Kaikki ovat strippi- tai vastaavia kokoelmia. Kokonaisia albumeita pitkin tarinankaarin ei näy. Mahtaisko jossain vaiheessa tulla... en tiä.
Täh? Mut eikö esim. Kajaani oo juurikin pidempi tarina, sarjakuvaromaani? Mä en pysty vertaamaan sitä ja vaikka Viiviä ja Wagneria saati omia tuotoksiani mitenkään keskenään!
Huono siinä mielessä, jos palkinnon jakaja ei oikeasti lue kauheasti sarjakuvia (sarjakuvia lukevat siis MUUTKIN kuin sisäpiiriläiset!). Uotinenkinhan totesi, ettei nuoruusvuosiensa jälkeen ollut liiemmin sarjakuvia selaillut. Mä en ainakaan katsoisi olevani pätevä arvioimaan sellaisen taiteenalan tuotoksia, jota seurailen vain satunnaisesti, jos ollenkaan.
Ja mä olen PIIRTÄNYT sarjakuvia koko pienen ikäni oikeastaan tutustumatta muihin sarjakuviin sen kummemmin. Sen kuin vain oon kertoillut pieniä juttuja kuvin. Vasta nyt myöhemmin, tultuani mukaan tähän "skeneen" oon alkanut oikeasti "kunnolla" lukemaan ja pitämään hyvinkin erilaisista sarjakuvista (muistakin kuin Hevoshullusta ja Calvin&Hobbesista). So, tell me, what am I doing wrong here?
Musta on helvetin hienoa, että ihmiset lukee sarjakuvia ja piirtää niitä ja saa niistä jotain elämiinsä. Musta on helvetin hienoa tulla toimeen (ainakin toistaiseksi) tekemällä niitä ja saada palautetta ja tunnustusta niin sisäpiiriltä kuin ei-sisäpiiriltäkin. Musta olis helvetin hienoa jos nää riitelyt täällä ratkaistaisiin mieluumin kasvotusten, PAINIMALLA.
Perkele!
(Ja jos joku nyt ihmettelee, miks vedän itteni mukaan tähän, niin en siksi että kerjäisin jotain hyväksyntää ja huomiota, vaan siksi että kyllä muakin kiinnostaa mitä Suomen sarjakuvaskenessä tapahtuu koska koen olevani osa sitä).