Äänestys

Luetko Sarjainfoa?

Kyllä, tilaan lehteä ja olen Sarjakuvaseuran jäsen
109 (39.6%)
Ostan irtonumeroita vain satunnaisesti
16 (5.8%)
Luen, kirjastossa
65 (23.6%)
En, turhan elitistinen
18 (6.5%)
En, turhan vaikeasti saatava
25 (9.1%)
Mikä ihmeen Sarjainfo?
42 (15.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 237

Kirjoittaja Aihe: Sarjainfo  (Luettu 343033 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #45 : 02.02.2004 klo 17:53:44 »
 Ennen vanhaan, kun sarjakuva tarkoitti meikäläiselle vielä asterixia, Sarjainfo näyttäytyi kirjastossa semmoisena kummanpuisevana friikkilehtenä, jonka joka numerossa oli kahdenkymmenen sivun juttu joko Yellow Kidistä tai Krazy Katista. Kuviakin oli oudon vähän, kun ajatellaan sitä, mistä lehti kertoo.

Ilmeisesti aika on kullannut(?) muistot, mutta uskaltaisin olla suht varma siitä, että Info on monipuolisuudessaan nykyään parempi kuin silloin joskus. Sen numerot ovat tuoneet korvaamatonta tietoa ylimalkaiseen sarjakuvakurssiin, jota suunnittelen par'aikaa.

Nimensä veroinen julkaisu, jonka tilausta en lopeta kuin jalat edellä.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #46 : 02.02.2004 klo 17:55:53 »
Laitoin "ostan irtonumeroita satunnaisesti" vaikken sitä tee. Aion kuitenkin aivan lähiaikoina alkaa sarjainfoa tilaamaan joten se on aika lähellä totuutta ;)

Wilpuri

• Vellihousu
  • Jäsen
  • Jaa kuka?
« Vastaus #47 : 02.02.2004 klo 22:30:48 »
Hävettää tunnustaa, että en SarjaInfoa ole lukenut oikeastaan lainkaan... olen aika huono lukemaan tuollaisia ns. harrastulehtiä... ja sarjanfoa ei pahemmin puhelinmyynnissä ym. tyrkytetä, joten siinähän joutuu näkemään vaivaa oikein, että sen saa homattua.

Aion kyllä ryhdistäytyä ja tutustua kyseiseen läpyskään...
"Someday I will be so powerful that secretaries will HAVE to explain why they laugh at me" - Asok the Intern

[kivi]

• Jäsen
  • Akvaarious.
« Vastaus #48 : 02.02.2004 klo 22:32:07 »
se liimaselkä (4/2002) oli huono.

Ai, oliko 2002 joku liimaselkä? Mä muistan ainoana liimaselkänä satasnumeron (3/98),  jolloin sivumäärä oli jotain niin massiivista, että nitominen ei ollut mahdollista eikä järkevää. Siitä lehdestä olen muuten edelleen ylpeä, se kun tarjosi mahdollisuuden julkaista uudelleen monia suosikkiartikkeleitani Infon varrelta, ja Ronkaisen Timon tekemän massiivisen "Infoindeksin", jolla jutut siihen asti ilmestyneistä Infoista löytää. Ja tavallisen Infon verran uusia juttuja vielä lisäksi.

Liimaselkä on mun mielestäni kyllä cool. Se pitää vain tehdä hyvin, pitää muistaa nuuttaus, käyttää kunnon liimaa ja "luoda" lehti varovasti auki takaa, keskeltä ja edestä ennen kuin alkaa lukea.

h00k00

• Jäsen
« Vastaus #49 : 02.02.2004 klo 22:44:09 »
Kuplan sivuilta näyttää löytyvän vanhoista Sarjainfoista vain 90-luvun tavaraa. Kävin katsomassa myös Turun kaupunginkirjaston nettihausta eikä sieltäkään löytynyt vanhoja Sarjainfoja kuin 80-luvun lopulta alkaen. Vanhoissakin on kuitenkin paljon vallan mainioita juttuja.
Eikös noita vanhoja voisi vaikka harrastelijavoimin skannailla ja pistää jonnekin jakoon. Perussääntönä voisi olla vaikka ainoastaan loppuunmyydyistä skannaus niin ei syötäisi edes kerhon rahoja. Esimerkiksi CDisplayn ymmärtämässä formaatissa tallennettuna nuo vanhat numerot olisivat aika näppäriä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #50 : 02.02.2004 klo 22:50:23 »
se liimaselkä (4/2002) oli huono.

Ai, oliko 2002 joku liimaselkä?

Kyllä tuo Hegen mainitsema numero on liimaselkäinen. Eikä se minustakaan niin ohuessa (52 s.) lehdessä toimi, paksummissa paremminkin. Rupesin vähän vihaamaan liimattuja lehtiä joskus 90-luvun alkupuoliskolla kun tilaamistani Marvel-lehdistä tippui sivuja lattialle vaikka kuinka yritin pitää niitä kuin kukkaa kämmenellä. Eikä näissä tuoreimmissakaan sankarilehdissä liimaus aina pidä. Hyllyssä toki näyttävät komeammilta kuin niitatut.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Vastaus #51 : 03.02.2004 klo 12:56:30 »
Postin väkivaltainen toiminta on suurin syy ainakin nykyisin hajalla oleviin lehtiin kuten Marvel-läpysköihin. Luulisin.

Niin ja luen - arvasitte varmasti - kirjastossa Sarjainfoa. Se on kätsy paikka tuo kirjasto kyllä, mm. Tapiolassa, Espoossa hyvät lehtivalikoimat. Ainoa josta pysyn ikuisesti pihalla on tämä SI:n osasto jossa jauhetaan suomalaisista pienlehdistä...

Esa

• Jäsen
« Vastaus #52 : 03.02.2004 klo 16:17:19 »
En, turhan vaikeasti saatava. Vaikka eihän se kai vaikeaa ole, mutta voiko sitä muualta tilata kuin netistä? Ja en kyllä tilaa mitään (yleensä) ennen kuin olen tutustunut ja en voi tutustua jos en tilaa ja en tilaa jos en voi tutustua ja en voi tutustua jos en tilaa ja jos en voi tutustua en tilaa!!!!!! ;D

Tuossa oli sellainenkin vaihtoehto, että irtonumeroita satunnaisesti. Mistä?? Ei taida missään lähi R-kioskeissa olla.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #53 : 03.02.2004 klo 16:18:18 »
Eikös niitä jostain kirjakaupoista saanut?

Jukka

• Jäsen
« Vastaus #54 : 03.02.2004 klo 16:34:20 »
Oon tilannut sitä nyt vuoden verran ja täytyy olla tyytyväinen lukemaansa. Tietenkään minulla ei ole vertailukohtaa vanhempiin numeroihin, mutta suosittelen ehdottomasti kaikille sarjakuvan parissa pyöriville.
Kuten jokutaisi jo mainita, olisi moneen tekijään kyllä jäänyt tutustumatta ilman sarjainfoa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #55 : 03.02.2004 klo 18:21:17 »
Miten jotkut saavat Marvelit hajalle? Olen ostanut kaikki tuoreeltaan (myös Sarjakuvalehdet ja Spessut) eikä yksikään ole vielä hajonnut. Asiaahan puitiin jo Mail-Manin palstalla.

En minä tiiä. Hämis Spessu 1990 (52-s.) ja Deathlok (200 s.) ovat ihan palasina, vaikka nepä ovatkin ääritapauksia sivumääriltään. 90-luvun satasivuisissa Marveleissa oli aina välillä sellaisia numeroita joiden kannet meinasivat irrota itsekseen. Ehkä minä sain huonoliimaisia kappaleita tai sitten kämpässäni on jotain pahoja virtauksia. Eikös pari vuotta sitten tilaajille lähetetty yksi Mega uusiksi, kun se oli vahingossa liimattu syljellä? Mulla kyseinen numero pysyi kasassa ihan ongelmitta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #56 : 03.02.2004 klo 22:26:40 »
Tuossa oli sellainenkin vaihtoehto, että irtonumeroita satunnaisesti. Mistä?? Ei taida missään lähi R-kioskeissa olla.

Kaikissa Akateemisissa Kirjakaupoissa, lehtihyllyssä. Ainakin pitäisi. Ainakin Turku, Tampere, Helsinki. Ehkä muuallakin. Mars kauppaan! :)

Timo

Osku

• Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #57 : 04.02.2004 klo 14:13:09 »
Pistin lopulta "Luen kirjastossa", koska tapanani on lukaista lehti ensin pikaisesti kirjastossa ja jos siitä löytyy n. 2 kpl kiinnostavia artikkeleja ostan lehden. Jotenkin jäseneksi liittyminen/tilaaminen ei ole houkuttanut.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #58 : 11.02.2004 klo 14:40:11 »
Minä en häpeäkseni koskaan edes nähnyt Sarjainfoa. Tiedän siitä Kvaakin perusteella, en muuten. Se on Suomen Sarjakuvaseuran lehti? En ole koskaan sitä nähnyt, kuten moni ei varmasti ole Skeptikko tai Vapaa-ajattelija -lehtiä nähnyt. Nekin ovat lähinnä tilattavia lehtiä ja seurojen sisältä.

Mikään ei ärsytä niin paljon kuin liimauksistaan irtoava albumi. Liiman laatu ja liimapinta-ala vaikuttanevat. Yleensä, mitä vanhempi painotuote, sitä helpommin siitä lähtee sivuja. Liima kuivuu ja hapristuu aikaa myöten. Siksi kai muovipussissa pitäminen olisi hyvä, mutta minä luenkin niitä.

tomi

• Vieras
« Vastaus #59 : 11.02.2004 klo 14:45:23 »
huomasin tuossa eilen kirjastossa että uusi Sarjainfo on ilmestynyt. sitä selaillessani totesin että hyviä artikkeleja on niin paljon että taidan aikaa säästääkseni ostaa kyseisen lehden kotiin, toisin kuitenkin kävi.

...pyörin viisi tuntia ympäri pääkaupunkiseutua etsimässä tätä halvatun lehteä mutta periksi en antanut, ja samalla minuun iski joku kirottu shoppailuinto muutenkin ja tuhlasin yli 200 markkaa piirustusvälineisiin ym. mutta lopulta myös löysin Sarjainfon, ITÄKESKUKSEN STOKKAN LEHTIOSASTOLTA. sieltä sitä siis saa, nyt sen tiedän! ...tiedoksi muillekin.

...no oli se kuitenkin sen arvoista. SE ON HYVÄ LEHTI.