Kirjoittaja Aihe: Nettinartun uudet sivustot auki!  (Luettu 28447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
Vs: Nettinartun uudet sivustot auki!
« Vastaus #60 : 15.01.2009 klo 21:53:56 »
Otto ja Warda vetivät tällä kertaa pisteet kotiin tuolla "Miesten kesken" -jutulla. Sarjakuvassa oli hyvä idea ja kuvitus oli niin ikään tyylikästä. Ehdottomasti parasta antia tässä Nettinartussa!

Veera Matilaisen ja Reetta Laitisen sarjakuvista tykkäsin myös, mutta muut jutut jäivät sitten vähän vaisummiksi tai mitäänsanomattomimmiksi. Niko Nivan idea paikannimistä vaikutti tutulta. Olisiko samaa käytetty jossakin muodossa Viivissä ja Wagnerissa?

"Miessarjakuva" on muuten hyvä teema. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan!
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

JussiP

• Jäsen
  • Muutoksen tuulipuvut
« Vastaus #61 : 16.01.2009 klo 11:00:35 »
Otto ja Warda vetivät tällä kertaa pisteet kotiin tuolla "Miesten kesken" -jutulla. Sarjakuvassa oli hyvä idea ja kuvitus oli niin ikään tyylikästä. Ehdottomasti parasta antia tässä Nettinartussa!

Ilmeisesti olemme lukeneet ihan eri Nettinarttua. Tuo sarjis oli juuri sellaista veltosti kirjoitettua pylly- ja pieruhuumoria, joka vaatisi Oton toiselle puolelle aitaa repimään sen sarkastisella säilällään riekaleiksi.

Richertien barbisarjis sen sijaan oli mainio.
Jos haluat masentua tai vahingoniloistua, lue Ilman naista.

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #62 : 16.01.2009 klo 11:46:18 »
Kiinnostavaa settiä. Minäkin pidin erityisesti Oton ja Wardan jutusta.

Nettinartun aiheet on valittu tarkoituksella niin, että niihin syntyisi mehevä naisnäkökulma, mikä pisti minut miettimään, että onko olemassa sellaisia ihmiselämää käsitteleviä aiheita joita ei ole relevanttia käsitellä sukupuolinäkökulmasta?

mari

• Jäsen
« Vastaus #63 : 16.01.2009 klo 12:05:47 »
Tuo sarjis oli juuri sellaista veltosti kirjoitettua pylly- ja pieruhuumoria

Se on sitä "miesten huumoria".

No ei vais, anteeks. Wardan ja Oton sarjis oli aivan loistava mutta Richertin siskosten Deisin seikkailut oli taas täyttä kultaa. Niistä pitää koota jonkinlainen erillinen julkaisu.

Mä olen todella, todella ylpeä tästä teemasta, ja seuraavalle teemalle odotukset on korkealla.

Naisteema- systeemi näyttää toimivan. Ja vaikka teemat ei sinäänsä liittyisi suoranaisesti naiseuteen (niin kuin mm. taisteluni), niin silti tekijät yleensä asennoituu niiden tekemisessä naisnäkökulmalla, kun Nettinarttu on kuitenkin kyseessä. Näin siis luulen minä.

TÄNÄÄN Nartut netissä -näyttelyn avajaiset klo 18-20 Galleria sarjakuvakeskuksessa, kolmas linja 17, Helsinki! Tervetuloa!!

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #64 : 16.01.2009 klo 13:09:19 »
Juuh, Viivi & Wagnerissa oli joskus: "Senkin Pasila!" "Älä jauha Eiraa!" -juttu, mutta so not.

"Nokkelasti" keksitty teema, todistus että toisinaan ennalta soVITTUkin juttu toimii, ja oikein hyvä hajonta aiheen käsittelyssä.  Olen lähettänyt tätä Facebookissa vanhan moraalikoodeksin mukaisesti, eli mies- ja naispuolisille kavereille erikseen. Odottelen miten tämä vaikuttaa palautteeseen...

Tämän nattunumeron aiheeseen vielä palatakseni:  http://www.the-isb.com/?p=980

Juhani Tolvanen oli vieläpä nostanut Narttusivut & näyttelyn viikonlopun Ilta-Sanomiin, pikku-uutiseksi sarjakuvaosioon. Tosin mainitsematta uusimman numeron teemaa...
« Viimeksi muokattu: 19.01.2009 klo 16:02:39 kirjoittanut VesaK »
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Hans

• Jäsen
  • Nothing to declare.
« Vastaus #65 : 19.01.2009 klo 14:04:19 »
Eri hyvä numero, kansikuvaa ja otsikkoa myöten! Tykkäsin kaikista, paitsi Marian ja Aminan juttuja en nyt vielä tajunnut, koska olen niin blondi. Ja sarjauvahaastattelu on myös manio.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #66 : 19.01.2009 klo 14:52:15 »
Roju sanoi joskus piirtäneensä minut ja Vesan jonkinlaisina Disney-tyyppisinä eläinhahmoina nettinarttuun. Miltä me näytämme? Oma veikkaukseni on että olemme
vandamme-tyyppisiä latenttia väkivaltaa tihkuvia euromiehiä. Vesa on ahma ja itse olen leopardi. Oliko lähellä?
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #67 : 19.01.2009 klo 16:00:42 »
Roju sanoi joskus piirtäneensä minut ja Vesan jonkinlaisina Disney-tyyppisinä eläinhahmoina nettinarttuun. Miltä me näytämme? Oma veikkaukseni on että olemme
vandamme-tyyppisiä latenttia väkivaltaa tihkuvia euromiehiä. Vesa on ahma ja itse olen leopardi. Oliko lähellä?

Oisko tämä?

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #68 : 19.01.2009 klo 17:09:46 »
Reetta ties.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #69 : 19.01.2009 klo 18:50:45 »
Tappohyvä. Nyt skaba pystyyn, kumpi noista on Vesa ja kumpi minä? Vastaukset voitte postittaa Pönttövuoren tuolle puolelle.

Edit. Hauska yksityiskohta on noi minun pussikaljat, tämä valitettavasti perustuu tositapahtumiin. Paikka oli Akateemisen Kirjakaupan taidepierukekkerit jossain siellä ylemmissä kerroksissa.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2009 klo 19:03:58 kirjoittanut Antti Vainio »
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #70 : 20.01.2009 klo 18:54:28 »
Ilmeisesti olemme lukeneet ihan eri Nettinarttua. Tuo sarjis oli juuri sellaista veltosti kirjoitettua pylly- ja pieruhuumoria, joka vaatisi Oton toiselle puolelle aitaa repimään sen sarkastisella säilällään riekaleiksi.

Jep, olemme ilmeisesti lukeneet ihan eri Nettinarttua. Sarjakuva oli minusta hauskasti ja oivaltavasti käsikirjoitettu, ja kaukana mistään veltosti kirjoitetusta pieruhuumorista. Luolamiesten alkeellinen ja yksinkertainen muuttui heti monimuotoisemmaksi kun puhe kääntyi "itse asiaan". Rakkaalla lapsella oli nähtävästi monta nimeä jo kivikaudella.

Oisko tämä?

Heh, ihan mainio. Vähän raflaavasta Naispaskiainen-nimestä huolimatta tuo olisi melkein voinut olla "Maisasta ja Kaarinasta" (paitsi että siinä tapauksessa Vesaa, Anttia ja muita mieshahmoja ei olisi näytetty lainkaan).
« Viimeksi muokattu: 20.01.2009 klo 19:02:50 kirjoittanut Matti Karjalainen »
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

mari

• Jäsen
Nartut tarjoaa MIESSARJAKUVA!
« Vastaus #71 : 27.03.2009 klo 17:56:18 »
Teemanarttu #11 nyt netissä, aiheena MIESSARJAKUVA!

Teema löytyy tutusta osoitteesta:
http://www.narttu.net

Ja jos myöhästyit deadlinestä, niin ei hätää, otamme edelleen vastaan miessarjakuvia ja teemme pystymetsän puolelle varjoteemalehden.
Sarjakuvat osoitteeseen nettinarttu a gmail.com

Ami

• Jäsen
« Vastaus #72 : 04.04.2009 klo 13:20:53 »

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Rojun ja Ville Rannan keskustelu
« Vastaus #73 : 17.04.2009 klo 08:54:33 »
Tämä edistää taas pikkuisen asiaa:

Haastattelu Roju > VilleR

Kommentoin tänne koska vihaan tehdä joka vitun kerta uuden tunnuksen joka vitun foorumille:

Aivan, ei ole miessarjakuvaa, on poikasarjakuva. Tai tyttöhupakko ja –pojankloppisarjakuva ja –kirjallisuus ja –elokuva. Kun puberteetista on sitten päästy ohi, mies- ja naiselementti sekottuvat, paitsi niillä joille se jää päälle.

Viihde todella pyrkii laajuuteen kun taide etsii syvemmältä, mutta kysymys taitaa olla markkinointinäkökulmasta, sillä aiheitten puolesta taide on toki monipuolisempaa kuin viihde, jota kiinnostaa vain toiminta eli taistelu (muka hyvän ja pahan, mutta oikeasti kysymys on uhkien tuhoamisen halusta, toisten alistamisen vietistä eli pelkuruudesta elää epävarmassa todellisuudessa.)

Ja viihde pakenee ongelmia, kun taide pyrkii olemaan avuksi ratkaisemisessa.

Vartijat on poikasten viihdettä ja sitä ihaillaan ja anlysoidaan, se on suoritus. Hautuukodin taas ei tarvitse olla hyvä tai huono tai miellyttävä, se on merkittävä koska se resonoi enemmän tai vähemmän lukijan kokemusten kanssa ja voi valottaa ratkaisumahdollisuuksia semmoisen ihmisen omaan elämänumpikujaan, jolla ei ole mitään tekemistä Alice Bechedelin maailman kanssa muuten.

matti hagelberg

• Vieras
« Vastaus #74 : 17.04.2009 klo 17:22:45 »
Jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.