Olenkohan tulossa hulluksi vai mikä on? Eilen tuli barksin kakkososa. Avasin laatikon ja meinasi itku päästä. Heti ensi silmäyksellä huomasin, että vikaa on ja paljon. Pesin rillit, ei auttanut.
Siis TÄYTTÄ PASKAA. Anteeksi vaan Dino aikaisempi väsynyt kommenttini. Jätit kuitenkin mainitsematta yhden tärkeän asian, jos oikein arvaan. Kun kakkosboksia vertaa ykkösboksiin, niin kuvan jäljessä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Ja ykkösosan eduksi, jossa jo tarkkasilmaisimmät huomasivat pikselöitymistä. Minua se ei haitannut. Mutta tämä haittaa, ja paljon. Joka perhanan kuvan kuvan mustat ääriviivat, siis ne barksin tekemät, olivat silkkaa hentoista sahalaitaa. kaikki kuvat olivat kuin lievästi tärähtäneitä valokuvia. Epäilin tosiaan saaneeni auringonpistoksen tai muun tällin, joten annoin yhden kirjan ensimmäisestä ja toisesta boksista vaimolleni, joka ei lue sarjakuvia, vertailtavaksi. Hän totesi eron välittömästi! En siis kuvitellut. Eihän sen näin päin pitänyt mennä, että painojälki huononee ja vielä ihan radikaalisti. Nyt olisin enemmän kuin tyytyväinen, jos laatu olisi edes samaa tasoa kuin ykköslaatikossa.
Herää suuri kummastus. Eikö Sanoma, joka tätä ennen on tuottanut tuhansia, ellei miljoonia sivuja sarjakuvaa, osaa enää tehdä sarjakuvaa? Ja kuinka moinen katastrofi on mahdollista juuri tässä sarjassa, jonka piti olla koko firman komein sulka hatussa? En ymmärrä!
Minulla ei ole tällä hetkellä kotona nettiä, joten oli pakko tulla työpaikalle vuodattamaan tuntojaan. Oletin kvaakin olevan täynnä tätä valitusvirttä, mutta yllättäen näin ei ole. Taas alan epäillä itseäni...! Mutta ei, kyllä tuon sahalaidan luulisi huomaavan vähän huonoimmillakin okulääreillä.
On siis kolme vaihtoehtoa. 1) Olen todellakin tulossa hulluksi, 2) vain joissakin bokseissa on vikaa tai 3) muilla sarjan tilaajilla on lehmän hermot. Toivon kyseessä olevan vaihtoehto 2, mutta pelkään sen olevan nro 3 (hullunakin oleminen voisi olla kivempaa...).
Jos näin on, että muut eivät välitä, mitä sontaa meille työnnetään, niin ihmettelen. Itse päätin ykkösboksin aikana, että en täällä turhaan valita. Jos valitettavaa on, otan suoraan yhteyttä Sanomaan. Nyt tuntuu kuitenkin siltä, että yhden ihmisen valitusvirsi ei vaikuta yhtään mitään ja toivo(i)nkin täältä löytyvän muita yhtä tuohtuneita.
Itse en hyväksy tällaista kökköä ja en aio maksaa boksin kahta viimeistä maksulappua ennen kuin saan kunnon tavaraa tilalle tai lupauksen siitä, että kakkosboksi tehdään uusiksi. Vaadin siis, että kakkosboksi tosiaan tehdään uusiksi. Itselleni nämä kolme kirjaa ovat kerrassaan lukukelvottomia ja pelkkä kansien aukaiseminen saa aikaan pahan mielen. Siitäkö pitäisi maksaa 200 euroa? Ja koko sarjastako pitäisi maksaa 2000 euroa, kun kerran yksi tärkeä osa kokonaisuudesta on suorastaan tärveltynyt?
Se, että en maksa laskua aiheuttaa todennäköisesti sen, että lennän "onnekkaiden kerhosta" pihalle. Mutta jos useammat kuin minä vaativat Sanomaa pitämään lupauksensa huippulaadukkaasta sarjasta, niin tilanne voi olla toinen. Pyydänkin siis kaikkia "koottulaisia" vilkaisemaan kriittisin silmin kakkosboksin painojälkeä, ja jos närkästys nousee, niin älkää pitäkö suutanne kiinni ja jättäkää maksamatta! (tulinkohan yllyttäneeksi rikokseen...) Se on ainoa keino, että saadaan Sanoma korjaamaan virheensä!
Jos taas vain joissakin bokseissa on vikaa, niin sitten pidän itse turpani visusti tästä lähtien tukossa.
(joojoo, väärä topic, siirtäköön ken haluaa...)
EDIT. Vielä lisään lainauksen koottujen omilta nettisivuilta: "Korkea laatu taataan läpi koko sarjan. " Saa nähdä, onko Sanomalla selkärankaa pitää lupauksensa.
Edit2: Siirretty tänne, setvikää kuntoa täällä. -Wade