Äänestys

Luetko Sarjainfoa?

Kyllä, tilaan lehteä ja olen Sarjakuvaseuran jäsen
109 (39.6%)
Ostan irtonumeroita vain satunnaisesti
16 (5.8%)
Luen, kirjastossa
65 (23.6%)
En, turhan elitistinen
18 (6.5%)
En, turhan vaikeasti saatava
25 (9.1%)
Mikä ihmeen Sarjainfo?
42 (15.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 237

Kirjoittaja Aihe: Sarjainfo  (Luettu 342309 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Pasi Degerström

• Kanonville's commander
  • Jäsen
  • Jukopliut!!!
Vs: Luetko Sarjainfoa?
« Vastaus #450 : 22.04.2008 klo 13:28:47 »
Itse tulee luettua nykyään sarjainfoa kirjastossa, joskus menneenä vuosina olin sarjainfon tilaajana, mutta raha tilanteen takia piti tilaus lopettaa. Tuli joskus harkittua lähteä katsomaan Helsinkiin sarjainfon kokouksiin. No, mielestäni noissa vanhemmissa lehdissä oli jotenkin mielenkiintoista luettavaa. Mutta kyllä siinä joissain uusimmissakin lehdissä mielenkiintoisia artikkeleja löytyy. Mukavinta on nuo muitten omakustannepiirtäjien arvostelut ja mainokset.

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #451 : 22.04.2008 klo 13:34:15 »
Sen kuitenkin voin luvata, että numero 1/08 ilmestyy toukokuun aikana, koska kakkos-info on Veli Giovanni -erikoisnumero, ja samalla näyttelykatalogi kesäkuussa alkavalle VG -näyttelylle.

Ihan vain tarkistukseksi:

Viimeisin saamani sarjainfo oli numero 136. Onhan tämä viimeisin muillakin? 
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #452 : 22.04.2008 klo 13:37:58 »
... numero 136. Onhan tämä viimeisin muillakin? 

No eiku 137 tuli just. Marin tekemä kansikuva. En ole ehtinyt lukea, mutta ajattelin illalla syventyä tähän uutukaiseen.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

MK

• Vieras
« Vastaus #453 : 22.04.2008 klo 13:38:07 »
Jos on pienlehtiä nyt valmiina, niin yksi kappale näytenumeroa (sen takia että tiedämme että lehti OIKEASTI on olemassa) Otto Sinisalolle ja mainos joko postissa päätoimittajalle tai mieluiten sähköpostilla suoraan taittajalle, timoro2(ät)yahoo.com

öh, siis miksi? mainosmielessä vai arvosteluun? anteeksi, olen uusi täällä.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #454 : 22.04.2008 klo 13:39:43 »

Viimeisin saamani sarjainfo oli numero 136. Onhan tämä viimeisin muillakin? 
Täällä olevan tiedon mukaan numero 137 on viimeisin.

Lue Vesan viesti uudelleen:
sen takia että tiedämme että lehti OIKEASTI on olemassa
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #455 : 22.04.2008 klo 13:40:16 »

Sarjainfoon saa ilmaisen mainoksen pienlehdistä yhden näytekappaleen lähettämällä. Ja tietysti lähettämällä sen mainoksenkin.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #456 : 22.04.2008 klo 14:19:25 »
Näytekappale on siitäkin kätevä, että silloin saa kuvanäytteen julkaisusta Infoon. Mikäli se Otto nyt sais jo sen skannerin.

Timo

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #457 : 24.04.2008 klo 10:48:35 »
Olenko ainoa, jolta puuttuu uusin Sarjainfo?

Soittelin ja lähetin sähköpostia toissapäivänä lehden perään, ei kolahtanut vielä tänäänkään postiluukusta.

Kuka vastaa lehden postituksesta?
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #458 : 24.04.2008 klo 11:10:03 »
Olenko ainoa, jolta puuttuu uusin Sarjainfo?

Soittelin ja lähetin sähköpostia toissapäivänä lehden perään, ei kolahtanut vielä tänäänkään postiluukusta.

Kuka vastaa lehden postituksesta?

Painopaikka. Mutta laitappas minulle yksityisviestillä osoitteesi niin pistetään lehti tulemaan het.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Kreegahbundolo

• Vieras
« Vastaus #459 : 25.08.2008 klo 13:00:11 »
Elokuu lähenee loppuaan ja jos en ole ihan väärässä niin tänä vuonna ei ole tullut ensimmäistäkään numeroa (jos ei viime vuoden jälkijunassa tulleita numeroita lasketa). Olisiko aika taas vaihtaa toimituskuntaa kun näyttää löpö olevan lopussa nykyiseltä?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #460 : 25.08.2008 klo 13:05:13 »
Elokuu lähenee loppuaan ja jos en ole ihan väärässä niin tänä vuonna ei ole tullut ensimmäistäkään numeroa (jos ei viime vuoden jälkijunassa tulleita numeroita lasketa). Olisiko aika taas vaihtaa toimituskuntaa kun näyttää löpö olevan lopussa nykyiseltä?

Mihinkäs se vaihdettais? Sinuunko?
Elkää huoliko, nyt on koko kesä tehty kahta numeroa kerralla. Pian pian.
- Barack Obama

Kreegahbundolo

• Vieras
« Vastaus #461 : 25.08.2008 klo 13:07:30 »
Mihinkäs se vaihdettais? Sinuunko?

No ei.

Meillä kaikilla on joku virka tässä maailmassa ja minun toimenkuvaani kuuluu asioista valittaminen, ei se että tekisin niille asioille jotain. Olen siinä mielessä perussuomalainen.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #462 : 25.08.2008 klo 13:22:30 »
No ei.
Meillä kaikilla on joku virka tässä maailmassa ja minun toimenkuvaani kuuluu asioista valittaminen, ei se että tekisin niille asioille jotain. Olen siinä mielessä perussuomalainen.

Minä valitan lähinnä tämän rahapainotteisen kapitaali-yhteiskunnan takia, kun on pakko tehdä taloudellisesti kannattaviakin töitä välillä. Sama pätee myös siihen muuhun pieneen porukkaan joka Sarjainfoa tekee.
Siksi minä vähän väliä peräänkuulutankin täällä kirjoitustaitoisten perään, että lähettäkää juttutarjouksia Sarjainfoon.
Ei se saisi myöhästyä näin paljon, se on totta, mutta tehdään minkä jaksetaan. 
- Barack Obama

Jaana S.

• Vieras
« Vastaus #463 : 02.09.2008 klo 15:34:20 »
Minä valitan lähinnä tämän rahapainotteisen kapitaali-yhteiskunnan takia, kun on pakko tehdä taloudellisesti kannattaviakin töitä välillä.
Siksi minä vähän väliä peräänkuulutankin täällä kirjoitustaitoisten perään, että lähettäkää juttutarjouksia Sarjainfoon.
Tässä olisi ihan rakentava ehdotus, mistä ei kenenkään tarvitse loukkaantua:
Sarjainfohan voisi ilmestyä vain kerran vuodessa, esim vaikka Hesan sarjisfestareiden aikaan. Numero voisi kattaa koko vuoden mielenkiintoisimmat asiat. Jos tosiaan toimituksella ei ole aikaa ja/tai voimia kasata useampaa numeroa vuodessa ja lopputuloksena on se, että vuodessa ilmestyy kaksi numeroa kahden viikon sisällä, niin miksei rehellisesti yksi jättinumero? (Toisaalta päätoimittajalla on aikaa kommentoida nettisaiteilla miksi ei ole aikaa).

Suosittelen myös tekemään julkaistavaksi pyydetyistä jutuista sopimuksen, ettei käy niin että tekee ison työn  ja juttua/piirroksia ei sitten julkaistakaan. Vaikka näistä ei makseta mitään, silti joitain oikeuksia avustajilla pitää olla ja tässä tapauksessa palkkio on jutun julkaiseminen. Sopimuksen laatimiseen saa neuvoja vaikka Sarjakuvantekijät Ry:n asiamieheltä.

Sarjainfon toimitus on vapaaehtoisesti suostunut tekemään lehteä, siksi ei ole reilua lehden lukijoita kohtaan kommentoida kritiikkiin tyylillä -tulkaa itse tekemään tätä ilmaiseksi ellei kelpaa.- Jos joku toimittajista väsyy tekemään lehteä, voi aina laittaa vaikka kvaakkiin asiallisen haun "etsitään Sarjainfoon uutta päätoimittajaa/toimittajaa sitoutumaan lehdentekoon tietyksi määräajaksi".

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #464 : 03.09.2008 klo 13:10:06 »
Tuossa on vain se ongelma, että lehden pitää ilmestyä neljästi vuodessa ollakseen oikeutettu kulttuurilehti- eli mielipidelehtitukeen. Yhteen paksuun numeroon täytyisi hankkia rahat mainostuloilla, joka taas sitten vaatisi mainosmyyjän.

Mutta joka tapauksessa, kiitokset neuvoista ja kannustuksesta, Sarjainfo 1/2008 on nyt painossa ja ilmestyy ennen festivaaleja. Numero kaksi, Veli Giovanni -erikoisnumero  on myös varsin mallillaan. Kolmoseen voi tarjota juttuja ja tietysti myös neloseen.
- Barack Obama