Tiikeristä ei oikein mitään täpinöitä. Menettelee. Non sequitur/väärä johtopäätös on ehkä paras nykystripeistä. Maailmankuva huumoreineen puree.
Itse lukeudun myös Rip Kirbyn seuraajiin, enemmän genrensä ja jatkosarjojen ystävänä kuin itse hahmon.
Kamut ja Viivi & Wagner vaihtelevat tasolta suuresti. Kuitenkin ok.
Sitten se näpäys rystysille. Timppa on yksi Suomen parhaista piirtäjistä. Mies on tehnyt aivan käsittämättömän hienoa sarjakuvaa, niin lyyrista realismia kuin hah-hah hauskaa huumoriakin.
sama mies on tehnyt myös vaaleanpunaisen pilven ja hesarin sunnuntaisarjojen kompastuskiven: minun elämäni.
Olen kerran tavannut tämän älykkään, sympaattisen ja lahjakkaan miehen, enkä pysty tajuamaan miten sama henkilö on tehnyt nämä sarjakuvat. On minun elämänikin joskus ollut muuten kuin teknisesti hyvä. Kerran ainakin jos ei muisti pahasti valehtele.
Ollut jo pitkään puolison kanssa ajoittainen sunnuntaikeskustelun aihe. Ja kyllä ihan suoraan "Mikä Timppaa vaivaa?" -tyyliin.
Väinämöinen olisi tervetullut lisä. Se että Minun elämäni-sarja tavoittaisi potentiaalinsa: vielä tervetulleempaa.