Kirjoittaja Aihe: Barksin koottujen kunto ja painatuksen laatu  (Luettu 164648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Snpp

• Jäsen
Re: Koska Carl Barks library suomeksi
« Vastaus #15 : 19.12.2006 klo 14:29:17 »
Omissa kirjoissanikin on valoavasten peilaillessa naarmuja ei uria vaan kiiltäviä juovia

Noita ei voi oikein laskea viaksi, enemmänkin materiaalin ominaisuus. Se vaalea osa kantta, joka on toteutettu nykyään hyvin suositulla nk. ylivedolla vain nyt on materiaalina sellaista, että siihen tulee sellaisia tietyssä kulmassa näkyviä kiiltäviä viiruja hyvin helposti. Ne on minusta vain hyväksyttävä, koska 30 kirjaan niitä väkisin tulee ellei ole jo tuotannossa tullut. Tai sitten on syytä unohtaa koko sarja ja palauttaa kirjat, koska tilanne on ihan sama tulevissakin paketeissa. (Tai pyytää Sanomia tekemään version, jossa kannet ovat kokonaan perinteistä punaista kangasta, jossa ei pienet hankaumat näy.)

Nimim. Muutaman kirjan ylivetokansilla julkaissut

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #16 : 19.12.2006 klo 14:37:03 »
EI TÄLLAISTA VOI HYVÄKSYÄ, ETTÄ TILAAMANI PAKETTI EI OLE TÄYDELLINEN TAI EDES SELLAINEN KUIN SEN OMASSA PÄÄSSÄNI KUVITTELIN. ON SE KUMMA, ETTÄ SANOMILLA TAI JULKAISUTOIMIKUNNASSA EI OLE AJATUKSENLUKIJOITA, PITÄISI OLLA. JOS TEHDÄÄN PAKETTI KERÄILIJÖILLE, PITÄISI KAIKKI OLOSUHTEET OTTAA HUOMIOON.

OLEN KOKO VUODEN KULJEKSINUT FOLIOHATTU PÄÄSSÄ JA ILMAN RUOKAA, JOTTA VOISIN OSTAA BARKSIN KOOTUT JA NYT MINULLE NAURETAAN ASIAKASPALVELUSSA. AION SEURAAVAKSI MENNÄ NÄLKÄLAKKOON JA PESIYTYÄ PÄÄTOIMITTAJAN UNIIN.

-p.

EDIT. UNOHDIN VINON FONTIN, MUISTIN SENTÄÄN RUTATA NÄYTÖN KULMAT.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2006 klo 16:18:37 kirjoittanut puro »

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #17 : 19.12.2006 klo 14:52:57 »
Mitä se puro täällä möykkää?

Rauhotutaas ny kaikki noiden naarmujuttujen kanssa, turha niistä tällä foorumilla on ruveta tappelemaan puolesta tai vastaan. Pistäkää naarmujengi asiakaspalautetta mieluummin.

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #18 : 19.12.2006 klo 15:58:52 »
OLEN KOKO VUODEN KULJEKSINUT FOLIOHATTU PÄÄSSÄ JA ILMAN RUOKAA, JOTTA VOISIN OSTAA BARKSIN KOOTUT JA NYT MINULLE NAURETAAN ASIAKASPALVELUSSA. AION SEURAAVAKSI MENNÄ NÄLKÄLAKKOON JA PESIYTYÄ PÄÄTOIMITTAJAN UNIIN.

Olisit voinut kirjoittaa vähän vinommalla fontilla.

- -

Josko hupailut sikseen. On kyllä vähän sääli, etten ottanut kirjapakettia tänne maalle mukaan. Olisi hyvä tekosyy välttää gradun tekemistä.

Koskakohan se seuraava loota sitten tulikaan? Maaliskuussa? Zum Teufel sentään, sehän on ihan just!
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

vesa saarinen

• Jäsen
« Vastaus #19 : 19.12.2006 klo 16:01:52 »
Rauhotutaas ny kaikki noiden naarmujuttujen kanssa, turha niistä tällä foorumilla on ruveta tappelemaan puolesta tai vastaan. Pistäkää naarmujengi asiakaspalautetta mieluummin.

Ja, niin; jos kirjoista on esim. sisällöllistä yleispalautetta, sitä voi - ja kannattaa - pistää vaikkapa Aku Ankan palautelootaan. Lomake löytyy AA:n nettisivuilta. Palaute luetaan ja siihen reagoidaan asian vaatimalla tavalla.

Jos taas palaute liittyy toimituksiin, tilauksiin, kolhuihin tai naaaarmuihin ja sisältö on luokkaa "apua apua uudet kirjat mulle", oikeampi osoite on Sanoman tilaaja- ja asiakaspalvelu. Yhteystiedot os http://www.akuankka.fi/tilaajapalvelu/

Helpottaa ja nopeuttaa jne. Tosin kannattaa huomioida, että näin joulun alla on kiirettä, lomaa, ruuhkaa ja ressiä - jos haluaa säästää omia ja aspan hermoja, kannattanee odottaa vuodenvaihteen jälkeen. Jos kantti ja pää kestää. :)
"Maailman turhien asioiden joukossa sarjakuvat edustavat kärkipäätä! Kaiken lisäksi ne ovat kalliita."
-Roope Ankka

marko70

• Vieras
« Vastaus #20 : 19.12.2006 klo 19:14:31 »
No en todellakaan ole noista naarmuista harmissani mulle sama kunhan saa lootat kuntoon.  xD
Ihmisiä ne siellä sanomillakin on...ei aina kannata pikkuasiasta huutaa...
HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!

Q=<>

Kookos

• Jäsen
« Vastaus #21 : 21.12.2006 klo 15:12:51 »
Enpä olisi mitään ylläolevista huomautuksista itse bongannut. So far pelkkää nautintoa ollut ekan boksin lukeminen.
Kai Saarto

Illodiini

• Multikeskinkertaisuus
  • Jäsen
  • #MeHirviöt
Re: Barksin koottujen kunto
« Vastaus #22 : 22.12.2006 klo 14:34:07 »
Sain valituksiini seuraavan vastauksen:
"Kiitos viestistäsi.

Olemme saaneet muutamia valituksia pakkauksista, mutta onneksi suurin osa lähetyksistä on mennyt ehjänä perille. Pakkaamme seuraavan lähetyksen paremmin, styrox-kulmilla ym.

Sisältöön liittyvät terveisesi ovat menneet kirjatoimitukseen.

Hyvää joulun aikaa ja onnekasta uutta vuotta!

Terveisin

Maarit Heino
Sanoma Magazines Finland
Lasten ja nuorten julkaisut

-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: Ollila Virpi
Lähetetty: 18. joulukuuta 2006 13:16
Vastaanottaja: Heino Maarit
Aihe: Carl B. palautetta

T virpi "

Että seuraavaa osaa ei ehkä tarvitse odotella aidolla kauhun tunteella ainakaan pakkauksen puolesta. Hyvä homma!

Illodiini
"There's nothin' wrong with bein' a son of a bitch."

-- Gaspode the wonder dog (Terry Pratchett, Moving Pictures)

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #23 : 24.12.2006 klo 05:03:56 »
En ole nähnyt näitä kirjoja, mutta jos halua löytyy, kyllä tämänhintaiset kirjat saadaan tulemaan ehjänä perille. Ensiksi, jokainen osa kotelossaan tulisi kääriä muoviin (shrinkwrapping). Toiseksi, koko kotelo kirjoineen kääritään kuplamuoviin. Kolmanneksi,  kuplamuoviin kääritty kotelo laitetaan laatikkoon jonka sisämitat ovat vähintään 5 cm isommat joka suuntaan koteloon nähden. Tämä välys täytetään pehmikkeellä, esim. styroksipurulla. Tällä tavalla paketti kestää melkoista röykytystä.

Rehellisesti sanoen, huomioiden Barksin koottujen hinna, tuolla rahalla pitäisi saada jo nahkakansiin käsinsidottu teossarja kunnon taidepaperille painettuna.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #24 : 24.12.2006 klo 09:26:32 »
Rehellisesti sanoen, huomioiden Barksin koottujen hinna, tuolla rahalla pitäisi saada jo nahkakansiin käsinsidottu teossarja kunnon taidepaperille painettuna.
No ei nyt sentään. Se 60e/kirja riittäisi ehkä just ja just käsinsidontaan. Paperiin ja nahkakansiin menis sitten toinen mokoma ja päälle vielä toimitus ynnä muu työ.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #25 : 24.12.2006 klo 13:08:04 »
Ei pidä paikkaansa. Reilu 3 tuhannen kpl:n painos kyllä antaa aika kohtuulliset kappalekustannukset ja kun kirjat vielä myydään suoramyyntinä ilman tarvetta tukkualennuksiin niin kyllä €60/kirja sallii varsin korkean laadun.

sussex

• Uusi jäsen
« Vastaus #26 : 26.12.2006 klo 01:30:27 »
Minulla yhdessä sivussa taitos, toisessa kirjassa musta outo viiru läpi sivun ja kolmannessa ihan pieni taitos. Ajattelin palauttaa sen, jossa on taitos. Samainen kirja oli loppuosastaan ihan "luetun" näköinen. Hinta on niin kova, että virheetöntä pitäisi olla. Keräilyarvo notkahtaa heti, jos on vikoja. Olen kahden vaiheilla, lopetanko koko keräilyn, kun olen vaan niin tarkka kirjoistani. Minulla onkin todella siistit sarjakuvalehdet, Minä Aku Ankan ykköspainoskin kuin suoraan painotalosta tempaistu.

ponsse

• Jäsen
  • Koska koirat alkoivat lentää??
« Vastaus #27 : 26.12.2006 klo 16:08:55 »
Niin, Olihan tuo pakkaus aivan naurettava. 5kg mötikkä pelkässä laatikossa. Omat kirjani oli kohtuullisesti säilynyt mutta heti kun paketin avasin niin tosesin, voi v..tu! Arvasin että nyt on monen kirjat kasassa :'( eihän tuon hintaisia keräilykirjoja saa pilata pakkauksen laadun takia, johan "Kallekin" haudassa pyörii ja hyörii. Onneksi voin antaa taas henkilökohtaisesti palautteeni toimituksen väelle kun heitä näen ;)
Mutta eiköhän pakkaukset tuosta nyt parane, niin saadaan kaikki tyytyväisiksi. Ei muuta kuin kirjoja vaihtamaan jos siltä tuntuu ettei sitten jää vaivaamaan. hyviä lukuhetkiä kaikille! Itse laitan kirjat koteloineen lukemattomana pahvilaatikkoon ja kaikki kerralla sitten kirjahyllyn päälle odottamaan eläkepäiviä, eli n.40 vuoden päähän ;D
« Viimeksi muokattu: 26.12.2006 klo 16:11:11 kirjoittanut ponsse »

pasiip

• Jäsen
  • Monco saves the day, hurraa!
« Vastaus #28 : 27.12.2006 klo 16:18:23 »
No niin uusi paketti tuli viimeinkin tänään :) Katselin tarkasti, että kaikki olisi päällisin puolin kunnossa ja paljon paremmin homma hoitui verrattuna viime kertaan.

Kirjojen kansissa en huomannut mitään vikaa mutta hieman muuta oli: Ensinnäkin kotelo ei ollut aivan ehjä. Kulma oli ihan pikkuisen rutussa enkä tiedä vielä jaksanko vaihtaa sitä sen takia vai en. Kirjoista sen verran, että niissä on pikkuisen käytön jälkiä. En huomannut aikaisemmin täällä mainittuja naarmuja, mutta yhdessä kirjassa oli outo tahra kuin kynttilävahaa. Hyvin pieni tahra jonka onnistuin ottamaan pois. Varovasti kynnellä ja syljellä sitä raapustelin kunnes suostui lähtemään ^_^ Se oli juuri siinä kankaalla että ymmärrätte varmaan että hyvin oli saanut kiinni siitä.

Sitten ainoa vika olikin, että huomasin kaikissa kultauksissa kulumaa. Sitä oli oikein pölynä kirjan selkämyksessä. Sekään ei haittaa jos  se ei enää jatku pahemmaksi siitä  ::) Toivottavasti se oli vain rankan matkan aiheuttamaa rasitusta joka loppui tähän hetkeen.

En ole edes avannut kirjoja vielä, mutta niissä tuskin vikaa on. Toivotaan... Pitää nyt miettiä vaihtaisinko tuon kotelon. Se jo olisi jotakin jos rikkoisivat paketin jossa on pelkkä kevyt kotelo  ::)

VilleM

• Jäsen
« Vastaus #29 : 27.12.2006 klo 18:40:39 »
Tarkkaanpa te kirjojanne syynäätte, kultapölyä ja kaikkea.  ;D Minä olen keskittynyt toistaiseksi sisältöön, mutta tuli minullekin yksi ikävä yllätys, kun pääsin kakkoskirjan eli osan numero 11 kimppuun. Havaitsin, että ilmeisesti kirjanmerkkinauha (tai miksi sitä pitäisikään kutua) on hangannut sivun 125 alareunasta paperin pintakerroksesta sellaisen peukalon pään kokoisen suikaleen repsottamaan irti. Nauha oli juuri tuolla sivulla. Roso ulottuu sentin verran alimman kuvan päälle. En aio ruveta palauttamaan mitään, sen verran pieni kauneusvirhe on kyseessä. Vähän vain outo vaurio, kun se on keskellä kirjaa. Lienee jo valmistusvaiheessa tullut, ei postikaan niin taitava voi olla, että saisi tuollaisen aikaan.