Kirjoittaja Aihe: XIII  (Luettu 119677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
Vs: XIII
« Vastaus #255 : 26.10.2009 klo 12:42:14 »
Ja mitä ihmettä tapahtui viimeiselle sivulle?
Siinä on kirjoitusvirheitä enemmän kuin jossain omakustanteessa yhteensä.
Ulkoistettiinko tekstaus jonnekin Eestiin? Vai onko tämä vitsi jota en ymmärrä?

Mikä mikä kirjotusvihrepainos sinulle on myyty? Totta, sivulla 48 kahdessa kuplassa (toiseksi viimeinen ruutu) on näköjään fonttikone tehnyt tepposet ja nielaisut ttuplakirjaimista toiset. Ikävää, mutta ei kertaa ettei. Jos löydätte albusta muita kirjoitusasullisia virehitä, olkaa tyytyväisiä siitä että olette tarkkaavaisia.
Vielä kerran pahoittelut ja tässä puuttuvat kirjaimet talteen otettaviksi, olkaa hyvä:     M T A L A N T U U 
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

OM

• Jäsen
« Vastaus #256 : 26.10.2009 klo 13:03:46 »

Hyvä Tertsi,
Niin...hyvä Tertsi siitä, että säilytät tarkkaavaisuutesi ja huomaat ajoissa julkaisujen paino virheet ja informoit meitä mahdollisia ostajia. Nyt tietenkin joku kvaakkilainen vetää herneet nenään äskeisestä kommentistani taas >:(, mutta minä uskallan rohkeasti taistella sen puolesta, että saan vähille rahoilleni kunnon vastineen ostaessani tuotteen kaupasta ;).  Hienoa, että edes joku kvaakkilaisista arvostaa painollista laatua koska joudumme maksamaan jokaisesta albumista jonka ostamme. Eri asia ovat ns. sarjakuvien arvostelijat, jotka saavat omat ilmaiskappalensa. En ole koskaan nähnyt yhtään arvostelua, jossa puututtaisiin paino ja laatu ongelmiin. Siis tarkoitan nyt niitä ihmisiä, jotka työkseen arvostelevat utuus albumeita. Ehkä joku kertoo jos olen väärässä äskeisessä ajatuksessani! ???
« Viimeksi muokattu: 26.10.2009 klo 13:05:29 kirjoittanut redman1 »

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #257 : 26.10.2009 klo 13:10:06 »
Tertsille se on elämäntehtävä, mutta kyllähän Kvaakin arvosteluissa painojälkeen on kiinnitetty paljonkin huomiota, joskus jopa muiden asioiden kustannuksella.

Oli muuten hämmentävä häikkä, yhdessä kuplassa ruudussa oli vissiin 11 virhettä, muutoin en huomannut yhtäkään.

Onko niin, että suutarin lapsella ei ole kenkiä, kun sheriffi itse ei osaa yhdys sanoja?  ;D
« Viimeksi muokattu: 26.10.2009 klo 13:36:45 kirjoittanut puro »

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #258 : 26.10.2009 klo 13:21:12 »
Oli muuten hämmentävä häikkä, yhdessä kuplassa oli vissiin 11 virhettä, muutoin en huomannut yhtäkään.

Painovihrepaholainen tuudittanut oikolukijat uskomaan että nyt se on tässä hyvin näin - ja sitten...! 

Ettäkö ei .pdf -tiedosto voisi enää muuttua painossa, kukkua kanssa!
- Barack Obama

tertsi

• Vieras
« Vastaus #259 : 26.10.2009 klo 13:40:48 »
Ei mua haittaa tuo viimeinen sivu. Kyllä sen tajuaa, että joku inhimillinen kämmi tuossa on tapahtunut (tai jotain tietokonehässäkkää). Ihan luettavia nuo puhekuplat on. Tekevälle sattuu. Olihan siinä Tintin raketinrakentamisalbumissakin pari sivua ihan sinisiä ja hyvin on sitä pystynyt lukemaan.

Painojälki on XIII:ssä mitä upeinta.
Skarppia viivaa ja täyteliäisiä värejä.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2009 klo 13:50:50 kirjoittanut Tertsi »

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #260 : 26.10.2009 klo 13:42:02 »
Siis tarkoitan nyt niitä ihmisiä, jotka työkseen arvostelevat utuus albumeita.

Minä en ole varmaankaan koskaan nähnyt ihmistä, joka työkseen arvostelee sarjakuva-albumeita. Kaipa niitäkin on. Kvaakissa kaiketi kaikki arvostelut on tehty ihan harrastelijavoimin ja palkkiona on kai melkein aina ollut kyseisen opuksen ilmaiskappale.

Mutta on se hyvä, että nuo XIII:n virheet on huomattu puolestani, minä kun tästä arvostelun teen, niin saan noista koostamalla jo hyvän alun juttuun. Olen kuitenkin varma, että albumista löytyy muutakin mielenkiintoista paitsi karanneet ttuplat.
"Tex-tieteen yli-morisco"

tertsi

• Vieras
« Vastaus #261 : 26.10.2009 klo 13:49:03 »
Mutta on se hyvä, että nuo XIII:n virheet on huomattu puolestani, minä kun tästä arvostelun teen, niin saan noista koostamalla jo hyvän alun juttuun.
Tuskin arvostelua kannattaa aloittaa yhden sivun ladontavirheistä.
Jos vaikka referois juonta pikkuisen tai jotain...    ;)

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #262 : 26.10.2009 klo 14:17:14 »
Niih, XIII on hyvää viihdettä tai paskaa, arvioijan asenteesta riippuen, mutta ainakin se pyrkii olemaan hyvin suomennettua ja toimitettua pskaa... Vancen tai VanHammen juonellisiin ja graafisiin oikovetoihin ei voi tehdä mitään korjauksia, mutta suomalaisen tekstin suhteen on sentään toiveita.
Sille nyt ei kerma kaikkiaan voi mitään että erheyksiä tapahtuu ties miten. Niitä tapahtuu "onneksi" aivan kaikille. Lähdetään siitä että vain Allah on täydellinen. Tiedä sitten millaisia sarjiksia Allah mahtaa julkaista?   
- Barack Obama

Hamilkar

• Jäsen
  • "ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhta"
« Vastaus #263 : 26.10.2009 klo 21:52:25 »
Tiedä sitten millaisia sarjiksia Allah mahtaa julkaista?   
Minulle on tullut sellainen kuva, että hän ei oikein sarjiksista tykkää. Tai ei ainakaan pilakuvista.

Itse pidin Mariasta kuten näistä aiemmistakin todella paljon. Olin kyllä tästäkin katsonut kuvat ranskankielisestä versiostani, mutta oli (taas) kiva saada selvyys myös juonesta. Uskokaa pois, pelkistä kuvista pystyy edelleenkin päättelemään todella vähän!

Tarkoittaako muuten alkuperäisnimi 'Pour Maria' - 'Marialta' vai 'Marialle' (vai jotain muuta)?

Kovat kannet sinänsä on mielestäni paremmat kuin pehmeät, mutta kyllä lievästi autistisena hieman pännii, kun kirjahyllyssä kesken siistin rivin tuo muuttuu...

Ihmiset ja autot kuvattu toistuvasti joko suoraan edestä tai sivulta eli kulmista jotka on helppo piirtää.
Pikaisen laskelman perusteella autot oli piirretty seuraavasti:
edestä/takaa - 37 %
sivulta - 17 %
muuten - 32 %
Toivottavasti tämä sinänsä turha tilasto stimuloi omalta osaltaan täysin hedelmätöntä keskustelua aiheesta...
:P

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #264 : 26.10.2009 klo 21:59:22 »
Juu, taitaa olla tekstipainotteista Allahin sarjakuva.

'Pour Maria' oli jossakin vaiheessa "Marialle", kunnes päädyttiin yksinkertaisimpaan ratkaisuun. 
- Barack Obama

tertsi

• Vieras
« Vastaus #265 : 26.10.2009 klo 22:02:53 »

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #266 : 26.10.2009 klo 22:03:28 »
Tarkoittaako muuten alkuperäisnimi 'Pour Maria' - 'Marialta' vai 'Marialle' (vai jotain muuta)?

Jälkimmäistä: Marialle. Mutta ranskan nyanssien takia myös" Marian tähden/vuoksi"

edit Vesa ehtikin jo.

Allahillakin on omia sarjakuvia, mutta keskustelu niistä ei ole eurooppalaisissa sarjakuvissa.
Enin osa on supersantereita ja "Isä Ruben" "vihtori ja klaara" osastoa.
minulla on mm. indonesialainen hauska(?) stirppisarjis joka on muslimi B virtanen.
Siinä ollaan melko vahvasti kuvien varassa kun kirjaimet on vähn haastavammat

ksakke

• Vieras
« Vastaus #267 : 30.10.2009 klo 07:03:37 »
« Viimeksi muokattu: 30.10.2009 klo 07:18:47 kirjoittanut ksakke »

tmielone

• Il Dille
  • Jäsen
« Vastaus #268 : 30.10.2009 klo 08:46:39 »
Näytti hienolta, mutta aika erikoista, että suljetusta laukusta oli valokuva kun taas avoin oli tietokonegrafiikkaa.
"Now there's only two things in life but I forget what they are"

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #269 : 06.11.2009 klo 12:23:11 »