Author Topic: Fingerpori ja muut Pertti Jarla -sarjakuvat  (Read 1769795 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Avalkis

• Valveunessa
  • Jäsen
Vs: Fingerpori
« Reply #3495 on: 24.04.2012 klo 20:18:28 »
http://www.hs.fi/fingerpori/1329103888428

Tykkäsin tämänpäiväisestä. Siihen olisi saanut tupla-vitsinkin. Tai ehkä siitä voisi selkeyden vuoksi tehdä itsenäisen jatkoteoksen, esim. näin (jos tänne saa näitä ehdottaa; onko Jarla kuulolla?-):

1. ruutu: Heimo kuuntelee korvat höröllä kun jossain todetaan, että "suomalainen sarjakuvakulttuuri on lapsenkengissään".
2. ruutu: Lähikuva Heimosta jolla on käsissään lapsen kengät, jonka pohjiin on printattuna suomalaista sarjakuvaa. Heimo on yhtä kysymysmerkkiä.

Lisähuomio: Mahdollisuus metasarjakuvaan eli tuo kengänpohjien näyte voisi vaikka olla Fingerporia itseään. Kuten aivan samat ruudut 1 ja 2 toistettuna pieneen kokoon molempiin kenkiin :).
« Last Edit: 24.04.2012 klo 20:24:26 by Psychic »
http://www.jukkaeronen.com - Suomen luonnosta inspiroituneita fantasiasarjakuvia ja scifi-elokuvia & ambient-musiikkia

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Reply #3496 on: 25.04.2012 klo 00:05:59 »
Minä otin tuon niin että persu varoittaa vaarasta muttei demari välitä. Heimohan on demari. Eli persumyönteinen strippi.

Minä kuvittelin, että tuossa viitattiin sanontoihin: "kun lähtee sutta karkuun tulee karhu vastaan" ja "susi lampaiden vaatteissa".

Ares B

• Jäsen
« Reply #3497 on: 25.04.2012 klo 07:13:11 »
Minä otin tuon niin että persu varoittaa vaarasta muttei demari välitä. Heimohan on demari. Eli persumyönteinen strippi.
Minä tulkitsen, että Heimo uskoi persun (taas kerran) pilkkaavan vähemmistön edustajaa, ja siksi kuittasi sen väsyneellä "juu ehheh"-toteamuksellaan.

Mutta tähän päivään, voikohan arvon keisarinnan ilmeestä tulkita jotakin juuston tuoksusta, liekö nimensä mukainen? Ei vaikuta kovin otetulta hän.
« Last Edit: 25.04.2012 klo 07:15:04 by Ares B »

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Reply #3498 on: 25.04.2012 klo 09:28:31 »
^ Heh, lähetin pressavaalikampanjan aikaan Jarlalle idiksen, jossa Haaviston paremmuutta perusteltiin hänen kokeneisuudellaan neuvotteluista sissien kanssa . Toinen ruutu sijoittuikin Wienin hoviin 1867, jossa Pekka oli jutustelemassa Frans-Joosefin ja Elisabetin kanssa.

Ares B

• Jäsen
« Reply #3499 on: 25.04.2012 klo 09:34:52 »
^ Heh, lähetin pressavaalikampanjan aikaan Jarlalle idiksen, jossa Haaviston paremmuutta perusteltiin hänen kokeneisuudellaan neuvotteluista sissien kanssa . Toinen ruutu sijoittuikin Wienin hoviin 1867, jossa Pekka oli jutustelemassa Frans-Joosefin ja Elisabetin kanssa.
"Mmm, tuttu tuoksu..."

"Nimikkojuustoani. Herra lähettiläs on hyvä ja maistaa!"

"Oih! Rakastan tätä!"

>:D ...mutta joo, eipä taida toimivaa strippiä syntyä  tuosta.

Divine

• Sykkivä
  • Jäsen
  • Rega flexis mur!
« Reply #3500 on: 25.04.2012 klo 09:39:12 »
Asian vierestä: bändi nimeltä Richard Cheese and Lounge Against the Machine olisi Suomessa tietysti Sissi Juusto ja Hissisen kone. Pitäisi vain olla naislaulaja.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Reply #3501 on: 25.04.2012 klo 10:10:06 »
Aijaijaijai, jo toinen Finkerpori josta Tolppis ei tykännyt (johtuneeko siitä kun Tolppis ei myöskään tajunnut tätäkään). Tsot tsot...  8]

Jukka Koivusaari

• Jäsen
« Reply #3502 on: 25.04.2012 klo 10:40:47 »
Mitä on sissijuusto?
 Onko sissipakkauksissa juustoa?
En itse ole koskan maistanut sissipakkausta. Meidän varuskunnan sissipakkaukset lähetettiin aikoinaan Namibian nälkäänäkeville faittereille. Mettäkeikoille tuotiin  protolla noppasoppaa.
----  https://huuskamuikkula.blogspot.com/

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #3503 on: 25.04.2012 klo 10:45:33 »
Mitä on sissijuusto?

Sitä mitä irtoaa varpaiden välistä. Olen minä sen verran armeijaa käynyt että sen opin, sitten erosinkin firmasta kun edut olivat tota luokkaa.

Ilmeisesti Irma tuntee sa-int-slangin paremmin kuin Heimo...

Itseäni huvittaa aina kovasti tämä nettiosoite:  www.mil.fi
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Ares B

• Jäsen
« Reply #3504 on: 25.04.2012 klo 11:37:09 »
Mitä on sissijuusto?
KVG.

Fingerpori jatkaa yleissivistyttävällä linjallaan.  ;)

Vakio

• Jäsen
« Reply #3505 on: 25.04.2012 klo 11:57:35 »
Richard Cheese - Sissi Juusto
Vai Jussi Siisto? Tosin jos ideana on, että loungeversiot ovat "cheesy", niin ehkä "Bob Korni"?

Varpaiden väliin kulkeutuvan smegman jätän armollisesti kommentoimatta.

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Reply #3506 on: 25.04.2012 klo 12:00:06 »
KVG.
Fingerpori jatkaa yleissivistyttävällä linjallaan.  ;)

Sissijuuston kanssa on mielestäni oltu nyt hieman varovaisia ja edetty vain esinahkaan saakka. Saanen tyhjentää tämän pajatson siinä mielessä, että ainakin täällä päässä sissijuustoksi luetaan se kaikki se töhkä, joka kertyy ährätessä ns. "keskuskolmion" elikkäs "huvikummun" laitamille, kylätetiijätte, älkää ampuko viestintuojaa.

Tämäinen Fingerpori opetti minulle linkkien kautta, että "smegma" on ihan oikea, virallisesti olemassaolepa sana!

samsoni

• Jäsen
  • Sanat eivät riitä kertomaan kuinka gsd sgiågi gjut
« Reply #3507 on: 25.04.2012 klo 12:09:54 »
"smegma" on ihan oikea, virallisesti olemassaolepa sana!

Ja Pyhä Graham Chapmanhan sai myös ujutettua rva B.J. Smegman Monty Python -sketsiin "How Not To Be Seen"...

Mikä oli mukavaa.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Reply #3508 on: 25.04.2012 klo 12:43:06 »
Kunpa olisikin varpaiden välistä kyse. :-X

Okei, myönnän sievistelleeni - säälin kvaakia lukevia alaikäisiä ja herkkiä pissiksiä. Siis sissijuustoa saadaan MYÖS varpaiden välistä, isovarpaidenkin välistä...
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Reply #3509 on: 25.04.2012 klo 13:53:59 »
Mä oon sivari. Armeijakokemukseni jäivät - onneksi - 9 päivään ennen kuin paloi pinna koko pelleilyyn (ja myönnetään, olin huonossa kunnossa myös).

Vai semmosta on sissijuustotissijuusto.