Äänestys

Äänestä. Voit vaihtaa kantaasi poistamalla äänesi ja äänestämällä uudelleen. Vain yksi ääni.

Nils Rydahl
11 (6%)
Luis Destuet
16 (8.8%)
Giuseppe Perego
20 (11%)
Wolfgang und Katja Schäfer
40 (22%)
José Ramón Bernadó
16 (8.8%)
Cèsar Ferioli Palaez
8 (4.4%)
Don Rosa
20 (11%)
William van Horn
17 (9.3%)
Romano Scarpa
2 (1.1%)
Carl Barks
1 (0.5%)
Sander Gulien
2 (1.1%)
Joaquín Cañizares Sanchez
2 (1.1%)
Adrian Sørensen
0 (0%)
Hans Højdorf
2 (1.1%)
Tony Strobl
4 (2.2%)
Alf Næsheim
0 (0%)
Conrado Lazaro
1 (0.5%)
Pier Lorenzo de Vita
3 (1.6%)
Jack Manning
0 (0%)
Bas Heymans
1 (0.5%)
Mau Heymans
3 (1.6%)
Comicup Studio
3 (1.6%)
Kari Korhonen
6 (3.3%)
Stefano Intini
2 (1.1%)
Fred Abranz
0 (0%)
Jim Fletcher
2 (1.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 151

Kirjoittaja Aihe: Huonoin Disney-piirtäjä?  (Luettu 56714 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToTa12

• Jäsen
  • Kauhea töherrys
Vs: Huonoin Disney-piirtäjä?
« Vastaus #75 : 04.03.2008 klo 22:11:06 »
Tuohon listaan voisi lisätä Stefano Intinin. Piirtää uskomattoman rumia ja typeriä Ankkoja. Piirtäjän "taidetta" on mm. taskarissa 305 Tuulihattu jaksossa Temppuileva hattu. :(
Aku: Varoitan sinua! Osaan judoa.
Touho: Ei hätää, minä osaan karatea.
Aku: Huh! Niinkö!     (AATK 111)

Irene

• Jäsen
« Vastaus #76 : 05.03.2008 klo 10:33:16 »
Äänestin esinäytös-Peregoa. Samantapaisia kokemuksia kuin Tommi Liimatalla.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

PurPur

• Vieras
« Vastaus #77 : 06.03.2008 klo 12:41:52 »
Minun on ilmeisesti pakko astua varjoista esiin... puolustamaan parjattua Peregoa, joka ei ole mielestäni ollenkaan ansainnut tätä huonoimman Disney-piirtäjän titteliä.
Oikeasti ihmiset... vanhojen taskarien viehätys karisisi melkoisesti ilman Peregon esinäytöksiä ja tarinoita toisiinsa kittaavia välipätkiä. Parhaimmillaan ne yhdistivät juonet toisiinsa miltei nerokkaasti, poimien henkilöitä useasta eri tarinoista ja tehden niistä yhtenäisiä kokonaisuuksia.
Peregon omat jutut eivät ehkä ole niitä kaikkein hienoimmin kuvitettuja, mutta kyllä sieltäkin hyviä juttuja löytyy..
Mutta ehkä tämä onkin vain omaa mielenvikaisuuttani... Joka tapauksessa oma ehdokkini huonoimmaksi Disney-piirtäjäksi on tyyppi, joka jossain vaiheessa ilmaantui Peregoa korvaavaksi välinäytösten tekijäksi, onneton ja yhdentekevä Giancarlo Gatti, jonka kökköydellä ei ole edes huumori-arvoa.

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #78 : 06.03.2008 klo 16:01:07 »
^^ olen sama mieltä Peregosta
Perego ist da legend.

Fever

• Konitohtori
  • Jäsen
« Vastaus #79 : 07.03.2008 klo 08:53:34 »
Etsikääpä esinäytöksistä ruutuja joissa Aku saa raivarin.

Aivan hirveitä, mutta ah, niin nostalgisia. Aika todella kultaa muistot.

Peregon tyylissä jaksaa aina naurattaa, miten joku Ankoista pomppaa ilmaan, kun hän innostuu tai suuttuu. Aina samassa asennossa nokka pyöreänä ja pyrstö pitkällä takana. Ja useimmiten Roopella kädet sivuilla ja keppi tiukasti nyrkissä :)

Aivan pentuna ei tajunnut eikä erottanut kuin Barksin ja Rotan jäljen eikä osannut erottaa huonoa huonommasta. Teininä ei kiinnostanut mikään, mutta silti taskaria tuli kerättyä ja vanhoja puuttuvia metsästettyä. Silloin Peregot ja muut esinäytökset aiheuttivat lähinnä ärsytystä.

Mutta nykyään niitäkin osaa arvostaa. Varsinkin kun tajuaa mikä mielikuvitus piirtäjällä pitää olla, jotta keksii mitä uskomattomampia aasinsiltoja, joilla kahdesta tarinasta saadaan yhtä.
Eivät riittäneet perinteiset "seuraavana päivänä"-välit, vaan jos tarina loppui Roopen kiukkuun ja Akun pakoon, jatkui se hienosti näyttämällä kuinka Aku hyppää bussiin ja päättääkin mennä Mummon luo. Ja kas kummaa.. seuraava tarina alkaakin siitä kuinka Aku on Mummon luona :D
Kuulitte juuri näköharhan

Irene

• Jäsen
« Vastaus #80 : 07.03.2008 klo 09:44:37 »
Minusta nuo esi- ja välinäytökset tuntuivat jo lapsena keinotekoisilta ja ärsyttäviltä.
Lukupäiväkirjani: http://sbrunou.blogspot.com

PurPur

• Vieras
« Vastaus #81 : 07.03.2008 klo 13:44:31 »

Yksi esimerkki hyvästä Peregon välinäytössikermästä on taskukirjassa "Roope-setä voittaa pelin". Se on rakennettu Roopen ja Lordi Harrapin (joka muutoin on vain sivuhahmo taskarin aloittavassa Scarpa-tarinassa) väliselle kiistalle siitä, kumpi saa etusijan lukea lehteä Miljönääriklubilla. Toisaalta en tiedä kuka näitä välijuttuja kirjoitti - olikohan ihan Perego itse? Jos oli, respektiä ukolle...

Eihän niitä välijuttuja tarvinnut tai tarvii kenenkään lukea, jos ei tykkää. Itse koen ne kuitenkin viehättävänä ekstrana, vähän niinkuin jossain matineatyyppisessä ohjelma-iltamassa, jossa joku käy numeroiden välillä kertoilemassa puujalkavitsejä ja esittelemään seuraavan esiintyjän.

Olen muuten myös sitä mieltä, että vanhoissa taskareissa joka toisen aukeaman mustavalkoisuus ei suinkaan ole mitenkään lukijalta pois, vaan päinvastoin. Tuo itse asiassa lisä-arvoa piirroksille.

Fauntleroy

• Jäsen
« Vastaus #82 : 08.03.2008 klo 11:55:04 »
Äänestin Giuseppe Peregoa.Se nyt vaan on niin.
Barkskin on listalla  ;D

mastermind

• Jäsen
« Vastaus #83 : 08.03.2008 klo 12:04:53 »

Oma ääneni meni myös Schäferien pariskunnalla juuri tämän erittäin mielenkiintoisen perspektiivin käytön takia.

Karhula

• Jäsen
  • Cavazzano is best!
« Vastaus #84 : 08.03.2008 klo 21:31:24 »
Ääneni meni Peregolle, koska piirrosjälki oli jäykkää ja aivan hirveää. >:(

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #85 : 08.03.2008 klo 23:00:06 »
peregon raivo ankkat pistävät aina nauraman ja akun ilmeet  :D mutta miksi Don Rosa on saanut 10 ääntä ??? ??? ???
Perego ist da legend.

ToTa12

• Jäsen
  • Kauhea töherrys
« Vastaus #86 : 09.03.2008 klo 10:26:19 »
miksi Don Rosa on saanut 10 ääntä ??? ??? ???

Kaikki eivät vain pidä hänen poikkeavasta tyylistään. Ja eikös hyvä piirtäjä piirrä nopeasti, mutta hienosti. Ja Rosahan piirtää Hi-taas-ti.
Aku: Varoitan sinua! Osaan judoa.
Touho: Ei hätää, minä osaan karatea.
Aku: Huh! Niinkö!     (AATK 111)

PurPur

• Vieras
« Vastaus #87 : 09.03.2008 klo 18:01:48 »
Ääneni meni Peregolle, koska piirrosjälki oli jäykkää ja aivan hirveää. >:(

Olen kuullut luonnehdittavan Peregoa taikinaiseksi, minkä
ymmärrän, mutta jäykiksi minun on vaikea hänen hahmojaan mieltää.

HauisHarteikko

• Vieras
« Vastaus #88 : 10.03.2008 klo 15:49:32 »
Sanokaas asiantuntijat hiljattain ilmestyneen 1966 vuosikerran numerosta 3, kuka on kirjoittanut sen ensimmäisen stoorin "Kelpo naapuri".

Kirjoittajatieto puuttuu alun kirjoittajaluettelosta, vaikka ko. numero on muuten suurten tekijöiden juhlaa: Rydahlin kansi (tosin kansissa R:n kyvyt eivät näy samalla tavalla kuin tarinoissa) ja Schäferien Pikku-Hukka.

Ei kai tämä juttu vain ole ykkössuosikkini Destuetin kynästä?

sarjiskeräilijä

• Jäsen
  • Sarjakuvat ovat minulle intohimo.
« Vastaus #89 : 21.11.2008 klo 17:54:05 »
Mielestäni José Ramón Bernadó on huonoin. En ole edes kuullut noista kaikista listalla mainituista enkä muista kaikkien piirrustustyyliä, mutta laitoin huonoimman jonka muistan ja tiedän.