No hei, kaikki, tämä on nyt sitten eka postini täällä te jooh, terve.
No mulla olis pienehkö ongelman tapainen, ja ajattelin että ehkä joku täällä osaisi helpottaa elämääni? Katsokaas, Sain runsas vuosi sitten inspiraation tarinaan, jota aloin kirjoittamaan, mutta huomasin nopeasti, että se toimisi paremmin sarjakuvana. Yritin etsiä itselleni piirtäjää, mutten sellaista saanut nakitettua, niin aloin nyt kaksi kuukautta sitten piirtää itse. Aloitin tämän nettisarjakuvana, kun tällä tavalla saan hyvin kommentteja, ja koska piirtämiseni ei ole vielä kovin sulavaa, saan tässä hyvää harjoitusta, sillä nettisarjiksissahan on se hyvä puoli, että sivut voi aina piirtää uudestaan vaikka 2 vuoden päästä. ^^
No, tässä tekemisessä on nyt ilmennyt pieni ongelma. Jokunen kuukausi sitten päätin vihdoin kokeilla markereilla kun niitä niin kovasti kehutaan. En oikeen tiennyt mistä Copiceja Turusta löytäisi, mutta löysin Promarkereita ja kun olen niistäkin hyvää kuullut, kokeilin niitä ja rakastuin iki hyviksi, ja olen niillä nyt tuota comicia tehnyt ja nyt on ilmennyt kaksi ongelmaa. Jotta näkisitte mistä on kysymys, tässä on kaksi sivua:
http://mewtant.smackjeeves.com/comics/126043/http://mewtant.smackjeeves.com/comics/126041/Eka ongelmani näkyy noista aika hyvin, eli en saa mustaa tasaiseksi. Käytän sellaista Letrasetin ohutta markeripaperia kun se ei vuoda, mustat teen promarker mustalla, finelinerilla tai perinteisillä isoilla mustilla tusseilla ihan alan koosta riippuen, mutta niillä ei tasaista saa, mitä ehdotatte? Olisiko nestemmäinen tussi esimerkiksi parempi, siis että tekisin mustan terillä/sudilla? nään markerit on kuitenkin alkoholi pitoisia, niin en tiedä mitä näiden kanssa uskaltaa sekoittaa.
Toiseksi, väri skaalani ei ole kovin laaja noihin värikuviin, ja mulla on suurin piirtein jokainen promarker minkä Turusta saa. Vihdoin eräs ihana ihminen neuvoi minulle mistä täältä saa copicceja, arvatkaa potuttiko kun selvisi että paikka on vaan korttelin vai kahen päässä kauppatorista? Kuitenkin, Mietinvaan, että jos ostaisin copiceja näille seuraksi, että saisin laajemman väriskaalan, en vaan yhtään tiedä miten erilaisia nään on loppujen lopuksi, tuleeko niistä hirmu erillaista jälkeä tai saako ne toisensa vuotamaan tai jotain? Vai onko sillä väliä? Meneekö ne ihan hyvin yhteen? Kun oikeasti, olen ihan hukassa tussienkäytön kanssa vielä. ^^'
Osaisiko joku auttaa?
EDIT: Korjailin vähän kirjoitus virheitä. ^^' Anteeksi mokomat, minulla on luki- ja hahmotushäiriö, niin noita typoja löytynee varmaan edelleen kamalasti. -.-