Author Topic: Tammikuun haaste  (Read 9371 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liisus

• Jäsen
Re: Tammikuun haaste
« Reply #15 on: 12.01.2007 klo 19:42:08 »
sika: hienosti mun mielestä toimii toi mustavalkosuuskin sulla. ja ihan jännityksissä odotan jatkoa :D

matkamies: ihan hienoja ja viimeisteltyjä kuvia, toi siveltimen jälki kyl vähän häiritsee. harmi että laatu on skannatessa vähän kärsinyt. tekstauksessa olis ehkä parantamisen varaa. tarinasta en oikein osaa sanoa mitään, ehkä vähän turhan dramaattista. toi kyynel vikassa ruudussa ehkä pientä liiottelua. tai mistä mä tiiän, mä oon varmaan vaan liian downtoearth joka ei usko mihinkään

p.pyllerö: hahah kunnon indiemusadiggarinörttisarjakuva! ihan sika hyvä, kuvitus onnistunut ja mukavan rento. tykkään tyylistä

mari

• Jäsen
« Reply #16 on: 16.01.2007 klo 21:52:05 »
KimmoK: Hymyilitti, tosi hyväntuulinen. Piirrosjälki hyvää, ehkä vähän liikaa yksityiskohtia noi pieneen sarjikseen...? Mut toimii hyvin mustavalkoisena.... Niin ja hyvä lopetus!

KimmoK

• Jäsen
« Reply #17 on: 19.01.2007 klo 10:20:22 »
Liisus: Eka juttu oli ihan kohtuuhauska puujalkatyyliin. Ensimmäisen ruudun dialogi ärsytti itseäni. Oli sen tarkoitus sitten mikä tahansa, niin "kelaa, mä en oo ikinä piipannu turvatarkastuksessa" iski minulla johonkin hermoon, varsinkin kun toinen vielä tukee tätä outoa kommenttia. No mistäs minä tiedän, miten yleistä turvatarkastuksessa "piippaminen" on. Viimeistä ruutua en ensin osannut hahmottaa, kamera karkaa liiankin kauas.

Toisesta pidin enemmän, vaikka piirros ei ollutkaan yhtä huoliteltua kuin ensimmäisessä. Minun mielestäni vitsi oli melkein kuin Krampeista ja Nyrjähdyksistä, vaikka siellä sitä olisikin pohjustettu pidemmällä keskustelulla. Miehen ilme lopussa oli hyvä. Jotenkin vaan sympaattisempi juttu kuin kosmopoliittihevimiesten lentokenttäsekoilut :).
Wilde: Hyvännäköistä piirrosta ja jotenkin seesteistä tunnelmaa. Loppu tuo synkkiä pilviä esiintyvän taiteilijan taivaalle, mutta ensimmäisellä kerralla se jäi minulta melkein huomaamatta ja piti palata kahteen edelliseen ruutuun katsomaan, että mitäs tässä nyt tapahtuikaan.
Rovio: Ihan hauska juttu. Lopun vitsi purkaa sopivasti alun dramaatisen latauksen.
Sika: Todella komeaa jälkeä jälleen, vaikka ei tällä kertaa väreissä ollutkaan. Jatkoa odotellessa.
Matkamies: Epätasainen musta tosiaan hiukan häiritsee. Paatoksellistakin oli joo, mutta toimii silti kohtalaisesti.
P. Pyllerö: Tämä oli hyvä. Vaikka fyysisen muodon saavat nuotit eivät olekaan aivan uusi idea, yllätti tämä absurdihko veto silti. Kaikenkaikkiaan oikein mukava teos.
Mari: Musiikki vie mukanaan. Toteutus ihan kivan näköinen ja toimii tässä, mutta pidän enemmän esim. parissa aiemmassa haasteessa käyttämästäsi tyylistä.

Piber

• Sopuli
  • Jäsen
  • yuubervärkki
« Reply #18 on: 25.01.2007 klo 14:44:20 »
Aah idealtaan oli suunitellut vähän samanlaista, mutta en kyllä varmaan olisi graafiselta kohdalta yltänyt samaan. Ei voi mitään laitan sen johonkin muuhun topiciin.

KimmoK

• Jäsen
« Reply #19 on: 26.01.2007 klo 23:18:20 »
Phil Ficere: Hymyilytti. Sopii aika hyvin (moukkamaiseen) käsitykseeni dance yms. konemusiikista. Viimeisen ruudun "irtopäästä" tuli jostain syystä mieleen Raakaa lihaa.

Holle: Ei kovin yllättävä, mutta ehdottomasti hauska. Toimivaa tulkintaa ja varmaa jälkeä jälleen. Taivaassa ei sitten edelleenkään olla laajennettu soitinrepertuaaria.

Holle

• Jäsen
« Reply #20 on: 27.01.2007 klo 15:50:01 »
Liisus:
Niinkuin tekijä mainitsi niin puujalkahan se siinä. Puujalastakin saa kantavan kun korostaa sitä niin että se muuttuu typeräksi ja sen rajan ylitettyään siitä tulee hienoa huumoria. Kuvakertomus hyvä ja piirrokset ok.
Bonussarjan kuvat ovat persoonalisia , niissä on jotain sympaattista. Itse juttu ei iske kunnolla.
Wilden kuvasta näkee että eväitä olisi isompaankin mutta tämä on keskeneräinen eikä oikein soi...
Roviolla mukava jippo eikä karhea jälki hirveästi haittaa. Viimeisen kuvan olisi mielestäni voinut jättää pois, on turhaa selittelyä, asia tulee esille muutenkin.
Sian ensimmäinen osa hienoa kuvaa.
Matkamies
Jännän näköistä jälkeä. Tällaista ei ole mielestäni KVAAKissa vielä tullut vastaan. Pikkasen häiritsi tuo mustaksi tarkoitettu tausta joka oli jäänyt kirjavaksi. Teksti oli meikäläiselle hepreaa, yhtä hyvä olisi ilmankin.
P.Pyllerö on suosikkini toistaiseksi. Tarina aivan mainio. Tämä on mielestäni sitä arkifantasiaa. tässä on näyttöä niille jotka sanovat ettei arjessa ole mitään piirrettävää. Lisäksi piirrostyyli omaperäinen ja tyylikäs. Menee jatkoon.
KimmoK
Tässä toinen mainio. Perspektiivi heittää miten sattuu mutta ei tee mitään. Aiheesta saisi hyvän joukon strippejä.
Kimmon toinen työ on hienosti toteutettu. Ideaa nyt olisi voinut revittää enemmänkin . Pidän piirrostyylistä.
Mari
Idea on hieman odotettu mutta piirrostyylistä ei voi olla pitämättä.
Phil Ficere
Idea ok mutta jäi hieman puolitiehen , olisi voinut kehitellä pidempäänkin. Eka ruutujen tekstilaatikot kömpelön tuntuisia. Piirrostyyli jäykkää mutta kun siihen tutustui tarkemmin löytyi mukavia elementtejä
Sarjakuvat ja kuvitus
http://www.verikoirat.com

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Reply #21 on: 30.01.2007 klo 10:36:13 »
En yleensä osallistu näihin ketjuihin, kun en itse piirrä. Toki tsekkaan valmiit työt. Mutta nyt oli pakko kommentoida, Hollen viimeisin kirvoitti ihan ääneen naurut. Katsovat avotoimistossa hieman kummaksuen...  :D

Phil Ficere

• Näennäisjärkeilijä
  • Jäsen
  • Mezkvalita
« Reply #22 on: 31.01.2007 klo 20:36:31 »
No niin, mainioita töitä taasen näytillä, ja aika kommentoida.

Liisus:
Mukava tyyli ja melko toimiva idea. Olin itse teininä melko ehdoton metallin ystävä mutta sittemmin on tuo musamaku laajentunut jonniin verran. Helppo siis samaistua keskushahmoon. Olet varmaan itse lennellyt kun näyttäisi olevan nuo lentokentän turvatoimet niinkuin ne suurinpiirtein ovat.

Wilde:
Tyyli miellyttää, paperin väri noin parempi ehdottomasti kuin jos olisi täysyin mustavalkea skanannaus. Synkeää, mutta elämä on joskus. Kuvat sommiteltu ruutuihin hyvin, joskin viimeisessä ruudussa kaveri piikittää hiukan mielestäni liian "alhaalla". Onko vasemman alakulman pariskunta kontrastina oikealle alakulmalle?

Rovio:
Kelpo idea, toteutus hiukan askeettinen mutta omillaan sinänsä kyllä toimiva. Tarinan kaari OK, tyylistä tulee mieleen P. Manninen (?).

Sika:
Näyttää ihan oikealta sarjakuvalta. Kokonaisuus (piirrostyyli, sommittelu, tussaus) toimii kivasti. Itse olisin ehkä kaivannut lisää jotain ...särmää.

Matkamies:
Olen samaa mieltä tussauksesta kuin muutkin. Melodramaattista tekstiä. Tyyli ihan kiva, olisiko voinut olla joku ns. puolilähikuva jostain hahmosta, jolle olisi ehkä saanut vähän ilmettä piirrrettyä?

p.pyllero:
Omintakeinen tyyli josta tykkään. Tarina jotain omaansa, hyvä näin. Jatka samalla mallilla! Mikä mahtaa olla suhteesi piirtämiseen aiemmin, oletko tehnyt kuvitushommia tms?

KimmoK:
Selkeä ja omintakeinentyyli, jota on helppo katsella. Kuvat siis toimivat. Tarinat suoraan arjesta, otteita ja oivalluksia ihmisen elämästä  ;) Edellämainituista syistä toimii.

mari:
Mielenkiintoisella tekniikalla toteutettu, näyttäs varmaan ihan hyvältä livenä seinällä tai jotain. Idea varsin ymmärrettävä, joskin ei sarjakuvana saa aikaan samaa leijumisen efektiä itselleni lukijana. "Kuvituksena" kuitenkin toimii.

Itse:
Jatkan piirtämistä.

Holle:
Pro meininkiä, ennalta arvattavissa mutta toteutuksessa särmää. Tykkäsin.

ezuli:
Hyvä idea. Yksinkertainen toimii tässä. Tykkäsin siirtymisestä yksittäisestä saksofonista valokeilaan.Poliisiautoa tosin aluksi erehdyin katsomaan matkalaukkuna.
Pessimisti: "Mikään ei voisi olla enää huonommin"
Optimisti: "Kyllä voisi"

ezuli

• Guest
« Reply #23 on: 01.02.2007 klo 17:27:42 »
Liisus: Melko sekava. Idea tulee esille, mutta ensin ruutujärjestys tuntui oudolta. Sitten luin tarkemmin ja repliikit alkoi tuntua hieman teennäiseltä. Jos eka repla olisi tyyliin "Kelaa, täälläkin on nykyään turvatarkistus", niin juttu olisi aidompi.
*Toinen olikin sitten jo huomattavasti parempi, vaikkakin odotin kartanlukijata liikoja.

Wilde: Alku hyvä, mutta kaksi viimeistä ruutu jää epäselväksi. Kitaristi ei ilmeisesti kuitenkaan polta klubia? Perinteinen 'minun suosikkini'-tittelin kuitenkin ansaitset tyylikkyydelläsi.

Rovio: Kehityt kokoajan, tästä voin sanoa jo oikeasti pitäväni.

Sika: Harmi että jäi tällä erää vain yhteen sivuun. Toivottavasti jatkoa seuraa.

Matkamies: Hieman suttuista, pidän enemmän muiden töideisi 'viivamustaamisesta' kuin tässä käytetystä. Ankeaa, mutta toimii niille jotka tykkää.

P.Pyllero: Absurdismi on jees, mutta päiväkirjafiilis vie pisteitä. Stripeiksi väännettynä tästä tulisi parempi, sillä jo nyt sivut toimivat yhdessä ja erikseen.

KimmoK: Ainakin minulle täysin uusi villi rubiini, vaikka onkin noin tarttuva säe. Ihanan inhimillistä jatkaa ihan piruuttaan väärin laulamista.

Mari: Tämä tuntuu käyvän yhteen Hollen joulutyön kanssa. Jotenkin sama sulavan unelias fiilis.

Phil Ficere: Tässä lienee jotain henkilökohtaista bändiä kohtaan, mutta minulta ainakin menee täysin ohi. Viimeisessä kuvassa on hassu 'missä luuraa'-tyyppinen ilme, mutta muuta en osaa sanoa.

Holle: Taattua laatua, tällä kertaa verikoirilta. Pidänkin niistä naapureita enemmän. Jälleen harmaa jäi vain yhteen ruutuun, vaikka se olisi korostanut hyvin shokkia.

KimmoK²: Ensimmäinen oli parempi. Jos tekee tällaisia lyriikkasarjiksia, niin kuvien pitäisi seurata hieman enemmän sanoja tai koko juttuu jää teennäiseksi.

Omastani sen verran, että maijan vilkkuihin oli tarkoitus tulla välke, mutten saanut sitä näyttämään hyvältä. Olisi ehkä kuitenkin pitänyt jättää ne.
« Last Edit: 01.02.2007 klo 17:35:23 by ezuli »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #24 on: 02.02.2007 klo 17:08:06 »
Tammikuun haaste on sitten ohi. Japko voisi valita voittajan, kunhan ehtii. Sillä välin voitaisiin pohtia, että siirrytäänkö kuukausihaasteissa tuohon Kupla-kisaan? Suunnitelmissa olisi, että se eri vaiheineen veisi aina n. 1,5 kuukautta, joten siinä mielessä se sopisi.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Wade

• Jäsen
« Reply #25 on: 02.02.2007 klo 17:25:44 »
Tammikuun haaste on sitten ohi. Japko voisi valita voittajan, kunhan ehtii. Sillä välin voitaisiin pohtia, että siirrytäänkö kuukausihaasteissa tuohon Kupla-kisaan? Suunnitelmissa olisi, että se eri vaiheineen veisi aina n. 1,5 kuukautta, joten siinä mielessä se sopisi.
Tarkennusta vielä:
Siis alkukarsinnat vievät tuon 1,5 kuukautta plus äänestys. Koko kilpailu (puolivälierät, välierät ja finaali) kestäisi yli puoli vuotta, mutta jatkoon päässeitä on vain vähemmän. Eli helmikuun haasteena voisi toimia tuo alkukarsinnat ja siitä karsiutuneet voivat sitten järjestää maaliskuun haasteen.

Miltä kuulostaa?
Wade Koivurinne

tertsi

• Guest
« Reply #26 on: 02.02.2007 klo 17:44:58 »
Kuulostaa hyvältä. Oikein hyvältä.

Rovio

• Mahdoton.
  • Jäsen
  • The friendly looking lad.
« Reply #27 on: 03.02.2007 klo 20:35:26 »
Liisus: Vitsit tuntu aika väkinäisiltä, mutta tyyli on aika jees. Toimisi kyllä paremmin väreillä.

Wilde: Tämä kärsii huonosta sommittelusta. Alakerran ruudut varsinkin. Muuten tunnelma vaikuttaa aika hyvältä.

Sika:Hyvin piirretty, paitsi banjo ja kirves. Varsinkin kirves näyttää surkealta. Hyvää varjojen käyttöä.

Matkamies: Vähän liiankin musta. Siinä ei  myöskään tapahdu oikein mitään. Muuten hyvin piirretty.

P.Pyllerö: Heti ensimmäiseksi tökkäsi silmään hieno linja-auto. Tarina erikoinen, mutta ihan liian nössö. Ilmeikäs päähenkilö on hyvä, mutta viimeaikoina on tullut liikaa törmättyä kaljuihin sivuhenkilöihin.

KimmoK:   Eka ei auennut, mutta toisessa oli jo hyvä idea. Hyvää piirrosjälkeä, mutta liian äkkiätehdynnäköstä.

Mari:Onpa psykedeelinen. Selkeästi kuuntelee indie musaa. Vaikea tosin sanoa onko hän tyttö vai poika. Ei sitä kyllä nykyään aina oikeista ihmisistäkään tiedä.

Phil Ficere: Hienoja varjostuksia. Juttu ei vaan toimi vitsinä.

Holle: Hauska juttu. ei voi muuta sanoa.

Ezuli:Ms paintillako tuon teit? En tajua siitä mitään...

ezuli

• Guest
« Reply #28 on: 04.02.2007 klo 11:28:03 »
Ezuli:Ms paintillako tuon teit?
Microsoftin tuotteita ei ole tällä koneella moneen vuoteen näkynyt. Vektoreita se on, ohjelmana Inkscape.
Ezuli:En tajua siitä mitään...
Kokeilin jälleen jotain uutta, tällä kertaa parodioivaa kerrontasarjista ilman punchlineja.

Wade

• Jäsen
« Reply #29 on: 04.02.2007 klo 12:15:59 »
Matkamiehen piirros oli nättiä. Ivo Milazzo nro. 2?

Holle jatkoi vakaata etenemistään. Perussetti, juoni ja piirros ok. Tällä kaverilla ei taso heittelehdi
Wade Koivurinne