Kirjoittaja Aihe: Tintti  (Luettu 533655 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Reijo Valta

• Valvoja
  • Haddadaa
Vs: Tintti
« Vastaus #480 : 14.02.2008 klo 14:24:12 »
Haddock ei tosiaan suomalaisissa albumeissa pullon suusta juo. Tuo korjaus tehtiin jo 1950-luvulla, koska asian suoran näyttämisen tuolloin uskottiin viekoittelevan alkoholismiin. Tintin juhlakirjassa kohtaus on.

Tintti Afrikassa piti viime vuonna julkaista Yhdysvalloissakin, mutta kesäiset kohut Euroopassa ja Etelä-Afrikassa saivat kustantajan perääntymään suunnitelmissaan. Itse albumi kyllä julkaistiin, mutta sitä myytiin/myydään ainoastaan kuuden alpparin "collectors only" yhteisboksin osana. Hintaa boksille lätkäisiin $ 150...

t. Reijo

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #481 : 14.02.2008 klo 14:38:45 »
Oon kerännyt tuon kovakantisen sarjan, eikä harmita. Siinä rinnalla pidän ekaa painosta Tintistä Afrikassa. Amerikka-albumin sensurointia en tiennytkään, pitää sit vissiin sekin hankkia vanhempana versiona.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #482 : 14.02.2008 klo 23:47:23 »
Minäkin olen harkinnut pitäisikö päivittää kovakantisiin, mutta toistaiseksi olen vielä malttanut ja jättänyt ostamatta.

mastermind

• Jäsen
« Vastaus #483 : 15.02.2008 klo 20:19:31 »
Lueskellessani TInttiä tuli mieleeni, että Herge ei ole tainut käyttää Tinteissään ollenkaan ajatuskuplia. Onko asia näin?

Duck Woman

• Jäsen
« Vastaus #484 : 15.02.2008 klo 22:36:34 »
Lueskellessani TInttiä tuli mieleeni, että Herge ei ole tainut käyttää Tinteissään ollenkaan ajatuskuplia. Onko asia näin?

Ainakin Lento 714:ssä oli muutama ajatuskupla.
What duck?

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #485 : 16.02.2008 klo 00:07:12 »
Ajattelin ostaa loput minulta puuttuvat kovakantiset Tintit poislukien numerot 1-3 ja 24. Kolme ensimmäistä Tinttiä olivat aika surkeita harjoitelmia, ja minusta "oikea" Tintti alkaa vasta neljännestä kirjasta (Faraon sikarit). Se viimeinen (Aakkostaide) taas ei ole varsinaisesti sarjakuva ollenkaan. Tintti Haijärvellä ei ilmeisesti tule kovakantisten sarjassa (eikä siitäkään niin hirveästi ole väliksi).

Seuraavaksi varmaan julkaistaan Veikko,Tette ja Jykke -albumit.

Lönkka

• Jäsen
  • Life goes on (except for those who die)
« Vastaus #486 : 17.02.2008 klo 14:43:36 »
Seuraavaksi varmaan julkaistaan Veikko,Tette ja Jykke -albumit.
Tiedätkö vai toivotko?

Itse epäilen -pessimisti ei pety!

seppo-setä

• Jäsen
« Vastaus #487 : 17.02.2008 klo 16:28:32 »
Lainaus
euraavaksi varmaan julkaistaan Veikko,Tette ja Jykke -albumit

Mitenkähän sensuuri suhtautuu/on suhtautunut varsin kliseisten ihmissyöjien toimintaan Veikon ja Teten lihottamiseksi (olisikohan se ollut Matkalla New Yorkiin albumissa, tai sitten muisti heittää). Mietin vaan, kun asenteellista suhtautumista afrikkalaisiin ym. on sensuroitu Tinteissäkin.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #488 : 18.02.2008 klo 12:44:56 »
Hergéhän ei kai kieltänyt tekemästä uusia VT&J-alppareita?

Timo

VesaH

• Jäsen
« Vastaus #489 : 22.02.2008 klo 21:10:24 »
Tiedätkö vai toivotko?

Itse epäilen -pessimisti ei pety!

Ilmestyväthän Quick & Flupke -albumitkin.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #490 : 22.02.2008 klo 22:09:18 »
Uudet versiot Tinteistä jälleen, nyt "kommenttiraidalla":

Around Tintin
Casterman released in March next year a new series. The Tintin albums annotated by an author, critic comics or art historian.

Casterman propose as early as next March a new way to read "The Blue Lotus" and "Tintin in America." These two albums of the Adventures of Tintin titles are the first in a new series entitled "Around Tintin."
The principle: the story remains intact but in a footnote, the album is annotated by an author, critic or art historian who makes historical references and geopolitical, or biographical brings the reader behind the scenes of manufacture. These albums will be sold 14.95 euros. (Googlen käännöskone tekee aika hyvää jälkeä, toisin kuin Altavista).
orig. lähde:http://www.toutenbd.com/article.php3?id_article=2384

Kepa

• Vieras
« Vastaus #491 : 03.03.2008 klo 11:15:51 »
Kysymys:
Saako Tinttiä vielä pehmeäkantisina painoksina jostain? Oon kierrelly kirjakaupoissa, lähinnä parissa Suomalaisessa ja niissä on vain sitä uutta kovakantista. Helsingissä olen siis.
Ainoastaan puuttuu Seikkailu punaisella merellä, muut löytyy pehmeäkantisina, joten ei viitsisi yhtä ostaa kovakantisena.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #492 : 03.03.2008 klo 11:20:46 »
Divareista todennäköisesti löytyy, jos ei painosta muuten ole enää myynnissä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #493 : 03.03.2008 klo 11:45:23 »
Saattaa olla myös kirjatoreilla ym. vastaavissa. Otava dumppasi ( = myi "alle torihintojen") varastoistaan kaikki pehmeäkantiset Tintit viime vuonna ennen kuin kovakantinen sarja alkoi.
Uudemmista pehmeäkantisista painoksista puuttuvat sisäkansien kuvat, muuta eroa ei ole.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

ToTa12

• Jäsen
  • Kauhea töherrys
« Vastaus #494 : 05.03.2008 klo 18:46:13 »
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tintin_et_le_Thermoz%C3%A9ro

Toivottavasti tuo nyt toimii.

Koitin suomentaa wikipediaan tuon thermozéro-projektin.
Aku: Varoitan sinua! Osaan judoa.
Touho: Ei hätää, minä osaan karatea.
Aku: Huh! Niinkö!     (AATK 111)