Minä valitan lähinnä tämän rahapainotteisen kapitaali-yhteiskunnan takia, kun on pakko tehdä taloudellisesti kannattaviakin töitä välillä.
Siksi minä vähän väliä peräänkuulutankin täällä kirjoitustaitoisten perään, että lähettäkää juttutarjouksia Sarjainfoon.
Tässä olisi ihan rakentava ehdotus, mistä ei kenenkään tarvitse loukkaantua:
Sarjainfohan voisi ilmestyä vain kerran vuodessa, esim vaikka Hesan sarjisfestareiden aikaan. Numero voisi kattaa koko vuoden mielenkiintoisimmat asiat. Jos tosiaan toimituksella ei ole aikaa ja/tai voimia kasata useampaa numeroa vuodessa ja lopputuloksena on se, että vuodessa ilmestyy kaksi numeroa kahden viikon sisällä, niin miksei rehellisesti yksi jättinumero? (Toisaalta päätoimittajalla on aikaa kommentoida nettisaiteilla miksi ei ole aikaa).
Suosittelen myös tekemään julkaistavaksi pyydetyistä jutuista sopimuksen, ettei käy niin että tekee ison työn ja juttua/piirroksia ei sitten julkaistakaan. Vaikka näistä ei makseta mitään, silti joitain oikeuksia avustajilla pitää olla ja tässä tapauksessa palkkio on jutun julkaiseminen. Sopimuksen laatimiseen saa neuvoja vaikka Sarjakuvantekijät Ry:n asiamieheltä.
Sarjainfon toimitus on vapaaehtoisesti suostunut tekemään lehteä, siksi ei ole reilua lehden lukijoita kohtaan kommentoida kritiikkiin tyylillä -
tulkaa itse tekemään tätä ilmaiseksi ellei kelpaa.- Jos joku toimittajista väsyy tekemään lehteä, voi aina laittaa vaikka kvaakkiin asiallisen haun "etsitään Sarjainfoon uutta päätoimittajaa/toimittajaa sitoutumaan lehdentekoon tietyksi määräajaksi".