Anssi on herrasmies. 
Minä en.
Ja tästä olen eri mieltä:
Copypastasin tulta blogista kun oli niin hyvin kirjoitettu:
"sarjakuva on visuaalinen media ja jos kuvissa ei tunnu olevan minkäänlaisia ansioita niin se on ihan yhtä hyvä syy jättää teos lukematta kuin mikä tahansa muukin."
Tästä mä olen aivan samaa mieltä!
Kuvat tulee ensin, sitten juoni. Juonen perusteella tehdään päätös seuraavan ostamisesta/lukemisesta.
Kuvat ovat olennainen osa sarja
kuvia(yllätys yllätys, mutta katson aiheelliseksi mainita itsestäänselvyyden
tässä keskustelussa), mutta kauniit kuvat ovat melko pitkälti sisällyksetöntä huttua ilman juonta.
Olen kyllä lauseen kanssa samaa mieltä jos muutetaan vähän:
"arjakuva on visuaalinen media ja jos teoksessa
ei katso olevan minkäänlaisia ansioita niin se on ihan yhtä hyvä syy jättää teos lukematta kuin mikä tahansa muukin."
Koska minussa on masokistin vikaa luen todennäköisesti myös nuo listalta karsitut ja loistaviksi sarjakuvaa uudistaviksi teoksiksi mainitut läystykkeet.
En näe syytä peitellä niitä Kalkkaroon tai mihinkään muuhunkaan teokseen.
Nykyinen keskustelu on vain laskenut mielenkiintoa tutustua moneen vuoden "parhaista" sarjakuvista.
Moomin characters ltd hyökkäys kuuluu selvästi asialliseen keskusteluun, oli sillä todellisuustaustaa tai ei.
Laitetaan vielä yksi itsestään selvä asia:
kuten typerissä urheilukisoissa ja sarjakuvaFinlandiassa, niin myös sarjakuvien tekemisessä periaate on sama, kaikki ovat samalla viivalla taitojensa mukaan.
Lähtiessä.
Osan on treenattava enemmän kuin toisten ja ovat varmasti lutuisen söpöjä ja fiksuja ihmisiä muuten, mutta kisoissa ratkaisee(ei, ei lähtöviiva) vaan se kuka tulee maaliin ensimmäisenä.
Peesissä juoksu ei ole häpeä.
Ja ennen kuin käytätte tekosyynä: ei steroideja tai sopupeliä näköpiirissä.
Moni lahjakas ja ansioitunut teos jäi kyllä pois tältä listalta, mutta niitä ei ole kaivattu kisaan uikuttajien osalta.
Eräälle nimeltä mainitsemattomalle pienkustantajalle nostan suhteellisen asiallisena pysymymisestä+ huumorintajusta päähinettäni kunnioituksesta.
Anssi Rauhalan ongelma on kai se ettei juokse päämäärättömästi ympyrää ja joku on ihan valmis seuraamaankin suoritusta.
toisin kuin monen muun "suorittajan" osalta.
jatketaanko?