuin tuhahtaa kaikille nillittäjille enkä koe olevani turhasta marisija, mutta kyllä tuo painojälki todella ala-arvoista on. Toivottavasti saadaan jotain parannusta asiaan tai meikällä jää kolmosboksi viimeiseksi, on tuo sen verran kallista sahalaitaa. Kolmonen viimeiseksi siksi, että pitäähän sitä antaa vielä mahdollisuus.  ;D

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #76 : 24.04.2007 klo 15:13:07 »
En ihan pärjää Jansan haukankatseelle mutten tyytyväinen ole minäkään joten sanoman vastausta odotellaan ja mahdolliseen addressiin varmasti osallistuisin ja voinpa sinne meiliäkin laittaa jos ei muuten...

Olkoonkin fiba sitten missä portaassa tahansa mutta kyllähän sanoman myös pitää tarkistaa lähdeaineistokin ja vaatia parempaa jos aihetta on...tai jättää sitten painamatta kokonaan jos näyttää ettei laatua saada aikaiseksi.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #77 : 24.04.2007 klo 15:23:15 »
Siirretään lopetuspäätöstä ensiviikkoon ja katsotaan ensin Sanoman vastaus.
Pelkkä lupaus siitä että tulevissa bokseissa laatu paranisi ei riitä, tälle kakkoboksille olisi parempi tehdä jotain, joko parempaa tilalle tai huomattavaa hinnanalennusta.
Minulla ei itsesuggestio riitä muuttamaan tyytyväisyydeksi sitä että jo 20%  sarjasta kärsii pikseleistä.

Sama täällä ja tismalleen. Tosin meikän kohdalla lopettamispäätöksen tehnee Sanoma, sillä ilmoitin, että kahta viimeistä maksulappua en maksa, ellei koko kakkosboksi mene uusiksi. Ja tässä päätöksessäni pysyn.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Wade

• Jäsen
« Vastaus #78 : 24.04.2007 klo 15:26:28 »
Janne, mulle tuli, että Riku palaa viimeinen päivä tätä kuuta. Mutta soittaa voi.
Wade Koivurinne

Mikkoeinari

• Jäsen
« Vastaus #79 : 24.04.2007 klo 15:28:53 »
Jep, mä olen mukana jos joukkoadressia kyhätään. En tiedä raaskinko lopettaa koko sarjan tilausta missään tapauksessa mutta ankaran sieppauksen vallassa tilaus jatkuu jos ei meininki muutu...ja se ei liene kenenkään etujen mukaista!

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #80 : 24.04.2007 klo 16:14:38 »
Ahahahahaa!  ;D
Voi teitä lutusia. Höpsöjä.
Ihmeelisiä narisijoita olette, en nähnyt mitään vikaa nuissa skannatuissa kuvissa.
Kyllä mulle kelpaisi. Harmi vaan kun en tilannut.
Noh taitaa noita aika monta lähteä liikeelle.

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #81 : 24.04.2007 klo 16:36:45 »
Ahahahahaa!  ;D
Ihmeelisiä narisijoita olette, en nähnyt mitään vikaa nuissa skannatuissa kuvissa.

No niin, no niin, kyllähän noita ruudulta lukisi jos warena löytäisi jostain ja menisihän tuo vielä ostettunakin - jos Aku Ankka -lehti ilmoittaisikin yhtäkkiä, että tästä lähtien tuleekin pelkkää Barksia, kunnes kaikki on käyty läpi, voisihan sen tilata.

Mutta nyt kun tätä on mainostettu kovasti, myyty kovaan hintaan, hienoissa paketeissa ja laatua mainostaen, kyllä sen sitten kanssa pitäisi olla viimosen päälle tehtyä. Tää on sen sijaan vähän niinkuin Futurefilm DVD-julkaisut. Hyvä, ettei ollut rahaa tilata.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Vastaus #82 : 24.04.2007 klo 17:20:16 »
No niin, no niin, kyllähän noita ruudulta lukisi jos warena löytäisi jostain ja menisihän tuo vielä ostettunakin - jos Aku Ankka -lehti ilmoittaisikin yhtäkkiä, että tästä lähtien tuleekin pelkkää Barksia, kunnes kaikki on käyty läpi, voisihan sen tilata.

Mutta nyt kun tätä on mainostettu kovasti, myyty kovaan hintaan, hienoissa paketeissa ja laatua mainostaen, kyllä sen sitten kanssa pitäisi olla viimosen päälle tehtyä. Tää on sen sijaan vähän niinkuin Futurefilm DVD-julkaisut. Hyvä, ettei ollut rahaa tilata.
Mutta minä en näe noissa mitään vikaa.
Maksaahan se koska se on niin iso teos ja vituttaahan se kun odottaa paljon. Siksi ei kannata odottaa mitään.
Meinasin vain että kyllä mulle kelpais ja mullehan kelpaa pienet kivetkin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #83 : 24.04.2007 klo 17:56:17 »
EDIT: Onhan noissa sahalaitaa kun oikein tarkkaan katsoo. Varsinkin nokissa.
Vertailukuvat ovat tosi huonoja, koska ne ovat niin pakattuja, että värikin on muhjua. "Alkuperäisen" sahalaitaisuus yms. tulee siis vain skannauksen huonolaatuisuudesta. Pikseliä elikkäs sahalaitaa ei 50-luvulla pahemmin ollut, koska filmit tehtiin kuvaamalla, ei tietokoneella.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Wade

• Jäsen
« Vastaus #84 : 24.04.2007 klo 17:58:42 »
Huono vertailukohde, muttakun uutta katsoo, niin karmealta näyttää... Kelitusta vahiin.
Wade Koivurinne

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #85 : 24.04.2007 klo 18:00:21 »
Huono vertailukohde, muttakun uutta katsoo, niin karmealta näyttää... Kelitusta vahiin.
Niin siis tuo "alkuperäinen" näyttää karmealta. Jos tuossa kunnossa julkaistaisiin jotakin, niin valittaisin jo minäkin, sillä ei tuo Barksin kootut ole mitään tuohon verrattuna.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Wade

• Jäsen
« Vastaus #86 : 24.04.2007 klo 18:01:45 »
Niin siis tuo "alkuperäinen" näyttää karmealta. Jos tuossa kunnossa julkaistaisiin jotakin, niin valittaisin jo minäkin, sillä ei tuo Barksin kootut ole mitään tuohon verrattuna.
Joo, mutta alkuperäinen on alkuperäistä. Kyllä minä valittaisin jo tuosta, mitä Jukan laittamat kuva ovat (siis nua uudet).
Wade Koivurinne

Quack

• Jäsen
« Vastaus #87 : 24.04.2007 klo 18:08:58 »
En mäkään ole turhista pikkuasioista valittaja, ekassa boxissa vähäinen pikselöityminen ei haitannut, mutta tässä toisen boxin  XII kirjassa painolaatu ja pikselöityminen on ala-arvoista. Vertailu Juhlasarjojen ja Koottujen XI kirjan samojen sarjojen painolaatuun on valitettavasti helppo tehdä.  :'(

XXII kirjaan olen täysin tyytyväinen ja II kirjaankin kohtalaisen tyytyväinen, näissä vähäinen pikselöityminen ei haittaa.

Kannatan myös adressia, meillä on oikeus vaatia laatua.

Onkohan mitenkään mahdollista saada XII kirjasta uutta painosta?

En kumminkaan missään tapauksessa lopeta tilausta vaikka seuraavassa ja sitäkin seuravaassa boxissa olisi paikoitellen samanlaista laatua.
« Viimeksi muokattu: 25.04.2007 klo 02:37:48 kirjoittanut Quack »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #88 : 24.04.2007 klo 18:11:49 »
Ahahahahaa!  ;D
Oletko tosissasi vai tulitko pelkästään aukomaan päätäsi? Ainakaan minä en täällä huvikseni narise, jos sitä luulit. Narisen siksi, koska aihetta narinaan on. Jos et mitään vikaa huomaa, niin sitten on silmissäsi vikaa. Harmin paikka, kun et tilannut sarjaa sillä silloin olisit voinut jopa nauttia siitä.
"Tex-tieteen yli-morisco"

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #89 : 24.04.2007 klo 18:22:59 »
Adressi tahi henkilökohtainen suora valitus Sanomaan, kumpi vaan, kunhan kaikki laatuun tyytymättömät vain jotenkin ilmaisevat tyytymättömyytensä. Isolla joukolla voidaan saada muutoksia aikaan. Parille urputtajalle iso paha Sanoma ei korvaansa lutkauta.

Itse aion vaatia vastauksia kysymyksiin, joita Heinolle esitin. Täytyy lähetellä postia taas ensi viikolla, jos ei sieltäpäin oma-aloitteisesti mitään kuulu. Pakko heidän on palvella maksavia asiakkaita.