Toinenkin oikaisu lienee paikallaan. Varjostus (kenties tussauskin?) on tehty koneella. Olisi kyllä mukava tietää tekniikasta enemmän. Onko varjostus Fotarin brushia, rasterointiefekti vai jonkun tussaustyökalun ja viivoitintyökalun yhteispeliä? Isä Koivistohan on ollut sarjakuvapiirtäjänä tietokoneen omaksujien eturiviä. Odotin tätä kovasti sillä Iltsikassa jälki näytti tosi hyvältä. Näin isossa koossa ja hyvällä paperilla noinkin radikaali (ja krouvi) varjostustyyli ei kuitenkaan minusta toimi enää ihan kybällä. Sen sijaan takakannen kuva on aivan perkeleen hieno (koska siinä rasteri toimii)!
Kässäripuolella pidin näistä kahdesta enemmän Paretskoin työstä. Olihan se kieli siinäkin hyvin letkeää. Ehkä paras suomikorkkari joka tapauksessa, ainakin toiminnallisin.
Episodimuoto väliotsikoineen ja toimintaan keskittyvine lukuineen oli minusta kyllä hieman kökkö ratkaisu. Yhtä hyvin tuon olisi voinut vetää tekstilaatikoiden avulla yhteen pötköön. Vai on Ilves jo esitelty Hotin piirtämässä korkkarissa. Muistelin kyllä lämmöllä sitä, mutta en nyt pääse fiilistelemään ja vertamaa. Eikös siinäkin ollut Brewstereitä?
Mulle tuli ihan yllätyksenä, kun en mikään alan harrastaja ole, että Suomen taivaalla on näkynyt noita kalssikoita (Hurricane ja ME 109) joita tuli skidinä kasattu pienoismalleina.
Kumpa meillä olisi mahdollisuus tehdä Suomessa (ja lukea) enemmänkin näin antaumuksellista sarjakuvatyötä!