Kirjoittaja Aihe: Kokoelmiesi ylpeydet  (Luettu 39924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

wertyqa

• Jäsen
Vs: Kokoelmiesi ylpeydet
« Vastaus #90 : 17.06.2009 klo 22:49:41 »
Tarttee varmaan tunnustaa :-)

Valitettavasti tuo Tarzan ei ole originaali. Kyseessä on herra Hogarthin itsensä värittämä proof.

-MTT
Rispektii!

MTT

• Jäsen
« Vastaus #91 : 18.06.2009 klo 08:26:34 »

Terveruloa wertyqa tällekin foorumille.

Oonkos väärässä vai "vaikutatko" sinäkin statueforum comissa?  "Sattumalta" sielläkin on on yks wertyqa.

-MTT

wertyqa

• Jäsen
« Vastaus #92 : 18.06.2009 klo 14:19:43 »
Sama heppu kyseessä kyllä.

Oli erityisen kiva nähdä keräilijöiden hyllyssä muutakin kuin vain jenkki patsaita. Itsellä on suurin osa patsaista vielä laatikoissa tilan puutteen takia. Niitä sitten vaihdellaan yhteen lasivitriiniin vähän kuin naiset vaihtaa verhoja.

Voi olla etten koskaan saa kokoelmaa nähtäville kerralla. Varsinkin kun koko ajan tulee lisää ja lisää. Olen tosissani harkinnut varastotilan vuokrausta... jostain.

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #93 : 18.06.2009 klo 14:40:51 »
Tarttee varmaan tunnustaa :-)
-MTT

Nyt tulin kyllä harvinaisen kateelliseksi!
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Epis

• Kuvernaattori
  • Jäsen
« Vastaus #94 : 11.07.2011 klo 15:55:06 »
Rahakirstun päälle istuva Roope-säästölipas. (Onko näillä muuten mitään rahallista arvoo?)

Elämän ja Tekojen 1. painos nimmarilla.

80-luvun Tähtien Sodat. Lehdet kaikki ja albumit yhtä lukuunottamatta kaikki.

Seuraavat ei varsinaisesti kuulu keräilykokoelmaan mutta ylpeyksiä kyllä ja perintökirjoina sanoinkuvaamattoman rakkaita. Ojalan laskuoppi (en tiedä painosta koska ekasivu puuttuu mutta oli 1920-syntyneellä mummollani (RIP) koulussa) ja Uusi Testamentti (vuodelta 1877) joka kuulu pappan (RIP) isäpuolelle joka oli noita ja kansanparantaja.
"Aika tavarat kauppaa." ja "Paljon kanssa aina pärjää, mutta vähän kanssa voi tehdä huonoa." - Rauha-mummo (1920-2013)

Mara

• Jäsen
« Vastaus #95 : 11.07.2011 klo 17:57:51 »
Hmm... Franquin-albumeistani olen suhteellisen ylpeä, koska niitä olen jahdannut divareista. Jotkut muutkin sarjakuvani ovat ehkä harvinaisia Suomen kamaralla, mutta näitä on pitänyt etsiä:

Piko & Fantasio: Jättiläinen jäätiköltä,
Niilo Pielinen-albumit 1-6 &15,
sekä Mustat sivut.

marko70

• Vieras
« Vastaus #96 : 11.07.2011 klo 18:35:49 »
Rahakirstun päälle istuva Roope-säästölipas. (Onko näillä muuten mitään rahallista arvoo?)

Riippuu väristä ja kunnosta ja koosta"KOOLLA ON VÄLIÄ VAIKKA naiset välillä valehtelee >:D",mulla on sininen melkein priima ISO jolla lasi ja keppi en tiedä onko muitavärejä isona,pikkaset priimana sininen,punainen,ja vihreä+muutamia varaosiksi ainiin ja se pronssinen kanssa on täynnä pennetä priima sekin.Pronssinen on kallein siis tietty ton isonjälkeen,noita muita on kepillä ja rilleillä varustettuna huudossa 10-30€.Pentuna ammuttiin noita kilpaa impparilla. :-[

Q=<>

Garwin

• Jäsen
« Vastaus #97 : 10.08.2011 klo 21:27:31 »
Jaahas, pakko myöntää, että olen hieman ylpeä kun vihdoin sain ainoan puuttuneen Modesty Blaise kirjan: "Pieces of Modesty". Nyt on kaikki 13 hyllyssä ( 8 suomennettua ja 5 englannin kielistä ).

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #98 : 15.08.2011 klo 15:55:06 »
Musta olisi kiva PÄÄSTÄ kokoelmiani selailemaan tällä hetkellä. Kirja- ja sarjispinkat täyttää lattian juuri sarjiskokoelmahyllyn edessä enkä enää edes muista mitä pirua ne sisältävät. Hämmentävää.

Yhden nyt muistan kuitenkin (mutta MISSÄ se on? Hyvä kysymys...): englanninkielisen ns. "Anarkisti Tintti" sarjakuvan...ellen ole myynyt sitä...? En kai vain...

Huokaus. Jos ennen vuoden loppua saisin raivattua tieni viimein sarjishyllyllylleni tarkistamaan tämänkin asian. Taas totean saman asian mitä olen viime aikoina jo useaan otteeseen funtsinut: keräily on hullujen hommaa!

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #99 : 15.08.2011 klo 16:01:26 »
Ylpeyteni on X-men.Supernovas -trade. Pehmeätkannet mutta sitäkin kovempaa kamaa. Pitäisi ostaa tulevaan asuntoon (jaa millä rahalla?) näppärä/suuri hylly missä kaikki sarjakuvat olisivat. Olen tässä harkinnut etten ostaisi mitään enään suomeksi vaan heittäsin suomi-marvelit yms paikalliseen Divariin. Tajusin että tuo ratkasu veisi nekin vähät julkaisut täältä , siksipä aion ostaa jatkossakin suomi-marvelit.
Kello- viiden- tee.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #100 : 16.08.2011 klo 11:37:03 »
Roope Ankan Elämä ja Teot, kumpikin osa kovakantisena, ja yhteisessä pahvikotelossa.

Kummassakin teoksessa itsensä maestron, eli Don Rosan nimikirjoitukset.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #101 : 16.08.2011 klo 12:08:55 »
Löytyi se!

Eli tämä:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Tintin:_Breaking_Free

Mutta mulla on toi v. 1989 (vai 1988? Vai 1990? Kummallista kun lehdessä ja netissä on eri vuosilukuja) painos sinisellä kannella.

Arvosta viis mutta ihmefriikkikamaa.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #102 : 16.08.2011 klo 14:07:04 »
Tuosta Breaking Freestä on useita eri painoksia. Taitaa olla eri tahojenkin painamia. Anarkisteja kun ovat, niin kuka tahansa saa ihan luvan kanssa noita painaa ja kääntää.
Luettu on, en omista, vaikka haluaisinkin. Ihan mainiosti toteutettu ja kerronnallisesti toimiva tarina.

Timo

MTT

• Jäsen
« Vastaus #103 : 16.08.2011 klo 14:20:12 »
Löytyi se!

Eli tämä:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Adventures_of_Tintin:_Breaking_Free

Mutta mulla on toi v. 1989 (vai 1988? Vai 1990? Kummallista kun lehdessä ja netissä on eri vuosilukuja) painos sinisellä kannella.

Arvosta viis mutta ihmefriikkikamaa.

Jep mulla on kanssa toi sinikantinen painos, aikoinaan Tampereen Kukunoriin eksyi näitä muutama ja ostin yhden itelleni. On ihan ihmeellinen kirja mutta lojunee hyllyssä kuriositeettinä.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #104 : 16.08.2011 klo 14:55:28 »
Mä sain tuon tuliaaisena kaverilta, olisikohan ollut Briteistä. Hassu mutta omalaatuinen tuliainen. Sama kaiffari muistaa aina tuoda jotain outoa ulkomaan reissuiltaan.