Kirjoittaja Aihe: Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani! Yleinen ketju!  (Luettu 138941 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
Re: Uusin sarjakuvani tahi pilakuvani! Yleinen ketju!
« Vastaus #225 : 19.04.2005 klo 15:50:45 »
.. Ai niin, sitten omani. Tein kaikella kunnioituksella kuvan Suuresta Muusikosta. Toivottavasti ei kukaan pidä tätä häpäisyna ..

Eheei, vaan hel .. eiku tosi tyylikkäitä kuvia, sulla on karikoijan lahjat! Noita kun itsekin tykkään silloin tällöin veistellä, tiedän että se ei aina helppoa ole. Oma suosikkini näissä on mr. Bean.

Mutta pienehkö huomio johka voi sortua .. samannäköisyys (?) tai oikeammin jos tulee liikaa ´samoja elementtejä´ käytettyä joka pärstävärkissä. Esim. ´poskiluustoossa´ on hiukan kertausta, leuka saattaa olla sama pyöreä .. vai määkö sen vaan niin nään?

Tuotas joo, ja retoorinen kysymys. Mikä pilakuvassa tarvisi osua ´kohdalleen´ että se olisi onnistunut? Omana kriteerinä pitäisin tärkeämpänä .. silmät .. 

Täältä löytyy kanssa kaikenlaista kivaa .. (jenkkikuvittajia).

-- j --
« Viimeksi muokattu: 19.04.2005 klo 15:52:57 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Esa

• Jäsen
« Vastaus #226 : 19.04.2005 klo 16:04:48 »
Koivusaari: Ahmat kyllä tunnistan, mutta mikä tämä laa-neiti on? Joka tapauksessa erittäin komeaa jälkeä.
Riekko: Huippua absurdia huumoria. Tilsa tulee mieleen. Oletko enää viime aikoina piirrellyt?
Amatööri: Hyvältä näyttää. Vielä kun saisi tekstit.
Laihialaisisäntä: Musta ja punainen on aina hyvä yhdistelmä. Todella tyylikkäitä sivuja, liikkeet ovat eläväisiä ja hyviä kuvakulmia. Myös strippisarjis vaikuttaa hyvältä. Eipä uskoisi saman piirtäjän tekemäksi, on kaksi niin erilaista sarjakuvaa! Olivat vain turhan isossa koossa ja oli vaikea hahmottaa.
Warda: Hauskoja juttuja, erityisesti "Naiset katsovat jalkapalloa" juttu oli loistava!
Hanna: Hieno piirustus, noin se tuppaa mullakin menemään!
Pete: Hyvää jälkeä ja kerrontatoimii. Unistahan on hyvä piirtää sarjakuva.
Jone: On äijä helposti tunnistettavissa.

Tässä minun kaksi uusinta pilakuvaa:

www.geocities.com/esasweb/kaljalla
www.geocities.com/esasweb/villahousu ja sama väreissä:
www.geocities.com/esasweb/vvillahousu

laihialaisisäntä

• Uusi jäsen
« Vastaus #227 : 19.04.2005 klo 18:00:32 »
Huomioi !! Esim. tämä viimeinen kuvasi on 1716 x 1149 dpi. Lisänä näytössä on myös deviantArt-sivuston raamit ja muuta semmoista infoa. Kuvat ´leviää yli äyräiden´normaalinäytössä (mulla on 1024 x 768) !! Tämän katselemiseen tarvittaisiin KOLME sarjaankytkettyä monitoria. Ergo = pienennä kuviasi noin max. 1000 x 800 ennenkuin lähetät ne sivustolle (ehkäpä 800 x ? olisi sopivampi suositus). 

-- j --

Ohhoh... Enpä huomannutkaan kuvia noin suuriksi... Nöyrimmät anteeksipyyntöni, mutta kuvat saavat pysyä nykyisessä olomuodossaan, koska pienemmäksi muuttaminen vaatisi myös uudestaan uploadausta (tiedän, olen laiska). Tulevat sivut kyllä pienennän sopivan kokoisiksi...

Luikuri

• Jäsen
« Vastaus #228 : 19.04.2005 klo 21:20:24 »
Pakko kehaista JONEn Kässiä. Vaari on näköisensä.

Hannakin tarttunut pienoiskolopallon turhauttavuuksiin ;) Mainio kuva.

Peten teos oli vähän liian taiteellinen minulle. Onneksi on viime krapulasta jo niin kauan, ettei pysty samaistumaan.

ja sitten vapaapäivän aikaansaannos:
ON TAAS SE VUODENAIKA...  (joku siinä taas mättää, muttei jaksa hinkata enää)

Hirtettäväksi syntynyt; hukkumalla kuole ei.

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Vastaus #229 : 19.04.2005 klo 22:42:08 »
.. ON TAAS SE VUODENAIKA ..

Gosh .. vastahan sulla oli .. jaahas. No, Leolle ainaskin vähän (kulma)hammasvärkkiä jos sieltä jotain kiiltävää yritetään ahmaista .. (ai niin tosiaan, kuvasta muuten .. tyyliltään moitteeton ja hyvää Luikuri-brandia. Ainoona huomiona, karvapeuhka pikkaisen liika iso, muodoltaan myös liikaa kuvaa hallitseva. Kaipaisiko enempi tasapainotusta pikku yksityiskohtien ja kokonaisuuden kanssa?)

Mikäs pirun papukaija niilä on sielä maskottina .. hö.

-- j --
« Viimeksi muokattu: 20.04.2005 klo 15:06:31 kirjoittanut jokela »
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Vastaus #230 : 20.04.2005 klo 00:13:23 »
Luikuri. Tykkään tosta hahmosta kovasti ja olet piirtänyt sen taas hienosti! Väritys on tällä erityisen tunnelmallinen. Ilmeet, propsit ja kaikki toimii. Hyvä!

8]

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
« Vastaus #231 : 20.04.2005 klo 15:07:10 »
Oletko enää viime aikoina piirrellyt?
Viimeiset vuodet olen enämpi eli vähempi yrittänyt riipustaa ihan pelkkää tekstiä (en siis ole piirrellyt), mutta Kvaakin innoittamana ajattelin yrittää muutamia makkara-aiheisia pila-piirroksia.

P.S.
Sikamaisen hyvää jälkeä tässä ketjussa muuten näkee.
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #232 : 20.04.2005 klo 17:43:53 »
Jone: osa enemmän näköisiä, osa vähemmän, esim Bogart ja Bean ovat helposti tunnistettavia. Tuossa tyylissäsi vain pistää silmään tuo hyvin "uurrettu" kasvojen piirteiden tekeminen. Esim. Mr. Andersonin kasvoissa silmäni tarttuvat enemmän kiinni ryppyihin kuin itse kokonaisuuteen, mikä tekee näköisyyden hahmottamisesta hieman hankalaa. Samaten leuka pullahtaa pallomaisena usealla hahmolla (aniston, 24) esille.
Ihan vain ettei tyylisi maneerisoituisi.

But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

JONE

• Vieras
« Vastaus #233 : 20.04.2005 klo 18:36:37 »

Jone: osa enemmän näköisiä, osa vähemmän, esim Bogart ja Bean ovat helposti tunnistettavia. Tuossa tyylissäsi vain pistää silmään tuo hyvin "uurrettu" kasvojen piirteiden tekeminen. Esim. Mr. Andersonin kasvoissa silmäni tarttuvat enemmän kiinni ryppyihin kuin itse kokonaisuuteen, mikä tekee näköisyyden hahmottamisesta hieman hankalaa. Samaten leuka pullahtaa pallomaisena usealla hahmolla (aniston, 24) esille.
Ihan vain ettei tyylisi maneerisoituisi.

Mutta pienehkö huomio johka voi sortua .. samannäköisyys (?) tai oikeammin jos tulee liikaa ´samoja elementtejä´ käytettyä joka pärstävärkissä. Esim. ´poskiluustoossa´ on hiukan kertausta, leuka saattaa olla sama pyöreä .. vai määkö sen vaan niin nään?

Molemmat olette täysin oikeassa. Mistä minä mitään tiedän, näistä vaan tulee tällaisia. Missä muuten menee oman tyylin ja paheksuttavien maneerien raja. Kauaskantoisena haaveena on aikaansaada sellaisia kuvia, joista ei ihan heti tiedä onko ne tehty täysin vakavissaan vai pilailumielessä.
Vai että palloleuka... siitä ei ole häivääkään eilisessä tuotoksessani, eihän. Ei liioin poskiluuston korostamisesta ...eihän (juu ei). Kyseinen rouvaihminen olisi varmaan iloinen, että hänenkaltaisensa seurapiirikuningatar on saanut arvoisensa muotokuvan:

http://jonenkarikatyyrit.hostrocket.com/bucket.jpg

Tämän olisi voinut postittaa tuonne brittikomediakeskustelunkin puolelle.

W

• sarjakuvaduunari
  • Jäsen
« Vastaus #234 : 20.04.2005 klo 18:45:48 »
Kiitos kommentesta kaikille!
Hanna ja joku muukin huomautti tekstityksen epävakaasta sijoittumisesta. En kiinnostunut tekovaiheessa puhekuplien selkeydestä ja rivien siisteydestä. Paha minä. Se ei ole kaikissa sarjakuvissani tehokeino vaan laiskuutta. Tulevaisuudessa hankin jonkun tekstaamaan tai teen siistimpää jälkeä vaikka hitaammalla työtahdilla (jos osaan...). Kaikki sarjakuvat ja kuvitukset joita teen nyt ovat minulle kokeilua. Tekniikka ja tyyli vielä hakusessa. Ja aion jatkossakin pistää tänne töitä, jotka on kokeilu mielessä tehty.

Hanna työ oli taas kerran onnistunut, hauska ja värit ihania. Tulee yhä enemmän sun töistä Jii Roikosen kuvitukset mieleen. Hän tosin värittää koneella.

Esan pirun maha on mahtava  ;D Tykkään siitä enemmä mv:nä

Luikurin jellona on jees. Tosin kuvan sanoma jäi hämäräksi. Osoittaako se kisapaikkaa ja missäs se olikaan tänä vuonna.

Peten sarjakuva iski kypällä ja sain siitä inspiksen. Mustaa oli paljon ja minä tykkään mustasta.

JONE tois sun uusin karikatyyrisi on UPEEE...sun tekemät kasvot on kyl vähän jäykkiä, mutta kyllä henkilön helposti tunnustaa. Moni mun kaveri, jotka on tehnyt liikaa karikatyyrejä on vaikeuksissa, kun pitää piirtää realistista jälkeä. Pitää varoa ettei jämähdä johonkin tyyliin myöhemmin, kun vie paljon aíkaa oppia piirtämään toisella tavalla. Hyvä sulle kun kriittisesti seuraat omaa edistystäsi ja sulla on tavoitteita. Meikä esmes vaan seilaa ja kattoo mitä tänään tulee kynästä.

« Viimeksi muokattu: 27.04.2005 klo 13:34:24 kirjoittanut Warda »

Esa

• Jäsen
« Vastaus #235 : 20.04.2005 klo 20:41:28 »
Luikuri: Jep, kohta on taas se aika vuodesta. Hyvä piirustus, kaikki toimii.
Jone: Bucket, siis Bukéé  on todellakin itsensä näköinen. Olet saanut piirrettyä Bucketin luonteen paperille ja etenkin tuo ilme on hyvä.

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #236 : 20.04.2005 klo 21:07:33 »
http://img.photobucket.com/albums/v661/arskeli/tasty.jpg

Ei tämän tarkoitus ole mitenkään olla hauska, kunhan vain halusin piirtää tuommoisen hassun ilmeen. ^^; Jos se nyt on mitenkään hassu, mutta  ainakin tuon väkertäminen pelasti minut ilmaisutaidontunnin tappavalta tylsyydeltä. :p
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Pete

• Jäsen
  • "Ku kerra heräsin, nii oli hirviän kipiä pää"
« Vastaus #237 : 22.04.2005 klo 13:30:12 »

Pete: Hyvää jälkeä ja kerrontatoimii. Unistahan on hyvä piirtää sarjakuva.

Kiitos. Unet ovat hyviä inspiraationlähteitä. Niitä on yllättävän hankala muistaa. Jos muistaa, niin kannattaa laittaa paperille.

Lainaus
Peten sarjakuva iski kypällä ja sain siitä inspiksen. Mustaa oli paljon ja minä tykkään mustasta.

Tänks. Hienoa, että sait inspiksen. Itse pidän siitä, että luen jotain sarjista ja tuntuu kokoajan siltä, että ideoita tulvii ja on pakko päästä piirtämään. Musta on mukava väri, sehän on tappaja - kuolettaa värejä.

Peten teos oli vähän liian taiteellinen minulle. Onneksi on viime krapulasta jo niin kauan, ettei pysty samaistumaan.

Saattaapa ollakkin taiteellinen. Tarkoitus oli luoda sekava, painostava ja unenomainen tunnelma. Unet voivat olla hauskoja tai niin pelottavia, että aamulla koittaa kalsareiden vaihto...

Pete: Sen siitä saa, kun juo.

Näinhän se menee. Arvaa opinko koskaan?

Pete pirulainen, siitä mitä viimeksi olen nähnyt niin mieshän on kehittynyt sarjakuvalliselta toteutukseltasi pirusti. Visuaalisestihan aina jälki ollut hienoa.

Mitä nyt kolme viimeistä ruutua olivat hivenen vaikelukuisia. Toisaalta lisää vain tunnelmaa.

Veekamo helevetti! Hauskaa kuulla, että on kehittyny. Vuosi ehti kulua viime sarjiksestani ("Lutka/Jeesus" -julkaisussa). En oo tällä tyylillä ennen sarjista tehnytkään ja kokeilin sitä erään sattuman kautta. Pidin meiningistä ja aion kehittää sitä eteenpäin. Täytyy vain piirtää taas sarjiksia aktiivisemmin...

Aijaa, siis kolme viimeistä ruutua vaikelukuisia? Oon aika yllättyny. Olisin veikannu, että ihmiset avautuvat nelos-sivun toisesta ja kolmannesta ruudusta. En kyllä aikonutkaan tehdä sarjakuvasta ylenpalttisen selkeää, halusin että ihmiset joutuvat välillä tutkimaan kuvia tarkemmin.

Elämä on sekoilua...
« Viimeksi muokattu: 27.04.2005 klo 12:48:28 kirjoittanut Pete »

Matti Veekamo

• Laiskapaska
  • Jäsen
  • Sarjismiäs
« Vastaus #238 : 22.04.2005 klo 15:31:23 »
Aijaa, siis kolme viimeistä ruutua vaikelukuisia? Oon aika yllättyny. Olisin veikannu, että ihmiset avautuvat kolmos-sivun toisesta ja kolmannesta ruudusta.

Augh, mitähän mä olen taas sekoillu. Jotta meinasin siis nelossivun kolmea viimeistä ruutua. Kyllähän sä mut tunnet, sekoilen enemmän kuin laki sallii perskeles.
__
Matti Veekamo
Veksu

tertsi

• Vieras
« Vastaus #239 : 26.04.2005 klo 12:42:17 »
Tässä uusin sarjakuvani Asukas -lehteen (Vvo:n lehti)

Isommassa koossa.
http://img204.echo.cx/img204/8919/kvaakkiinnn8ny.jpg