Kirjoittaja Aihe: Helsingin Sanomien stripit  (Luettu 199577 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
Vs: Helsingin Sanomien stripit
« Vastaus #15 : 30.10.2005 klo 20:46:26 »
Pogo on aika kiehtova mutta se on järjettömän amerikkalainen ja sisäänpäinkääntynyt. Tää ei ole kritiikkiä, pidän Pogosta mutta  se ei aukene mulle  lähestulkoonkaan täysin vaikka kuvittelen että mulla on hanskassa jonkunnäköiset perusteet niiden historiasta ja populaarikulttuurista
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

OKE OKE

• Jäsen
  • "Bring them to me"
« Vastaus #16 : 30.10.2005 klo 22:31:17 »
Hauskasti menevät mielipiteet tässä ristiin...

...Ai minulla?

Lönkka

• Vieras
« Vastaus #17 : 31.10.2005 klo 00:04:23 »
...Ai minulla?
Ei kun ylipäänsä ihmisillä tässä keskustelussa.

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 31.10.2005 klo 00:31:05 »
Ou nou! Taas dissataan Tiikeriä! Mielestäni oon jo puolustanut sen zeniläistä nerokkuutta täällä kvaakissa jo (ainakin) kerran aiemminkin. Mutta sitä en tiennyt että Bud Blake on NOIN  hurjan vanha.  :o Kuinka sitä ei päästetty aiemmin eläkkeelle? Ottakaa lapset yksityinen eläkevakuutus...
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #19 : 31.10.2005 klo 00:40:47 »
Koska USAssa ei muunlaisia ole meidän kiusana on edelleen Masi ja Touhulan perhe, ne unohti tuon
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #20 : 31.10.2005 klo 00:57:42 »
Tiikeristä ei oikein mitään täpinöitä. Menettelee. Non sequitur/väärä johtopäätös on  ehkä paras nykystripeistä. Maailmankuva huumoreineen puree.
Itse lukeudun myös Rip Kirbyn seuraajiin, enemmän genrensä ja jatkosarjojen ystävänä kuin itse hahmon.
Kamut ja Viivi & Wagner vaihtelevat tasolta suuresti. Kuitenkin ok.
Sitten se näpäys rystysille. Timppa on yksi Suomen parhaista piirtäjistä. Mies on tehnyt aivan käsittämättömän hienoa sarjakuvaa, niin lyyrista realismia kuin hah-hah hauskaa huumoriakin.
sama mies on tehnyt myös vaaleanpunaisen pilven ja hesarin sunnuntaisarjojen kompastuskiven: minun elämäni.
Olen kerran tavannut tämän älykkään, sympaattisen ja lahjakkaan miehen, enkä pysty tajuamaan miten sama henkilö on tehnyt nämä sarjakuvat. On minun elämänikin joskus ollut muuten kuin teknisesti hyvä. Kerran ainakin jos ei muisti pahasti valehtele.
Ollut jo pitkään puolison kanssa ajoittainen sunnuntaikeskustelun aihe. Ja kyllä ihan suoraan "Mikä Timppaa vaivaa?" -tyyliin.
Väinämöinen olisi tervetullut lisä.  Se että Minun elämäni-sarja tavoittaisi potentiaalinsa: vielä tervetulleempaa.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #21 : 31.10.2005 klo 11:29:30 »
Odotas vaan kun saadaan Timpan "Emil ja Sofi" saadaan muutaman viikon päästä ilmoille. Kyllä joku Tardi ja Frank Miller ovat rinnalla kevyttä kauraa. Vaikka tiedänkin, että Timppa on Suomen paras piirtäjä, niin en ikuna olisi uskonut että hän yltäisi moiseen.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Eetu5

• Jäsen
« Vastaus #22 : 01.01.2006 klo 18:09:41 »
Kyllä Viivi ja Wagner ovat ehdottomasti parhaimpana oman listani mukaan :).

haamuvarjo

• Jäsen
  • Haamuvarjo
« Vastaus #23 : 05.01.2006 klo 20:02:47 »
Näistä lehdille pakollisista puoli-ilmaisista suosituista jenkkisarjoista joita julkaistaan kotimaisten sarjojen sijaan jokaikisessä suomalaisessa sanomalehdessä (about samat sarjat joka lehdessä) ainoita luettavia ovat Masi (aidosti hauska) ja Velho (niin kiero ja pirullinen että jos olisi kotimainen sarjakuva, ei kelpaisi mihinkään).

h00k00

• Jäsen
« Vastaus #24 : 09.01.2006 klo 12:44:00 »
Joskus kaukaisella 70-luvulla löysin isoäitini vintiltä vanhan lehden, joka todennäköisesti oli Hesari. Tuossa lehdessä oli jatkojuttuna Mikki Hiiri-tarina ja kyseisen päivän stripissä esiintyi pahiksena Mikin vaaleampi kaksoisolento. Tuo kuva syöpyi mieleen ja jälkikäteen epäilen kyseessä olleen jonkin Gottfredsonin tarinan. Onkohan kellään käsitystä josko Hesari olisi aikoinaan julkaissut noita jatkotarinoita ja minä vuosina.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 09.01.2006 klo 15:44:08 »
Löysin aikoinaan yhden Hesarin jossa oli strippi tästä Seven Ghosts-tarinasta, se koko oli huomattavan iso nykyiseen verrattuna

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #26 : 10.01.2006 klo 11:20:39 »
Uusimmasta Ankkalinnan pamauksesta (n:o 16) selkisi, että vuonna 1950 USA:ssa ilmestyi tarina jossa Mikki ja Eka Vekara vierailevat Neuvostoliitossa! Siellä Musta Pekka on tietenkin komissaari... AP:n jutussa pohditaan, mahtoiko tuo neukkuseikkailu ikinä ilmestyä Hesarissa? Tuskin... mutta...?   
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #27 : 10.01.2006 klo 16:40:53 »
Uusimmasta Ankkalinnan pamauksesta (n:o 16) selkisi, että vuonna 1950 USA:ssa ilmestyi tarina jossa Mikki ja Eka Vekara vierailevat Neuvostoliitossa!

Jeps. Se oli tämmönen tapaus:

Aika selkee homma.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #28 : 10.01.2006 klo 22:09:11 »
Näyttääpäs ihan kuumottavan hyvältä, voitaisiinkohan noille nyt jo naureskella täälläkin ja julkaista suomeksi?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #29 : 11.01.2006 klo 15:02:44 »
Mutta en ole noita muillakaan kielillä ikinä nähnyt.

Italian Kulta-aika -kirjasarja taisi loppua vuoteen 1944. Punakantinen bootleg-julkaisukin, jonka saksalainen Comic Buch Club julkaisi joskus 80-luvulla taisi sekin päättyä vuoteen 1945.

Timo