Kirjoittaja Aihe: Kokoelmiesi ylpeydet  (Luettu 39888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wade

• Jäsen
Re: Kokoelmiesi ylpeydet
« Vastaus #15 : 16.04.2007 klo 16:34:12 »
Ja Texit täälläkin. ;D

Kaikki nrosta 1/1971 tähän päivään, juhlakirjat kaikki, myös Yksinäinen kostaja. Liuskat kahta lukuunottamatta kaikki, puuttuvat on vuodelta 1965. Kronikoista löytyy 6 ensimmäistä ja maxi-Texit on kaikki. Kuuma iltapäivä on tilauksessa...

Lisäksi löytyy Don Rosan kovakantiset kaikki eli Sammon salaisuus jne.
Joo, meikäläiselläkin on noita Ankkain kovakantisia. Mutta kalpenee meikäläisen kokoelmat (vaikka aiempaa toki löytyy, kun tuo 77, sieltä lähtien on vain kaikki) Kkupan rinnalla.
Wade Koivurinne

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #16 : 16.04.2007 klo 17:07:03 »
Äkkiseltään funtsattuna tää menee mulla melko oudosti: keskimäärin ne omistamani julkaisut, joilla on keräilyarvoa, eivät taiteelliselta tasoltaan ole kovin erikoisia. Tai onhan tuohonkin tietysti poikkeuksia, mutta kuitenkin: enemmän mä oon iloinen siitä että omistan kovakantisen suomenkielisen Mausin, Vartijat jne jne kuin vanhoja keräilylehtiä ja -albumeja.

No, mä en ookaan keräilijä vaan lukija.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #17 : 16.04.2007 klo 18:06:00 »

No, mä en ookaan keräilijä vaan lukija.
Mullakin on periaatteessa arvokkaita sarjiksia, mutta ne on kaikki luetun näköisiä,ei mitään keräilykappaleita, siis. Ei niistä kukaan mitään maksa, eikä niitä keinoteltaviksi ole ostettukaan, vaan luettaviksi.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2007 klo 18:23:32 kirjoittanut Tertsi »

Sami10

• Lukija
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 16.04.2007 klo 21:50:09 »
Kaikki Suomessa ilmestyneet Marvelin pääuniversumin julkaisut, ml. myös Kung Fu (julisteineen). Kun sarjakuvaharrastus alkoi Ryhmä-X 1/84:stä, niin siitä oli hyvä jatkaa.

Ei ole kerätty rahat mielessä, joten eivät ole myytävänäkään.

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #19 : 16.04.2007 klo 22:54:12 »
Suurin ja kaunein on...yllätys yllätys...no Tex Willer kokoelmani:
Kaikki numerot löytyy 1/53 tähän päivään ja suurin osa erittäin loistavassa kunnossa. Kokoelmaan kuuluu lisäksi oheismatskua mm. lautapeli, kortteja, postimerkki, eri maiden Tex-julkaisuja, alan harrastajien erikoisjulkaisuja (tälläkin foorumilla on useampi henkilö joita ilman en olisi päässyt näin pitkälle joten elre kiittää ja kumartaa).
Oikeastaan se mikä vielä uupuu on vuoden 53 ensimmäinen useamman liuskan kooste, II ja III mulla on...

Penskana mulle tuli myös noita legendaarisia Zoomeja ja NonStoppeja...luonnollisesti Ruudut, Zoomit ja NonStopit on kaikki ja osa jopa tuplaten...

Sarjakuvien ulkopuolelta vielä pitää mainita Pekka Lipponen ja Kalle-Kustaa Korkki pokkarien täydet sarjat...

Nuo nyt olivat niitä mistä olen erityisen ylpeä ja paljon jäi vielä mainitsematta mitään kuitenkaan väheksymättä  ;D

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #20 : 17.04.2007 klo 10:02:24 »
Mullakin on periaatteessa arvokkaita sarjiksia, mutta ne on kaikki luetun näköisiä,ei mitään keräilykappaleita, siis. Ei niistä kukaan mitään maksa, eikä niitä keinoteltaviksi ole ostettukaan, vaan luettaviksi.
Mullakin homma tivistyy tähän kommenttiin aika hyvin vaikkakin ei niin hyväkuntoiset keskittyvät hieman vanhempaan ulkomaiseen irtolehtimatskuun.

Kirbyjä, Byrnejä, Russelleita tms hankkiessani olen usein tyytynyt Very Fineen tai Fineen koska noita saa 10-20 kpl yhden Near Mintin hinnalla. Eikä muutenkaan kiinnosta maksaa $80+ numerosta. Luettavaksi, ei tosiaan keinoteltavaksi. Eikä täällä Suomessa olisi juuri markkinoita jälleenmyyntiinkään.

Viime vuosina olen kyllä päivittänyt Ruutu, Zoom ja Non-Stop kokoelman repaleisimpia parempikuntoisiin sitä myöten kun ovat tulleet vastaan ei-kirskurihinnoin.

Mutta varsinaiseen aiheeseen liittyen, kokoelman helmeä on vaikeampi kaivaa esille.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #21 : 17.04.2007 klo 10:56:07 »
Jos otetaan ihan LUKEMISEN kannalta esim. sarjiksia joista en IKINÄ (just joo, mutta leikitään näin) luopuisi ja joita luen yhä uudelleen ja uudelleen ja jotka ovat siis tällä tavalla "kokoelman helmiä": Dark Knight Returns (joka hyllyssä onkin niin suomalaisina lehtinä, pehmytkantisena HYVIN luetulta näyttävänä engl. kielisenä kokoomana ja hienona "uskaltaako tähän edes koskea"-kovakantisena painoksena), Corto Maltese Siperiassa, Aavikon Skorpionit, Marvelit joissa se Born again - kokonaisuus (taas Milleriä!), Batmanin ensimmäinen vuosi (perhana, TAAS Milleriä), jo mainitsemani Parkerit ja H-Blazerit, 100 Bulletsit etenkin alkupäästä, monia mainoita dekkarisarjakuvá-alppareita joiden nimet ovat liian vaikeita muistaa...huokaus, niitä on niin paljon...

Wade

• Jäsen
« Vastaus #22 : 17.04.2007 klo 17:35:35 »
Omistuskirjoituksella varustettu Ronkaisen Pilapaloja...
Wade Koivurinne

Urosliftari

• UrL
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 17.04.2007 klo 21:11:14 »
Mietin itse vielä hetken ja itse tykkään sarjiksieni joukossa kyllä Eisnerin nimmaroimasta "A contract with God" -teoksesta (suom. Talo bronxissa). Sitten olen ylpeä koko Sandman-sarjastani, joka on siis niin järkyttävän hyvä sisällöltään että sanat ei riitä sen ylistämiseen. Sekin on ihan hienoa että kaikki Alixit löytyy, Tintit myös + Calvin ja Hobbesit kaikki englanniksi nostaa rinnan rottingille. Ne pari ekaa harvinaista suomalaista Lassi ja Leeviä löytyy myös.

Eikä sovi unohtaa Mämmilät nimmaroituna.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2007 klo 21:35:46 kirjoittanut Urosliftari »
"We are such stuff
As dreams are made on;
and our little life Is rounded with a sleep."  (Shakespeare, the Tempest)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #24 : 17.04.2007 klo 22:03:43 »
On mulla Reima Mäkisen nimmari ja piirros, ensimmäisen Kvaak-arvosteluni kunniaksi.
Haa, mutta mulla onkin Reimalta omistuskirjoitukset piirroksineen Octobrianassa ja Kivisylissä. Tämän lisäksi jonkin verran luonnoksia ja originaaleja, joita en ole palauttanut. Haluukohan se ne takas...
Sitten on ihan aito Christer Nuutis -originaali. Semmonen pieni rumpaliankka. Tää tuli muistaakseni kylkiäisenä joskus Gokooman Iseltä (missäköhän sekin nykyisin on?).
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Roy Conan

• Jäsen
« Vastaus #25 : 17.04.2007 klo 22:14:47 »
Suurin ylpeyteni oli Mauri Kunnaksen opiskeluaikainen "Helmiä Sioille"-omakustanne, jonka hän antoi henkilökohtaisesti minulle tehdessäni hänestä lehtijuttua Cult Urban Newsiin. Taittaja lainasi lehteä skannatakseen siitä kuvamateriaalia artikkelia varten. Pian perään lehti hakeutui konkurssiin ja lahjaksi saamani omakustanne katosi salaperäisesti firman mukana.

No minulla on yksi Helmiä sioille -lehti. Olin aika innoissani kun sen joskus vuosia sitten löysin lahtelaisesta divarista aika halvalla vielä. Myöskin löysin Kunnaksen Nyrok City 1 -albumin pöytäkirppikseltä, missä se oli niputettu narulla piiloon naistenlehtinivaskan sekaan (outo juttu) jonka tietysti ostin oitis.

Ehkä nostaisin kokoelmani joukosta rakkaimmiksi lukuisat omakustannelehdet, joita tuli joskus ikuisuus sitten saatua/ostettua/vaihdettua tekijöiltä, joista mainittakoon vaikka Kaltsu, Melasniemi, Mäkinen, Nissen, Nuutinen, Närhi, Ronkainen ja Rope. Sympaattisia lättyjä: suuria tunteita, vaatimaton ulkoasu.

Myöskin kenkälaatikkoarkistoistani löytyvät 80-lukuiset Pumpsis-, Suuri Kurpitsa- ja Time and Space -lehdet ovat hellyyttävän södejä, kun niissä on Harto Pasosen, Pauli Kallion ja Toni Jerrmannin piirtämiä sarjakuvia.

Matti Hagelberg

• Vieras
« Vastaus #26 : 17.04.2007 klo 22:19:12 »
Sue Coen Malcolm X -kirja
Gary Panterin Attack of Elvis Zombies (espanjankielinen versio)
Mark Beyer AGONY

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #27 : 17.04.2007 klo 22:29:11 »
Onkos mulla Veli Loposen nimmari? En jaksa näin äkkiä tarkastaa...
En usko, että on.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Wade

• Jäsen
« Vastaus #28 : 18.04.2007 klo 18:12:46 »
Mutta on mulla täydellinen Jaanan matkassa -kokoelma josta olen melko ylpeä.
Onko niistä oltava ylpeä? Siis onko ne hyviä?
Wade Koivurinne

Wade

• Jäsen
« Vastaus #29 : 18.04.2007 klo 18:27:02 »
Täytyy hommata. Missä myynnissä? Velillä? Zum Teufelilla?
Wade Koivurinne